Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2013, 12:51   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ze heeft haar straf niet uitgezeten, ze is voorwaardelijk vrij. En als blijkt dat de voorwaarden niet gerespecteerd worden: terug de doos in. Zo gaat dat nu eenmaal.
Als uitleg is dat net iets te simpel.

Stel even, iemand die twee jaar gekregen heeft, neem iemand die geen adres heeft buiten, en dat is één van de voorwaarden.

Hij heeft geen inkomen dus hij kan geen adres hebben, moet die dan levenslang in de gevangenis blijven?
Oud 29 augustus 2013, 12:51   #22
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Michelle Martin is ondertussen een jaar buiten de gevangenis. De kloosterzusters bij wie ze verblijft verhuizen. Ik zie niet in waarom Michele Martin hierdoor terug naar de gevangenis zou moeten. Terug in detentie kost te veel aan de gemeenschap, wetende dat ze geen vlieg zal doen lijden.
straffe glazen bol hebt gij.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2013, 12:53   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als uitleg is dat net iets te simpel.

Stel even, iemand die twee jaar gekregen heeft, neem iemand die geen adres heeft buiten, en dat is één van de voorwaarden.

Hij heeft geen inkomen dus hij kan geen adres hebben, moet die dan levenslang in de gevangenis blijven?
is een adres buiten hebben dan nog een voorwaarde wanneer heel de straf is uitgezeten ?
ik dacht dat dit een voorwaarde was bij voorwaardelijke invrijheidstelling
Oud 29 augustus 2013, 12:54   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Universalia. Wat is de bedoeling van het "cijfer 2" op uw afbeelding ?
zeg nooit zo maar 'cijfer 2' tegen een dikke vette twee !

²
Oud 29 augustus 2013, 12:56   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is een adres buiten hebben dan nog een voorwaarde wanneer heel de straf is uitgezeten ?
ik dacht dat dit een voorwaarde was bij voorwaardelijke invrijheidstelling
Ja, maar straffen worden niet volledig uitgezeten, op de dwarsliggers en diegenen die ontsnapt zijn na.

We krijgen in ieder geval dan de situatie waar iemand vandaag niet mag vrijgelaten worden wegens de ernstige reden: geen adres, maar morgen mag hij dan wel vrij zonder adres...

Is dat een redelijk regime?
Oud 29 augustus 2013, 12:59   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar straffen worden niet volledig uitgezeten, op de dwarsliggers en diegenen die ontsnapt zijn na.

We krijgen in ieder geval dan de situatie waar iemand vandaag niet mag vrijgelaten worden wegens de ernstige reden: geen adres, maar morgen mag hij dan wel vrij zonder adres...

Is dat een redelijk regime?
ge maakt het m.i. moeilijker en meer rechtsonzeker dan hoeft.

vw voldaan = vw invrijheid
vw niet voldaan = binnen

al moest ik er mss nog aan toevoegen :

geld genoeg om te schikken = alleen boete, geen straf

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 augustus 2013 om 13:00.
Oud 29 augustus 2013, 13:19   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ge maakt het m.i. moeilijker en meer rechtsonzeker dan hoeft.

vw voldaan = vw invrijheid
vw niet voldaan = binnen

al moest ik er mss nog aan toevoegen :

geld genoeg om te schikken = alleen boete, geen straf
Toch is het gegeven iets ingewikkelder dan je schijnt te denken.

Neem iemand die in voorarrest zit wegens geweldpleging en een verzoekschrift indient bij de rechtbank tot vrijlating. Die rechtbank die stelt 25.000€ borg in en als de man betaalt wordt hij vrijgelaten.

Wil dat dan zeggen dat als de man geen geld heeft hij desnoods tien jaar in voorarrest moet blijven zitten terwijl de maximumstraf op zijn misdrijf twee jaar is waarvan hij acht maand moet zitten?

