Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2013, 03:23   #201
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
die van jou kreeg er anders ni genoeg van ,da was een echte rammadam
Primo: leer schrijven. Besteed wat aandacht aan uw interpunctie.

Secundo: jij weet niets over mij. Bijgevolg maak je je gewoonweg belachelijk voor heel het forum met uw insinuaties omtrent mij.

Maar doe gerust verder. Wij lachen al eens graag.

Laatst gewijzigd door Ill Duce : 14 augustus 2013 om 03:23.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 03:25   #202
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht

Secundo: jij weet niets over mij. Bijgevolg maak je je gewoonweg belachelijk voor heel het forum met uw insinuaties omtrent mij.

goed voor jou ,ik zei het al eerder ,ik maak mensen graag gelukkig ,t leven is mooi in thailand
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 03:31   #203
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

ja jongetje ,iemand die de titel van een facist boven een foto van een van de meest integere politiekers plaatst ,die moet zeveren over insinuaties ,maar doe gerust verder ,zolang je mijn mooie leven hier maar mee betaald,het leven is mooi
Oud 14 augustus 2013, 05:02   #204
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

nong =ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is.song =ik weet dat je niks voorstelt en daarom jaloers bent op ouwe knarren.sam ik maak je graag gelukkig ,si =t leven is mooi in een exotisch land ,vissen ,uitgaan ,fietsen ,gym,kortom genieten en allemaal betaald door jou en andere ni........
Oud 14 augustus 2013, 05:11   #205
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Weinig geloofwaardig die replieken over de mooiste vrouwen in het mooiste land...ik zou mijn tijd niet verkwanselen om mijn frustraties uit te werken met scheldtirades op een internetforum...

Wat die flikken betreft...verwachten van mensen met een héél gevaarlijk beroep dat het poco's zijn is teveel gevraagd, desondanks moeten ze hun grenzen kennen..

En ik stel vragen bij mensen die zoveel wantrouwen hebben tov de politie, of ze zelf niet voor problemen zorgen, want Ik ken geen koorknapen die al last hebben gehad van de flikken

Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 14 augustus 2013 om 05:16.
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 07:22   #206
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dat weet jij natuurlijk allemaal niet.
Maar wat ik wel weet, beste ouwe knar, is dat iemand die zo'n quotes schrijft als reactie op een bericht dat niet eens aan hem geadresseerd was, simpelweg omdat hij schuimbekt bij het lezen van het woord homo, bij een verstandig mens als niet meer of minder dan een hersenloze, achterlijke sukkel overkomt.

Dat, beste ouwe knar, is voor jouw zielig excuus van een leventje veel en veel onoverkomelijker dan zweetpoten, een lijfgeur of een knoerlelijk uiterlijk.

En met een beetje geluk ben je overigens inderdaad al erg oud, zodat je achterlijk gedachtegoed de serieuze mensen maar een miniscuul tijdsbestek meer blijft vervelen.
emn ik maar denken dat de postings voor iedere lezer bedoeld is,nee hoor dat is hier nierika zijn persoonlijke postbus, t leven is mooi ,zeker als nierika mee moet betalen daarvoor
Oud 14 augustus 2013, 07:43   #207
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da lelijk wijf van jou was de laatste ,toen had ik het wel gehad en heb de knoop doorgehakt ,thailand here i come ,en loosers zoals peterke zullen dat mee financieren ,t leven is mooi
Je hebt duidelijk geen klare kijk overgehouden aan de permanente verbanning van je vorige nick...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 07:57   #208
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je hebt duidelijk geen klare kijk overgehouden aan de permanente verbanning van je vorige nick...
Hmm...ik meen in het archief al eens een in thailand residerende grofgebekte louis**** te hebben gezien met een permban

