Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2013, 00:41   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toch heeft men ooit de mensen een geweten geschopt. Ik zie echt wel het verschil tussen de oude en nieuwe generatie op het werk, hoor.
Ja, ik geloof u. Dat is dan ook een van de eigenschappen van dat gegeven, elke generatie is anders.
Maar enkel omdat ze in hun tijd en de daarbij horende tijdsgeest leven, niet omdat die of die generatie het beter wist - of zelfs beter was, want dat is allemaal gebaseerd op culturele en tijdsgeest gebonden materie, de ongeldigheid als regel is dus inherent.
Oud 25 juli 2013, 06:04   #102
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik stel dat ook vast. In het bijzonder bij de jonge collega's. En ik die dacht dat de nieuwe generaties milieubewuster waren dan wij, maar dat blijkt een grote vergissing. Ik heb de indruk dat er een algehele slordigheid is opgekomen.
Een goede opvoeding bestaat niet uit het aankweken van een slavenmentaliteit dezer dagen. We leven meer en meer in een wild kapitalisme, met uw ingesteldheid geraak je nergens meer. Als je je kinderen niet opvoed als verwende etters dan worden ze onder de voet gelopen.

Laatst gewijzigd door Nar : 25 juli 2013 om 06:06.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 06:21   #103
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Gent Drongen steenweg. Heeft niets met opvoeding te maken.

Gewoon totale onwil mee gebracht van uit de Balkan en co. Stad zal het wel opkuisen mentaliteit.

Stad Gent moet daar wekelijks steeds opnieuw de grove middelen boven halen om het daar gedeponeerde vuil (stort) op te halen.

Tijdens de Gentse feest is de binnen stad properder dan daar.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 06:56   #104
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dan gaan mensen bijvoorbeeld weer plastic in hun kachel verbranden. Wie alleen denkt vanuit "de vervuiler betaalt", negeert het denken van de meeste mensen. Het systeem werkt niet, omdat het gewoonweg niet aansluit bij het denken van de mensen. Hoeveel sensibiliseringscampagnes je ook voert.
Klopt. We zien hetzelfde fenomeen trouwens ook in het verkeer, waar de steeds absurder wordende beperkingen heel vaak net het tegenovergestelde resultaat hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 07:01   #105
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad,zij kwamen het hunne ongevraagd bijzetten bij het uwe zodat de beschrijving die je moest doorgeven van hetgeen er opgehaald zou worden al helemaal niet meer klopte...

En wie had dan de miserie denk je,diegenen die het groot huisvuil bestelden,of diegenen die er het hunne ongevraagd én gratis kwamen bijzetten...
Neen, dat was het systeem erna, er is ooit een tijd geweest dat je alles kon buiten zetten, oud ijzer mannen kwamen dan s'nachts hun buit eruit vissen, mensen die hout nodig hadden om zich te verwarmen kwamen dat ophalen, en de volgende ochtend kwamen de reinigingsdiensten alles ophalen wat overbleef. Het systeem draaide goed, tot de gelukzoekers erbij kwamen en diefstallen schering en inslag werden. Een voorbeeld van de verrijking.

Laatst gewijzigd door Bierke : 25 juli 2013 om 07:02.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 07:48   #106
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat sluikstort in de eerste plaats een resultaat is van armoede
Geestelijke armoede dan.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 07:57   #107
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Geestelijke armoede dan.

Volgens Jan Faber,"een interessante nieuwe vorm van......"

Die heeft altijd originele kunstige ideeèn.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 08:02   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat sluikstort in de eerste plaats een resultaat is van armoede, duurder maken zal het omgekeerde effect teweeg brengen.
Sluikstorters zijn in de eerste plaats gierigaards, en dat zijn vaak niet de armsten.

Voorbeeld: een gepensioneerde rijkswachter die te gierig is om een gazet te kopen, dus elke voormiddag naar de bib vertrekt. Onderweg stopt hij een plastiek zakje met huisvuil "properkes" in een vuilbak aan de statie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 08:04   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Geestelijke armoede dan.
Kan goed zijn, maar het helpt het hele probleem niet van de baan nietwaar.

En wat betreft fysieke armoede zoals Xeno aangeeft, da's ook grotendeels kwatch. Er zijn mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, en toch alle moeite doen om hun afval zo goed mogelijk te sorteren, en op de juiste manier weg te werken. Als die dat kunnen, waarom anderen niet?

Een voorbeeld, de bermen van snelwegen. Kilometers PMD dat er ligt. Terwijl het "gratis" is om "reisafval" te dumpen bij de benzinestation en grotere parkings. Waar je soms ook wel gruwelijke misbruiken kan vaststellen.
Tot verslenste matrassen toe worden er gedumpt.

