![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ja, die mensen grijpen naar de bijbel en citeren daar verschillende verzen uit om dan tot de conclusie te komen dat er moet oorlog gevoerd worden. Ik neem die mannen niet au serieux en lach altijd eens goed met hun gevolgtrekkingen en interpretaties van wat er geschreven staat, maar aangezien ze zoveel op TV komen, kan je er zeker van zijn dat die mannen serieus wat achterban hebben bij de bevolking. Ik ga er zeker niet van uit dat alle overtuigingen gelijk zijn. Als dat zo was dan had Charles Manson naast de paus mogen staan. Ik ga echter wel uit van mijn persoonlijke ervaringen met moslims, in Belgie, in de Verenigde Staten, in Afrikaanse landen (Nigeria) en in het Midden Oosten. Overal ben ik daar met open armen ontvangen alsof ik hun beste vriend was. Ja, zelfs aan de grens met Israel in de Palestijnse tent kreeg ik een tas koffie en waren de mensen niet afkerig van mijn blanke huid en westerse kledij. Het fundamentalisme op zich is een zeer spijtige zaak, maar ik ben ervan overtuigd dat er Christelijk fundamentalisme zou bestaan moest het Christendom daar de grote godsdienst zijn. We moeten trouwens ook niet zo ver terug gaan in de tijd om Christelijk fundamentalisme te vinden he. Ooit al eens de inquisitie bestudeert? Of was dat ook een klein groepje extremisten?
![]() |
![]() |
#82 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sinds de inquisitie heeft het christendom gelukkig maar een hele evolutie ondergaan.
Bovendien haalt geen enkele christelijke religieuze gek zijn inspiratie uit een rechtstreekse oproep tot oorlog die aan alle gelovigen als gemeenschap is gericht...en ook deel uitmaakt van hun verplichtingen!!! Géén zinloos amalgaam van godsdiensten, ze zijn niet allen gelijk, bestudeer er enkele en dat zal duidelijk worden. Ik wil best het christendom bekritiseren, evenals andere godsdiensten (ben immers agnosticus), maar mijn prioriteit ligt momenteel bij het bestrijden van de islam, aangezien die religie wereldbedreigend en wereldrustverstorend is op dit moment. Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat u met fundamentalisme enkel en alleen maar fundamentalisme zult uitlokken. Maar das mijn gedacht natuurlijk.
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Bij FFI wordt inderdaad getracht op kalme manier de moslims herop te voeden. Velen hebben ondertussen inderdaad de islam verlaten, dankzij grondige discussie over en ontleding van de Koran en Hadiths. Neem maar eens een kijkje op http://faithfreedom.org je zal zien dat het er krachtig, doch vredelievend aan toe gaat. MAAR : als je spreekt over een EVOLUTIE binnen de islam, dan heb je het bij het verkeerde eind. Dat is dus zo frustrerend! Omdat westerlingen islam bekijken als om het eender welke godsdienst (judeo-christelijke achtergrond weet je nog) denken ze ook meteen dat islam dezelfde evolutie kan doormaken. Daar ligt de denkfout : islam kan niet evolueren. Islam is een statisch, tribaal gegeven, gebaseerd op onaanpasbare sha'ria en woorden van God die op geen enkele manier mogen veranderd worden noch kunnen geïnterpreteerd worden. Vb. Hoe ga jij "polygamie" interpreteren? Hoe ga je de superioriteit van de man(op alle gebied) over de vrouw interpreteren? Hoe ga jij een terdoodveroordeling wegens afvalligheid interpreteren? Ga je deze verzen dan uit de Koran weglaten? Heiligschennis, afvalligheid, hel en verdoemenis...... Onbegonnen werk dus. De Koran heeft wel degelijk een ingebouwde bescherming tegen moderniteit! Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TomB schreef:
Citaat:
1. U weet uw vrienden te kiezen, degene die ik ken zijn ook allemaal zeer joviale types. 2. Oproerkraaiers worden minder gemakkelijk toegelaten in de VS. 3. Zij worden tijdig op de wetten van uw land gewezen en zij moeten zich daaraan houden. 4. Hun aantal is te klein om zich te profileren. 5. U kent uw vrienden niet voldoende. 6. …………. Wat is uw mening? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
’t Zijn allemaal goeie, maar gij hebt pech nu net met die ene slechte in contact te komen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
Mijn mening is ook dat, gebaseerd op eigen ervaring, niet alles wat Islam is slecht is.
![]() |
![]() |
#90 |
Vreemdeling
|
![]() dutch met alle respect voor je goede intenties: als je iets fanatiek gaat bestrijden heb je veel kans dat je alleen maar meer extremisme veroorzaakt.