Er bestaat zoiets als niet kunnen voldoen aan de voorwaarden, en dan zijn we terug op het punt, vandaag mag je niet buiten want geen adres, morgen moet je buiten zelfs zonder adres, want het is plots een detail dat niets ter zake doet.
Oud 29 augustus 2013, 13:22   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch is het gegeven iets ingewikkelder dan je schijnt te denken.

Neem iemand die in voorarrest zit wegens geweldpleging en een verzoekschrift indient bij de rechtbank tot vrijlating. Die rechtbank die stelt 25.000€ borg in en als de man betaalt wordt hij vrijgelaten.

Wil dat dan zeggen dat als de man geen geld heeft hij desnoods tien jaar in voorarrest moet blijven zitten terwijl de maximumstraf op zijn misdrijf twee jaar is waarvan hij acht maand moet zitten?

Er bestaat zoiets als niet kunnen voldoen aan de voorwaarden, en dan zijn we terug op het punt, vandaag mag je niet buiten want geen adres, morgen moet je buiten zelfs zonder adres, want het is plots een detail dat niets ter zake doet.
bij voorarrest mag er maar 1 vw zijn he Xeno ... noodzaak voor het onderzoek ... al de rest is voer voor veroordelingen van B en zijn justice.
Oud 29 augustus 2013, 13:27   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij voorarrest mag er maar 1 vw zijn he Xeno ... noodzaak voor het onderzoek ... al de rest is voer voor veroordelingen van B en zijn justice.
Ik herinner me dat ik in voorarrest zat - maand nummer vier en het onderzoek lag al even lang stil, en dat de reden voor mijn voorarrest door de raadkamer omschreven werd als "wegens recidive gevaar."

Ik zat dus in voorarrest voor misdaden die ik nog moest plegen in de toekomst.
Oud 29 augustus 2013, 13:29   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herinner me dat ik in voorarrest zat - maand nummer vier en het onderzoek lag al even lang stil, en dat de reden voor mijn voorarrest door de raadkamer omschreven werd als "wegens recidive gevaar."

Ik zat dus in voorarrest voor misdaden die ik nog moest plegen in de toekomst.
als ze nu eens zouden beginnen met die rechters van hun vrijheid te beroven zolang er 'achterstand' is ...

dan krijg je :

*voorarrest
*noodzakelijk verlengd voor onderzoek en/of om onderzoek ni in gevaar te brengen
*uitspraak

Oud 29 augustus 2013, 15:27   #31
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze heeft nochtans haar straf gedaan, zo dus haar schuld aan de maatschappij is betaald.
Volledig akkoord.
Ze heeft een straf uitgezeten. Haar rol in de hele zaak is duidelijk. Maar wat was de échte aanzet ? Een vreselijk dominante echtgenoot die het geweldig vond om jonge meisjes op te sluiten en te brutaliseren.
Als ik van alle vrouwen, die hun man blindelings volgen in goed en kwaad, één Euro zou krijgen .....
Dutroux kon manipuleren als de beste. Zijn vrouw als voornaamste slachtoffer.
Mijn mening. Voor wat die waard is.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:11   #32
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Volledig akkoord.
Ze heeft een straf uitgezeten. Haar rol in de hele zaak is duidelijk. Maar wat was de échte aanzet ? Een vreselijk dominante echtgenoot die het geweldig vond om jonge meisjes op te sluiten en te brutaliseren.
Als ik van alle vrouwen, die hun man blindelings volgen in goed en kwaad, één Euro zou krijgen .....
Dutroux kon manipuleren als de beste. Zijn vrouw als voornaamste slachtoffer.
Mijn mening. Voor wat die waard is.
Er zijn er (de meeste) die hun manipulator ongemerkt manipuleren.
't is niet omdat ze de "onderdanige" zijn dat ze daarom slachtoffer zijn, doorgaans is dat net omgekeerd.
En ik zou me al heel erg moeten vergissen maar ik ben er redelijk zeker van dat ze vroeger met naaktfoto's van zichzelf in contact magazines stond.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2013 om 22:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:16   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Integendeel, de gewone brave burger stampt men liever nog wat verder de grond in.
U weet echt heel weinig over de hulp die veel kloosters dagdagelijks aan mensen bieden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 22:30   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Allee, nu kan belgië eens aan Europa en de rest van de wereld hoe goed ze met voorwaardelijk vrijgelaten gevangenen omgaan.
Na het debacle met de overvolle cellen en dergelijke moeten ze nu wel een extraatje doen... Daar staan de belgische wettenmakers dan...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 11:55   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Martin terug de cel in? Maar nee to ch! gewoon een weekje congé in Toscane.

