![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gloucester Cathedral, Engeland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wenen, Oostenrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neogotiek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kerk van Sint Anna.
Vilnius, Litouwen. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mensen in België niet genoeg beseffen is hoe uniek onze historische kerken en andere gebouwen wel zijn. De treinen tussen Brugge, Gent, Brussel en Antwerpen zitten niet voor niets vol buitenlandse toeristen. (maar ook kleinere steden hebben dikwijls fenomenale gebouwen zoals Leuven, Veurne, Mechelen, etc.). Behalve Italië en sommige andere West-Europese landen is deze dichtheid echt uniek in de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echt historische gebouwen niet denk ik. Wel de pareltjes die eind 19de eeuw begin 20ste eeuw overal in BelgiË gebouwd werden, die dreigen te verdwijnen. Belgen beseffen niet dat dit eigenlijk een aanslag tegen het cultureel patrimonium is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Je zou ervan verschieten. Stel maar eens de vraag aan de ancaps hier op het forum. Savatage, Zwitser, Sfax...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() één van de weinige pareltjes op p.be
bedankt
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar, ik geloof gewoon niet dat iedere gotische kerk/kathedraal aan de buitenzijde aan het portaal gekleurd was, anders zouden nog veel meer kerken nog gekleurd zijn. Een kerk/kathedraal was/is steeds -->of toch vele generatie's, de trots geweest van een stad, dus onderhield men deze. Men zou in de meeste gevallen steeds die kleuren bijkleurd hebben, een kleiner deel misschien niet, maar massaal het kleur laten verweren daar geloof ik niet zo in. Ik geloof dat de betreffende kathedraal het 'slachtoffer' was van de rijke fantasie van het plaatselijke bestuur. ![]()
![]() |
![]() |
#95 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof dat het wetenschappelijk onderzoek van kunsthistorici toch wat meer gezaghebbend is dan de kleurloze fantasie van een leek. ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 10 september 2013 om 23:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gotische ruïnes.
Holyrood Abbey, Edinburgh. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Onlangs nog een groepje Franse toeristen geobserveerd aan de Sint-Gummaruskerk in Lier, de mensen waren overweldigd door de schoonheid, de authenticiteit en gezelligheid van Lier...
Wij beseffen dat te weinig. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 september 2013 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, het is een prachtkerk. Neem nu het doksaal, dat niet alleen één van de weinige bewaarde doksalen is, maar bovendien ook nog een prachtig voorbeeld van de vlamgotiek. Ah, en Lier, ooit zie ik me daar wel eens wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog 'Gotiek':
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |