Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2013, 15:30   #61
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Het probleem is gewoon dat in de toepasselijke wetgeving een uitzondering werd voorzien voor rituele slachtingen.

De wetgever had gewoon wat consequenter moeten zijn en dan hadden we al dat verontwaardigd gedoe over die slachtingen niet gehad.

En voor de hypocrieten die plots de grootste dierenvrienden zijn om toch maar te kunnen kakken op de Islam: als u echt om dieren geeft, word dan vegetariër. Enkel de grootste naïevelingen denken dat dieren goed behandeld worden in een gewoon slachthuis.

Much ado about bugger all.
dat is dan ook het enige waar de islam goed voor is, alhoewel, zelfs uitwerpsele zijn nog te goed om met de islam in aaraking te komen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 15:38   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat bedoel je met tweedehandsvegetariër?
De Schoof is tweedehandsvegetariër geworden.

De koe eet vegetarisch.
De Schoof eet de koe.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 15:40   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De schepen vindt het nog te voorbarig om maatregelen aan te kondigen die illegale slachtingen moeten tegengaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Geen maatregelen dus tegen de illegale slachtingen die eraan komen.

Dan kan onze N-VA vriend later zeggen, we wisten het niet en we hadden het niet verwacht... Dus konden we er niet tegen optreden...
Nie beginnen zagen met uwe fantasie aub.

Het is voldoende dat er daags nadien nog een overleg gepland was met de burgemeester, die bevoegd is voor de polies, dat de schepen wel moet zeggen dat het nog voorbarig is om daarover te communiceren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 september 2013, 15:43   #64
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
dat is dan ook het enige waar de islam goed voor is, alhoewel, zelfs uitwerpsele zijn nog te goed om met de islam in aaraking te komen.
Laat het plebs nog maar eens ontploffen over een bagatel. Laat ze maar zeiken over de Islam en laat nog wat meer moslims, het gezeik beu, wat extremer worden. Hoe meer tegenstellingen, hoe beter.

Ondertussen hebben wij onze handen vrij om al onze onverkwikkelijke potjes weg te camoufleren.

U loopt netjes in de pas van het regime dat verdeelt en heerst.

Mocht u niet bestaan, men had u uitgevonden.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 15:51   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
In de natuur is het eten of gegeten worden, ja. Betekent dat nu dat wij massa's vlees moeten eten en daarvoor massa's dieren moeten doden?

Als we dan toch per se vlees willen eten (ik ook, hoor), dan moeten we technologisch e.e.a. omzeilen om het ethisch verantwoord te kunnen doen. Ik pleit voor kunstvlees gekweekt uit stamcellen. Dan moeten veel minder dieren gedood worden. De techniek is volop in ontwikkeling. D�*t zou een goede stap in de juiste richting zijn. Hoezeer afgezien wordt in de laatste fractie van het leven typeert de waarde van het leven niet. Zolang kunstvlees niet op de markt te verkrijgen valt, staan enkel vegetariërs moreel gezien met kop en schouders boven halal eters én andere vleeseters.
De laatste momenten zouden niet zo belangrijk zijn ...???
Maak dat je ouders wijs.

Ik weet niet precies hoe ze de schapen verdoven, maar bij de varkens gaat het elektrisch.
Een pijnscheut van een miliseconden en ze liggen van hun sus.
Dat kost waarschijnlijk een halve eurocent aan elektriciteit.

Ik zeg: doe mij maar zo'n varken, in plaats van een dat een kleine seconde moest afzien bij en na het doorsnijden van de halsslagader. (de bloeddruk in de hersenen verlaagt zo vlug en zo drastisch dat een handige slager de bewusteloosheid zeer rap in de hand kan werken)
Bij mijn grootouders werd het varken verdoofd door met een grote houten hamer een klop op zijn kop te geven.
Maar dat deden ze vooral omdat zo'n beer verdorie nog aardig uit de hoek kan komen.

Dit is hoe het niet moet, bij een kameel:

http://www.youtube.com/watch?v=I8t9WLioEVc

.

