Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 17 augustus 2013, 19:59   #4461
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

The_Belgian_Kurd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Takfiri vs. Shia, round 1.

Ik ben geen Shia en ga niet in op zijn uitspraak. Hij laat zien hoe "rasistisch" (Religie is geen ras of huidskleur maar toch) extremistische sunni's zijn tegenover andere religies / andersdenkende . Maar zelf willen ze overal geaccepteerd worden. Ik maak hier geen woorden aan vuil, het enige wat ik wil dat gelovigen en ongelovigen in harmonie met elkaar leven. Bedankt Salah om deze maatschappij verder te verzieken. Als ik Maggie De Block zou zijn zou ik u direct naar uw eigen land terugsturen
The_Belgian_Kurd is offline  
Oud 17 augustus 2013, 20:10   #4462
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd Bekijk bericht
Ik ben geen Shia en ga niet in op zijn uitspraak.
Uw nick laat zoiets vermoeden.

Citaat:
Hij laat zien hoe "rasistisch" (Religie is geen ras of huidskleur maar toch) extremistische sunni's zijn tegenover andere religies / andersdenkende . Maar zelf willen ze overal geaccepteerd worden. Ik maak hier geen woorden aan vuil, het enige wat ik wil dat gelovigen en ongelovigen in harmonie met elkaar leven. Bedankt Salah om deze maatschappij verder te verzieken. Als ik Maggie De Block zou zijn zou ik u direct naar uw eigen land terugsturen
Spot on.
HIER
zonbron is offline  
Oud 17 augustus 2013, 20:18   #4463
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen Shia en ga niet in op zijn uitspraak. Hij laat zien hoe "rasistisch" (Religie is geen ras of huidskleur maar toch) extremistische sunni's zijn tegenover andere religies / andersdenkende . Maar zelf willen ze overal geaccepteerd worden. Ik maak hier geen woorden aan vuil, het enige wat ik wil dat gelovigen en ongelovigen in harmonie met elkaar leven. Bedankt Salah om deze maatschappij verder te verzieken. Als ik Maggie De Block zou zijn zou ik u direct naar uw eigen land terugsturen
Na al uw racistische uitlatingen ben ik verbaasd dat je met Belgen of Vlamingen overweg zou kunnen. Daarnaast heb je wat tegen Salafis, Wahabis, nu ook Sunni's, maar een Shia ben je niet. Wat dan wel?

Ik dacht dat hetgeen jij wou, een Koerdische staat was? Verder ben ik een Vlaming en ben jij hier te gast. Bel Maggie maar. Me dunkt zal jij het zijn die ergens in een imaginaire staat beland, want een land, dat hebben de Koerden niet. En in Syrië zal er nooit een komen.

Laatst gewijzigd door Salah : 17 augustus 2013 om 20:19.
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 21:14   #4464
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Na al uw racistische uitlatingen ben ik verbaasd dat je met Belgen of Vlamingen overweg zou kunnen. Daarnaast heb je wat tegen Salafis, Wahabis, nu ook Sunni's, maar een Shia ben je niet. Wat dan wel?

