Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2013, 10:10   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Ach zo, mijnheer De Wever vindt dat we het beste onderwijs hebben.

Klassen van 30 kinderen vindt mijnheer De Wever het summum?

Het is uiteraard de natte droom van zijn ondernemersbroodheren dat de bevolking zo snel mogelijk zo dom mogelijk wordt gemaakt zodat ze optimaal kunnen worden uitgebuit. Vanuit dat standpunt bekeken, hebben we inderdaad het allerbeste onderwijs.
Als het klopte dat de onderwijshervorming van Smet enkel over te grote klassen van 30 leerlingen ging, dan zou hij ruim 96% van de leerkrachten op zijn hand hebben in plaats van tegen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2013 om 10:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:12   #22
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moet een minister van onderwijs populair zijn onder leerkrachten?
Dat was de vraag niet. De vraag was of hij zijn werk goed deed.

Dat zijn twee verschillende zaken.
Oud 28 augustus 2013, 10:15   #23
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als het klopte dat de onderwijshervorming van Smet enkel over te grote klassen van 30 leerlingen ging, dan zou hij ruim 96% van de leerkrachten op zijn hand hebben in plaats van tegen.
En als u post #13 zou gelezen hebben, dan had u geweten dat ik in de post net voor de post die u aanhaalde het beleid van Minister Smet met de grond gelijk had gemaakt nét omdat zijn onderwijshervorming daar duidelijk niet over gaat.

En als dat wel deel uitmaakt van zijn beleid, dan is dat enkel op papier zo. In de praktijk merkt men er niets van.

Dit gezegd zijnde, De Wever moet niet zeggen dat ons onderwijs het beste van de wereld is. Daarmee doet hij alsof er helemaal niets moet gebeuren en dat is dus niet waar: er moet heel wat gebeuren: meer scholen en meer leerkrachten.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 28 augustus 2013 om 10:15.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:16   #24
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Dertig jaar geleden zat ik voor sommige vakken met dertig man samen. Dat was dan in het katholiek onderwijs, dus niemand maakte daar problemen over.
Oud 28 augustus 2013, 10:21   #25
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Dertig jaar geleden zat ik voor sommige vakken met dertig man samen. Dat was dan in het katholiek onderwijs, dus niemand maakte daar problemen over.
Was dat in kleuterschool of de lagere school?
Oud 28 augustus 2013, 10:24   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En als u post #13 zou gelezen hebben, dan had u geweten dat ik in de post net voor de post die u aanhaalde het beleid van Minister Smet met de grond gelijk had gemaakt nét omdat zijn onderwijshervorming daar duidelijk niet over gaat.

En als dat wel deel uitmaakt van zijn beleid, dan is dat enkel op papier zo. In de praktijk merkt men er niets van.

Dit gezegd zijnde, De Wever moet niet zeggen dat ons onderwijs het beste van de wereld is. Daarmee doet hij alsof er helemaal niets moet gebeuren en dat is dus niet waar: er moet heel wat gebeuren: meer scholen en meer leerkrachten.
Dat doet hij helemaal niet.
In tegendeel, Hij is van mening dat het onderwijs nog beter moet.
Dat er in het onderwijs nog meer zal moeten gewerkt worden dan vroeger, en de lessen veel beter moeten zijn dan nu.

Ook dat ouders die hun kinderen niet opvolgen in het onderwijs, moeten aangepakt worden...
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:25   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo, mijnheer De Wever vindt dat we het beste onderwijs hebben.

Het is uiteraard de natte droom van zijn ondernemersbroodheren dat de bevolking zo snel mogelijk zo dom mogelijk wordt gemaakt zodat ze optimaal kunnen worden uitgebuit. Vanuit dat standpunt bekeken, hebben we inderdaad het allerbeste onderwijs.
Ik heb niet gezegd dat (alleen) De Wever vindt dat Vlaanderen het beste onderwijs heeft. Dat wordt wel bevestigt door het driejaarlijkse PISA-onderzoek.

Citaat:
Vlaanderen scoort opnieuw uitstekend in PISA-onderzoek
en blijft vice-kampioen van Europa

http://www.ond.vlaanderen.be/nieuws/2010/1207-PISA.htm
Ik heb evenmin beweerd dat Smet een slechte minister is. Wie ben ik om Steve Stevaert tegen te spreken als hij zegt dat de rooien de beste ministers hebben?
Het gaat hier echter over cijfers waaruit blijkt dat Smet met de hoogste onderscheiding wordt gebuisd door onze leraars.

Waar ik wél de bewijzen van heb gepost is, dat Vlijmscherp glashard LIEGT als hij zegt dat De N-VA het eens was met Smet.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2013 om 10:26.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:28   #28
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit met 28 in één klas gezeten, en toen kende niemand Mijnheer Summum Dewever.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:34   #29
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Gevaarlijke taal vind ik dit hoor.

In dezelfde logica:
'Moet een president populair zijn bij zijn onderdanen?'
Een president die niet populair is maar toch aan de macht blijft is meestal een dictator.