Oud 9 september 2013, 15:53   #66
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Het regime duwt de islam al jaren, tegen onze wil, door onze strot. Hoe groter de afkeer wordt, door dagelijkse akkevietjes, hoe sneller de vieze brij in het potje overkookt. Polarisatie, de enige weg naar de oplossing om de islam en zijn volgelingen uit europa te verdrijven, terug de zandbak in.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 15:53   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Laat het plebs nog maar eens ontploffen over een bagatel. Laat ze maar zeiken over de Islam en laat nog wat meer moslims, het gezeik beu, wat extremer worden. Hoe meer tegenstellingen, hoe beter.

Ondertussen hebben wij onze handen vrij om al onze onverkwikkelijke potjes weg te camoufleren.

U loopt netjes in de pas van het regime dat verdeelt en heerst.

Mocht u niet bestaan, men had u uitgevonden.
Ik zeik over wat ik wil. En ik zal me zeker niet door jou laten dicteren op wat ik wel of niet zou mogen zeiken.

.

Oud 9 september 2013, 18:11   #68
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Fair is fair.

MECHELSE CHRISTENEN DRAAIEN OP VOOR KERSTMIS

MECHELEN -In de nasleep van de beslissing van het Mechelse stadsbestuur om moslims mee te laten betalen voor de logistiek rond het Offerfeest, heeft burgemeester Bart Somers (Open Vld) zich ook voorgenomen om de lokale christenen te laten opdraaien voor het Kerstfeest. De christelijke gemeenschap, een belangrijke meerderheid in de Maneblussersstad, reageert verbolgen.

“Zo’n kerstmarkt kost meer dan ze opbrengt”, berekende de burgemeester. “Door de aanwezigheid van diverse jeneverkramen moeten we extra agenten en stadswachten inzetten, en die kosten geld. Zeker op Kerstmis zelf, een officiële feestdag waarop agenten dubbel betaald moeten worden. Al die kerstverlichting in de winkelstraten betekent ook een serieuze meerkost op de energiefactuur, om nog maar te zwijgen van de gage voor de acteurs in de levende kerststal. Bovendien komen de mensen door de economische crisis eerder om gratis mee te genieten van de artificiële gezelligheid dan om het zoveelste houten postuurke te kopen waar ze niets mee kunnen doen.”

Die jaarlijkse meerkost, die vaak tot in de tienduizenden euro’s loopt, wil het stadsbestuur nu verhalen op de christelijke gemeenschap. “Kerstmis is een christelijk feest, maar de kosten ervan worden gedragen door alle Mechelaars”, argumenteert Somers. “Of je nu moslim, sikh, jood, atheïst of anders gezind bent, je betaalt mee, en dat vinden wij niet fair. Daarom vragen we de christenen om een kleine bijdrage te betalen voor de organisatie van het kerstfeest. Vijftien euro om de hele binnenstad gezellig te maken tijdens de donkerste wintermaand, dat is nu toch niet te veel gevraagd?”

Boycot

De christelijke gemeenschap is echter verbolgen en roept op tot een boycot van het kerstfeest. “Broeders en zusters, maak dit jaar geen adventskrans, koop geen kerstboom, stuur geen kaartjes naar familie en vrienden, en hang zeker geen idiote kerstman aan je gevel die zogezegd je raam inklimt”, foetert aartsbisschop Léonard, die zich als spreekbuis van de misnoegde katholieken opwerpt. “We zullen nog eens zien of het stadsbestuur voet bij stuk houdt als de omzet van de Ava en de Action drastisch de dieperik in gaat, of als de kalkoenboeren met hun stock blijven zitten.”

Bron: De Raaskalderij

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 9 september 2013 om 18:11.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2013, 19:50   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Levende dieren kunnen trauma's oplopen. Dode dieren niet meer.

Waar het me vooral om te doen is. Ik vind die hypocriete houding 'wij zijn goed, want we doden respectvoller dan anderen' maar niets. De enige respectvolle moord is er één waarbij diegene die gedood wordt dat wenst. De rest is barbaars. Er bestaat niet zoiets als een beetje barbaars.
Waar het mij vooral om te doen is.
Er worden wetten gemaakt om dierenleed te verminderen.
Ik vind die hypocriete houding “wij hoeven ons niet aan de wet te houden want wij weten het beter ” maar niets.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be