Ik dacht dat hetgeen jij wou, een Koerdische staat was? Verder ben ik een Vlaming en ben jij hier te gast. Bel Maggie maar. Me dunkt zal jij het zijn die ergens in een imaginaire staat beland, want een land, dat hebben de Koerden niet. En in Syrië zal er nooit een komen.
Salafis en Wahabis zijn de kankers van deze wereld. Hoe sneller je de kanker bestrijdt, hoe beter. Misschien kun je niet goed lezen maar ik zei duidelijk extremistische sunni's. Zoals ik al zei , jij hebt hier niks te zeggen over of er ooit een Koerdische staat komt of niet. Ik hier te gast? Ik werk, betaal belastingen als iedereen , dus wat praat je? Imaginaire? Ga dan naar Noord-Syrië of de 3 andere delen en we zullen u eens die "imaginaire" staat tonen! Ach had ik het niet gedacht, een bekeerling! En ze hebben je flink getraind! Je haat al Shia's omdat ze een andere stroming volgen! Wie heeft jou bekeerd? Sharia4Belgium? Zoek eens aub de Echte Islam op ipv hier haat te komen prediken. En zalig toch hé naïve tieners naar Syrië sturen en zelf niet durven maar achter je schermpje stoere praatjes en een grote mond.
Oud 17 augustus 2013, 21:22   #4465
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Salafis en Wahabis zijn de kankers van deze wereld. Hoe sneller je de kanker bestrijdt, hoe beter. Misschien kun je niet goed lezen maar ik zei duidelijk extremistische sunni's. Zoals ik al zei , jij hebt hier niks te zeggen over of er ooit een Koerdische staat komt of niet. Ik hier te gast? Ik werk, betaal belastingen als iedereen , dus wat praat je? Imaginaire? Ga dan naar Noord-Syrië of de 3 andere delen en we zullen u eens die "imaginaire" staat tonen! Ach had ik het niet gedacht, een bekeerling! En ze hebben je flink getraind! Je haat al Shia's omdat ze een andere stroming volgen! Wie heeft jou bekeerd? Sharia4Belgium? Zoek eens aub de Echte Islam op ipv hier haat te komen prediken. En zalig toch hé naïve tieners naar Syrië sturen en zelf niet durven maar achter je schermpje stoere praatjes en een grote mond.
Oud 17 augustus 2013, 21:34   #4466
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weet jij van islam? Je haalt moslim groepen door het slijk. Je zit vol vooroordelen. Je laat je racistisch uit. Zijn dat islamitische waarden? Ik dacht het niet. Koerdische misschien, maar ik ga niet veralgemenen.

Ik betwijfel dat je weet waarover je praat. Je beledigt de profeet en zijn compagnons, (gebeurt vaak door Shia) de Sahabah, door te stellen dat Salafisten, die als de Sahabah willen leven, de kanker is van de wereld. Daarnaast weet je niet eens wat Wahabi's zijn of wat het precies inhoud, daar ben ik zeker van. Jij een moslim? Ik denk het niet.

Sharia4belgium, wat is dat?

Waarom ga jij niet naar West Syrië, met je grote mond? Ze hebben u daar nodig, want de Koerden krijgen er serieus klop.
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 21:47   #4467
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat weet jij van islam? Je haalt moslim groepen door het slijk. Je zit vol vooroordelen. Je laat je racistisch uit. Zijn dat islamitische waarden? Ik dacht het niet. Koerdische misschien, maar ik ga niet veralgemenen.

Ik betwijfel dat je weet waarover je praat. Je beledigt de profeet en zijn compagnons, (gebeurt vaak door Shia) de Sahabah, door te stellen dat Salafisten, die als de Sahabah willen leven, de kanker is van de wereld. Daarnaast weet je niet eens wat Wahabi's zijn of wat het precies inhoud, daar ben ik zeker van. Jij een moslim? Ik denk het niet.

Sharia4belgium, wat is dat?

