![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Banneling
|
We krijgen de laatste tijd niets anders dan optimistische boodschappen naar ons hoofd geslingerd. Wellicht onder invloed van de schitterende resultaten van onze nationale Voetbalploeg (met hoofdletter V. Let op : niet de lette V van Vlaams).
Maar schijnbaar is daar niet iedereen van overtuigd... Citaat:
De helft van de werkgelegenheid in België is bedreigd door de afbrokkelende concurrentiepositie van ons land... Wie maakt ons nu in feite blaasjes wijs? De federale regering of Kris Peeters, minister-president van Vlaanderen? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Di Rupo spreekt de waarheid.
Hij zegt immers "de Flamink blijf betaal, alles kaat koet". .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben al enkele jaren aan het wachten om mijn 5% in te leveren, want ik heb dit voorstel al meermaals hier op dit forum geponeerd. Als iedereen de inlevering daarvan laat afhangen, zal die 5% nooit geïnd worden. |
|
|
|
|
|
|
#4 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meerderheid echter leeft al in armoede, en die kunnen die 5% niet missen.
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eeft het ooooooooiiiiit koetttttt gekaaan???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 september 2013 om 13:12. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gouverneur
|
Kris Peeters de luller is toch van de CD&V niet? Zit de CD&V niet in de Federale regering? Wel dat die er iets aan doen! Desnoods stekker eruit!
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kris Peeters is dat een wielrenner of een marathonloper want dat weet ik even niet juist meer. (grapje hoor maar ik kon het niet laten)
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 17 september 2013 om 14:36. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
Graaigeld zoeken ze maar elders, maar niet bij hun bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een interessant recent artikel gaf deze statistische grafiek:
![]() Bron: https://insights.petercam.com/?p=1295 Die tabel over de werkzaamheidsgraad van personen tussen 20 en 64 jaar geeft een mooie illustratie van het niet te ontkennen feit dat Vlaanderen een Noord-Europese economie is, terwijl de Francofonie van het zogezegde "WalloBrux" zich netjes aansluit bij de probleemlanden uit Zuid-Europa. Een andere feit waar dergelijke tabel de aandacht op vestigt is dat zogezegde "Belgische" statistieken (waar gegevens over Vlaanderen en WalloBrux bij elkaar worden gegooid) de facto zinloos zijn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Neen , het gaat niet goed.
Ik was sinds 1968 op de arbeidsmarkt. Heb de Vlamingen hard zien werken (*) en braaf te wezen. *Wereldtop aangaande productiviteit. Hebben we een goed pensioen? Hebben we betere wegen? Hebben we een goede justitie? We hebben de grootste schuld per hoofd. Ook wereld-top-niveau. Waar is het geld? |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
Citaat:
Kijk eens om je heen en kijk ook eens wie nooit inlevert, dan weet je het. Maar toch heb jij het verbrast, want het is verdwenen, zeggen ZE. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banneling
|
Het geld is verbrast.
"La Belgique" wordt niet goed bestuurd. Vroeger niet , nu niet. We weten wie verantwoordelijk was. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
België zal op een bepaald punt veel sneller de dieperik ingaan dan de rest van Europa. Alle belangrijke economische activiteit is aan het verschuiven buiten Europa en de val zal, misschien langzaam, maar zeker volgen. Europa zal een museum worden.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Alle 2 uit partijen die bekend staan om hun geldhonger ook in het persoonlijk voordeel. Kijk alleen maar naar de laatste jaren. Beiden uit partijen die in het verleden aan de rand van het fatsoenlijk aanvaardbare het gerecht wisten te ontlopen, met of zonder medewerking van deze laatsten. In ieder geval het genre mensen waar ik geen zaken zou met doen. Spijtig genoeg bepalen zij nog altijd wat we zullen moeten bijdragen om hun liederlijk Bachusanaal daar in Brussel in stand te houden.
|
|
|
|
#16 | |
|
|
Citaat:
Voor export welliswaar, Europeanen kunnen gans de dag dan patatten rapen op het veld.
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De volgende vlaamse President zal een Sos of Liberaal zijn. Ook hij ziet de bui hangen. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'Michel saneert structureel niet beter dan Di Rupo'
![]() Blijkbaar is regeren zonder PS minder een staatshervorming dan regeren zonder Verafstoot. ![]()
|