Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2013, 10:56   #361
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik spreek anders DAGELIJKS allochtone moeders hoor.
Ik durf dat niet meer.
Stel u voor dat die arme vrouwen problemen krijgen omdat ze met een vreemde man hebben gepraat... Het eerverlies voor de familie.
Oud 13 september 2013, 10:57   #362
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Maar ze insinueren weldegelijk dat er geen prestatieverschillen zouden bestaan, en dat schoolkeuze een puur raciale achtergrond heeft.
Dat wordt op geen enkele manier gesuggereerd. Er is echt niemand die twijfelt aan die prestatieverschillen hoor. Daar bestaan gewoon cijfers over hoor (die worden helemaal niet achter gehouden zoals jij wel suggereerde). Het gaat over de oorzaken van die verschillen en de manieren om daar iets aan te doen.

Citaat:
De achtergrond van de ouders als factor die bepaalt hoeveel er met CLB wordt rekening gehouden...
Ook daarover bestaat geen enkele twijfel hoor, over de invloed van de achtergrond van de ouders. Probeer eens niet te reageren op wat je denkt dat mensen denken, maar op wat er staat.

Citaat:
Lees eens hoe zelfs bij poco-iconen de schellen van de ogen vallen.
De desillusie van de gekleurde school
Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen geloven dat concentratiescholen een goede zaak zijn, want daar gaat het is dat stuk over. Er bestaan echter ondertussen wel genoeg scholen met een gezonde mix, waar het er helemaal anders aan toe gaat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 11:03   #363
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Jullie zijn zelfs zo geobsedeerd door de koran dat jullie blijkbaar denken dat de koran de Arabische taal voorafging. Iqra is gewoon Arabisch voor leren. Het verband met school zal je wel zelf snappen, veronderstel ik. Hoewel...
Neen, dat snap ik niet. Het is géén marokkaanse school (nochtans volgens Smet wel), het is géén islamitische school maar de naam is wèl het eerste woord uit de koran in het ARABISCH? In het Nederlandstalig landgebied? Waarom een arabische naam als het niks met marokkaans of islamitisch te maken heeft?

Dan kunnen ze die school toch net zo goed Sint Eustachius noemen? toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 11:05   #364
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En moest je wat meer met allochtonen in contact komen
Alle dagen, ik woon er tussen.
Citaat:
dan had je ondertussen al begrepen dat het grootste deel gewoon Nederlands spreekt hoor.
Yep, de Spanjaarden, Italianen, de paar Grieken en Portugezen zijn over het algemeen 3talig hier. Frans, Nederlands en "moedertaal". Voor de Afrikanen die hier rondstruinen is het over het algemeen Frans met haar op, en "vadertaal".
Citaat:
Zelfs onderling.
Ook hier het verschil tussen "Europese allochtonen" en "Afrikaanse allochtonen". Ik heb zo de indruk dat de Afrikaanse allochtoonse jonge mannetjes alleen Nederlands spreken als ze een eis stellen van het type "edde gij een sigaret"
Citaat:
Nogal tegenstrijdig ook om hier te suggereren dat het allemaal aan taalproblemen ligt en hogerop te beweren dat dit niet opgaat voor meisjes. Waarschijnlijk praten die allochtone ouders dan Nederlands met hun dochter en Arabisch/Turks met hun zonen.
Nope, Meisjes hebben alle redenen om meer moeite te steken in hun leren, omdat dat een uitweg kan betekenen uit de situatie.
Helaas , de religieuze hersenspoeling gaat verder en iedereen heeft wel een breekpunt.
Oud 13 september 2013, 11:18   #365
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt op geen enkele manier gesuggereerd. Er is echt niemand die twijfelt aan die prestatieverschillen hoor.
Dan is er weinig discussie: ze preteren zwakker, dus starten ze halfweg of onderaan de waterval.
De lofwaardige uitzondering niet te na gesproken.
Gelieve dus niet te fixeren op deze laatste.

Citaat:
Daar bestaan gewoon cijfers over hoor (die worden helemaal niet achter gehouden zoals jij wel suggereerde).
Hier blijkt duidelijk dat je bewering er glansrijk naastzit.
De cijfers worden achtergehouden en Torfs wil dat veranderen.
En de poco's houden dat tegen, om de gekende reden...

Citaat:
Probeer eens niet te reageren op wat je denkt dat mensen denken, maar op wat er staat.
Wat een toontje.

Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen geloven dat concentratiescholen een goede zaak zijn, want daar gaat het is dat stuk over. Er bestaan echter ondertussen wel genoeg scholen met een gezonde mix, waar het er helemaal anders aan toe gaat.
Ik ben echt benieuwd naar artikels over een dergelijke goed-functionerende mix-school.
Of bedoel je die paar private instellingen waar kinderen van buitenlanders zoals EU-ambtenaren resideren?
Oud 13 september 2013, 12:32   #366
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je hebt duidelijk niet gekeken naar de video.
Toch wel.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 12:41   #367
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik durf dat niet meer.
Stel u voor dat die arme vrouwen problemen krijgen omdat ze met een vreemde man hebben gepraat... Het eerverlies voor de familie.
Haar broers zouden dan ook langskomen om uw kop af te snijden.
Oud 13 september 2013, 13:04   #368
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, de broers zouden vooral haar kop eraf snijden.
Oud 13 september 2013, 13:21   #369
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, de broers zouden vooral haar kop eraf snijden.
Haar kop, zijn kop, wat is het verschil?
Oud 13 september 2013, 13:38   #370
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zucht, beste Alice, ik heb nog nooit ergens beweerd dat dé samenleving verantwoordelijk is voor elke vorm van achterstand of dat er maar één oorzaak is voor achterstand. Dat doen jullie net. Nu ook weer in je laatste post. Wat ik probeer te doen, is net aantonen dat de realiteit iets complexer is dan jullie simplistische visie om alles terug te brengen op religie.

Jullie zijn zelfs zo geobsedeerd door de koran dat jullie blijkbaar denken dat de koran de Arabische taal voorafging. Iqra is gewoon Arabisch voor leren. Het verband met school zal je wel zelf snappen, veronderstel ik. Hoewel...
Dierpe zucht, beste Edina, jij beweert wel degelijk in je post dat het CLB onderscheid maakt op basis van origine, en rept nergens , maar dan ook nergens, over de oorzaken van achterstand bij mensen zelf. De realiteit is inderdaad complex, vandaar mijn lijstje met factoren die invloed hebben, wardoor u genegeerd wordt, om vervolgens te gaan uitleggen dat het ingewikkeld is....
Wiens visie is hier nu simplistisch? Juist ja...
Ik ben geen moslim en dus niet geobsedeerd door de Koran, Iqra, is het woord waarmee de Koran begint, en ja, het betekent kennis verzamelen, leren, maar het verband met die school die volgens u niet Marokkaans is en niet Islamitisch, mag u gerust even uitleggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 13:41   #371
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van hem is dikker.
Oud 13 september 2013, 13:51   #372
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan hoop ik dat ze met genoeg zijn.
Ik spartel namelijk harder tegen dan een doorsnee vrouw.
Oud 13 september 2013, 13:52   #373
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan hoop ik dat ze met genoeg zijn.
Ik spartel namelijk harder tegen dan een doorsnee vrouw.
Boehoe, rambo !
Oud 13 september 2013, 13:52   #374
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ik nogal gehecht ben aan mijn hoofd, en dat wil ik zo houden.

Als een "allochtone dame" aangeeft door klederdracht of gedrag dat ze geen kontakt wil met vreemde mannen, wie ben ik om tegen haar wil in te gaan?
Oud 13 september 2013, 14:08   #375
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dan is er weinig discussie: ze preteren zwakker, dus starten ze halfweg of onderaan de waterval.
De lofwaardige uitzondering niet te na gesproken.
Gelieve dus niet te fixeren op deze laatste.
Je mist het punt van het onderzoek. Ik heb nochtans het relevante deel geciteerd. Ik zal het dus nog eens herhalen:

Citaat:
Kinderen van Marokkaanse en Turkse origine belanden in het eerste secundair sneller in de B-klas. Zelfs al halen ze dezelfde punten en hebben ze een vergelijkbare thuissituatie als Vlaamse leerlingen.
Met andere woorden: autochtone kinderen belanden met dezelfde punten minder vaak in de B-klas en hebben dus meer kansen om in het ASO verder te gaan.

Bovendien is het watervalsysteem nu net ook één van de zaken die ik aanklaag. Er is absoluut niets mis met TSO en BSO. Er is wel iets mis met het feit dat je naar TSO of BSO wordt verwezen, omdat je in het ASO niet kan volgen of men meent dat je er niet zal kunnen volgen. Dat devalueert TSO en BSO en komt de leerlingen wiens talenten en capaciteiten ook echt daar liggen allerminst ten goede. En nee, dat betekent niet dat men de lat lager moet leggen in het ASO, maar wel dat het misschien zinniger is om mensen een jaar te laten dubbelen in het ASO in plaats van ze naar het TSO te verwijzen of ze de kans moet geven om verder te doen in het ASO, ook al denkt men dat het niet zal lukken.