enfin, ze ging in een tentenkamp wonen, maar daar mag ze niet langer dan een week blijven....

Dus mag ze er nu op haar eentje eens naartoe reizen. Hopelijk heeft ze al genoeg kunnen sparen van haar OCMW uitkering?

Citaat:
EX VAN DUTROUX GAAT UITZOEKEN OF ZE IN TENTENKAMP IN TOSCANE NIEUW LEVEN KAN BEGINNEN
Michelle Martin mag zonder bewaking naar Italië

Nu het klooster in Malonne de deuren sluit, moet Michelle Martin op zoek naar een ander onderkomen. Ze heeft haar zinnen gezet op een evangelisch tentenkamp in Italië, en van de strafuitvoeringsrechtbank heeft ze nu de toestemming gekregen om dat te bezoeken.
Martin mag er zeven dagen verblijven en de mensen overtuigen van haar goede bedoelingen, in de hoop er te kunnen blijven. De ex van Dutroux mag er in haar eentje naartoe, en krijgt geen bewaking mee.

Als Martin daar niet terechtkan én het klooster in Malonne sluit, ziet het er niet goed uit voor haar. Want zonder nieuwe thuis moet ze terug naar de gevangenis.

'Hier komen wonen?' De verbaasde reactie van de mensen in het tentenkamp leest u in Het Nieuwsblad van donderdag 9 januari.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...mf20140108_044

Gelukkig is ze in Knokke naar de kapper mogen gaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 januari 2014 om 11:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 01:41   #36
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Daar stinkt iets , denk ik toch ??!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 07:48   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar stinkt inderdaad iets ...

Oud 10 januari 2014, 10:58   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
ge gaat mij nu ook niet vertellen dat die nonnen in Malonne niet wisten dat hun klooster binnen afzienbare tijd ging gesloten worden. Ze wisten ook dat Martin dan op straat ging komen te staan.
Daar stinkt iets serieus denk ik.

O ja, en ons aller Kristien Hemmelinks heeft er een boekje over geschreven: een vergoelijkende kijk in het hoofd van Martin. http://www.nieuwsblad.be/article/det...40106_00914592

Citaat:
‘Kort na de geboorte van de baby vloog Dutroux in de gevangenis’, vertelt Hemmerechts verder op haar blog. ‘Hij gaf Martin de opdracht Julie en Melissa eten te geven, een opdracht waarvan we weten dat ze die niet heeft uitgevoerd(*). Er was blijkbaar ook een hond in dat huis en die heeft ze wel gevoerd, maar ze is niet in de kelder afgedaald en al helemaal heeft ze de meisjes niet bevrijd. Ook heeft ze de politie niet gebeld.’
(*) pardon? een opdracht die ze niet uitvoerde?

-----------

Citaat:
Van schrijfster Kristien Hemmerechts verschijnt eind deze maand "De vrouw die de honden te eten gaf", een gefictioneerd boek over Michelle Martin, de vrouw van Marc Dutroux. In literaire vooruitblikken voor 2014 wordt het boek omschreven als een apologie - een verdedigingsrede - voor Martin, de meest gehate vrouw van België. Paul Marchal, vader van de vermoorde An, begrijpt naar eigen zeggen niet wat de schrijfster met haar boek beoogt. "Menselijkheid vinden bij Martin? Die zal ze niet vinden. Want die is er niet."

