![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu, als een aantal Vlamingen te dom zijn om te begrijpen dat tweetaligheid (NL-Fr) in België een absolute vereiste is om de meeste jobs te krijgen, dan doen zij maar. Wallonië en Brussel zijn een prachtvoorbeeld van wat er zal gebeuren. Ik ben Brusselaar, ik ben tweetalig (drietalig zelf), en ik weet wat ik eraan heb. Mij niet gelaten.
|
|
|
|
#362 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar voor de rest? pfffffffffff |
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Bedrijven in Vlaanderen die met Frankrijk en Wallonië zaken doen vragen voor bepaalde functies steevast Frans. Al ze die niet meer vinden in Vlaanderen, zullen ze die wel vinden in FR of in W...
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leren lezen, ik spreek wel degelijk over Vlaanderen, niet over Brussel, al is Brussel uiteraard de grootste leverancier van jobs aan Vlamingen.
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus hoezo ''absolute vereiste'' ? Heeft een Waal Nederlands nodig? Nee toch. Weet jij wat het niveau van het Frans is van menig Vlaam die ik hier in het Brusselse mag ontmoeten? Turtelboom is er een ster bij. En dan gaan we het maar niet hebben over die 98% van de Vlamingen die vrijwel nooit in contact komen met het Frans zeker? Verreweg de meeste mensen in Belgie doen hun werk zonder dat ze de andere landstaal (goed) spreken of ook maar ooit gebruiken. Wat is daar mis mee? En in bijna alle internationale organisaties heb je in de eerste plaats Engels nodig. Wat bevalt je daar niet aan? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 september 2013 om 17:54. |
|
|
|
|
|
|
#366 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De taalvereisten zijn inderdaad wel anders in la Wallonie profonde. En nergens verdedig ik de keuze van Wallonië om Nederlands niet als eerste verplichte taal in te voeren. Ik dacht zelfs dat ik het als "stommiteit" heb bestempeld in een eerdere post. Citaat:
Citaat:
Ik laat u gewoon opmerken at de internationale organisaties maar een fractie zijn van de werkgevers, specifiek in Brussel dan. Heus niet iedereen in Brussel werkt voor de EU, wel in tegendeel, hoor.
|
|
|
|
#367 |
|
Banneling
|
Het feit dat men in Vlaanderen Frans verplicht is en in het zuiden - natuurlijk - niet is de reden waarom Vlaanderen meer en meer verfranst.
Men kan die verfransing enkel tegengaan door geen Frans te leren/spreken... dan zijn de Franstaligen die hier komen wonen wel verplicht Nederlands te leren. (voor toeristen kan men natuurlijk een uitzondering maken alhoewel ik bvb in het binnenland van Portugal ook enkel in het Portugees zal aangesproken worden... en toch mijn plan trek) |
|
|
|
|
|
#368 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 10 september 2013 om 18:20. |
||
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met Frans... in Brussel, Wallonië, Frankrijk en voorlopig nog Mozambique. |
|
|
|
|
|
|
#370 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben dan nog braaf, ik spreek niet van Nederland!
|
|
|
|
#371 |
|
Banneling
|
Daaat is juist. Frans is in Nederland onmisbaar.
|
|
|
|
|
|
#372 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uiteraard. Een szju d'oranzzj, aub?
|
|
|
#373 |
|
Minister-President
|
Nog een reden waarom het verplichte Franse onderwijs tot verfransing leidt. Als er een huwelijk plaatsvindt tussen een Vlaming en een Waalse, dan wordt de thuis gesproken taal Frans. Immers beide ouders spreken Frans. De kinderen gaan automatisch Frans spreken. De verplichting van het Frans taalonderwijs dient onmiddelijk gestopt te worden. Het is een galg om de nek van Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is echt belachelijk aan het worden...
|
|
|
|
#375 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een Vlaams-Waals huwelijk kan ook in Nederlandstaligheid ontaarden voor de kinderen. De beslissende factor is waar ze wonen. Als ze in het Vlaams Gewest wonen (op misschien de Rand na) dan worden de kinderen gewoon Nederlandstalig hoor.
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Arme kinderen.
|
|
|
|
|
#377 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Inderdaad. Pauvres enfants. Perdus pour la civilisation.
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 september 2013 om 19:08. |
|
|
|
|
|
#378 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is geen probleem met mensen die thuis Frans spreken. Het probleem zit hem bij sommigen meer in hun gestoorde mentaliteit a la: wij spreken Frans dus wij zijn hier baas.
|
|
|
|
|
#380 |
|
|
|
|
|