Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2013, 09:05   #101
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Schijnexcuus. We hebben het niet over reizen maar over talen en als u in België leeft, is het normaal dat u de talen van het hele land kent. Punt aan de lijn.
Stopt jouw wereld dan aan de Belgische landsgrenzen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:06   #102
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zulke uitspraken doen me denken aan een forummer die hier een jaar geleden geband is.
Goed gezien van je.

En nu?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:08   #103
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Goed gezien van je.

En nu?
En nu ?
Nix nu......

Ik stel alleen maar vast hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:09   #104
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zucht.......
ha voil�*!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:10   #105
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik vind dat vooral een ongelooflijk grote stommiteit van de waalse gemeenschap.
Taal heeft grote invloed op de ontwikkeling van andere hersenfuncties.
We zien nu reeds dat er iets misloopt met het nederlands. De intelligentie dreigt af te nemen. En dat in een kennismaatschappij.

Laat staan dat we nog eens een andere taal gaan laten vallen.
Wat ze in Wallonië jarenlang gedaan hebben met het concentreren op enkel het Frans is inderdaad stom.
Oud 8 september 2013, 09:14   #106
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Blijkbaar toch niet.

Uw uitleg getuigd van een zekere naïviteit, het moet maar en daarmee gedaan. Als je enige realiteitszin hebt dan besef je dat het zo niet werkt, kijk gewoon naar de realiteit, de Vlaming moet verplicht Frans leren en de meerderheid kan geen fatsoenlijke uitleg in het Frans doen of schrijven.

De meerderheid van de Vlamingen kent noch de wens, noch de noodzaak om Frans te kennen en te gebruiken.
Om een job in België te vinden, vragen ze bijna altijd mensen die tweetalig (Nederlands en Frans) zijn en dit vanwege de Belgische realiteit. Dat is de realiteit. Wat Vlamingen en Franstaligen van de andere landstaal denken, is van geen enkel belang.

Laatst gewijzigd door Everytime : 8 september 2013 om 09:14.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:27   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Taal heeft grote invloed op de ontwikkeling van andere hersenfuncties.
We zien nu reeds dat er iets misloopt met het nederlands. De intelligentie dreigt af te nemen. En dat in een kennismaatschappij.

Laat staan dat we nog eens een andere taal gaan laten vallen.
Wat ze in Wallonië jarenlang gedaan hebben met het concentreren op enkel het Frans is inderdaad stom.
wie spreekt er over het "laten vallen"? ik heb het over een andere prioriteit: Engels als tweede taal, Duits/Frans/Spaans keuzevakken 3de en 4de taal.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 september 2013, 09:28   #108
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dit stond in het bericht waar u op reageerde:

"... Kortzichtig regionalisme dreigt ons dommer te maken. We hebben drie landstalen. Ik vind dat alle Belgen alle drie de talen zouden moeten leren. Engels kan men er nog bij nemen als vierde taal..."

Op welke manier slaagt u erin dit met 'Vlaams-Nationalisme' te verbinden?
Het feit dat een deel van de Vlamingen geen Frans willen leren, is verbonden met hun Vlaams-Nationalisme en dus met hun blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen. En ik meen dat we daarmee geen rekening nemen.
Oud 8 september 2013, 09:31   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik meen dat we daarmee geen rekening nemen.
ha ja? Ik houd ergens rekening mee of niet, ik neem nooit ergens rekening mee.

Maar kom, binnenkort hoef je zelfs d�*t niet meer te kennen, vermits de werkslaven dan allemaal perfect Frans leren.

Oud 8 september 2013, 09:34   #110
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het feit dat een deel van de Vlamingen geen Frans willen leren, is verbonden met hun Vlaams-Nationalisme en dus met hun blinde haat tegenover het Frans en de Franstaligen. En ik meen dat we daarmee geen rekening nemen.
En waarmee is het gegeven dat een deel van de Franstaligen geen Nederlands willen leren verbonden? Met hun Belgisch nationalisme en hun blinde haat tegenover het Nederlands en Vlaanderen? Moeten we daarmee dan ook geen rekening houden?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:34   #111
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens het idiootste argument dat ik in jaren gehoord heb. Ik durf mezelf een fervent vlaams-nationalist noemen, echter zonder enige politieke binding, maar ik heb wel aan een franstalige universiteit gestudeerd en spreek Frans tegen iedereen die dat van mij verlangt, zeker als ze zelf eerst moeite doen om het in een andere taal bvb. het Nederlands te proberen.

De onwil om een andere landstaal te spreken is simpelweg een excuus om de eigen domheid te verbergen.
Oud 8 september 2013, 09:37   #112
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik woon als Waal in mijn gewest. Wat is uw probleem, of liever uw gezaag?
Amai, mijnheer heeft zijn eigen gewest ... een echte Duc
Oud 8 september 2013, 09:40   #113
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Amai, mijnheer heeft zijn eigen gewest ... een echte Duc
Duc is een afgestompte ancap.
Oud 8 september 2013, 09:40   #114
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is vooral een kwestie van een beetje breder te gaan denken, over de grenzen van la Belgique. Het Engels is doodeenvoudig de wereldtaal, de algemeen erkende lingua franca. En het ziet er niet naar uit dat dit snel zal veranderen. Meer dan de helft van alle publicaties zijn in het Engels. In de sector van de wetenschappelijke publicaties is het zelfs drie kwart. Het Duits wordt binnen Europa opnieuw erg belangrijk, omdat het voor de meeste EU-staten de belangrijkste handelspartner is en omdat de Duitse economie het trekpaard is in de EU. Alle lidstaten zitten te hopen en te bidden dat de Duitse economie snel en krachtig herneemt opdat dit de eigen tewerkstelling op gang trekt.

Om die redenen hoort in het Vlaams onderwijs de taalvolgorde te zijn: 1. Nederlands; 2. Engels; 3. Duits; 4. Frans.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2013, 09:41   #115
WetIsWet
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Moet je de Amerikanen eens wijs maken of de Duitsers, alsof elke Duitser Pools kent. Nochtans hun (qua aantal inwoners), grootste buur.
Ik meen nogthans te weten dat ze in het noorden vlot Engels spreken zoals hun Canadese buren en dat er in de zuidelijke staten een duidelijke trend is om Spaans als tweede taal aan te leren.
Oud 8 september 2013, 09:44   #116
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En waarmee is het gegeven dat een deel van de Franstaligen geen Nederlands willen leren verbonden? Met hun Belgisch nationalisme en hun blinde haat tegenover het Nederlands en Vlaanderen? Moeten we daarmee dan ook geen rekening houden?
Inderdaad. Waarom zouden we rekening houden met mensen die verkeerd denken?
Oud 8 september 2013, 09:49   #117
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Dat is nu eens het idiootste argument dat ik in jaren gehoord heb. Ik durf mezelf een fervent vlaams-nationalist noemen, echter zonder enige politieke binding, maar ik heb wel aan een franstalige universiteit gestudeerd en spreek Frans tegen iedereen die dat van mij verlangt, zeker als ze zelf eerst moeite doen om het in een andere taal bvb. het Nederlands te proberen.

De onwil om een andere landstaal te spreken is simpelweg een excuus om de eigen domheid te verbergen.
U bent een uitzondering.
Oud 8 september 2013, 09:50   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de gewoonte/beleefdheid om in Wallonië steevast Frans te spreken.
toen ik laatst in Durbuy in het bakkertje van de hare Krishna beweging iets ging kopen, bleek echter dat de bakker zijn uiterste best deed om zijn producten in het Nederlands aan de (vlaamse) klanten aan te prijzen. Iets waar velen in die hele groep hun erkenning voor uitspraken. In Durbuy wordt tamelijk veel Nederlands gesproken in de winkeltjes.... er zijn daar vele Nederlandse toeristen. Dat scheelt blijkbaar.

Oud 8 september 2013, 09:51   #119
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is vooral een kwestie van een beetje breder te gaan denken, over de grenzen van la Belgique. Het Engels is doodeenvoudig de wereldtaal, de algemeen erkende lingua franca. En het ziet er niet naar uit dat dit snel zal veranderen. Meer dan de helft van alle publicaties zijn in het Engels. In de sector van de wetenschappelijke publicaties is het zelfs drie kwart. Het Duits wordt binnen Europa opnieuw erg belangrijk, omdat het voor de meeste EU-staten de belangrijkste handelspartner is en omdat de Duitse economie het trekpaard is in de EU. Alle lidstaten zitten te hopen en te bidden dat de Duitse economie snel en krachtig herneemt opdat dit de eigen tewerkstelling op gang trekt.

Om die redenen hoort in het Vlaams onderwijs de taalvolgorde te zijn: 1. Nederlands; 2. Engels; 3. Duits; 4. Frans.
Neen, omdat we in België leven. Het Vlaams onderwijs moet dus de Belgische realiteit zien.
Oud 8 september 2013, 09:53   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, omdat we in België leven. Het Vlaams onderwijs moet dus de Belgische realiteit zien.
En in Wallonie en Bruxelles dus ook geen Engels?
Of zijn het enkel de Vlamingen die op internationaal niveau de boerkes moeten blijven?

Laatst gewijzigd door circe : 8 september 2013 om 09:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be