Citaat:
daar zijn idd heel mooie bij ,maar ik moet je teleurstellen ,ik ben nml de kenner in chonburi en omstreken ,indien een farang twijfelt vrouw of ladyboy ,komen ze van heinde en verre naar de louis , ik vertel ze dan wat het is mannetje of vrouwtje ,en dan gaan ze gerustgesteld weer naar huis,opgelucht ,want die onzekerheid dat knaagt,dus geen zorgen ,ik vind mijn weg ,t leven is mooi en betaald door onnozelaars zoals julie

Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 14 augustus 2013 om 07:59.
Oud 14 augustus 2013, 08:01   #209
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Laten we hem buitenzwieren!
Het leuke is er van af....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:31   #210
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
In praktijk zijn er veel meer onschuldige burgers die door "die blauwe pest" beschermd worden voor geweld dan burgers die door de politie geweld wordt aangedaan.
Dat is omdat de dreiging van geweld door de simpele aanwezigheid genoeg is om de meeste burgers te dwingen zich bijvoorbeeld blind te laten roven door de Staat of de bank. Als je niet betaald komen ze je huis leegroven, met hulp van die blauwe knapen. Geweld is meer dan een bloedneus en een blauw oog.
De doorsnee burger heeft schrik voor geweld en loopt daarom mooi in de pas, terwijl de flikken er een legaal monopolie op hebben en het weten.

Citaat:
Wel, de hele heisa rond de "problematiek" van geweld door de politie bestaat volgens mij enkel maar omdat er op gehamerd wordt door voornamelijk twee groepen:

1) Puberale alternatievelingen en progressieven die graag een rebelse en anti-autoritaire pose aannemen. Zij zien een afkeer tegenover de politie als een onderdeel van protest tegen "het systeem" dat hen of bepaalde andere groepen zou "benadelen" of "onderdrukken".
De politie helpt dan ook de onderdrukking door de Staat. Ze is de waakhond van de staat. Dat wilt zeggen, als de Staat, zoals nu, een progressieve en waardevernielende instelling is, de politie daarin mee gaat en dat verdedigt tegen de reactie.

Ik zal wel bij de 'puberale alternatievelingen' horen zeker? Mijn houding is inderdaad anti-autoritair. Het is te zeggen, anti-Staats autoritair. Ik heb geen probleem met ouderlijke autoriteit, goddelijke autoriteit, wederzijds toegestemde autoriteit etc. Wel met een koppel idioten in Brussel die hun volksverlakkerij en degeneratieve agenda op mij willen drukken. En dat kunnen ze doen dankzij de aanwezigheid van de flikken.

Maar inderdaad, de meeste progressievelingen zijn dan nog zo achterlijk tegen de politie te zijn, die hun agenda globaal gezien nochtans uitvoert, want de overheid wordt niet bepaald conservatiever. Maar bon, voor een echte progressieveling is het nooit progressief of snel genoeg.
Dat terwijl de meeste anti-progressieven en conservatieven een heuse politiestaat willen opzetten (smurfen en camera's op elke straathoek enz.) om de orde te herstellen. Alsof het uitdijen van de gewapende arm van de Staat de houding van de Staat zelf zou veranderen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 augustus 2013 om 09:43.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 09:42   #211
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dat is omdat de dreiging van geweld door de simpele aanwezigheid genoeg is om de meeste burgers te dwingen zich bijvoorbeeld blind te laten roven door de Staat of de bank. Als je niet betaald komen ze je huis leegroven, met hulp van die blauwe knapen. Geweld is meer dan een bloedneus en een blauw oog.
De doorsnee burger heeft schrik voor geweld en loopt daarom mooi in de pas, terwijl de flikken er een legaal monopolie op hebben en het weten.

De politie helpt dan ook de onderdrukking door de Staat. Ze is de waakhond van de staat. Dat wilt zeggen, als de Staat, zoals nu, een progressieve en waardevernielende instelling is, de politie daarin mee gaat en dat verdedigt tegen de reactie.

Dat is inderdaad anti-autoritair. Het is te zeggen, anti-Staats autoritair. Ik heb geen probleem met ouderlijke autoriteit, goddelijke autoriteit, wederzijds toegestemde autoriteit etc. Wel met een koppel idioten in Brussel die hun volksverlakkerij en degeneratieve agenda op mij willen drukken. En dat kunnen ze doen dankzij de aanwezigheid van de flikken.

