![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HBVL 09-09-2013 08:56 Binnenland
De privacycommissie hekelt dat verschillende Vlaamse gemeenten adresgegevens van hun inwoners doorverkopen aan commerciële bedrijven. Informatie over inwoners die net een bouwvergunning kregen, zou bijzonder gegeerd zijn. Dat schrijft De Standaard. Volgens de privacycommissie valt de prakijk in geen geval onder openbaarheid van bestuur. Inge Demets van Infobuild bevestigt in de krant dat de instantie de informatie doorverkoopt. "Het klopt inderaad dat we gegevens verzamelen bij de verantwoordelijke administraties. Dat gaat niet altijd even vlot. In Limburg en Antwerpen weigeren gemeenten dat vaker dan in Oost- en West-Vlaanderen", klinkt het. En als wij als vereniging iets willen weten krijgen we het niet. http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...bedrijven.aspx Laatst gewijzigd door reservespeler : 9 september 2013 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'T is de schuld van N-VA
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn adresgegevens zijn van mij. Dus als een gemeente die gegevens verkoopt, verkoopt ze iets dat niet van haar is. Kun je een gemeente aanklagen voor diefstal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Neen. Schending van Privacy daarentegen...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik roep mijn partijbestuur en de nva-parlementairen op om de regering te dwingen een lijst op te stellen van alle verkopen van dergelijke private gegevens van alle gemeentes.
Nu, dat is al een tijdje aan de gang. In een ver verleden, toen pc's nog niet te vinden waren in doorsnee Vlaamse huiskamers, ontving de Schoof ook plots publiciteit van diverse leveranciers van bouw en aanverwanten. Sommige mensen die bouwen zijn daar wel mee gediend. Ik pleit dus voor een aan te kruisen hokje op de aanvraag van de bouwvergunning: ik wil wel of niet dat mijn naam en adres doorgegeven worden aan de lijst van aannemers die zich kenbaar gemaakt hebben in onze gemeente dat ze daarin geïnteresseerd te zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Heb je ook iets zinnigs te vertellen of is dat te moeilijk voor je intellect?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik aan het bouwen zou zijn (of niet), en als ik daarvoor de toestemming kan geven, dan zie ik niet in waarom dit niet zou mogen. Ik kan me wel inbeelden dat sommige dingen nooit zouden mogen, ik fantaseer nu even, vb. toestemming geven tot het meedelen van gegevens uit het medisch dossier aan private ondernemingen ... (alhoewel, al een slecht voorbeeld, mits strikt regulering en als het kan helpen voor het wetenschappelijk onderzoek ... stel je voor dat zoiets zou bijdragen tot een vaccin tegen aids.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() In sommige achterlijke gemeenten met veel cd&v en n-va verkozenen krijgt de parochiale werking van de kaloten de gegevens van de nieuwe inwoners zodat die uit bad gebeld worden en half naakt en de hele living nat makend de deur openen voor oude madammekes die met geloof komen leuren.
![]() Die die met een ruime meerderheid de macht hebben mogen altijd alles blijkbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk ook zoiets in die aard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
De overheid moet kleiner, niet groter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beslist door het aanvinken dat je akkoord bent met aanbiedingen van zelfstandigen. Niet aanvinken (ook per ongeluk vergeten) = gelijk aan NEE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke gemeenten doen dat?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Dat nakijken zou teveel werk vragen van onze kwaliteitsjournalistiek.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |