Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2013, 23:30   #261
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
20 �* 30 jaar werken voor een lap grond met een hoop stenen is er teveel aan.
Ja dat heb ik toch ook.
En na afbetaling van alles en nog wat, alles renoveren en terug bovenop lenen.
Oud 30 augustus 2013, 23:35   #262
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja dat heb ik toch ook.
En na afbetaling van alles en nog wat, alles renoveren en terug bovenop lenen.
Het is een systeem dat te gek voor woorden is.

En als je er kritiek op hebt, dan komen er enkele wijsneuzen af met de volgende argumenten: investeer. Koop aandelen. Speculeer op de beurs, enz...

Dan heb je kapitaal genoeg om de zaken te verwezenlijken in je leven zoals je wil.

Maar ik wil daar helemaal niet mee bezighouden.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2013, 23:57   #263
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een systeem dat te gek voor woorden is.

En als je er kritiek op hebt, dan komen er enkele wijsneuzen af met de volgende argumenten: investeer. Koop aandelen. Speculeer op de beurs, enz...

Dan heb je kapitaal genoeg om de zaken te verwezenlijken in je leven zoals je wil.

Maar ik wil daar helemaal niet mee bezighouden.
Ik heb 2 keer aandelen gekocht, op aanraden van een wijsneus die alle uren nasdaq zat te volgen en dergelijke.
2 keer op enkele weken tijd alles verloren.
De eerste was bio oil...volgens hun uitleg en presentatie één van de grootste van Amerika en je moest dat kopen want dat was de toekomst.
Nadat ik het gekocht had was dat het verleden.
Die andere deden iets in de luchtvaart met data en weet ik veel. En toen vloog dat vliegtuig op 9/11 in dat flatgebouw en hun kantoor was ernaast en gans de boel lag in diggelen. Bye bedrijf en bye mijn centen.

Een kameraad van mij had 10 miljoen bfr op een rekening staan. De bankdirecteur vroeg hem een volmacht om aandelen te kopen ...gekend verhaal allicht. Enkele weken later waren er een paar miljoen weg.
Een schoonzus van mij had 6 miljoen op de bank staan. Zelfde verhaal "de directeur ging dat beleggen in aandelen". Bye miljoenen...er staat niks meer op de rekening.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 augustus 2013 om 23:59.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 13:06   #264
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
20 �* 30 jaar werken voor een lap grond met een hoop stenen is er teveel aan.
15 jaar aan lening afbetalen dat je anders aan huur op doet.
Leningen langer dan 15 jaar zijn inderdaad stom.
Mensen die 30 jaar voor een huis gaan afbetalen zijn helemaal zot.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2013, 20:28   #265

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
15 jaar aan lening afbetalen dat je anders aan huur op doet.
Leningen langer dan 15 jaar zijn inderdaad stom.
Mensen die 30 jaar voor een huis gaan afbetalen zijn helemaal zot.
Met andere woorden ... de huizen zijn te duur ... 200.000 lenen zal al vlug 1500 per maand afbetalen zijn op vijftien jaar (ik zou het eens moeten nagaan om te weten hoeveel precies). In Gent heb je daar dus een krot voor.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 14:47   #266
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Met andere woorden ... de huizen zijn te duur ... 200.000 lenen zal al vlug 1500 per maand afbetalen zijn op vijftien jaar (ik zou het eens moeten nagaan om te weten hoeveel precies). In Gent heb je daar dus een krot voor.
Niet alleen huizen. Ook grond.

Maar ja, daar vallen veel centen mee te vangen, aangezien iedereen wel een huis nodig heeft.

Altijd verzekerd van klandizie.
Oud 1 september 2013, 16:27   #267

Karma's schermafbeelding

Standaard

Probleem is dat indien men een huis koopt als huurinvestering (dus niet om zelf in te wonen maar om te verhuren) men wel veel huurgeld moet vragen om er nog iets van over te houden.
En villa's brengen veel minder op dan rijhuizen want de investering is al rap minstens 100.000 en meer hoger.
Oud 1 september 2013, 17:08   #268
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Probleem is dat indien men een huis koopt als huurinvestering (dus niet om zelf in te wonen maar om te verhuren) men wel veel huurgeld moet vragen om er nog iets van over te houden.
En villa's brengen veel minder op dan rijhuizen want de investering is al rap minstens 100.000 en meer hoger.
Mocht men het beleid omtrent grondprijzen drastisch wijzigen dan zou er al veel minder gehuurd worden en zouden mensen ook geen 2e huis kopen als huurinvestering.
Oud 1 september 2013, 17:33   #269

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht men het beleid omtrent grondprijzen drastisch wijzigen dan zou er al veel minder gehuurd worden en zouden mensen ook geen 2e huis kopen als huurinvestering.
Verklaar je nader ... beleid omtrent grondprijzen???
Oud 1 september 2013, 17:56   #270
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Verklaar je nader ... beleid omtrent grondprijzen???
Nu is dat er niet. Maar dat mag wel. Het is eigenlijk wel nodig.

Maar het zal niet plezierig worden voor de immosector. Maar dat is dan ook mijn probleem niet.
Oud 1 september 2013, 20:37   #271
rafkaf
Banneling

Standaard

Heel die boel gaat ontploffen.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 21:05   #272
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je 200 000 leent, heb je natuurlijk ook ruim 100 000 cash beschikbaar. Je moet wel helemaal idioot zijn om meer dan 2/3 van het nodige kapitaal te lenen, dat is duidelijk uiteraard. Als je dat niet hebt hoef je niet eens te denken over een huis, koop dan een caravan of zoiets.