het bestrijden van godsdienst met politiek lijkt me ook al tot mislukken gedoemd. godsdienst leent zich ertoe om misbruikt te worden voor politieke doeleinden, omdat alle godsdiensten uitgaan van een hogere waarheid. met god aan hun kant hebben zij altijd gelijk. alle religieuze fanatici zijn gevaarlijk, ongeacht hun religie. als je alle moslims over één kam begint te scheren heb je veel kans dat ze zich gaan verenigen tegen datgene wat het gemeenschappelijke in hun beleving van de werkelijkheid bedreigd. ik volg je helemaal als je zegt dat het moet gebeuren via een seculier onderwijs, maar zoiets vergt tijd en geduld. bekijk de onderwijssituatie in belgië, en het moeizame proces om het uit de greep van de kerk te krijgen en je zal zien dat wij als vrije westerlingen niet eens zoveel verder staan. het onderdrukken of verbieden van godsdiensten werkt niet, kijk gewoon naar het oostblok, waar de kerken voller zitten dan hier in het westen, ondanks hun 40 jaar godsdienstvrij stalinisme... alle organisaties die greep proberen te krijgen op het denken van hun aanhangers reageren zeer sterk op afvalligen. dit is een logisch gevolg om de hun eigen waarheid niet in vraag te moeten stellen, en om een uitstroom van hun volgelingen te verhinderen. veel succes met je organisatie, en sterkte aan alle mensen die onderdrukt worden voor datgene waar ze in geloven of niet in geloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tomB schreef:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() TomB schreef:
Citaat:
De oudkomers waren best goed op weg, Waarom imans importeren uit het land van herkomst omdat de islam teveel verwaterde naar hun mening. Kijk maar naar de mening van boeboe jaja, allochtoonse vrouwen die het in België maken in de politiek zijn “excuus trutten”. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In elk van jullie argumenten hier schuilt meestal wel een kern van waarheid, MAAR ik ben van oordeel dat niemand islam mag beoordelen (ook niet veroordelen) zonder deze religie te kénnen. Hoe kan je die kennen? Door Koran en Hadiths te lezen. Is dat nu zo moeilijk? Iedereen kan in principe toch lezen? Zoek op internet met google de item Koran. Zoek dan via zoekprogramma daarin gewoon je trefwoord (vb. vrouwen, ongelovigen, joden, afvalligen, hemel, hel, slavernij, verkrachting, enz...) en LEES, het staat voor je neus! Wil je dit niet doen, ga dan naar http://faithfreedom.org waar je over allerlei onderwerpen uit de Koran kan lezen, gebaseerd op de verzen!
Dan pas, met kennis van zaken, kunnen jullie islam kennen en begrijpen! En als je dan de islam nog op de wereldbol kan gedogen, ... dan ben je een ... moslim! Nog iets, voor degenen met toffe moslimvrienden : mijn beste vrienden zijn moslims (leef nu eenmaal in een moslimmilieu) en wederzijds zouden we voor mekaar door een vuur gaan, MAAR zij zeggen mij vaak dat het hun lot is om moslim te zijn, omdat ze niet anders kunnen (omgeving, familie, thuisland) en dat ik feitelijk geluk heb van niet te moeten zijn zoals zijzelf! Is dat niet treurig? Is dat niet wraakroepend? Bovendien kan je de meeste van onze westerse moslims koransgewijs beschouwd geen echte moslims noemen, zij blijven meestal erg in gebreke naar moslim-maatstaven! Al was het alleen al omdat de Koran verbiedt vriendschap te sluiten met een niet-moslim, Koran 4.89 Citaat:
![]() Dutch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat betreft de gastvrijheid en de vriendelijkheid waarvan u getuige was. Zijn die mensen vriendelijk en gastvrij omwille van het ‘moslim’ zijn? (zie ook opmerking van Dutch hierboven) Indien u op bezoek komt bij een indianenstam in het Amazone woud, of bij de Zulu’s in Afrika zult u ook ontvangen worden op een gastvrije en vriendelijke manier. Is die gastvrijheid en vriendelijkheid niet typisch voor kleine, rurale gemeenschappen type “ons” kent “ons”? Gemeenschappen waar de buren en familieleden nog een oogje in het zeil houden maar waar ook de sociale controle de individuele vrijheid van het individu beknot? Verder spreekt u over een blanke huid en westerse kledij… U suggereert dus racisme. Ik ben, net als u, van mening dat zowel religies als culturen niet gelijk zijn, dit in tegenstelling tot de individuen die wel gelijk zijn. Ik zie echt niet in waar het racisme zit. Dé Moslim bestaat niet, er zijn een heleboel gematigden, maar uiteraard zijn er ook fundamentalisten, daarbij komt nog dat de Islam bestaat uit een heleboel subculturen, dus nog een parameter waarmee u rekening moet houden. De overgrote meerderheid heeft niet gekozen om Moslim te zijn, hun lot is reeds vastgelegd van bij de geboorte en het wordt hen, misschien onbewust, opgedrongen. Als een Moslim besluit om de Islam te verlaten, dan zit hij echter met een huizenhoog probleem. Gelukkig is dit bij ons verleden tijd.
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
Terwijl je gelijk hebt dat je beter een grondige theologische kennis hebt over de Islam om erover te oordelen, vind ik dat dat niet de enige basis mag zijn.
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Zeker met een vriendelijke groet, Dutch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||
|
![]() Hier enkele voorbeelden van dit forum en hoe het christendom dezelfde toer opgaat.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Omar Fathi schreef :
Citaat:
Kijk jij nooit naar televisie Omar? Vanmorgen zelfs nog beelden van Imam met kalashnikov in de hand op het spreekgestoelte in een moskee in Bagdad, oproepend tot de heilige oorlog... TomB schreef : Citaat:
Dutch
||
![]() |
![]() |