Zeker is dat "De vrouw die de honden te eten gaf", dat eind januari verschijnt bij De Geus, voor verhitte discussies zal zorgen. Want Kristien Hemmerechts verdiepte zich in de psyche en de achtergrond van Michelle Martin. De in 2012 vervroegd vrijgelaten vrouw van Marc Dutroux, die destijds vier maanden lang helemaal niks deed om Julie en Melissa van de hongerdood te redden in de kelder van hun huis in Marcinelle.

De schrijfster heeft geen persoonlijk contact met Michelle Martin gehad, maar documenteerde zich in een poging om te reconstrueren wat er omging in haar hoofd. Hoewel gebaseerd op het verhaal van Michelle Martin - die Odette heet in het boek - gaat het om fictie. Nu al wordt het boek omschreven als een apologie voor Martin, een soort verdediging als het ware
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...euw-boek.dhtml

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 januari 2014, 11:42   #39
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Dat mens behoort gewoon haar leven lang in de gevangenis te blijven. Het is nu eenmaal zo, dat de doodstraf in dit land is afgeschaft, anders had ze wat mij betreft reeds lang onder grond gelegen.

Plegers van dit type misdaden, behoren geen nieuwe kans te krijgen, om zich in de samenleving te integreren. Onder niet één voorwaarde. Onder geen beding.

Ik hoor immers vaak in fora mensen claimen, dat iedereen een tweede kans moet verdienen. Neen! Niet idereen verdient een tweede kans. Trouwens, dat mens heeft haar tweede kans verknalt. De meeste van die moraalridders, schijnen te zijn vergeten dat martin en dutroux, in 1989 vervroegd werden vrijgelaten. Een tweede kans? Laat me niet lachen.

Terug naar de gevangenis met haar. Daar hoort ze thuis. En nogmaals, het is verdomd te beteuren dat de doodstraf is afgeschaft. Ze komt er verdomme voor in aanmerking.
Oud 10 januari 2014, 11:55   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Er wordt toch wel wal licht overgegaan wat "iemand laten verhongeren" inhoudt vind ik.

- bij een pistoolschot is het vermoorden een kwestie van seconden
- bij messteken kwestie van minuten? verschillende steken duren ook maar een paar seconden
- wurgen duurt wat langer, doch ook in de regio van minuten

echter, iemand laten verhongeren, en dan nog twee KINDEREN, is een kwestie van DAGEN! Dagen waarbij je ELKE DAG in de wetenschap bent dat er in de kelder twee kinderen zitten die geen eten of drinken hebben. DAGEN aan een stuk is zij zich bewust van dat feit. De hongerdood is één van de zwaarste vormen om dood te gaan.

En d�*t noemt madam Hemmelinks dan "niet uitvoeren van een opdracht"? Ik begrijp trouwens ook niet waar al die zogenaamd verzachtende omstandigheden vandaan kwamen om die moordenaars enkel als medeplichtige te veroordelen! DAGEN duurde het voordat de kinderen dood waren. Dat is geen beul die een executie uitvoert, dat is iemand die mensen bewust dagenlang kan MARTELEN.

Ze is helemaal geen zwakke onderdrukte vrouw: ze kan weldegelijk de erfenis van haar moeder verdoezelen, het vertikken om schadevergoeding te betalen (o ik heb zooooo'n spijt....)ervoor zorgen dat ze een vrij luxueus leventje kan leiden buiten de gevangenismuren (of dacht iemand dat ze op haar knieën de kloostergangen ging schrobben?). Neen, dit is een zeer geslepen vrouw die op alle manieren door de mazen van het net kruipt. Toscane! il faut le faire. Waarom niet ineens "in het verborgene" naast het klooster van Van Geiluwe in Zuid-Frankrijk? Er zijn geen kloosters in Scandinavië zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 10 januari 2014 om 12:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be