Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2013, 17:16   #381
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onwaar. Totaal fout. Nergens in de beginselverklaring van het katholiek onderwijs staat die verplichting. Wel wordt gevraagd aan de leraren zich in te schrijven in het christelijk opvoedingsproject op de school.

Wat iemands persoonlijk geloof is, zal de directies voor het overige worst wezen. Of u gedoopt ben of niet, maakt tegenwoordig niets uit.
Een officieel diploma daarentegen = afbollen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 17:49   #382
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onwaar. Totaal fout. Nergens in de beginselverklaring van het katholiek onderwijs staat die verplichting. Wel wordt gevraagd aan de leraren zich in te schrijven in het christelijk opvoedingsproject op de school.

Wat iemands persoonlijk geloof is, zal de directies voor het overige worst wezen. Of u gedoopt ben of niet, maakt tegenwoordig niets uit.

Kleuterjuf ontslagen omdat ze niet gedoopt is

Citaat:
In basisschool Sint-Lambertus in Ekeren mag een van de kleuterjuffen in september niet meer terugkomen. De reden is dat de juf in kwestie niet gedoopt is en dat kan niet, zo vindt het bestuur.

...

volgens Dis Van Berckelaer, onderwijsverantwoordelijke bij het Bisdom Antwerpen, is dit dossier geen alleenstaand geval.

"In het basisonderwijs werken wij met een geïntegreerde opdracht", legt hij uit. "Dat wil zeggen dat de leerkrachten zelf godsdienst moeten geven. Ook in het kleuteronderwijs, ja. Er zijn vieringen, Kerstmis en Pasen worden gevierd."

...

Om godsdienst te geven - ook aan kleuters - moeten leerkrachten gedoopt zijn én zelf katholiek onderwijs gevolgd hebben, zo meent de school.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 17:59   #383
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja, maar Circe heeft een video op Youtube gezien waaruit bleek dat dat onderzoek gefinancierd werd door de Moslimbroederschap.
Oud 13 september 2013, 18:03   #384
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als het voor MIJN kinderen o zo supergoed is om met allochtone kinderen in de klas te zitten, waarom is het dan voor allochtone kinderen NIET goed om met allochtone kinderen in de klas te zitten?
Waar haal je het idiote idee vandaan dat het voor allochtone kinderen niet goed zou zijn om met andere allochtone kinderen in de klas te zitten?
Oud 13 september 2013, 18:11   #385
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal je het idiote idee vandaan dat het voor allochtone kinderen niet goed zou zijn om met andere allochtone kinderen in de klas te zitten?
--->
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen geloven dat concentratiescholen een goede zaak zijn, want daar gaat het is dat stuk over. Er bestaan echter ondertussen wel genoeg scholen met een gezonde mix, waar het er helemaal anders aan toe gaat.

wat is het nu?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 september 2013 om 18:12.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 18:21   #386
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Benieuwd naar het bochtenwerk van meester Jan ....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2013, 19:01   #387
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is het nu?
Begrijp je het verschil niet tussen concentratiescholen en gemengde scholen ofzo? Of begrijp je niet dat allochtonen het net zo min een probleem vinden om tussen andere allochtonen als autochtonen het geen probleem vinden om tussen andere autochtonen te zitten, maar dat dit daarom nog geen goede zaak is voor de maatschappij? Of begrijp je niet dat het niet alleen over een mix van allochtoon en autochtoon gaat, maar net zo goed van kansrijk en kansarm (en nee, dat zijn geen synoniemen)?

Laatst gewijzigd door Edina : 13 september 2013 om 19:04.
Oud 14 september 2013, 00:27   #388
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mist het punt van het onderzoek. Ik heb nochtans het relevante deel geciteerd. Ik zal het dus nog eens herhalen:

Met andere woorden: autochtone kinderen belanden met dezelfde punten minder vaak in de B-klas en hebben dus meer kansen om in het ASO verder te gaan.
Nou, ik geloof helemaal niet dat er allochtone kinderen zijn die evengoed scoren als de autochtone.
Kan gewoon niet wegens taalachterstand, andere cultuur-gerelateerde begripsvorming etc. etc.

De enige mogelijkheid is gesjoemel met cijfers zoals de 'boni' voor dyslexie, dyscalculie, dyspraxie, en andere vage redenen om eigenlijk mindere prestaties door de vingers te zien, en alsnog met een (intussen waardeloos) diploma te belonen.
Dit alles als kwalijke uitvloeisels van het debiele gelijkheidsdogma.

