![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet in mijn opinie, men spreekt thuis en op straat elke taal die men wil/kan spreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onmisbaar misschien niet. Maar ik heb toch wel enkele kennissen die door hun kennis van de Franse taal, in Nederland op professioneel vlak mogelijkheden kregen die ze zonder die kennis nooit gekregen hadden.
Men mag hier vertellen wat men wil. Van mijn kinderen hoor ik dat hun kennis van verschillende talen hen dikwijls voordelen oplevert. Op reis in internationaal gezelschap zijn zij regelmatig de personen die tolk spelen tussen de verschillende medereizigers. Het is zelfs zo dat sommigen hun verbazing uitspreken over het gemak waarmee zij tussen talen kunnen switchen in één gesprek. Die meertaligheid (al is ze soms beperkt) is in het verleden altijd een troef geweest voor de Nederlandstaligen in dit land. Ik vind het dan ook oerdom om onze jeugd als tweede taal Engels aan te bieden, en het Frans aan de kant te schuiven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door rafkaf : 10 september 2013 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
|
![]() De dag dat ze in Vlaanderen het Frans degraderen tot derde en vierde taal, zal ik champagne drinken. Er worden al meer en meer jonge Vlamingen niet meer aangeworven in sommige bedrijven door hun gebrekkige kennis van het Frans, die beslissing zal het alleen nog maar versnellen.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 10 september 2013 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
|
![]() Citaat:
Voor mij moogt gij uw (klein-)kinderen hun (beroeps-)mogelijkheden inperken. Daar trekt gij uw plan mee. Wat gebruik van Nederlands betreft. Ik stel vast dat mijn kinderen in hun beroepsleven vooral Engels gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Minister-President
|
![]() In uw bericht heeft u geen een enkel inhoudelijk argument aangedragen.
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 10 september 2013 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Franstaligen zeggen dat Nederlands een heel moeilijke taal is om te leren, als het niet je moedertaal is. Ik denk dat dat zever is, maar kom, zo gaat dat nu éénmaal in dit apekutland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 11 september 2013 om 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U poneert gewoon iets zonder enige vorm van bewijs, dus hoe zou ik inhoudelijk kunnen reageren?
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (voler is met éen "l")
![]()
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal zien zij hun fout pas te laat in... En inderdaad, Nederlands is voor hen een moeilijke taal, vooral naar klank en zinsconstructie toe.
![]() |
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het Frans voor Nederlandstaligen ook. Blijkbaar wordt er dus algemeen van uitgegaan dat Vlamingen een pak intelligenter zijn dan hun zuiderse landgenoten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Franstalige die Nederlands leert, zal het evengoed spreken als een Vlaming die Frans leert, hoor...
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de Franstaligen is dit niet zo....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zij vinden dat het Nederlands een moeilijkere taal is om te leren voor Franstaligen dan het Frans voor Nederlandstaligen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is vooral een excuus dat ingeroepen wordt. Op mijn werk zijn er verschillende Franstaligen van wie het Nederlands een stuk beter is dan het Frans van diverse Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zij het in het Nederlands moeilijk mee hebben, zijn, zoals ik zei, de klanken (klemtoon inbegrepen), de samengestelde woorden, en de zinsconstructies, vooral dan de inversies en de plaats van het werkwoord in de zin. De rest (tijden bij voorbeeld) is eigenlijk vrij eenvoudig, en dat weten zij ook wel. Eens zij daarover zijn, hebben zij eigenlijk geen problemen om Nederlands te leren. Vooral dat ik het gevoel heb dat Vlamingen enorm veel aandacht besteden aan de manier waarop de taal uitgesproken wordt door een "vreemdeling", daar waar Franstaligen de nadruk gaan leggen op de grammatica.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 september 2013 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |