Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 augustus 2013, 13:15   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.026
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...eersbord.dhtml

Wat doe je met knallende fietsers, ofwel de fietspaden fietsveiliger maken en de verkeersborden beter positioneren, ofwel flitscontroles op de fietspaden organiseren.
Jamaar, da's een uitzondering, een 1 op een miljoen kans.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 15:25   #22
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zolang hij telkens opteert voor een job in de buurt van zijn woonst zie ik geen enkel probleem.
Mijn dochter werd door de VDAB (verplicht) iets meer dan 30 km van haar woonplaats gestuurd om te solliciteren. Twee bussen met wachttijd van 25min tussen bus 1 en bus 2, en 3 km te voet. Totale tijd: 1h40min heen en 1h35 terug.
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 15:36   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.657
Standaard

ik vroeg mij zonet af, of de politie an sich wel een rendabele begroting is ?

kijk als ze 20 miljoen flitsboetes hebben, en 50 euro per boete innnen, heeft hun werk een soort pseudorendement (want geef toe, boete sheffen is wel een heel gemakkelijke manier van geld verdienen) van 1miljard
Als de begroting van de rijkswacht bvb 20.000 man aan 50K brutowedde, is dat ook 1miljard. Dus an sich is de federale politie nauwelijks rendabel te noemen, ondanks hun extreem lucratieve opportuniteit om via flitsovertredingen geld te innen.

Dus op die manier gerekend is gans het politiecorps nauwelijks rendabel te noemen. De maatschappelijke toegevoegde waarde is te zoeken met een microscoop....
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 17:03   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Mijn dochter werd door de VDAB (verplicht) iets meer dan 30 km van haar woonplaats gestuurd om te solliciteren. Twee bussen met wachttijd van 25min tussen bus 1 en bus 2, en 3 km te voet. Totale tijd: 1h40min heen en 1h35 terug.
Maw, de fiets is meestal sneller...

verder is dan de auto pi-duim meestal 2-3 x zo snel als de fiets, tja waarom dan nog een (vervuilende diesel)bus ?

Andere vb, is al wat geleden maar nog altijd geen sikkepit verbeterd:

Citaat:
http://www.hbvl.be/limburg/peer/met-...r-dan-bus.aspx

Met fiets elf minuten sneller dan bus
02/08/'07

Jong N-VA Limburgse Kempen voerde gisteren een actie waarmee ze wilde aantonen dat op het vlak van openbaar vervoer het noorden van de provincie beter ontsloten kon worden.

Terwijl twee mensen de bus namen tussen Achel en Peer, deden vijf anderen het traject met de fiets. “De fietsers deden er 40 minuten over en de bus 51 minuten. Zo zijn er nog trajecten van nauwelijks iets meer dan 10 kilometer waarbij je met de Lijn-bus bijna een uur en zelfs meer onderweg bent,” vertelt voorzitter Frederik Swennen die vooral de lange wachttijden voor een verdere aansluiting in vraag stelt.

Sonja Loos van De Lijn: “We kunnen niet tussen alle punten in Limburg rechtstreekse verbindingen en snelverbindingen voorzien. We onderzoeken telkens de behoefte die niet onbestaande is voor het traject tussen Achel en Peer. We moeten nu eenmaal afwegen en prioriteiten leggen.”
En dan zijn hiet een paar pipo´s verwonderd dat bepaalde mensen -ook voor minder als 10 km- de auto nemen naar het werk. (via-via)

Uiteraard zitten die nooit in de file, want voor 10-20 km ergens in Limburg neemt men geen auto(snel)wegen, toch geen waar fileverkeer op zit.

Limburgers die in Antwerpen of Brussel gaan werken (ook met werkbusje) ja die zitten soms in de structurele file.

Citaat:
http://www.verkeerscentrum.be/verkee...rele-file-2011
Structurele files

Hoe groot is de kans op structurele files tijdens ....


legende
gemiddeld 1 � 2 dagen file per werkweek (20 - 40%)
gemiddeld 2 � 3 dagen file per werkweek (40 - 60%)
gemiddeld meer dan 3 dagen file per werkweek (60 - 100%)

Achtergrondinfo
Bovenstaande structurele filekaarten zijn gebaseerd op de filegegevens die het Verkeerscentrum registreerde op werkdagen buiten de schoolvakantie in 2010.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2013 om 17:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 20:11   #25
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zolang hij telkens opteert voor een job in de buurt van zijn woonst zie ik geen enkel probleem.
Kort gezegd:

Heb je een diploma en kan je kiezen uit tientallen jobs dan zit je goed.

Ben je laag geschoold en moet je binnen de 60 km van je huis een job aanpakken dan zit je in de problemen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 20:37   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Kort gezegd:

Heb je een diploma en kan je kiezen uit tientallen jobs dan zit je goed.

Ben je laag geschoold en moet je binnen de 60 km van je huis een job aanpakken dan zit je in de problemen.
Als er werk is voor je diploma, en dan dit nog:

Citaat:
http://www.vacature.com/blog/helft-w...gn=floorteaser

Helft werkgevers vindt afgestudeerden onvoldoende voorbereid op de arbeidsmarkt.

In hoeverre vindt u dat scholen/beroepsopleidingen/universiteiten jonge professionals goed voorbereiden op de arbeidsmarkt?

Voldoende
14%
Enigszins voldoende
35%
Enigszins onvoldoende
47%
Onvoldoende
4%


Aan welke vaardigheden ontbreekt het afgestudeerden (het meest) als ze beginnen in een nieuwe baan? (meerdere antwoorden mogelijk)

Organisatorische vaardigheden
68%
Talenkennis
43%
Analytische vaardigheden
42%
Communicatieve vaardigheden
41%
Technische vaardigheden
28%
IT-vaardigheden
20%
Geen van de bovenstaande
0%


Wat doet u om de kloof te overbruggen? (meerdere antwoorden mogelijk)

Werken met een evaluatieperiode
57%
Interne opleiding aanbieden
50%
Externe opleiding aabieden (scholing, seminaries, enz.)
50%
Een mentor toewijzen
45%
Niets
3%

Bron: enquête uitgevoerd in opdracht van OfficeTeam bij 200 HR-managers in België
Wie weet, vindt men als laaggeschoolde eerder wat in de omgeving.

Citaat:
Ben je laag geschoold en moet je binnen de 60 km van je huis een job aanpakken dan zit je in de problemen.
Is buiten de 60 km beter ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2013 om 20:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 20:39   #27
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als er werk is voor je diploma, en dan dit nog:
Leve het leefloon dus.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 20:44   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Leve het leefloon dus.
zo ongeveer...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bij al die bedrijfen waar de OCMW uitbetaald bedoel je ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 20:51   #29
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
zo ongeveer...
Allé dan. Over regenbanden zijn we het niet eens maar als ze die tax invoeren wel over een leefloon
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 10:25   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Allé dan. Over regenbanden zijn we het niet eens maar als ze die tax invoeren wel over een leefloon
je moet auto's niet meer taxeren, dat is al voldoende getaxeerd, je moet aardgas taxeren
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 10:45   #31
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Kort gezegd:

Heb je een diploma en kan je kiezen uit tientallen jobs dan zit je goed.

Ben je laag geschoold en moet je binnen de 60 km van je huis een job aanpakken dan zit je in de problemen.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ederland.dhtml
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 10:53   #32
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maw, de fiets is meestal sneller...

verder is dan de auto pi-duim meestal 2-3 x zo snel als de fiets, tja waarom dan nog een (vervuilende diesel)bus ?

Andere vb, is al wat geleden maar nog altijd geen sikkepit verbeterd:



En dan zijn hiet een paar pipo´s verwonderd dat bepaalde mensen -ook voor minder als 10 km- de auto nemen naar het werk. (via-via)

Uiteraard zitten die nooit in de file, want voor 10-20 km ergens in Limburg neemt men geen auto(snel)wegen, toch geen waar fileverkeer op zit.

