Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2013, 13:15   #261
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De realiteit is dat er heel wat frustratie en ongenoegen smeult onder allochtone jongeren. Veel fatalisme ook.

Als die ongenoegens op een politiek-democratische wijze gekanaliseerd kunnen worden door iemand als Abu Jahjah, kan ik daar alleen maar mijn voorkeur over uit spreken. Beter zo dan een ongecontroleerd en oncontroleerbaar opvlammen van emoties (cfr. Londen, Parijs, Stockholm...).

Of Abu Jahjah daarin zal slagen is echter een ander paar mouwen. Hij zal een sterk gezag moeten opbouwen ten aanzien van zijn achterban en tegelijkertijd pragmatisch en constructief moeten optreden ten aanzien van andere politieke actoren.

Vooralsnog is het afwachten hoe zijn ideeëngoed is geëvolueerd. Streeft hij nog steeds het radicaal-multiculturalistische model na dat indertijd zowat de basisfilosofie van de AEL was of zal hij vooral sociaal-economische accenten leggen? Is hij bereid ook binnen de allochtone gemeenschap een discussie uit te lokken over wat er beter kan en moet?

Boeiende tijden.
Hypocriete tijden bedoel je. Als er iemand van het eigen volk iets te veel eigen volk praat verkondigt dan krijgt hedendaags links de nodige kotsneigingen. Is er iemand van het andere volk die dezelfde praat verkondigt dan schiet datzelfde links hun broek vol.

Dankzij dit gegeven zal Dyab Abou Jahjah het nodige platform krijgen.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 13:16   #262
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De realiteit is dat er heel wat frustratie en ongenoegen smeult onder allochtone jongeren. Veel fatalisme ook.

Als die ongenoegens op een politiek-democratische wijze gekanaliseerd kunnen worden door iemand als Abu Jahjah, kan ik daar alleen maar mijn voorkeur over uit spreken. Beter zo dan een ongecontroleerd en oncontroleerbaar opvlammen van emoties (cfr. Londen, Parijs, Stockholm...).
Dus je wil eigenlijk dat die anti-westerse haat georganiseerd, gestructureerd wordt en een politieke arm krijgt.
Ja, dat lijkt me een goed idee DDD.
Als de westerse samenleving as we know it dan toch ten onder moet gaan, dan bij voorkeur op een democratische manier natuurlijk.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 13:25   #263
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Homo's afslaan ook, uw vrouw mishandelen ook, schapen slachten zonder verdoving ook.
De twee eerste zijn ook bij wet niet toegestaan, dat laatste wordt gedoogd.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 13:26   #264
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was inderdaad een onzalig idee. Hopelijk rekent hij dat vandaag tot zijn jeugdzonden. Wat mij betreft, krijgt hij het voordeel van de twijfel.
Net zoals Jurgen Ceder, Filip Dewinter, Karim Van Overmeire ook wel het voordeel van uw twijfel krijgen, toch?

Pedofielen die de AEL welkom heten, het zijn idd boeiende tijden.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 13:28   #265
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Als de westerse samenleving as we know it dan toch ten onder moet gaan, dan bij voorkeur op een democratische manier natuurlijk.
De westerse samenleving 'as we know it' is zelfdestructief. Er mag gerust wat veranderen aan de westerse samenleving zoals die vandaag is.
Oud 18 september 2013, 13:30   #266
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De twee eerste zijn ook bij wet niet toegestaan, dat laatste wordt gedoogd.
Gedogen is een verkeerd woord er werd een uitzondering gemaakt , dat is beter.
Men is plat op zijn gat gaan zitten voor een achterlijke godsdienst . Afschaffen die uitzondering. Er is scheiding tussen kerk en staat in dit land. We moeten dit basisprincipe van de westerse democratie niet constant verkrachten .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 13:41   #267
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Gedogen is een verkeerd woord er werd een uitzondering gemaakt , dat is beter.
Men is plat op zijn gat gaan zitten voor een achterlijke godsdienst . Afschaffen die uitzondering. Er is scheiding tussen kerk en staat in dit land. We moeten dit basisprincipe van de westerse democratie niet constant verkrachten .
Is dat zo?
Oud 18 september 2013, 13:51   #268
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Hypocriete tijden bedoel je. Als er iemand van het eigen volk iets te veel eigen volk praat verkondigt dan krijgt hedendaags links de nodige kotsneigingen. Is er iemand van het andere volk die dezelfde praat verkondigt dan schiet datzelfde links hun broek vol.
Zij hebben een hechte, sterk etnisch bewuste gemeenschap met quasi uitsluitend strijdvaardige, etnocentristische voormannen die voluit gaan voor de belangen van hun eigen gemeenschap.
Wij hebben Bert Ancieux, Elio Di Rupo, Pascale Smet, Joëlle Milquet, Yves Desmet, Den Duisteren Duikboot, Anna List, Vlijmscherp, Doomy, Another Jack, System...

Om maar te zeggen wat een schier ongelijke strijd het is.

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 18 september 2013 om 13:52.
Oud 18 september 2013, 13:54   #269
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij hebben een hechte, sterk etnische bewuste gemeenschap met quasi uitsluitend strijdvaardige, etnocentristische voormannen die voluit gaan voor de belangen van hun eigen gemeenschap.
Wij hebben Bert Ancieux, Elio Di Rupo, Pascale Smet, Joëlle Milquet, Yves Desmet, Den Duisteren Duikboot, Anna List, Vlijmscherp, Doomy, Another Jack, System...

Om maar te zeggen wat een schier ongelijke strijd het is.
Denk je echt Abu Jahjah hier een hechte, sterk etnisch bewuste gemeenschap zal vormen met soennitische die-hards die kanonnenvlees ronselen voor Syrië?
Oud 18 september 2013, 14:05   #270
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel voor mij is de islam "erover"en ook achterlijk . Voor Professor Vermeersch ook trouwens . Iets wat moet worden tegengewerkt
Kan u begrip opbrengen voor mijn standpunt ,het welke identiek is aan dat van Vermeersch ?
Uiteraard.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 14:09   #271
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht

Dankzij dit gegeven zal Dyab Abou Jahjah het nodige platform krijgen.
Kun je eens een voorbeeld geven van zo'n parallelle "praat" en de verschillende reacties die ze bij dezelfde mensen losweken?
Oud 18 september 2013, 14:11   #272
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dus je wil eigenlijk dat die anti-westerse haat georganiseerd, gestructureerd wordt en een politieke arm krijgt.
Ja, dat lijkt me een goed idee DDD.
Anti-westerse haat lijkt me niet de kern van dat ongenoegen. Hooguit is het er een symptoom van.
Oud 18 september 2013, 14:15   #273
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Net zoals Jurgen Ceder, Filip Dewinter, Karim Van Overmeire ook wel het voordeel van uw twijfel krijgen, toch?
Op Dewinter na krijgen ze dat alleszins van mij. Ik geloof oprecht dat mensen veranderen en evolueren, heel misschien zelfs verbeteren. Ik geloof dat ten aanzien van criminelen, oproerkraaiers, cyberstalksters en zelfs VB'ers.

Wat Dewinter betreft: het voordeel van de twijfel duurt maar zolang als er twijfel is natuurlijk.

Citaat:
Pedofielen die de AEL welkom heten, het zijn idd boeiende tijden.
Over welke pedofielen heb je het?
Oud 18 september 2013, 14:52   #274
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op Dewinter na krijgen ze dat alleszins van mij. Ik geloof oprecht dat mensen veranderen en evolueren, heel misschien zelfs verbeteren. Ik geloof dat ten aanzien van criminelen, oproerkraaiers, cyberstalksters en zelfs VB'ers.