Ik blijf bij mijn standpunt, als men afval wil vermijden, moet men het onbeschikbaar maken voor het kiesvee, de grote meute die van goed eten slechte stront maakt.
Natuurlijk, het vermijden van het hebben van zo'n grote meute is een nog strakker plan, maar helaas, we zitten er nu mee.
Oud 25 juli 2013, 08:38   #110
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik maak geen grapje. De belasting moet omhoog, omdat de meeste gemeenten nu bijpassen voor afvalverwerking. 't Is namelijk zo dat de inkomsten uit vuilzakkenverkoop, gemeentelijke milieubelasting (of ophaalvergoeding), betalingen op en de return uit het containerpark niet volstaan om de factuur volledig te betalen. Bijna alle gemeenten moeten bijpassen. Kortom, de burger betaalt te weinig.
Dat is gewoonweg een gevolg van een duidelijk slecht beleid ingegeven door een overdreven luxe (teveel ambetantenaren) !!!!!
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 08:47   #111
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Laten we het woord Vlaming afschaffen.
Dit komt in augustus op het eerste Gentse schepencollege na het zomerreces.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 08:58   #112
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Als ze echt iets willen doen aan het zwerfvuilprobleem, dan moeten ze gewoon het pand systeem invoeren. Halveert meteen het zwerfvuilprobleem, gezien de helft ervan bestaat uit drankblikjes en flesjes.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 09:28   #113
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de beste oplossing hier is dat de gemeenten forfaitaire afvalbelastingen heffen en de containerparken "gratis" openstellen. Het voorbeeld van onze eigen gemeente leert me dat.
En in mijn gemeente ook, je krijgt er gratis alles kwijt (in de regel).

Dat ze daar eens een onderzoeksstatistiek van opmaken (per gemeente/aantal PV´s/of kgs sluikafval) en dat in de media brengen ipv dat gelul over "Vlaming hier Waal daar". Naja de media moet verkopen hé. Brood en spelen.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2013 om 09:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 11:16   #114
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Gent Drongen steenweg. Heeft niets met opvoeding te maken.

Gewoon totale onwil mee gebracht van uit de Balkan en co. Stad zal het wel opkuisen mentaliteit.

Stad Gent moet daar wekelijks steeds opnieuw de grove middelen boven halen om het daar gedeponeerde vuil (stort) op te halen.

Tijdens de Gentse feest is de binnen stad properder dan daar.
Om eerlijk te zijn werken ze het in de hand. Je moet soms vuur met vuur bestrijden. Laat hun zichzelf eens 4 maanden in hun eigen afval wentelen. Het zal wel stoppen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 11:20   #115
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dit komt in augustus op het eerste Gentse schepencollege na het zomerreces.

Hoe? Was dat geen opdracht voor het Federaal kernkabinet?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 11:27   #116
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op zich vind ik dat een heel goed uitgangspunt, maar, driewerf helaas, in de praktijk blijkt het niet te werken. Mensen zitten soms raar in elkaar. Kijk, iemand uit het dorp heeft een zoon in een naburige gemeente. Die man reed nog liever x-aantal kilometers naar het containerpark van die gemeente, en verkletst aldus flink wat benzine, om daar iets gratis te deponeren, dan dat hij een paar euro's neertelt in het containerpark van de eigen gemeente.
Als het verschil enkele honderden euro's is, kan ik dit aannemen.
Er was een gemeente waar je je blauw moest betalen voor golfplaten met asbestvezels.
In de buurgemeente kon dit gratis (voor de inwoners).
De man die meer dan 300 m² van die platen had, zocht zich een inwoner van die gemeente en betaalde die man 50 euro in ruil moest die man even meegaan en zijn paspoort tonen. Tijdens de drie volgende vrachten moest die inwoner zelfs al niet meer meegaan.

Het verschil in kilometers was 5 km heen en 5 km terug.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 11:29   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Van het moment dat hierbij ook de nationaliteiten en herkomst van de daders gepubliceerd wordt wil ik het hier nog eens over hebben.

In mijn gemeente zijn dit soort overtredingen alvast voor meer dan 90% op de rekening van allochtonen te schrijven... sic politie en opruimingsdiensten...

Een degelijke controle is er niet want de camera's die geplaatst worden worden aangekondigd, de controles gebeuren in uniform.
Hoog tijd voor controleurs in burger gewapend met fotoapparaat en vooral voor SERIEUZE boetes!
Boete is momenteel maximum 350 euro / ovetreding (via GASboete).
Oud 25 juli 2013, 11:34   #118
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Boete is momenteel maximum 350 euro / ovetreding (via GASboete).
Gelukkig is dat voor iedereen geldig hé.
Oud 25 juli 2013, 11:35   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De vervuiler betaald is een goed uitgangspunt. De vervuiler moet echter wel kunnen betalen.

Een buurtwinkel verkoopt hier de vuilniszakken per stuk (aan de juiste prijs), zij doen dit als service voor de mensen die het niet kunnen betalen.

Als je op de parking van de ALDI of LIDL kijkt, zie je vaak zakjes staan met afval, net voordat ze de parking afrijden zetten ze zo een zakje naast de wagen, ik heb dit met mijn eigen ogen gezien. Ik heb het zakje opgepakt en tegen de mevrouw met hoofddeksel gezegd dat ze iets vergeten was. (ik kon haar gelukkig tegenhouden vooraleer ze de parking kon afrijden).
Oud 25 juli 2013, 11:35   #120
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Hoe? Was dat geen opdracht voor het Federaal kernkabinet?
Ja, maar ge moet ergens klein beginnen he.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be