Op die manier kom je dus op een aankoopbedrag van 250 000 a 270 000, daar heb je al een vrij mooi krot voor in gent.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 september 2013 om 21:10.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2013, 21:28   #273
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je 200 000 leent, heb je natuurlijk ook ruim 100 000 cash beschikbaar. Je moet wel helemaal idioot zijn om meer dan 2/3 van het nodige kapitaal te lenen, dat is duidelijk uiteraard. Als je dat niet hebt hoef je niet eens te denken over een huis, koop dan een caravan of zoiets.

Op die manier kom je dus op een aankoopbedrag van 250 000 a 270 000, daar heb je al een vrij mooi krot voor in gent.
Een beetje volksverheffing mag wel vind ik. Of is het echt nodig dat alles via kopen moet gaan?
Oud 4 september 2013, 20:47   #274

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tenzij je het van papa en mama krijgt heb je niet zomaar 100.000 euro in je schuif liggen, zelfs niet als je voltijds met twee werkt. En als je het niet liggen hebt kan je niet kopen waardoor je afhankelijk blijft van huurgeld betalen ... waardoor je uiteraard niets meer kan opzij leggen om te sparen voor .... 100.000 euro ...
Oud 4 september 2013, 21:06   #275
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Tenzij je het van papa en mama krijgt heb je niet zomaar 100.000 euro in je schuif liggen, zelfs niet als je voltijds met twee werkt. En als je het niet liggen hebt kan je niet kopen waardoor je afhankelijk blijft van huurgeld betalen ... waardoor je uiteraard niets meer kan opzij leggen om te sparen voor .... 100.000 euro ...
De neolib komt u verblijden met een onweerlegbaar standpunt uit zijn ideale ideologie: neem een tweede job erbij. Verander van werk. Herschool u. Of aanvaard uw situatie.
Oud 4 september 2013, 21:10   #276

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De neolib komt u verblijden met een onweerlegbaar standpunt uit zijn ideale ideologie: neem een tweede job erbij. Verander van werk. Herschool u. Of aanvaard uw situatie.
Ik ben alleen en werk ondertussen halftime .... mijn huis is al lang afbetaald.
Oud 4 september 2013, 22:04   #277
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Er is inderdaad veel aan de hand in huurland .

Maar ieder medaie heeft twee zijden .

Mag ik U op een paar zaken wijzen .

Wettelijk zijn er een paar zaken geregeld .

Huurwaarborg is 2 maand ( ontzettend laag in verhouding tot de waarde van het goed dat men in bruikleen geeft )

De commissie die men geeft aan het woonbureau is meestal de waarde van één maand huur . Te betalen door de VERHUURDER .

U moet dus ook begrijpen als U na een jaar de boel verlaat is de verhuurder al meteen 10% huuropbrengt kwijt .

Privé bewoning is geen beroepskost .

Als een Privé eigenaar een pand verhuurd , met een beroepsdoeleinde dan moet die inkomst integraal op zijn personenbelasting komen en wordt dat boven zijn inkomen opgetald en belast als zijnde een bruto loon inkomst . Daarom dat er in de meeste Privé verhuuringscontracten staat dat U er geen handel mag in vestigen .

Naar wat ben je op zoek . ik heb er twee, maar dat kan ik hier moeilijk uiteenzetten .
1 maand = 1/12 dus 8procent
En kom niet zagen dat ze er geen winst op maken he
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 07:25   #278
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, daarom dat sommigen dan ook nog een aantal jaar bij hun ouders blijven wonen, dan kan je toch met gemak 500 tot 1000 euro sparen per maand.

En als je eenmaal huurt is het uiteraard ook de bedoeling om nog altijd 250 a 500 te sparen daarnaast. Dat is perfect mogelijk, niet elke maand misschien maar wel gemiddeld.

Als je 10 a 15 jaar volgens die principes leeft, heb je dat bedrag normaal gezien wel.
Maar tja, de verlokkingen van horeca, reizen en techno-gadgets he...
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 07:53   #279

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, daarom dat sommigen dan ook nog een aantal jaar bij hun ouders blijven wonen, dan kan je toch met gemak 500 tot 1000 euro sparen per maand.

En als je eenmaal huurt is het uiteraard ook de bedoeling om nog altijd 250 a 500 te sparen daarnaast. Dat is perfect mogelijk, niet elke maand misschien maar wel gemiddeld.

Als je 10 a 15 jaar volgens die principes leeft, heb je dat bedrag normaal gezien wel.
Maar tja, de verlokkingen van horeca, reizen en techno-gadgets he...
Als je tien of vijftien jaar volgens die principes leeft zijn ondertussen de huizen 100.000 euro duurder geworden. Het is dus een straatje zonder einde voor degene die geen geld mee krijgt van thuis uit.
Oud 5 september 2013, 07:57   #280
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb 2 keer aandelen gekocht, op aanraden van een wijsneus die alle uren nasdaq zat te volgen en dergelijke.
...

Die andere deden iets in de luchtvaart met data en weet ik veel.
Ik denk dat ik het probleem zie.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be