Maar inderdaad, de meeste progressievelingen zijn dan nog zo achterlijk tegen de politie te zijn, die hun agenda globaal gezien nochtans uitvoert, want de overheid wordt niet bepaald conservatiever. Maar bon, voor een echte progressieveling is het nooit progressief of snel genoeg.
Dat terwijl de meeste anti-progressieven en conservatieven een heuse politiestaat willen opzetten (smurfen en camera's op elke straathoek enz.) om de orde te herstellen. Alsof het uitdijen van de gewapende arm van de Staat de houding van de Staat zelf zou veranderen.
God laat mij weten dat jij een goed mens bent.
Oud 14 augustus 2013, 09:45   #212
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
God laat mij weten dat jij een goed mens bent.
Euhm, bedankt?

Ik bedoel het in de zin van, als je religieus (of spiritueel) bent, en je het nodig vindt je te onderwerpen aan de wil van een god of een geloofsgemeenschap (of te leven volgens bepaalde archetypes), dan zie ik daar niet echt problemen mee. Gegeven dat je enkel jezelf onderwerpt, en niet anderen.
Oud 14 augustus 2013, 09:50   #213
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhm, bedankt?

Ik bedoel het in de zin van, als je religieus (of spiritueel) bent, en je het nodig vindt je te onderwerpen aan de wil van een god of een geloofsgemeenschap (of te leven volgens bepaalde archetypes), dan zie ik daar niet echt problemen mee. Gegeven dat je enkel jezelf onderwerpt, en niet anderen.
Alle ouders die hun kinderen godsdienstig opvoeden, zijn dus fout bezig?
Oud 14 augustus 2013, 09:56   #214
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze verplicht worden wel...ik ben ook 'verplicht' geweest (vruchteloos helaas)
Oud 14 augustus 2013, 09:58   #215
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Liever dat dan cultuurverloochenende poco-opvoeding.

Er is een verschil in autoriteit tussen ik die mijn kinderen ietwat religieus opvoed en ik die jou met het zwaard onderwerp aan mijn religie.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 augustus 2013 om 10:02.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 10:59   #216
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U doet het uitschijnen alsof het geweld door de politie illegitiem is (het homofobe geweld door die enkelingen in Brussel is uiteraard wel illegitiem, maar dit terzijde..). Ik ben het uiteraard ook niet eens bepaald beleid dat in dit land gevoerd wordt, maar dat is ook niet nodig. De politie dient niet mijn persoonlijke mening te verdedigen, maar wel de 'volonté générale' zoals die vastgelegd is in de democratisch tot stand gekomen wetgeving.

Ik denk niet dat het optreden van de politie "waardevernielend" is. Ik zie niet in hoe het bestraffen van diefstal, moord, verkrachting, fraude, verkeersovertredingen, etc.. "waardevernielend" kan zijn.
De manier waarop ik het zie onderdrukt de politie de burgers niet, maar weerhoudt de politie hen net van onderdrukking. Personen die niet in staat zijn om te leven volgens hun vrije wil en zich slaafs overgeven aan hun drift om te stelen, fraude te plegen, drugs te gebruiken, etc. , dat zijn de echte onderdrukten. Omdat zij een slaaf zijn van hun driften. En bovendien onderdrukken criminelen onschuldige burgers.

U vergeet trouwens te vermelden dat vele burgers de wet naleven, niet uit schrik voor bestraffing, maar wel omdat het hun persoonlijke overtuiging is dat zij zich aan de wet dienen te houden. Als gevolg van ondermeer opvoeding internaliseren mensen namelijk de morele waarden van de maatschappij en maken ervan hun persoonlijke richtlijnen.

