![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#142 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Volgens DS: Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 1 september 2013 om 12:34. |
||
|
|
|
|
|
#143 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kan best begrijpen dat belgicistjes hopen dat de N-VA het VB achterna gaat en zich volledig buiten spel (laat) zet(ten). Dat de juiste strategie kiezen niet gemakkelijk is, zullen d emeeste mensen wel begrijpen. Er hangt ook zo veel van af voor Vlaanderen. Want als de N-VA mislukt zal Vlaanderen eeuwig ten dage door de PS geregeerd worden. Een PS die in de toekomst - indien de N-VA ht VB zou vervoegd hebben als nutteloze partij - niet meer zo toegevig zal zijn om Vlaamse eisen min of meer ingewilligd te krijgen en de staat te moderniseren. Ze weet immers dat ze oppermachtig zal blijven indien ze de N-VA naast de parking bij het VB kan zetten. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik kende dit principe van N-VA al van in 2007 hoor. Staatshervorming, of op zijn minst een DIKKE vis in de pan heette dat toen. Laat het bochten nemen over aan CD&V, SPa of oVLD. Die hebben de kiezers die daar intrappen.
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet inderdaad dat ze er privatisering mee bedoelen. Nu ook Sp.a en PS zijn voor privatiseringen van onder meer de energiemarkt. Dat maakt van hen nog geen liberalen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#147 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Was de "nota De Wever" dan ook een bocht? Er zat geen confederalisme in. Dat was hoe ver hij wou gaan om een economische regering op te stellen. Nu zegt hij KREK hetzelfde. En, voor wie stem jij? Ik wil ook wel eens hun bocht duiden hoor
Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 september 2013 om 13:28. |
|
|
|
|
|
|
#149 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 1 september 2013 om 13:39. |
||
|
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vond dat Hendrik Bogaert nogal vlot de voorzet van Bracke inkopte, vandaar mijn bedenking.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#151 | ||
|
|
De Wever een jaar geleden:
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik moet toegeven: als ge door een Belang-bril kijkt, dan wordt de nva gebuisd.
Maar sliep sliep, dat is net andersom ook waar. Mogen we afsluitend herhalen: ze hebben weer een heel weekend over ons gesproken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb net op de site van De Standaard, het nieuws van VTM bekeken.
Het Weverke wordt er een paar vragen gesteld over die zogezegde bocht. Wellicht ook mogelijk te bekijken op de site van vtm. De moeite. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De cd&v bril geeft nochtans even veel punten...
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
|
Citaat:
Wat een standpunt ook: "geen regering zonder confederalisme". Geen Belgische regering dus zonder eerst een onafhankelijke Vlaamse en een Waalse staat die samen Brussel besturen en een verdrag sluiten over de bevoegdheden die ze nog samen willen uitoefenen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
|
Is Bracke nu een kopstuk van de N-VA of niet?
En, zoja, wat moeten we dan denken over zijn verklaring dat we punt 1 van de partijstatuten niet al te letterlijk moeten nemen?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#158 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeg of laat blijft uw gezicht zo staan met al dat smoelengetrek.
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is te hopen, die komen dan toch van de traditio's.
|
|
|