Citaat:
Gemengde scholen zijn een noodzaak om de samenleving leefbaar te houden, want die samenleving is ook gemengd en dat zal echt niet meer veranderen.
Niet gemengde scholen kunnen perfect in een leefbare samenleving, als we zoveel mogelijk allochtonen terug kunnen krijgen naar land van herkomst.
Aanpassen, leren en werken tot hun kl*ten gelijk hangen, staat immers niet in dat soortje hun woordenboek.
Die kans hebben ze gehad, en verkeken.
Meermaals.
Oud 14 september 2013, 01:00   #389
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad, 'n criminogene ideologie aanhangen, ontsproten aan 't brein van 'n psychopathische, pedofiele, karavaanrovende lustmoordende koppensneller is niet echt iets om trots op te zijn!
Ik zou me dan ergens in 'n hoekje gaan liggen doodschamen.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 01:05   #390
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Benieuwd naar het bochtenwerk van meester Jan ....
En wat is het uiteindelijk geworden?
Kleuterjuf met riante ontslagvergoeding zoals Joyce van de Hema?
Oud 14 september 2013, 01:07   #391
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad, 'n criminogene ideologie aanhangen, ontsproten aan 't brein van 'n psychopathische, pedofiele, karavaanrovende lustmoordende koppensneller is niet echt iets om trots op te zijn!
Ik zou me dan ergens in 'n hoekje gaan liggen doodschamen.
Blijkbaar doen een hoop dat ook, als je kijkt naar alle zelfmoordenaars en andere debielen die klaarstaan om een Darwin award te vangen in naam van Allah en Mohammed.
Oud 14 september 2013, 08:01   #392
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp je het verschil niet tussen concentratiescholen en gemengde scholen ofzo? Of begrijp je niet dat allochtonen het net zo min een probleem vinden om tussen andere allochtonen als autochtonen het geen probleem vinden om tussen andere autochtonen te zitten, maar dat dit daarom nog geen goede zaak is voor de maatschappij? Of begrijp je niet dat het niet alleen over een mix van allochtoon en autochtoon gaat, maar net zo goed van kansrijk en kansarm (en nee, dat zijn geen synoniemen)?
Ik begrijp uiteraard het verschil tussen een concentratieschool en een gemengde school.
Maar ik zie waar ons verschil in opinie vandaan komt.

Ik heb het namelijk over de KWALITEIT van het onderwijs. En ik begrijp vooral de allochtone ouders die liever hebben dat hun kind naast mijn dochter in de klas zit, dan naast Mohammedje 87 die half versuft af en toe eens komt kijken in de klas.

Ik zie nu dat het U vooral gaat over het MISBRUIK van witte kinderen als medespelers in uw maakbare maatschappijbeeld.

Gelukkig dat mijn kinderen reeds lang zijn afgestudeerd, want ik zou het vreselijk vinden indien zij gebruikt worden om het maatschappijbeeld van linkiewinkie commies zoals Edina mee moeten creëren.
Wat is het volgende? Hoe meer fouten in het Nederlands hoe meer punten? anders voelen ze zich gediscrimineerd?

(en lees misschien nog maar eens dat artikel uit de Standaard over die moeder die ook meende dat haar zoon "moest" leren omgaan met het multicultureel veridealiseerd beeld. )

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2013 om 08:03.
Oud 14 september 2013, 12:03   #393
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mist het punt van het onderzoek. Ik heb nochtans het relevante deel geciteerd. Ik zal het dus nog eens herhalen:

Met andere woorden: autochtone kinderen belanden met dezelfde punten minder vaak in de B-klas en hebben dus meer kansen om in het ASO verder te gaan.

Bovendien is het watervalsysteem nu net ook één van de zaken die ik aanklaag. Er is absoluut niets mis met TSO en BSO. Er is wel iets mis met het feit dat je naar TSO of BSO wordt verwezen, omdat je in het ASO niet kan volgen of men meent dat je er niet zal kunnen volgen. Dat devalueert TSO en BSO en komt de leerlingen wiens talenten en capaciteiten ook echt daar liggen allerminst ten goede. En nee, dat betekent niet dat men de lat lager moet leggen in het ASO, maar wel dat het misschien zinniger is om mensen een jaar te laten dubbelen in het ASO in plaats van ze naar het TSO te verwijzen of ze de kans moet geven om verder te doen in het ASO, ook al denkt men dat het niet zal lukken.

Dat gaat niet over de vergelijking van prestaties van autochtonen versus allochtonen, want die cijfers zijn gewoon gekend hoor. Dat gaat over het bekend maken van de prestaties van scholen. En de "poco's" houden dat klaarblijkelijk helemaal niet tegen.

Steek je licht eens op bij School in Zicht, die al er al op verschillende plaatsen in geslaagd zijn om concentratiescholen naar gemengde buurtscholen te laten evolueren door de ouders meer bij de scholen te betrekken. Lees dit verhaal eens, of dit, of dit, of ... Je moet natuurlijk wel van je vooroordelen willen afstappen. Het SINBA-onderzoek toonde overigens aan dat de kleur van de klasgenoten de schoolprestaties niet beïnvloedt.
En nee, dat betekent niet dat het allemaal rozengeur en maneschijn is, maar evenmin dat het niet werkt. Gemengde scholen zijn een noodzaak om de samenleving leefbaar te houden, want die samenleving is ook gemengd en dat zal echt niet meer veranderen.
Over welke vooroordelen heb je het eigenlijk Edina?
Ik zie hier geen enkele forummer die zelfs maar denkt dat een kind minder goed studeert omwille van louter kleur!

Wel wijzen veel forummers er op, waaronder ik, dat de thuissituatie van vooral moslimkinderen helemaal niet gelijk is aan deze van gemiddeld autochtone kinderen. Er zijn voldoende gegevens gekend die dit ook bevestigen, zoals opleidingsniveau( bij het gemiddeld autochtoon kind maakten ouders wel de middelbare school af, bij het gemiddeld moslimkind is dit niet zo) kennis van de taal ( bij het gemiddeld autochtoon kind spreken beide ouders de taal, bij het gemiddeld moslimkind niet, daar heeft één of beide ouders zelf al taalachterstand) en verwachtingspatronen ( het gemiddeld autochtoon gezin gaat er niet van uit dat hun dochter zelf niet actief zal zijn op de arbeidsmarkt, het gemiddeld allochtoon gezin ziet hun moslimdochter niet als mede- kostwinner later in haar gezin, dat is immers de taak van de man)
Kortom, de cultureel religieuze achtergrond maakt dat verwachtingen van het gemiddeld moslim of Vlaams gezin, behoorlijk anders zijn.
Dat verklaart ook de gebrekkige deelname van moslima's op de arbeidsmarkt, de schoolachterstand, van kinderen uit het gemiddeld moslimgezin tegenover het gemiddeld Vlaams gezin,omdat het moslimgezin gewoon verwacht dat de school hun kinderen wel nederlands zal leren, een verwachting die een Vlaams gezin niet heeft, hun kleuter begrijpt immers al de taal!

Houdt u nu een pleidooi om het CLB maar af te schaffen, want volgens u geven zij Vlaamse kinderen wel kansen en anderen niet?
En moeten zij op basis van kleur, kinderen waarvan de inschatting is dat zij geen ASO aankunnen, toch die richting uitsturen?

Hoelang negeert u in deze discussie eigenlijk nog de verschillen in culturele en religieuze achtergrond tussen gezinnen?
Wanneer neemt u dit nu eens eindelijk mee in uw redenering?
Komt het bij u op dat het CLB mogelijk ook rekening houdt met de mate van betrokkenheid van ouders, de zelfstandigheid van moeders, de mogelijkheid in gezinnen om kinderen te ondersteunen bij een studiekeuze die net iets te hoog ligt voor het kind?

Ja, daarin blijken altijd nog kinderen te zijn die de uitzondering op de regel vormen, die ondanks TSO of BSO later toch unief doen, of Hoge school, die uitzonderingen zitten zowel bij allochtone als autochtone gezinnen.
Maar dat is geen argument om te stellen dat het CLB op basis van kleur selecteert, zoals u beweert, wel dat het CLB rekening houdt met de mogelijkheden tot steun die een kind vindt in het gezin, en dat is helaas vaak minder vanzelfsprekend in moslimgezinnen dan in Vlaamse gezinnen, dat heeft niets te maken met kleur, maar met culturele en religieuze achtergrond. En die achterstand houden groepen zelf in stand, niet de samenleving, niet het CLB.

Wie daar blind voor blijft, is medeverantwoordelijk voor die achterstand, hoor jij daarbij Edina?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 12:04   #394
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uiteraard het verschil tussen een concentratieschool en een gemengde school.
Maar ik zie waar ons verschil in opinie vandaan komt.

Ik heb het namelijk over de KWALITEIT van het onderwijs. En ik begrijp vooral de allochtone ouders die liever hebben dat hun kind naast mijn dochter in de klas zit, dan naast Mohammedje 87 die half versuft af en toe eens komt kijken in de klas.

Ik zie nu dat het U vooral gaat over het MISBRUIK van witte kinderen als medespelers in uw maakbare maatschappijbeeld.

