![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is relevant voor de signalisatie he.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat het gemakkelijker is om
"Noord-Afrikaanse man met donker haar, zwarte jas, joggingbroek" op te sporen dan politiek correcte "Man met donker haar, zwarte jas, joggingbroek".
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij denkt dat de media dat doet om burgers aan te sporen om zelf op jacht te gaan naar criminelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bijv. Heb ooit vakantiewerk in de verkoop gedaan in een winkelstraat. Daar liep een project van de politie, waar de winkel zich voor had ingeschreven. We kregen dan signalementen door per sms als er ergens iemand iets gepikt had en op de vlucht was. Fun-fact: Nu ik eraan denk, heb ik eigenlijk op die maand nooit een signalement gezien zonder de woorden 'Noord-Afrikaan' of 'allochtoon'.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 september 2013 om 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de kleinburgerlijke burger minder hé. 2: Dat zou wel eens kunnen kloppen. Noord-Afrikanen komen nu eenmaal het meest met politie in aanraking. Autochtonen Belgen en Nederlanders zijn daarentegen weer heel goed met kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen problemen mee.
Ik spreek zwarten en bruinen aan met hun nummer (dat op hun gevangenispak staat) De zeldzame exemplaren die buiten muren leven, spreek ik aan met hun beroep (dief, pooier, dealer, verkrachter, sluikslachter, vrouwenverminker, kamelenjockey, sakkosjentrekker,...)
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb zelf meerdere jaren op schepen geleefd. Op die schepen had de bemanning niet steeds een blanke huid. En om de namen van deze bemanning correct uit te spreken moest je vaak je tong breken. Onderling werden dus vaak bijnamen geven. Een roodharige mocht er donder op zeggen dat hij werd aangesproken met de naam vuurtoren. . Eén van mijn vrienden stond zelfs bekend als de zwarte reus binnen de rederij. De man was een Congolees van 2meter 10 hoog. Bijna niemand kende zijn naam, maar als je over de zwarte reus begon, wist iedereen wie hij was. Hij stelde zichzelf trouwens ook steeds voor als de zwarte reus. Een pigmee die deel uitmaakte van onze vaste groep, had de naam bosdwerg gekregen en onze vriend uit Cape Verdië spraken wij steeds aan als de neger. Deze mensen spraken mij ook niet aan met Jantje, maar noemde mij steeds de bleke kabouter. Een van mijn vrienden is afkomstig uit Egypte en wij spreken hem steeds aan als bruine. NOOIT heeft iemand er ooit problemen over gemaakt om zo aangesproken te worden. Zelf nu 30 jaar later gebruiken wij de namen nog onderling. Laatste kreeg ik zelfs een brief aan uit Congo, met op de omslag Bleke Kabouter en dan mijn adres. De brief kwam van de zoon van de zwarte reus, de man verontschuldigde zich in de brief, maar zijn vader had hem nooit gezegd wat mijn echte naam is en hij kon hem niet meer vragen aan hem. Wij leefde meerdere jaren samen op schepen, wij waren afhankelijk van elkaar en hebben het in vreemde havens vaak voor elkaar moeten opnemen. Toen we later elk onze eigen weg zijn gegaan, zijn we in contact gebleven met elkaar. We zijn elkaar blijven helpen waar het kon. Echt, ik en veel van mijn vrienden begrijpen al die zever rond de woorden Neger en Zwarte of Bruine niet. De benamingen die de kleurlingen gebruiken om onderling een blanke aan te wijzen, zijn trouwens ook niet van de minste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan moet je namelijk weten waar de problemen ontstaan. Is dat in een gegeven geval voornamelijk bij één bevolkingsgroep dan weet je dat je daar extra moet inzetten. Zelfs de PS erkent dit al... Straathoekwerkers, extra begeleiders en bewaking tijdens Ramadan én het suikerfeest én de massale schapenslachting én... En nog is het niet genoeg want men wil ook nog - extra naschoolse begeleiding voor taalonkundigen (die dus niet eens hadden mogen overgaan of aan scholing beginnen vanwege niet aan een hoofdvoorwaarde te voldoen, taalkennis, om überhaupt te kunnen volgen in de les). - opvolging en aanpakken van de massale spijbelarij in die groep - aanpakken van het geweld tegen de leerkrachten door die groep - de hoge criminaliteit in die groep - het losmaken van die groep van moslimextremisme en de daaraan verbonden georganiseerde misdaad. - het bijbrengen van een minimaal respect voor anderen en vooral voor vrouwen aan die groep. ... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij heb je vader gestuurd om jou vriendin op te pikken, maar je vader heeft je vriendin nog nooit gezien. Hoe leg je aan je vader uit welk meisje hij aan de schoolpoort moet oppikken? Je vriendin is afkomstig uit Congo, maar heeft de Vlaamse naam " Lieve Janssens" Ga je hem zeggen, " Ja, het is die juffrouw die buiten zal staan wachten aan de schoolpoort met een donkere huid, haar zwarte haren en witte tanden" of zeg je hem, "Je kan niet missen, zij is de enige negerin aan de schoolpoorten" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() "Je kan niet missen, zij is de enige negerin aan de schoolpoorten" ????
Gij woont in een piepklein, afgelegen dorpje, zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() God spaar ons. ![]() Maar om u te beantwoorden: Ik zoek Lieve Janssens uit klasje X. Als dat niet genoeg informatie is, dan weet ik het ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle andere gevallen, én indien er werkelijk maar één afrikaanse op school zit, is de meest duidelijke aanwijzing: het is de enige afrikaanse leerlingen op school en heet Lieve Janssens.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=h4mYUhzktYE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mss moeten we zeggen: anders-gepigmenteerde medemens?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De in geen geval minderwaardige en minstens gelijk aan de blanke, anders- tot donkergekleurde medemens.
![]() |
![]() |