Limburgers die in Antwerpen of Brussel gaan werken (ook met werkbusje) ja die zitten soms in de structurele file.
Waarom zou je voor < 10 km het openbaar nog maar overwegen als je dat in 30 min met de fiets kan doen? Je vertrekt wanneer het je past, hoeft nergens te wachten en doet bovendien je dagelijkse beweging tijdens anders verloren reistijd. Helaas wordt het AUTOmatisch denken er bij de mensen al van kindsbeen bij ingebakken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een veilige en gezonde reisweg hebt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 17 augustus 2013 om 10:54.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 10:53   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.360
Standaard

Man, man, man, wat een gedoe met dat verkeer.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 11:25   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 71.026
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom zou je voor < 10 km het openbaar nog maar overwegen als je dat in 30 min met de fiets kan doen?
Of 10 minuten met de auto of motor. Da's 40 minuten op een dag die je niet spendeerd aan "de werkgever".
Citaat:
Je vertrekt wanneer het je past, hoeft nergens te wachten en doet bovendien
Klopt, maar dan heb je zo'n leuke novemberochtend, gietende regen, tegenwind en nog koud ook.
Citaat:
je dagelijkse beweging tijdens anders verloren reistijd.
Niet iedereen is een bureaupiloot. Ik zie die betonijzervlechter na een dag hard labeur nog effe naar huis fietsen.
Citaat:
Helaas wordt het AUTOmatisch denken er bij de mensen al van kindsbeen bij ingebakken.
Niet bij mij hoor, ik was de eerste in huis met een wagen en rijbewijs. Daarvoor gebeurde alles met een brommer.
Citaat:
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een veilige en gezonde reisweg hebt.
In België? Gezond, met 11 000 000 mensen op 32 000km²... denk nu eens zelf na.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 augustus 2013 om 11:26.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 11:51   #35
R.Verhiest
Gouverneur
 
R.Verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2013
Berichten: 1.318
Standaard

Iedereen zijn eigen autosnelweg !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 12:04   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waarom zou je voor < 10 km het openbaar nog maar overwegen als je dat in 30 min met de fiets kan doen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Er is overigens wel degelijk een alternatief voor de auto voor woon-werkverkeer. Dat kan het openbaar vervoer zijn, de fiets ( 50 % woont op minder dan 10 km van werk), … maar dit is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke situatie.

Citaat:
Je vertrekt wanneer het je past, hoeft nergens te wachten en doet bovendien je dagelijkse beweging tijdens anders verloren reistijd. Helaas wordt het AUTOmatisch denken er bij de mensen al van kindsbeen bij ingebakken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een veilige en gezonde reisweg hebt.
En daar hapert het dikwijls, en natuurlijk is de auto bovendien nog altijd veel sneller als de fiets. Ook op 10-20 km, en al zeker als je kinderen wegbrengt, op de terugweg ook nog en-of boodschappen doet... enz enz....
Citaat:
maar dit is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke situatie.
Voila.

Citaat:
Een op de twee spitspendelaars heeft geen aanvaardbaar alternatief voor de auto...
Zo is het, de andere helft mag min of meer van geluk spreken, als hij niet bedrogen wordt van de beloftes van vooral het O.V., of evtl combinatie fiets-OV, of auto-O.V enz... alles valt en staat met de snelheid-kwaliteit van het OV.

Natuurlijk werkt al het snelheidsremmend meubilair om vooral de auto´s te ontraden-pesten de snelheid van het OV (bus) niet in de hand die moeten er ook langs en over. Het OV wordt sowieso steeds langzamer... aangezien ze zich ook nog eens aan al de duidelijk lagere snelheidslimieten moeten houden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2013 om 12:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2013, 13:25   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zolang hij telkens opteert voor een job in de buurt van zijn woonst zie ik geen enkel probleem.
Er zijn mensen die werken voor een bedrijf in hun eigen straat, maar die tewerkgesteld zijn op meer dan 50km afstand.

