![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen? | |||
| Ja, ook al is het waar. |
|
15 | 15,96% |
| Ja, want het is (grotendeels) nonsens. |
|
26 | 27,66% |
| Neen, want het is waar. |
|
30 | 31,91% |
| Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. |
|
19 | 20,21% |
| Ik weet het niet |
|
4 | 4,26% |
| Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat doet hij wel. Hij denkt dat warmer aan het oppervlak impliceert meer straling en dus op termijn afkoeling.
|
|
|
#1222 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ga je die nu ook bashen ? Laat het weten aan youngster Jedd : hij moet dringend Wikipedia aanpassen ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 augustus 2013 om 10:21. |
|
|
|
|
|
|
#1223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het punt is dat die man denkt dat een hogere oppervlakte temperatuur impliceert dat rr meer ir uitstraling is, en dat dat een evenwicht zal herstellen. Maar een hogere oppervlakte temperatuur en een hoger uitstralingsplafond betekenen dezelfde uitstraling en dus een nieuw evenwicht met permanent hogere trmperatuur beneden.
|
|
|
|
#1224 |
|
Banneling
|
Da's een slim antwoord. Dat eindresultaat gaan we immers nooit kennen. Simpelweg omdat het klimaat niet neigt naar een eindresultaat maar voortdurend dynamisch in evolutie is.
Ik zou het al een stuk eerlijker en volwassener vinden als je het tenminste wou vergelijken met de T-extrema die zich in de paar afgelopen miljoenen jaren voordeden. |
|
|
|
|
|
#1225 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn antwoord was : "ja, indien een dergelijke T-invloed nooit eerder voorkwam in de afgelopen paar miljoenen jaren". Kan ik een eerlijkere mening hebben ?? Maar lap, daar was de bitneuker weer die mijn mening te vuur en te zwaard moest bestrijden met pietluttige tussendoortjes. Ik begrijp jullie motivatie niet. Of toch ? |
|
|
|
|
|
|
#1229 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Allez, veel plezier op Pukkelpop ! Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 augustus 2013 om 11:09. |
|
|
|
|
|
|
#1230 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat bedoel ik niet. Ik zeg dat bij hogere oppervlakte temperatuur en bij hoger uitstralingsplafond de uitstraler bij gelijke temperatuur blijft endus volgens Boltzmann dezelfde energie uitsrralen. Daaraak jij van dat ik zeg dat de wet van Boltzman nie gevolgd wordt. Hoe kom je daar aan ??
|
|
|
#1231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In totaal moeten er iets van 3 graden of zo bijkomen dacht ik om het plafond van 1miljoen jaar met 1graad te overschijden. Stel nu dat co2 1graad bijdraagt. Als het hrt enige klimaatsweizigende element zou zijn en dus totaal dominant is bij de komende klimaatsweiziging, dan id dat voor jou niet significant. Maar als co2 een graad bijdraagt en de zon 5 graden dan is voor jou die graad van de co2 wel significant? Ok maar ik vind dat raar! |
|
|
|
|
|
|
#1233 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu ja, blij te lezen dat je eindelijk toegeeft dat het op aarde ooit warmer was. Mann zal het u niet graag horen zeggen. U valt uw goeroe af. Maar geen nood. U bent welkom bij gelijkdenkenden : de aarde was ooit warmer ! |
|
|
|
|
|
|
#1234 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Van volksmennen kennen ze in Duitsland wel iets ... :o |
|
|
|
|
|
|
#1235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bron vergeten : http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...99RG000073/pdf Oja, interessant. Due to the computational cost associated with the requirement of a well-resolved stratosphere, the models employed for the current assessment do not generally include the QBO. Het kost teveel geld dus. |
|
|
|
|
|
|
#1236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pfff !
|
|
|
#1237 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Goe bezig. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 augustus 2013 om 15:43. |
|
|
|
|
|
|
#1238 |
|
Banneling
|
Heren wiki-klimatici,
Graag informeer ik even naar de stand van zaken van het onderzoek naar Schumann resonantie-metingen. Het zou het onderzoek naar feedback effecten kunnen uitklaren en gemanipuleerde T-statistiek voorkomen. Global temperature "Williams suggested that global temperature may be monitored with the Schumann resonances. The link between Schumann resonance and temperature is lightning flash rate, which increases nonlinearly with temperature. The nonlinearity of the lightning-to-temperature relation provides a natural amplifier of the temperature changes and makes Schumann resonance a sensitive "thermometer". Moreover, the ice particles that are believed to participate in the electrification processes which result in a lightning discharge have an important role in the radiative feedback effects that influence the atmosphere temperature. Schumann resonances may therefore help us to understand these feedback effects. A strong link between global lightning and global temperature has not been experimentally confirmed as of 2008." Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 augustus 2013 om 15:44. |
|
|
|
|
|
#1239 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1240 |
|
Banneling
|
More bad news for Michael Mann: A new paper published in Climate of the Past finds that 'modern sample bias' has "seriously compromised" tree-ring temperature reconstructions, producing an "artificial positive signal [e.g. 'hockey stick'] in the final chronology." Needless to say, Mann's hockey sticks are also seriously compromised by statistical techniques that produce hockey sticks from random numbers, use of upside-down data, the trick to hide the decline, the most important tree in the world, use of bristlecone pines which were condemned by the NAS for use as temperature proxies, and a complete lack of validation skill.
Jaarring-proxies verder in opspraak Zo hoor je het ook eens van een nobele bekende |
|
|
|