Waarom ga jij niet naar West Syrië, met je grote mond? Ze hebben u daar nodig, want de Koerden krijgen er serieus klop.
Ik ben in een Islamitische gezin grootgebracht, mij hoef je niks te leren. Is het omdat een normale moslim zich keert tegen Extremistjes? Haha altijd leuk, ik heb het eens niet over de Profeet gehad en je zegt al dat ik hem beledig? Ik weet heus wel wat Wahabis zijn. De grondlegger is Mohammed ibn Abd al-Wahhaab (Grappig, stroming genoemd naar een persoon buiten Allah en Mohammed). En jullie vredelievende stichter had een vrouw gestenigd, wahabis zo "vredevol" hé. Je zegt tegen mij "zijn dat islamtische waarden?". Islamitische waarden zijn in jouw ogen iedereen vermoorden die niet akkoord gaat met jouw ideeën, geen Kritiek op Salafisme of Wahabisme of je beledigt de Profeet. En ook haat verspreiden tussen de normale moslims en niet-moslims. Het is Noord-Syrië, West-Syrië is uitsluitend Christelijk en Alawitisch. Ik ga voor geen 1 miljoen naar daar, aangezien ik een vrouw (En ze is ongelovig hé! Erg he huwelijk tussen moslim en niet-moslim?) en een prachtige dochter heb.
Oud 17 augustus 2013, 21:50   #4468
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben in een Islamitische gezin grootgebracht, mij hoef je niks te leren. Is het omdat een normale moslim zich keert tegen Extremistjes? Haha altijd leuk, ik heb het eens niet over de Profeet gehad en je zegt al dat ik hem beledig? Ik weet heus wel wat Wahabis zijn. De grondlegger is Mohammed ibn Abd al-Wahhaab (Grappig, stroming genoemd naar een persoon buiten Allah en Mohammed). En jullie vredelievende stichter had een vrouw gestenigd, wahabis zo "vredevol" hé. Je zegt tegen mij "zijn dat islamtische waarden?". Islamitische waarden zijn in jouw ogen iedereen vermoorden die niet akkoord gaat met jouw ideeën, geen Kritiek op Salafisme of Wahabisme of je beledigt de Profeet. En ook haat verspreiden tussen de normale moslims en niet-moslims. Het is Noord-Syrië, West-Syrië is uitsluitend Christelijk en Alawitisch. Ik ga voor geen 1 miljoen naar daar, aangezien ik een vrouw (En ze is ongelovig hé! Erg he huwelijk tussen moslim en niet-moslim?) en een prachtige dochter heb.
Whatever. Deze draad gaat over Syrië, niet over een imaginaire Koerdische staat, waar de meeste Koerden tegen zijn trouwens, en er nooit zal komen.
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 21:54   #4469
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Whatever. Deze draad gaat over Syrië, niet over een imaginaire Koerdische staat, waar de meeste Koerden tegen zijn trouwens, en er nooit zal komen.
Geen antwoord en dan maar over Koerden beginnen. Zeer triestig, ik heb medelijden met jou. Koerden tegen het ontstaan van een eigen staat? Ik ben van Koerdische afkomst en ik kan u verzekeren dat 99% een eigen staat wil. Praat niet over dingen waar je geen kennis van hebt. Zeer zeer zielige poging
Oud 17 augustus 2013, 21:55   #4470
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen antwoord en dan maar over Koerden beginnen. Zeer triestig, ik heb medelijden met jou. Koerden tegen het ontstaan van een eigen staat? Ik ben van Koerdische afkomst en ik kan u verzekeren dat 99% een eigen staat wil. Praat niet over dingen waar je geen kennis van hebt. Zeer zeer zielige poging
Syrië is het topic. Maak een andere draad aan, als je over een Koerdische staat wil jengelen.
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 21:59   #4471
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
laat je vooral niet opnaaien door dat nihilistisch creatuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 17 augustus 2013, 22:00   #4472
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Syrië is het topic. Maak een andere draad aan, als je over een Koerdische staat wil jengelen.
Als Syrië het onderwerp is, waarom dan ettelijke keren verwijsen naar Koerden? Uw onzin past ook niet in deze topic, aangezien je alleen maar zeikt over Salafistische dingen
Oud 17 augustus 2013, 22:01   #4473
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
laat je vooral niet opnaaien door dat nihilistisch creatuur.
Ik wordt er gewoon onwijs boos van dat Iemand zonder enige kennis mijn afkomst beledigt. Goed je hebt gelijk, zielige extremisten!!
Oud 17 augustus 2013, 22:03   #4474
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Syrië het onderwerp is, waarom dan ettelijke keren verwijsen naar Koerden? Uw onzin past ook niet in deze topic, aangezien je alleen maar zeikt over Salafistische dingen
Jij bent daar naar beginnen verwijzen, niet ik.
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 22:11   #4475
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jij bent daar naar beginnen verwijzen, niet ik.
Oud 17 augustus 2013, 22:16   #4476
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, die YPG'ers zijn toch komieken, foto's en video's verspreiden van Irak en Afghanistan en pretenderen dat het in Syrië gebeurt is. En nu claimen ze ook dat Koerdische militanten achter die Koerdische "genocide" zitten.
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 22:25   #4477
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja, die YPG'ers zijn toch komieken, foto's en video's verspreiden van Irak en Afghanistan en pretenderen dat het in Syrië gebeurt is. En nu claimen ze ook dat Koerdische militanten achter die Koerdische "genocide" zitten.
Mond houden over YPG, je hebt de kennis en het recht niet om daarover te praten. Ik kijk amper Koerdische tv, maar heb vrienden die zeer zeer goed bevriend zijn met hooggeplaatste Koerden. Je verspreidt foute informatie, net als Al-Jazeerza. Koerden achter een Koerdische 'genocide' ? Man je bent echt het toppunt. Oh the irony : Je noemt de YPG komieken? Iemand vermoorden en 'Allahu Akbar' roepen is niet komisch zeker? Kijk eens rond op het forum: iedereen vindt u een idioot, achterlijke ideeën. Als ik jou was zou ik me mond gewoon houden, aangezien je jezelf alleen maar belachelijk maakt (Salafisme is al op zich belachelijk)
Oud 17 augustus 2013, 22:27   #4478
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Dikke 2!

