![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was waardeloos geneuzel en al helemaal geen geneeskunde. Ik heb het voor alle duidelijk niet over "De Confraters van Destijds" maar over specifiek over Freud. Ook in de psychologie begint men nu rigoureus deze ongetwijfeld boeiende theorieen te verwijzen naar de prullenmand. Veel 60-plussers in deze sector verweren zich nu nog steeds als duivels in een wijwatervat, er is hier enorm veel geld mee gemoeid... So be it. Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 augustus 2013 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar welk alternatief voor de parlementaire democratie die gebruik maakt van een politiemacht om de wetten te doen naleven stelt u eigenlijk voor? Een staat met een politiemacht steunt misschien een beleid waarvan een aantal wetten mij niet aanstaan, maar ze ondersteunt op vele vlakken ook de moraal. Of gaat u nu beweren dat onze gevangenissen vol zitten met lieverdjes die alleen maar opgesloten werden omwille van hun dissidente mening? Wat is anders het alternatief? Geen belastingen betalen of belastingen ontduiken? Dat zorgt in praktijk enkel maar voor nog hogere belastingen, aangezien de overheid het geld dat ze verliest doordat de oneerlijke burgers niet meer bijdragen zal verhalen op de eerlijke burgers. Gedragsregels moeten steeds van bovenaf worden opgelegd, dat is geen onderdrukking, dat heet democratie en beschaving. Als ik mezelf het recht toe-eigen om zelf te bepalen welke wetten ik wil naleven en welke niet, wat weerhoudt de immorelen en de criminelen er dan van om zichzelf ook dat recht toe te eigenen? Daarom zijn alle burgers mijns inziens verplicht om alle wetten na te leven, ook degenen waarmee zij het niet eens zijn. We leven de wet niet na omdat we ons onderdrukt voelen en angst hebben voor bestraffing (toch niet altijd), maar simpelweg omdat we in een democratie hebben afgesproken dat dit voor iedereen het beste is. In een samenleving zonder dwang (door de democratische staat) kunnen nooit de wetten van de moraal heersen, maar bepalen de driften van de immorelen de wet.
![]() |
![]() |
#263 |
Banneling
|
![]() pas op, ge zou wel eens aangeklaagd kunnen worden voor een haatcampagne cfr de nieuwe spelregels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet er ook niet met u klak naar smijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijke aanvallen zijn niet toegelaten op dit forum.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik niet; dat zegt het forumreglement. Als je geen argumenten kan gebruiken, onthoud je je misschien beter van commentaar.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat één en ander evenwel met 60-plussers te maken heeft, is mij niet duidelijk. Als u daarmee mijn persoon bedoelt, slaat u de bal ruimschoots mis : ik heb nog een hele tijd te gaan vooraleer ik tot die categorie behoor, if ever. Op de deontologie en de loyauté confraternelle staat geen leeftijd, mijnheer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp wel dat hij een icoon was van een generatie (voornamelijk 60 plussers) en dat het nu éénmaal niet gemakkelijk is toe te geven dat men jarenlang een flutverhaal au sérieux nam. En moest men die "loyauté confraternelle" al te letterlijk nemen, dan was men nu nog altijd met aderlatingen, lavenmenten en schedelboringen bezig... Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 augustus 2013 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker weten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men moest ergens mee beginnen,Jack. In de "lente"landen maakt dergelijke vorm van psychiatrie volop furore. |
|
![]() |
![]() |