![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar enkel omdat ze in hun tijd en de daarbij horende tijdsgeest leven, niet omdat die of die generatie het beter wist - of zelfs beter was, want dat is allemaal gebaseerd op culturele en tijdsgeest gebonden materie, de ongeldigheid als regel is dus inherent.
|
|
|
|
|
#102 |
|
Burgemeester
|
Een goede opvoeding bestaat niet uit het aankweken van een slavenmentaliteit dezer dagen. We leven meer en meer in een wild kapitalisme, met uw ingesteldheid geraak je nergens meer. Als je je kinderen niet opvoed als verwende etters dan worden ze onder de voet gelopen.
Hij die de arme berooft, leent den Here J.J. Mundus vult decipi, ergo decipiatur. BDW Laatst gewijzigd door Nar : 25 juli 2013 om 06:06. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Minister
|
Gent Drongen steenweg. Heeft niets met opvoeding te maken.
Gewoon totale onwil mee gebracht van uit de Balkan en co. Stad zal het wel opkuisen mentaliteit. Stad Gent moet daar wekelijks steeds opnieuw de grove middelen boven halen om het daar gedeponeerde vuil (stort) op te halen. Tijdens de Gentse feest is de binnen stad properder dan daar.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 25 juli 2013 om 07:02. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voorbeeld: een gepensioneerde rijkswachter die te gierig is om een gazet te kopen, dus elke voormiddag naar de bib vertrekt. Onderweg stopt hij een plastiek zakje met huisvuil "properkes" in een vuilbak aan de statie. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kan goed zijn, maar het helpt het hele probleem niet van de baan nietwaar.
En wat betreft fysieke armoede zoals Xeno aangeeft, da's ook grotendeels kwatch. Er zijn mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, en toch alle moeite doen om hun afval zo goed mogelijk te sorteren, en op de juiste manier weg te werken. Als die dat kunnen, waarom anderen niet? Een voorbeeld, de bermen van snelwegen. Kilometers PMD dat er ligt. Terwijl het "gratis" is om "reisafval" te dumpen bij de benzinestation en grotere parkings. Waar je soms ook wel gruwelijke misbruiken kan vaststellen. Tot verslenste matrassen toe worden er gedumpt. Ik blijf bij mijn standpunt, als men afval wil vermijden, moet men het onbeschikbaar maken voor het kiesvee, de grote meute die van goed eten slechte stront maakt. Natuurlijk, het vermijden van het hebben van zo'n grote meute is een nog strakker plan, maar helaas, we zitten er nu mee.
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Europees Commissaris
|
Als ze echt iets willen doen aan het zwerfvuilprobleem, dan moeten ze gewoon het pand systeem invoeren. Halveert meteen het zwerfvuilprobleem, gezien de helft ervan bestaat uit drankblikjes en flesjes.
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ze daar eens een onderzoeksstatistiek van opmaken (per gemeente/aantal PV´s/of kgs sluikafval) en dat in de media brengen ipv dat gelul over "Vlaming hier Waal daar". Naja de media moet verkopen hé. Brood en spelen.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2013 om 09:31. |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er was een gemeente waar je je blauw moest betalen voor golfplaten met asbestvezels. In de buurgemeente kon dit gratis (voor de inwoners). De man die meer dan 300 m² van die platen had, zocht zich een inwoner van die gemeente en betaalde die man 50 euro in ruil moest die man even meegaan en zijn paspoort tonen. Tijdens de drie volgende vrachten moest die inwoner zelfs al niet meer meegaan. Het verschil in kilometers was 5 km heen en 5 km terug. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Minister-President
|
Gelukkig is dat voor iedereen geldig hé.
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vervuiler betaald is een goed uitgangspunt. De vervuiler moet echter wel kunnen betalen.
Een buurtwinkel verkoopt hier de vuilniszakken per stuk (aan de juiste prijs), zij doen dit als service voor de mensen die het niet kunnen betalen. Als je op de parking van de ALDI of LIDL kijkt, zie je vaak zakjes staan met afval, net voordat ze de parking afrijden zetten ze zo een zakje naast de wagen, ik heb dit met mijn eigen ogen gezien. Ik heb het zakje opgepakt en tegen de mevrouw met hoofddeksel gezegd dat ze iets vergeten was. (ik kon haar gelukkig tegenhouden vooraleer ze de parking kon afrijden). |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|