Wij spreken hier over werken in eigen streek met een tewerkstelling binnen de 10km. Terwijl de rest van Europa spreekt over werk in eigen streek binnen een straal van 50km en zelfs 80km.
Voor iemand uit Frankrijk of Duitsland is de afstand Hasselt-Antwerpen of Hasselt-Brussel werk hebben in eigen streek.
En werk in de buurt van de woonst, laat ons niet lachen.
Men verdrijft de werkgelegenheid uit de woongebieden.
Op plaatsen langst het Albertkanaal, waar in de jaren 70 en 80 van vorige eeuw nog meer dan 250 en zelfs 500 mensen werkte, staan nu woonblokken.
En dit niet alleen in Antwerpen, maar ook in Brabant en Limburg.

Ik weet nog dat in Schoten/Merksem/Deurne bedrijven langst het kanaal stonden Die men enkel kon bereiken via het jaagpad langst het Albertkanaal.
Lahye was zo een bedrijf, dat meer dan 300 arbeiders te werk stelde. Het bedrijf moest verdwijnen, want het stonk. Nu is er op die plaats een containerkaai die nog 10 mensen te werk steld.

Gyproc in Wijnegem moest dicht want het veroorzaakt te veel stof.
Het bedrijf stelde wel 100 mensen te werk, nu werken er op dezelfde plaats nog geen 10 mensen meer.






Citaat:
Een op de twee spitspendelaars heeft geen aanvaardbaar alternatief voor de auto en zal tot duizenden euro's extra belasting moeten betalen indien de overheid rekeningrijden invoert. Rekeningrijden zal de fiscale druk op arbeid verhogen. Dat meldt mobiliteitsclub VAB op basis van een onderzoek bij 4.000 Vlaamse werknemers die tewerkgesteld zijn in het Brussels Gewest en omgeving.

De overheid zoekt naar oplossingen om de files op de wegen aan te pakken en zou volgens VAB de automobilist via rekeningrijden richting alternatieven willen duwen. Maar uit onderzoek van VAB blijkt dat de helft van de spitspendelaars geen aanvaardbaar alternatief hebben voor de auto. Het gaat dan om zij die geen glijdende werkuren hebben, niet thuis mogen werken of voor wie het openbaar vervoer geen waardig alternatief biedt.
Ik zie de arbeiders van Audi-Vorst al thuiswerk verrichten.
Ik zie de projectbegeleiders van Sicli al tbuis werken of met glijdende uren.
Ik zie een bediende op de facturatiedienst van een bedrijf al thuis fakturen maken.
Ik zie de respetioniste van een bedrijf al van thuis uit werken.
Ik zie de kuisvrouw van een ministerie al van thuis uit werken.
Ik zie de koffie-dame van een kantoor al van thuis uit en met glijdende uren werken.
Ik zie de bewakers van het Europese parlement al met glijdende uren en van thuis uit werken.
Bij meer dan 98% van de jobs zijn glijdende uren en thuiswerk gewoon onmogelijk.

Maar ja, als je enkel als politicus hebt gewerkt, dan weet je niet hoe de arbeidsmarkt in elkaar steekt en denk je dat de rest van de wereld ook kan werken wanneer die zin hebben om te werken.

Trouwens openbaar vervoer? Je moet eens proberen om met openbaar vervoer vanuit Kalmhout-dorpstraat Nieuwmoer in Heihoefke St-Lenaarts te geraken.
We spreken hier over een afstand van 30km met slechts 1 maal een bocht te nemen.

Laatst gewijzigd door Jantje : 17 augustus 2013 om 13:26.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 17:50   #38
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Wat ze zeker ook moeten doen is de fietsstraat veralgemenen...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2013, 18:58   #39
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wat heeft dat er nu weer met te zien? Je plaatst een link dat mijn argument nog versterkt,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2013, 10:43   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zolang hij telkens opteert voor een job in de buurt van zijn woonst zie ik geen enkel probleem.
Aaaah, daar is die heerlijke idealistische naiviteit weer. De tijd dat men aan de slag kon als leerjongen bij de bakker op de hoek is al lang voorbij hoor.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be