Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 4 september 2013, 08:39   #5881
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zowel Saudi Arabië als de VS steunen de opstand tegen Assad. Egypte heeft duidelijk afstand genomen van beide landen. Dat zou onder Mubarak nooit gebeuren, die volgde trouw het Amerikaans standpunt.
Jaja, ondertussen is de repressie 20 x erger erger dan onder Mubarak. Gisteren nog werd een TV station gesloten omdat het anti coup protesten uitzond.
Salah is offline  
Oud 4 september 2013, 08:40   #5882
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar de Koranschool of madrasa bedoel je waarschijnlijk, toch de jongens...
Madrasa betekent in het Arabisch gewoon school, hoor. En ja, meisjes gaan ook naar school in Arabische landen. Maar bedankt dat je weer je totale debiliteit, racisme en fascisme komt demonstreren. Met communisme heb je niets te maken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 08:43   #5883
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Jaja, ondertussen is de repressie 20 x erger erger dan onder Mubarak. Gisteren nog werd een TV station gesloten omdat het anti coup protesten uitzond.
Dat zijn bruin mannen en dus mogen die gefolterd worden van tomm. Meer moet je er niet achter zoeken.

Nu, de S4B-bekeerlingen zijn al even haatdragend t.o.v. de moslimbevolking, vermits zij als neo-kharijieten denken dat zij "de enige echte moslims" zijn. De moslimgemeenschap zijn dus voor hen fakers die moeten uitgemoord worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2013 om 08:46.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 08:44   #5884
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Nasser was ook niet bepaald een democraat. Ik denk dat de huidige leiders een duidelijke visie hebben waar Egypte naartoe moet, samen met mensen van tamarod. Maar eerst moet er afgerekend worden met de bedreiging van politieke Islam en moslimbroeders.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 08:46   #5885
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
En waar is Georgy-boy dan wel welkom? Iedereen ziet hem liever gaan dan komen. Buiten de reguliere media en hun uiterst trendy "reports" natuurlijk.

Geef mij maar een BBQ met de Pool Brzsssrzrky dan.

BTW : Zbigniew en Soros, rechts onderaan in mijn handtekening.
Soros doet zich voor als humanist en filantroop, maar in feite verdedigt hij net zo goed het westerse imperialisme. Dan liever mensen die er tenminste voor uitkomen dat ze imperialist zijn.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 08:49   #5886
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Madrasa betekent in het Arabisch gewoon school, hoor. En ja, meisjes gaan ook naar school in Arabische landen. Maar bedankt dat je weer je totale debiliteit, racisme en fascisme komt demonstreren. Met communisme heb je niets te maken.
In landen of gebieden waar alquaida of de taliban aan de macht kwamen of zijn werden reguliere scholen gesloten, enkel Koranscholen toegestaan, en meisjes naar huis gestuurd. Die feiten opsommen maakt van mij geen racist of Islam-hater.

Natuurlijk gaan meisjes naar school in de meeste Arabische landen, maar niet waar radicale soennitische moslims aan de macht zijn. Waarom zou al nusra in dat opzicht anders zijn dan de taliban?
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 08:52   #5887
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Madrasa betekent in het Arabisch gewoon school, hoor.
Kweekvijver voor tapijtsnuffelaars,kontenbonkers en haatbaarden.
Citaat:
En ja, meisjes gaan ook naar school in Arabische landen.
School, of gevangenis??

Citaat:
Maar bedankt dat je weer je totale debiliteit, racisme en fascisme komt demonstreren. Met communisme heb je niets te maken.
Ge vraagt U af waarom de zeer linkse goegemeente hier in België nog zoveel wil doen voor de muzeltjes...
Oud 4 september 2013, 08:53   #5888
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn bruin mannen en dus mogen die gefolterd worden van tomm. Meer moet je er niet achter zoeken.
.
Wat een onzin, kun je nooit eens met ernstige argumenten afkomen als wat ik schrijf je niet aanstaat?

Ik steun net zo goed repressie van politieke islamisten in Rusland, en zou voorstander van zijn dat in het Westen ook toe te passen.
Moest ik een hekel aan "bruin mannen" hebben zou heel de regio me geen **** kunnen schelen.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 08:55   #5889
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ge vraagt U af waarom de zeer linkse goegemeente hier in België nog zoveel wil doen voor de muzeltjes...
Ik ben anders dan U geen racist of moslimhater, ik vind gewoon dat de opmars van politieke Islam een zeer gevaarlijk fenomeen is dat gestopt moet worden.
tomm is offline  
Oud 4 september 2013, 08:58   #5890
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg het 'm maar jong, arabische meisjes gaan ook naar de lagere school tot ze uitgehuwelijkt worden, tomm is weer aan het overdrijven.

Laatst gewijzigd door BonBon : 4 september 2013 om 09:02.
BonBon is offline  
Oud 4 september 2013, 09:02   #5891
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In landen of gebieden waar alquaida of de taliban aan de macht kwamen of zijn werden reguliere scholen gesloten, enkel Koranscholen toegestaan, en meisjes naar huis gestuurd. Die feiten opsommen maakt van mij geen racist of Islam-hater.
Madrasa heeft niets te maken met de Taliban, die Afghanen en Pakistanen zijn. Madrasa is gewoon het Arabische woord voor school, dat gebruikt wordt in alle Arabische landen.

Citaat:
Natuurlijk gaan meisjes naar school in de meeste Arabische landen, maar niet waar radicale soennitische moslims aan de macht zijn.
Integendeel, het zijn juist de radicale soennitische reformisten die zich ingezet hebben voor onderwijs voor meisjes en tegen allerlei onderdrukkende tradities. Maar ja, om dat te weten, moet je je eerst informeren i.p.v. gewoon je eigen vooroordelen de wereld in te sturen.

Citaat:
Waarom zou al nusra in dat opzicht anders zijn dan de taliban?
Waar heb ik gezegd dat al-Nusra op dat punt verschilt van de Taliban?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:03   #5892
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben anders dan U geen racist of moslimhater, ik vind gewoon dat de opmars van politieke Islam een zeer gevaarlijk fenomeen is dat gestopt moet worden.
Dan delen we op zijn minst onze antipathie voor de politieke islam.

Ook haat ik geen moslims, die verdienen zoveel moeite niet.
En racist, dank je, maar ik ben toch net iets anders racist dan U impliceert.

En dan nu terug naar Syrië.
Oud 4 september 2013, 09:04   #5893
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Zeg het 'm maar jong, arabische meisjes gaan ook naar de lagere school tot ze uitgehuwelijkt worden, tomm is weer aan het overdrijven.
In Marokko of Algerije ga je zien dat een groot deel van de leerkrachten in het secundair of het medisch personeel vrouwelijk zijn. Die hebben allemaal slechts een lagere schooldiploma zeker?

Het is toch niet omdat jij nooit verder bent geraakt dan BLO dat dat voor iedereen geldt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 september 2013 om 09:05.
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:06   #5894
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Behalve als het over de radicale baardapen, zoals je dat verwoord, van Hezbollah gaat, die Libanon als het ware bezetten. Die gaan we extra bewapenen.
Salah is offline  
Oud 4 september 2013, 09:06   #5895
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En racist, dank je, maar ik ben toch net iets anders racist dan U impliceert.
Je bent inderdaad gewoon een laffe verkavelingsvlaam. Veel racistische praat, maar als puntje bij paaltje komt, zul je ook voor "eigen volk" geen poot uitsteken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:07   #5896
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is toch niet omdat jij nooit verder bent geraakt dan BLO dat dat voor iedereen geldt?
²

Citaat:
Je bent inderdaad gewoon een laffe verkavelingsvlaam. Veel racistische praat, maar als puntje bij paaltje komt, zul je ook voor "eigen volk" geen poot uitsteken.
²