Wat Dewinter betreft: het voordeel van de twijfel duurt maar zolang als er twijfel is natuurlijk.
VB'ers staan dus moreel lager dan criminelen voor jou?
Oud 18 september 2013, 14:54   #275
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent Etienne Vermeersch vergeten. Vermeersch is bewust kinderloos, deze grote filosoof vind dat er te veel kinderen zijn. Zijn ideeëngoed vind gehoor bij de Vlaming, veelzeggend over 'het westen' anno 2013. Moslims weten niet eens wie Vermeersch is, een gezinscultuur is bij hen de evidentie zelve.

Laatst gewijzigd door mvd : 18 september 2013 om 14:55.
Oud 18 september 2013, 15:00   #276
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
VB'ers staan dus moreel lager dan criminelen voor jou?
O, gaan we nu al op de mini-woordjes vitten?

Vooruit dan.

Het gaat om verschillen in continuïteit. Criminaliteit piekt in de adolescentiejaren en neemt stelselmatig af met de leeftijd. Een gelijkaardige beweging zie ik niet bij VB'ers. Daar geldt volharding in de boosheid juist als een deugd.

Vandaar "zelfs".
Oud 18 september 2013, 15:10   #277
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O, gaan we nu al op de mini-woordjes vitten?

Vooruit dan.

Het gaat om verschillen in continuïteit. Criminaliteit piekt in de adolescentiejaren en neemt stelselmatig af met de leeftijd. Een gelijkaardige beweging zie ik niet bij VB'ers. Daar geldt volharding in de boosheid juist als een deugd.

Vandaar "zelfs".
bron?
Oud 18 september 2013, 15:11   #278
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Anti-westerse haat lijkt me niet de kern van dat ongenoegen. Hooguit is het er een symptoom van.
De kern van het ongenoegen lijkt me gewoon dat de islam geen genoegen neemt met een minderheidspositie en zich vrij snel als een meerderheid gaat gedragen (= zijn wil opleggen aan anderen).
In feite heeft de islam sinds haar verspreiding begon in de zevende eeuw niets anders gedaan.
De islam heeft doorheen haar geschiedenis één belangrijke les onthouden: dat je als minderheid door intimidatie, geweld en agressie een meerderheid kan onderwerpen.
Je moet gewoon volhouden en rekenen op de gemakzucht van een logge, tamme meerderheid die geen zin heeft in een conflict en uiteindelijk zal kiezen voor de weg van de minste weerstand: plooien voor de islam.
Dat is wat we momenteel in Europa ondergaan. Wanneer er weer eens bij de minste aanleiding (een cartoon, een 'kwetsende' uitspraak, weet ik wat) moslims massaal op straat komen en 'allah akhbar' scanderen, tieren en vernielingen aanrichten moet je dat in die context zien.
En wij, de logge meerderheid en onze politici spelen dat aloude islamspelletje tot hiertoe perfect mee.

Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 18 september 2013 om 15:12.
Oud 18 september 2013, 15:15   #279
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
bron?
Mijn persoonlijke perceptie.
Oud 18 september 2013, 16:04   #280
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb indertijd alleen maar filmkes gezien waar hij de boel kalm hield ... commissaris Lamine stond ernaast toen ... wat ik zag is dat Abou de vlam daar net uit de pan hield. maar mss kan jij een ander filmpje tonen...
dit klopt, maar zoiets zou niet mogen gebeuren. Als wij telkens er iemand door een losgeslagen halvegare (de mens werd gecolloqueerd nadien) wordt vermoord, de halve stad op stelten zetten en dan NIET naar de politie of andere gezagsdragers luisteren, maar enkel naar onze eigen Fuhrer (die dit gedrag natuurlijk cultiveert) dan klopt er iets niet.
Lamine kon op dat ogenblik weinig doen. Niet vergeten dat in het voorspel op deze feiten, de heer Jahjah al weken- of maandenlang met zijn zwart geüniformeerde milities het gedrag van de politie zogezegd "controleerden", wat voor hen een leuke intro was om tijdens de rellen enkel naar "eigen milities" te luisteren onder leiding van Führer Jahjah!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be