Een minister van onderwijs moet de belangen van alle betrokkenen bij het onderwijs dienen.
Als hij niet populair is betekent dat vooral dat hij die belangen niet goed dient.

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 28 augustus 2013 om 10:34.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:34   #30
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat (alleen) De Wever vindt dat Vlaanderen het beste onderwijs heeft. Dat wordt wel bevestigt door het driejaarlijkse PISA-onderzoek.

Ik heb evenmin beweerd dat Smet een slechte minister is. Wie ben ik om Steve Stevaert tegen te spreken als hij zegt dat de rooien de beste ministers hebben?
Het gaat hier echter over cijfers waaruit blijkt dat Smet met de hoogste onderscheiding wordt gebuisd door onze leraars.

Waar ik wél de bewijzen van heb gepost is, dat Vlijmscherp glashard LIEGT als hij zegt dat De N-VA het eens was met Smet.
Allé, een persbericht van het kabinet van Minister Smet is bewijs dat hij het goed doet.

U heeft ook in een klas met 30 leerlingen gezeten zeker? En daar niks nadeel van ondervonden.
Oud 28 augustus 2013, 10:47   #31
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Gevaarlijke taal vind ik dit hoor.

In dezelfde logica:
'Moet een president populair zijn bij zijn onderdanen?'
Een president die niet populair is maar toch aan de macht blijft is meestal een dictator.

Een minister van onderwijs moet de belangen van alle betrokkenen bij het onderwijs dienen.
Als hij niet populair is betekent dat vooral dat hij die belangen niet goed dient.
Onderwijs is al te lang in handen van een sos. Ik zal wel de enige zijn die Frank Vandenbroucke belange zo fantastisch niet acht als ze hem afschilderen.
Oud 28 augustus 2013, 10:47   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet per definitie. Maar tenzij leerkrachten collectief niet meer weten hoe ze best hun job kunnen doen, is het anders wel een goede graadmeter om te weten in welke mate er in de Wetstraat deze keer weer geknoeid wordt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:48   #33
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Was dat in kleuterschool of de lagere school?
Secundair.
Oud 28 augustus 2013, 10:49   #34
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Secundair.
En vindt u het secundair onderwijs vergelijkbaar met de lagere school en de kleuterschool?

Vindt u 30 leerlingen in 1 klas überhaupt een goed systeem? Of zou het beter gaan met 20 leerlingen per klas?
Oud 28 augustus 2013, 10:52   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij wordt gesteund door de N-VA, zijn beleid is maw ook dat van de N-VA.
Vreemde logica vind ik dat. Je kan gerust iemand politiek steunen zonder het daarom eens te zjn met al zijn standpunten. Het is zelfs de basis van de regeringsvorming: wij steunen jullie in punt X als jullie ons steunen in punt Y.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:52   #36
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En vindt u het secundair onderwijs vergelijkbaar met de lagere school en de kleuterschool?

Vindt u 30 leerlingen in 1 klas überhaupt een goed systeem? Of zou het beter gaan met 20 leerlingen per klas?
Waarom focust ge u alleen maar op het aantal leerlingen per klas en niet op de debilisering van het onderwijs?
Oud 28 augustus 2013, 10:54   #37
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
In het lager onderwijs zal het niet veel minder geweest zijn, ik denk niet dat ik ooit met minder dan 20 man in een klas gezeten heb.

Citaat:
Het werkte in mijn tijd. Maar dat was dan de tijd dat als ge met straf naar huis kwam, uw ouders er nog straf bijgaven. Nu is het normaal voor ouders (en directie) om het gezag van het onderwijzend personeel te ondermijnen.

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 28 augustus 2013 om 10:55.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:55   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Weinig verrassende resultaten in een Knack-enquete bij 1000 leerkrachten. Slechts 3,9 % vindt Pascal Smet een goed onderwijsminister, en in het secundair onderwijs moet meer dan 85 % niets weten van zijn grote hervorming. Gelukkig is bescheiden Pascalleke er als de kippen bij om deze resultaten te kaderen : "Ik ben niet populair maar wél goed". Juist, ja...

Enfin, ander en beter in 2014. Dat kan niet moeilijk zijn. En nu misschien eens iemand die wél ervaring heeft in het beleidsdomein Onderwijs ? Oh, en misschien ineens ook eentje die zijn eigen personeel niet schoffeert op toespraken én die niet als belangrijkste en zowat enige beleidsdoelstelling heeft om zijn naam te vereeuwigen door middel van een zoveelste nutteloze hervorming ? Dank u.
Nochtans doet Smet het niet slecht. Het is geen sinecure om tegenwoordig minister te zijn van Onderwijs en zeker in een crisistijd. De man doet goed zijn best, haalt ook resultaten, en meer kunnen we niet van een mens verwachten.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2013, 10:56   #39
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nochtans doet Smet het niet slecht. Het is geen sinecure om tegenwoordig minister te zijn van Onderwijs en zeker in een crisistijd. De man doet goed zijn best, haalt ook resultaten, en meer kunnen we niet van een mens verwachten.
Oud 28 augustus 2013, 10:57   #40
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jij trol jij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be