Laatst gewijzigd door Salah : 4 september 2013 om 09:08.
Salah is offline  
Oud 4 september 2013, 09:08   #5897
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Madrasa heeft niets te maken met de Taliban, die Afghanen en Pakistanen zijn. Madrasa is gewoon het Arabische woord voor school, dat gebruikt wordt in alle Arabische landen.
"Scholen" met slechts 1 leerstof, de koran.
Citaat:
Integendeel, het zijn juist de radicale soennitische reformisten die zich ingezet hebben voor onderwijs voor meisjes en tegen allerlei onderdrukkende tradities.
Noem die mensen maar gerust afvalligen.
Het zijn de salafisten, wahabieten en andere kwieten van de extreem conservatieve strekking die meisjes en vrouwen degraderen tot verkoopbaar kweekvee.
Citaat:
Maar ja, om dat te weten, moet je je eerst informeren i.p.v. gewoon je eigen vooroordelen de wereld in te sturen.
Op den duur vind een kat haar eigen jongen niet meer in die rattennest van elkaar uitmoordende varkens.
Men moet er al tijd insteken om het uit elkaar te houden. Gelukkig dat ik momenteel wat tijd over heb.
Oud 4 september 2013, 09:13   #5898
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik steek geen poot uit voor de grote hoop die alleen maar goed is om van goed eten slechte stront te maken. Is die hoop ballast nu wit,geel, zwart of pimpelpaars met een groen streepje.
Daar moet het geroofde deel op mijn inkomen maar voor opdraaien. En dat alleen maar omdat een andere actie momenteel teveel moeite zou kosten.

Wie ik eigen volk noem, daar hebt U geen idee van.

En laf, neuh, gewoon eerlijk lui.
Oud 4 september 2013, 09:14   #5899
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, kun je nooit eens met ernstige argumenten afkomen als wat ik schrijf je niet aanstaat?

Ik steun net zo goed repressie van politieke islamisten in Rusland, en zou voorstander van zijn dat in het Westen ook toe te passen.
Moest ik een hekel aan "bruin mannen" hebben zou heel de regio me geen **** kunnen schelen.
Je pleit de hele tijd voor dictatuur en foltering. Dat is onverenigbaar met enig humanisme.

Mensen als Chomsky bekritiseren het VS-imperialisme en zijn agenten in de regio (reactionaire groepen als al-Nusra), maar zijn niet blind voor de misdaden van het regime en verliezen het doel (zelfbeschikking, vrijheid en gelijkheid) nooit uit het oog. Dat is de juiste houding.

Met je fascinatie voor autoritarisme, foltering en dictatuur ga je over tot dehumanisatie van de tegenstander, net zoals racisten en fascisten doen. Je zei met plezier: "de Moslimbroeders zullen gestraft worden, niet het leger". Je vindt het dus leuk dat folteraars vrijuit gaan en dat mensen die een ander idee hebben dan jou daarvoor "gestraft", d.w.z. gefolterd en gedood worden.

Welke rechtvaardigheid is dit, waarbij het hebben van een verkeerd gedacht tot de "straf" van zware foltering, vernedering, gevangenschap en dood leidt?

Los van dit fundamentele principe, zijn er verschillende strekkingen binnen de Moslimbroederschap: er zijn zeer conservatieve elementen, maar er zijn ook veel progressievere elementen. Ik ben tegen de Moslimbroederschap, maar ik maak wel een onderscheid tussen de verschillende strekkingen en ook de meest conservatieven hebben het recht om te leven en niet gedood en gefolterd te worden o.w.v. hun ideeën.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 4 september 2013, 09:15   #5900
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Kallikles

Citaat:
Maar madrasa betekent ook de school verbonden aan de moskee, of niet? In het Engels en Nederlands is dat de betekenis van madrasa.

Citaat:
Integendeel, het zijn juist de radicale soennitische reformisten die zich ingezet hebben voor onderwijs voor meisjes en tegen allerlei onderdrukkende tradities. Maar ja, om dat te weten, moet je je eerst informeren i.p.v. gewoon je eigen vooroordelen de wereld in te sturen.

Waar heb ik gezegd dat al-Nusra op dat punt verschilt van de Taliban?
The Taliban claimed to recognize their Islamic duty to offer education to both boys and girls, yet a decree was passed that banned girls above the age of 8 from receiving education.

http://en.wikipedia.org/wiki/Taliban_treatment_of_women
tomm is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be