Gelukkig dat mijn kinderen reeds lang zijn afgestudeerd, want ik zou het vreselijk vinden indien zij gebruikt worden om het maatschappijbeeld van linkiewinkie commies zoals Edina mee moeten creëren.
Wat is het volgende? Hoe meer fouten in het Nederlands hoe meer punten? anders voelen ze zich gediscrimineerd?

(en lees misschien nog maar eens dat artikel uit de Standaard over die moeder die ook meende dat haar zoon "moest" leren omgaan met het multicultureel veridealiseerd beeld. )
Dat is de oude generatie ouders. De huidige generatie jonge ouders zijn zelf opgegroeid in een diversere maatschappij dan de generatie daarvoor.
Er is zoizo een mentaliteitswissel aan de gang (zoals dat altijd is doorheen de geschiedenis). Die generatiewissel zou je zelfs kunnen relateren aan de evolutie van het Vlaams Blok.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 september 2013 om 12:07.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 12:06   #395
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, dat moet je dan even gaan uitleggen aan Mohammed Chakkar, want volgens hem kun je kinderen in Borgerhout beter op basis van origine bij mekaar zetten, dan worden hun resultaten beter!
Of dacht u dat Iqra werd opgericht voor het kind uit het gemiddeld Vlaams gezin?
Oud 14 september 2013, 12:09   #396
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Dat is de oude generatie ouders. De huidige generatie jonge ouders zijn zelf opgegroeid in een diversere maatschappij dan de generatie daarvoor.
Er is zoizo een mentaliteitswissel aan de gang (zoals dat altijd is doorheen de geschiedenis).
Is dat zo?
Waarom zag je dan bij die eerste generatie amper dochters met hoofddoeken en nu zoveel?
Die eerste generatie was veel minder bezig met origine, religie, omdat tot de derde generatie vaak één ouder nog uit het land van heimwee komt, blijven we bezig!
Oud 14 september 2013, 12:36   #397
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Er is zoizo een mentaliteitswissel aan de gang (zoals dat altijd is doorheen de geschiedenis). Die generatiewissel zou je zelfs kunnen relateren aan de evolutie van het Vlaams Blok.
Zoals CIrce schrijft in post 392 : "en lees misschien nog maar eens dat artikel uit de Standaard over die moeder die ook meende dat haar zoon "moest" leren omgaan met het multicultureel veridealiseerd beeld"
Ik denk niet dat dat iemand is van die oude generatie......
Oud 14 september 2013, 13:46   #398
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou, dat moet je dan even gaan uitleggen aan Mohammed Chakkar, want volgens hem kun je kinderen in Borgerhout beter op basis van origine bij mekaar zetten, dan worden hun resultaten beter!
Of dacht u dat Iqra werd opgericht voor het kind uit het gemiddeld Vlaams gezin?
Bizar dat het de allochtonen zelf zijn die plots 'apartheid' wensen.
Aparte zwemuurtjes, aparte begraafplaatsen, aparte café's, aparte voedselketen, apart onderwijs,....
Mij eigenlijk niet gelaten als we ze hier toch niet buitenkrijgen met medeplichtigheid van onze politici.
De Zuidafrikanen waren misschien toch niet zo slecht bezig illo tempore.
Dé beste apartheid ware natuurlijk: elke cultuur zijn eigen staat of regio.
Oud 14 september 2013, 13:49   #399
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Bizar dat het de allochtonen zelf zijn die plots 'apartheid' wensen.
Aparte zwemuurtjes, aparte begraafplaatsen, aparte café's, aparte voedselketen, apart onderwijs,....
Mij eigenlijk niet gelaten als we ze hier toch niet buitenkrijgen met medeplichtigheid van onze politici.
De Zuidafrikanen waren misschien toch niet zo slecht bezig illo tempore.
Dé beste apartheid ware natuurlijk: elke cultuur zijn eigen staat of regio.
Daar zijn ze al goed mee bezig: de steden zijn praktisch allemaal al voor +40% in islamitische handen.

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2013 om 13:49.
Oud 14 september 2013, 14:18   #400
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even een bericht uit Nederland. Een grafiek over de fraude bij Nederlandse islamitische scholen. Het blijkt een lucratief zaakje te zijn zo te zien.

hé? hebben jullie het ook gezien? Er bestaat NOG een school die "IQRA" heet, maar raar genoeg is dat in Nederland wèl een islamitische school met hoofdzakelijk Marokkaanse kinderen. De nederlanders toch hé, altijd raar doen, waar h�*len ze het dat IQRA een islamitische naam voor een islamitische school zou zijn?

Laatst gewijzigd door circe : 14 september 2013 om 14:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be