Citaat:
Hier blijkt duidelijk dat je bewering er glansrijk naastzit.
De cijfers worden achtergehouden en Torfs wil dat veranderen.
En de poco's houden dat tegen, om de gekende reden...
Dat gaat niet over de vergelijking van prestaties van autochtonen versus allochtonen, want die cijfers zijn gewoon gekend hoor. Dat gaat over het bekend maken van de prestaties van scholen. En de "poco's" houden dat klaarblijkelijk helemaal niet tegen.

Citaat:
Ik ben echt benieuwd naar artikels over een dergelijke goed-functionerende mix-school.
Steek je licht eens op bij School in Zicht, die al er al op verschillende plaatsen in geslaagd zijn om concentratiescholen naar gemengde buurtscholen te laten evolueren door de ouders meer bij de scholen te betrekken. Lees dit verhaal eens, of dit, of dit, of ... Je moet natuurlijk wel van je vooroordelen willen afstappen. Het SINBA-onderzoek toonde overigens aan dat de kleur van de klasgenoten de schoolprestaties niet beïnvloedt.
En nee, dat betekent niet dat het allemaal rozengeur en maneschijn is, maar evenmin dat het niet werkt. Gemengde scholen zijn een noodzaak om de samenleving leefbaar te houden, want die samenleving is ook gemengd en dat zal echt niet meer veranderen.

Laatst gewijzigd door Edina : 13 september 2013 om 14:09.
Oud 13 september 2013, 14:17   #376
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dierpe zucht, beste Edina, jij beweert wel degelijk in je post dat het CLB onderscheid maakt op basis van origine, en rept nergens , maar dan ook nergens, over de oorzaken van achterstand bij mensen zelf. De realiteit is inderdaad complex, vandaar mijn lijstje met factoren die invloed hebben, wardoor u genegeerd wordt, om vervolgens te gaan uitleggen dat het ingewikkeld is....
Ja, dat heb ik beweerd, maar ik heb nergens beweerd dat dit dé verklaring is voor achterstand, daar ben jij over begonnen. En ja, jij verengt dat debat steeds opnieuw tot een simplistisch verhaal waarbij het allemaal hun eigen schuld is. Daarbij voorbijgaand aan talrijke onderzoeken die ook aantonen dat dat het wel een pak complexer is dan dat.

Citaat:
Ik ben geen moslim en dus niet geobsedeerd door de Koran, Iqra, is het woord waarmee de Koran begint, en ja, het betekent kennis verzamelen, leren, maar het verband met die school die volgens u niet Marokkaans is en niet Islamitisch, mag u gerust even uitleggen.
Ik moet u dus uitleggen wat het verband tussen school en kennis verzamelen of leren?
Oud 13 september 2013, 14:38   #377
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Boehoe, rambo !
Cool he.
Oud 13 september 2013, 15:39   #378
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mist het punt van het onderzoek.
Ja, maar Circe heeft een video op Youtube gezien waaruit bleek dat dat onderzoek gefinancierd werd door de Moslimbroederschap.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 16:13   #379
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit begrijp ik dus ook niet.

Als het voor MIJN kinderen o zo supergoed is om met allochtone kinderen in de klas te zitten, waarom is het dan voor allochtone kinderen NIET goed om met allochtone kinderen in de klas te zitten?

Er is me dunkt géén probleem met witte scholen (ooit behorende tot het beste onderwijs ter wereld) dus witte kinderen hebben geen probleem om met witte kinderen in de klas te zitten.

is het dan niet zo dat witte kinderen gebruikt worden als hulpjes om de allochtone kindjes een stapje (of een half stapje) vooruit te laten gaan tussen het spijbelen door?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 16:36   #380
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... (dat is wel even anders als in de katholieke scholen waar je het als leerkracht mag vergeten als je niet gedoopt bent en je plechtige communie hebt gedaan).
Onwaar. Totaal fout. Nergens in de beginselverklaring van het katholiek onderwijs staat die verplichting. Wel wordt gevraagd aan de leraren zich in te schrijven in het christelijk opvoedingsproject op de school.

Wat iemands persoonlijk geloof is, zal de directies voor het overige worst wezen. Of u gedoopt ben of niet, maakt tegenwoordig niets uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be