Mochten jullie een eigen staat hebben, hou dan vooral dat schorem van het IMF buiten en richt geen centrale bank op.
Hoort meer thuis in het subforum economie, maar dit zou echt geweldig zijn: een land zonder centrale bank! Het eerste land dat een vrije markt met valuta's op zijn bodem toelaat, wordt rijk en machtig.

Behalve, en ja, dat vrees ik: behalve als het zwaar gestraft wordt door het "Westen", een Westen waarin de gewone Westerling overigens niets te vertellen heeft.
Oud 17 augustus 2013, 22:35   #4479
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Mond houden over YPG, je hebt de kennis en het recht niet om daarover te praten. Ik kijk amper Koerdische tv, maar heb vrienden die zeer zeer goed bevriend zijn met hooggeplaatste Koerden. Je verspreidt foute informatie, net als Al-Jazeerza. Koerden achter een Koerdische 'genocide' ? Man je bent echt het toppunt. Oh the irony : Je noemt de YPG komieken? Iemand vermoorden en 'Allahu Akbar' roepen is niet komisch zeker? Kijk eens rond op het forum: iedereen vindt u een idioot, achterlijke ideeën. Als ik jou was zou ik me mond gewoon houden, aangezien je jezelf alleen maar belachelijk maakt (Salafisme is al op zich belachelijk)
Zeg dubbelnickje, dat staat te lezen in een officiëel YPG statement.

Citaat:
The People's Defence Units (YPG) says it's become clearer what 'powers' participate in the 'racist attacks against Kurds'. Including factions of the Free Syrian army and Kurdish battalions in the 'genocide and displacement of Kurds', carrying out a crime against humanity.
Citaat:
بيان صادر عن قيادة وحدات حماية الشعب
الى الرأي العام

يوما بعد يوم تتوضح أكثر حقيقة الهجمات العنصرية ضد شعبنا الكردي وماهية القوى المشاركة فيها, إذ ظهر جليا بما لا يدع مجالا للشك مشاركة الكثير من فصائل الجيش الحر وبعض الكتائب " الكردية", في حرب ابادة وتشريد وتهجير الكرد لدرجة تصل الى ارتكاب جرائم انسانية بحق شعبنا من خلال الحصار والقتل والتنكيل والتعذيب الممنهج لهذه القوى العبثية كلما سنحت لها الفرصة بذلك, إلى جانب دولة العراق والشام الاسلامية وجبهة النصرة, في تحالف ظلامي يتماهى مع أجندة النظام.
تحالف دولة العراق وجبهة النصرة مع الكثير من كتائب الجيش الحر بمشاركة فصائل كردية خائنة تابعة لأحزاب كردية تقيم قياداتها في هولير بشكل علني, عبر غرف عمليات مشتركة في كل المناطق الكردية, تشكل بادرة خطيرة تشير إلى حجم التواطؤ ضد شعبنا, و الذي أسفر عن ارتكاب المجازر ضد المدنيين العزل واختطافهم على امتداد المناطق الكردية بدءا من ريف حلب والباب واعزاز وكوباني وتل ابيض والجزيرة, بهدف افراغ القرى الكردية من سكانها خدمة لأجندات الدولة التركية التي لا تزال تعمل جاهدة لتمريرها عبر عملائها, وبات واضحا جدا أن هذه الممارسات تهدف لافراغ المنطقة الكردية من ثوارها وأصحابها الحقيقيين, لافساح المجال أمام تسليمها للخونة والمتآمرين من عناصر بعض الكتائب التي تريد أن تمثل البعث والمخابرات بحلتها الجديدة, وتكون قوى عميلة هذه المرة لـ" أمن المسلمين" و"أمن الثورة".
مرة اخرة تظهر الخيانة بوجهها الأسود وبممارساتها الدنيئة والمنحطة من خلال قوى مرتزقة تعلن تبعيتها لبعض الاحزاب السياسية الكردية كآزادي وغيرها, تمتهن القتل والتدمير والسلب والنهب والاحتطاف ضد الكرد دون وازع من ضمير او اخلاق, ومن الجدير بالذكر أن هذه الاحزاب قد دأبت على عقد اجتماعاتها في هولير, لتقديم الدعم المادي والإعلامي لوحداتها المتورطة في معركة تفتقر لأبسط الأخلاقيات الوطنية.
توازيا مع هذه الهجمة بدأت حكومة الاقليم بإغلاق الحدود بين الغرب والجنوب الكردستاني بأحكام فنشرت قواتها على طول حدود المنطقة الكردية وكأنها بذلك تقدم دعما مباشرا لهذه الهجمة الشرسة التي تستهدف الوجود الكردي في كل مناطقه.
وفي الوقت الذي يتفاعل فيه الراي العام الكردستاني والديمقراطي مع النفير العام الذي اطلقته وحدات حماية الشعب تصديا للمجازر اليومية بحق شعبنا في غرب كردستان, يؤسفنا جدا ان نسمع دعوات من بعض القوى لارسال ما اسمتها بـ "لجان تحقيق" للتأكد من حدوث مجازر بحق الآمنين الكرد - على حد زعمها – متجاهلة بذلك كل الحقائق اليومية المعاشة على أرض الواقع, وكل الذاكرة الشعبية, في محاولة واضحة منها للمماطلة في اتخاذ الموقف المطلوب ومتطلباته, وإثارة الشكوك حول الحقائق الأكيدة التي باتت من المسلمات, والتستر على المجرمين وتقديم الغطاء المشروع لأفعالهم ودفعهم قدما في قتل شعبنا.
يستحيل على كل وطني وعاقل أن ينكر وجود المجازر بحق الكرد, الا إذا كانت هذه الجهات لا تعتبر شهداء حركة الحرية الكرد في غرب كردستان والمعتقلين المدنيين من أعضاء المجالس المحلية و أنصار حركة التحرر الكردية عناصر لا تنتمي إلى شعبنا الكردي!!, وتجد بالتالي في قتلهم أمرا مشروعا؟!
و يجدر بنا أن نؤكد أنه لا صحة مطلقاً للإشاعات حول قيام وحداتنا برفض قبول الجنة تقصي الحقائق وأننا لم نتلق أي طلب من أية جهة في هذا الاطار, ونعتبر أن هذا الاشاعات تدخل هي الأخرى كسابقاتها في إطار إثارة الشكوك حول حقيقة المجازر المستمرة.
من هنا نقول إن اللجنة التحضيرية المؤتمر الوطني الكردستاني في ظل هذه الهجمات الشرسة للقوى الظلامية والخونة مطالبة اليوم بموقف واضح و شفاف و حاسم مما يجري في هذا الساحة, يتجاوب مع مطالب شعباً من جهة و مع الحقيقة المطلوبة من المؤتمر كمؤسسة وطنية عليا من جهة أخرى.
عهدنا لشعبنا في ان نتصدى لكل المؤامرات التي تستهدفه ونحن واثقون باننا نملك القوة الكافية لتحقيق هذا الهدف.

قيادة وحدات حماية الشعبYPG
Salah is offline  
Oud 17 augustus 2013, 22:38   #4480
The_Belgian_Kurd
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zeg dubbelnickje, dat staat te lezen in een officiëel YPG statement.
Plaats eens de bron of een link naar de bron

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be