Citaat:
Ik zal wel bij de 'puberale alternatievelingen' horen zeker? Mijn houding is inderdaad anti-autoritair. Het is te zeggen, anti-Staats autoritair. Ik heb geen probleem met ouderlijke autoriteit, goddelijke autoriteit, wederzijds toegestemde autoriteit etc. Wel met een koppel idioten in Brussel die hun volksverlakkerij en degeneratieve agenda op mij willen drukken. En dat kunnen ze doen dankzij de aanwezigheid van de flikken.

Hmm.. volgens mij hebben conservatieven altijd voor een politiemacht gepleit hoor. Zelf de radicale libertairen (dat zijn niet echt conservatieven, maar bon) pleiten vaak nog voor een 'nachtwakersstaat' waarin net de politiemacht overblijft als een van de weinige opdrachten van de staat.

De reden waarom (vooral nieuw-linkse) progressieven een afkeer hebben van de politie is te verklaren door een romantisch optimistisch mensbeeld dat zij sinds de jaren '60 verspreid hebben. Wanneer de mens beschouwd wordt als inherent goed, kan de mens enkel nog "slecht" worden door externe invloeden (zoals opvoeding of staatsautoriteit). Autoriteit door de politie is volgens hen daarom overbodig of zelfs destructief voor de samenleving.

Conservatieven gaan voornamelijk uit van een pessimistisch (ik zeg liever realistisch) mensbeeld. Omdat mensen altijd geneigd zullen zijn om zich te misdragen en enkelen dat ook altijd zullen doen, is een politiemacht steeds noodzakelijk.

Het is trouwens niet ondanks maar net omdat de progressieven een steeds permissiever en multicultureler beleid zijn gaan voeren, dat de conservatieven van mening zijn dat een sterk politieapparaat steeds belangrijker wordt. In sterk multiculturele wijken in Molenbeek of Anderlecht is de ciminaliteitsgraad zeer hoog. Inzetten op een sterke politie in dergelijke gebieden is niet meer dan noodzakelijk.

Laatst gewijzigd door Schuppezot : 14 augustus 2013 om 11:02.
Schuppezot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 11:02   #217
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
emn ik maar denken dat de postings voor iedere lezer bedoeld is,nee hoor dat is hier nierika zijn persoonlijke postbus, t leven is mooi ,zeker als nierika mee moet betalen daarvoor
Gast, als het daar zooooo plezant is, wat zit je hier dan op een forum te doen ?
Ik zou wel weten wat te doen.
Of zijn de centjes op ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2013, 11:03   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Liever dat dan cultuurverloochenende poco-opvoeding.

Er is een verschil in autoriteit tussen ik die mijn kinderen ietwat religieus opvoed en ik die jou met het zwaard onderwerp aan mijn religie.
Wat is dat, "ietwat religieus opvoeden"?

God bestaat soms?
God bestaat maar is helemaal niet met ons bezig?
God is een leuke troost voor wanneer je het moeilijk hebt?
Geloof maar, je weet maar nooit?
Oud 14 augustus 2013, 11:07   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat, "ietwat religieus opvoeden"?

God bestaat soms?
God bestaat maar is helemaal niet met ons bezig?
God is een leuke troost voor wanneer je het moeilijk hebt?
Geloof maar, je weet maar nooit?
Freud zei dat de gemiddelde mens sowieso zo'n geloof nodig had/heeft, dus de christelijke god valt eigenlijk nog het beste mee als ze toch moeten geloven.
Oud 14 augustus 2013, 11:18   #220
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hmm.. volgens mij hebben conservatieven altijd voor een politiemacht gepleit hoor. Zelf de radicale libertairen (dat zijn niet echt conservatieven, maar bon) pleiten vaak nog voor een 'nachtwakersstaat' waarin net de politiemacht overblijft als een van de weinige opdrachten van de staat.
In Amerikaanse context wél. Het zijn daar juist de neo-'conservatieven' die gebroken hebben met veel van de kernpunten van het conservatisme. De conservatieve staat in de VS is een kleine staat met grote individuele vrijheid en verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door mvd : 14 augustus 2013 om 11:20.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be