![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel even, iemand die twee jaar gekregen heeft, neem iemand die geen adres heeft buiten, en dat is één van de voorwaarden. Hij heeft geen inkomen dus hij kan geen adres hebben, moet die dan levenslang in de gevangenis blijven?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik dacht dat dit een voorwaarde was bij voorwaardelijke invrijheidstelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We krijgen in ieder geval dan de situatie waar iemand vandaag niet mag vrijgelaten worden wegens de ernstige reden: geen adres, maar morgen mag hij dan wel vrij zonder adres... Is dat een redelijk regime?
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vw voldaan = vw invrijheid vw niet voldaan = binnen al moest ik er mss nog aan toevoegen : geld genoeg om te schikken = alleen boete, geen straf Laatst gewijzigd door Anna List : 29 augustus 2013 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem iemand die in voorarrest zit wegens geweldpleging en een verzoekschrift indient bij de rechtbank tot vrijlating. Die rechtbank die stelt 25.000€ borg in en als de man betaalt wordt hij vrijgelaten. Wil dat dan zeggen dat als de man geen geld heeft hij desnoods tien jaar in voorarrest moet blijven zitten terwijl de maximumstraf op zijn misdrijf twee jaar is waarvan hij acht maand moet zitten? Er bestaat zoiets als niet kunnen voldoen aan de voorwaarden, en dan zijn we terug op het punt, vandaag mag je niet buiten want geen adres, morgen moet je buiten zelfs zonder adres, want het is plots een detail dat niets ter zake doet.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zat dus in voorarrest voor misdaden die ik nog moest plegen in de toekomst.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() dan krijg je : *voorarrest *noodzakelijk verlengd voor onderzoek en/of om onderzoek ni in gevaar te brengen *uitspraak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze heeft een straf uitgezeten. Haar rol in de hele zaak is duidelijk. Maar wat was de échte aanzet ? Een vreselijk dominante echtgenoot die het geweldig vond om jonge meisjes op te sluiten en te brutaliseren. Als ik van alle vrouwen, die hun man blindelings volgen in goed en kwaad, één Euro zou krijgen ..... Dutroux kon manipuleren als de beste. Zijn vrouw als voornaamste slachtoffer. Mijn mening. Voor wat die waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is niet omdat ze de "onderdanige" zijn dat ze daarom slachtoffer zijn, doorgaans is dat net omgekeerd. En ik zou me al heel erg moeten vergissen maar ik ben er redelijk zeker van dat ze vroeger met naaktfoto's van zichzelf in contact magazines stond.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2013 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee, nu kan belgië eens aan Europa en de rest van de wereld hoe goed ze met voorwaardelijk vrijgelaten gevangenen omgaan.
Na het debacle met de overvolle cellen en dergelijke moeten ze nu wel een extraatje doen... Daar staan de belgische wettenmakers dan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Martin terug de cel in? Maar nee to ch! gewoon een weekje congé in Toscane.
enfin, ze ging in een tentenkamp wonen, maar daar mag ze niet langer dan een week blijven.... Dus mag ze er nu op haar eentje eens naartoe reizen. Hopelijk heeft ze al genoeg kunnen sparen van haar OCMW uitkering? Citaat:
Gelukkig is ze in Knokke naar de kapper mogen gaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2014 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar stinkt iets , denk ik toch ??!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge gaat mij nu ook niet vertellen dat die nonnen in Malonne niet wisten dat hun klooster binnen afzienbare tijd ging gesloten worden. Ze wisten ook dat Martin dan op straat ging komen te staan.
Daar stinkt iets serieus denk ik. O ja, en ons aller Kristien Hemmelinks heeft er een boekje over geschreven: een vergoelijkende kijk in het hoofd van Martin. http://www.nieuwsblad.be/article/det...40106_00914592 Citaat:
----------- Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Dat mens behoort gewoon haar leven lang in de gevangenis te blijven. Het is nu eenmaal zo, dat de doodstraf in dit land is afgeschaft, anders had ze wat mij betreft reeds lang onder grond gelegen.
Plegers van dit type misdaden, behoren geen nieuwe kans te krijgen, om zich in de samenleving te integreren. Onder niet één voorwaarde. Onder geen beding. Ik hoor immers vaak in fora mensen claimen, dat iedereen een tweede kans moet verdienen. Neen! Niet idereen verdient een tweede kans. Trouwens, dat mens heeft haar tweede kans verknalt. De meeste van die moraalridders, schijnen te zijn vergeten dat martin en dutroux, in 1989 vervroegd werden vrijgelaten. Een tweede kans? Laat me niet lachen. Terug naar de gevangenis met haar. Daar hoort ze thuis. En nogmaals, het is verdomd te beteuren dat de doodstraf is afgeschaft. Ze komt er verdomme voor in aanmerking.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt toch wel wal licht overgegaan wat "iemand laten verhongeren" inhoudt vind ik.
- bij een pistoolschot is het vermoorden een kwestie van seconden - bij messteken kwestie van minuten? verschillende steken duren ook maar een paar seconden - wurgen duurt wat langer, doch ook in de regio van minuten echter, iemand laten verhongeren, en dan nog twee KINDEREN, is een kwestie van DAGEN! Dagen waarbij je ELKE DAG in de wetenschap bent dat er in de kelder twee kinderen zitten die geen eten of drinken hebben. DAGEN aan een stuk is zij zich bewust van dat feit. De hongerdood is één van de zwaarste vormen om dood te gaan. En d�*t noemt madam Hemmelinks dan "niet uitvoeren van een opdracht"? Ik begrijp trouwens ook niet waar al die zogenaamd verzachtende omstandigheden vandaan kwamen om die moordenaars enkel als medeplichtige te veroordelen! DAGEN duurde het voordat de kinderen dood waren. Dat is geen beul die een executie uitvoert, dat is iemand die mensen bewust dagenlang kan MARTELEN. Ze is helemaal geen zwakke onderdrukte vrouw: ze kan weldegelijk de erfenis van haar moeder verdoezelen, het vertikken om schadevergoeding te betalen (o ik heb zooooo'n spijt....)ervoor zorgen dat ze een vrij luxueus leventje kan leiden buiten de gevangenismuren (of dacht iemand dat ze op haar knieën de kloostergangen ging schrobben?). Neen, dit is een zeer geslepen vrouw die op alle manieren door de mazen van het net kruipt. Toscane! il faut le faire. Waarom niet ineens "in het verborgene" naast het klooster van Van Geiluwe in Zuid-Frankrijk? Er zijn geen kloosters in Scandinavië zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 januari 2014 om 12:05. |
![]() |
![]() |