![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terwijl jij wel aantoonbaar de asshole uithangt. Citaat:
Ik beschouw mezelf ook niet meer als volledig anarchistisch.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 september 2013 om 07:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#185 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het punt is dat jij mij niet vergoed voor de schade die ik ondervind door fijn stof uitstoot. En de kosten van externaliteiten zoals fijn stof spreid de overheid dus wel min of meer over de gehele bevolking (ongeacht of de roverheid er nog winst op maakt of niet). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je gaat ook niet iemand opscheppen met je auto omdat de Staat liever niet heeft dat je dat doet. Wat een achterlijke houding. Zo ga je ook niet gewoon voor de lol vervuilen omdat de Staat het liever niet heeft. Jij bent eerder gewoon de meest zielige karikatuur van een libertariër die er rondloopt, gewoon een egoïst die lachend de zeikerd uithangt, mensen kloot omdat het kan en het dan 'vrijheid' noemt. Het soort karikatuur waarvan ik dacht die alleen bestond in de hersenkronkels en drogredenen van linkiewinkie's. Maar blijkbaar niet. Er is Stingray.
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens is Nietsche zijn getrol erop gebaseerd om iemand uitspraken te laten doen zodat hij zo snel mogelijk op het driehoekje kan drukken en kan gaan bleiten bij de mods. Ik heb daar lak aan zoals je al gemerkt zal hebben en dat jij dat als belachelijk getrol beschouwd is jouw kleinzielig probleem. En als jij dat kinderachtig gedrag vindt, so be it, ik heb daar niet in het minste last van. Je bent een blijft een salonanarchist. Bovendien, zou je ook nog beter moeten weten dat ik evenmin een libertariër ben zoals jij het hier doet voorkomen. Het enige wat jij hier zit te uiten is je eigen frustratie over het feit dat ik me niet aanpas aan jouw idiote regeltjes of aan die van een (R)overheid die gewoon gek is op geld. Verder als jij het een probleem vindt dat mensen de uiterste grenzen van het wettelijke opzoeken, dan zal je een heel groot deel van de maatschappij moeten opruimen, o.a. advocaten, politici, rechters etc. Laatst gewijzigd door Stingray : 21 september 2013 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is een FEIT, mijn beste Jan, dat de auto nauwelijks verantwoordelijk is voor "vervuiling". Dat met de Euro 6 norm de verschillen tussen benzine en diesel bijna volledig zijn verdwenen, is dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Amai veel vriendelijke posts sinds gisteren
![]() Je hebt twee groepen van mensen. Die een fiets als nummer 1 vervoersmiddel nemen. En die ook met alle mogelijke middelen willen verdedigen. En dat is hun goed recht en ik begrijp ook hun visie. Geen enkel probleem mee. En een tweede groep die een auto liever dan hun vrouw zien. Die hun heilige koe met fluwelen handschoenen behandelen. Sommigen bouwen zelfs hun huizen in functie van hun garage en speelgoed dat er in staat. Zij doen alles om hun droom op vier wielen te kunnen verwezenlijken. Ik dus ook. Moest ik moeten kiezen tussen de laatste nieuwe lambo aventador (nog even tanden bijten) of mijn vrouw? Mijn vrouw haar koffer stond klaar. Ik en ik denk veel petrolheads (zijn dus autofreaks) liggen er niet van wakker hoeveel CO2 en andere vuiligheid uit de uitlaat komt. Die morren en zagen wel over de hoge belastingen op auto's en benzine maar zullen geen meter minder gaan rijden. Zet morgen de benzine op 10 euro/liter en ik blijf er ettelijke tientallen tot +100 liter per maand doorjagen. Andere dingen zullen moeten opgeofferd worden maar de wagens blijven bollen. Een roadtrip naar Italië, Marbella, Saint Tropez of waar dan ook? De benzine gaat in de tank en de kilometers worden met veel plezier onder vrienden afgeklopt. Zijn dat nu mensen zonder geweten? Ach misschien op bepaalde momenten. Ik zit in mijn ijzeren ros (of aluminium en nu zelfs composiet) en alles rond mij moet wijken. Klinkt cru maar dan raad ik iedereen eens aan om met een sportwagen snelheden van +250 km/uur te gaan doen. Seks met je vriendin of vrouw is dan maar iets gewoon ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vb stad Freiburg, is zowat 2x maal Leuven. Alle wegen die donkergeel ingekleurd zijn daar is de auto, en de rest (ook fietsen), in de regel "geband" = voetgangerszone met strikte regels. Uiteraard moet men dan een degelijk verkeersmanagement installeren zodat de autobestuurders hun auto aan de rand of op voetgangersafstand snel kunnen parkeren. Kan men dat, dan zal de stad er eerder bij varen. Ook degelijk OV om de x-minuten vanuit parkeergarages -niet op de kaart- is belangrijk (die stippelijn is bepaald OV tot in het centrum van de oude kern). ![]() ![]() http://www.freiburg.de/pb/,Lde/231355.html
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die grenscijfers voor roetdeeltjes voor benzinemotoren is eigelijk overbodig want directe injectiemotoren die nog op magermengsel bij deellast werken (Schichtbetrieb in ´t Duits) - ttz dieselachtig met veel luchtoverschot bij gemiddelde toerentallen - (en daarbij ook zeer fijne benzineroetdeeltjes uitstoten) zijn eerder zeer zelden, er was eens een tijd in 2006 # ... dan bestonden er nog maar vanaf 2007 # hebben de meeste merken zoniet allemaal daarvan afgezien omdat er teveel nadelen aan verbonden waren, men heeft dat ietsiepietsie minderverbruik dan op betere veel milieuvriendelijke manieren opgelost en is begonnen met betere cilindervulling (variabele kleppenregeling -in en -uit over gans het toerentalbereik), ook in combinatie met turbo en minder cilinderinhoud (downsizing), tot in de premiumklasse (denk aan BMW 2 liter turbo). Tegenwoordig werken wslk alle DI-benzines op homogeen mengsel (Lambda = 1), indien er nog een zeldene uitzondering is (Mazda Skyactiv-motoren ? ben ik niet zeker) dan geef me een link daarvan. # Ik geef je even een linkje van 2006-2007 # (waar -vooral- de nadelen van dat magermengselprincipe staan, ook extra kosten, zelfs een speciale Denox-kat en superplus was nodig enz...) : Citaat:
VW-concern, BMW en enkele Japanners trouwens ook, maar sommige iets later. De eerste FSI van VW/Audi waren nog met magermengsel, staat ook in de tekst. Dus de DI motoren werken nu quasi allemaal met homogeen mengsel en stoten verwaarloosbaar benzineroet uit, maar voor de enkele motoren die nog bestaan blijft die PM waarde dan nog staan... Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lambdaw...motortechniek) en Schichtladung, of waarom ze die PM grenswaarde voor benzineroet ooit ingevoerd hebben, maar eigenlijk overbodig. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 16:23. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wagen is een zegen, maar ook een vloek. Om dat te erkennen, hoeft men niet groen, links of wat dan ook te zijn. Voor alle duidelijkheid en voor u in een bepaald vakje duwt: ik ben rechts-conservatief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je vergeet ook de passagiers van de auto... kinderen/ouderen rijden ook (mee) auto. 1/4 van 2/3 van alle voertuigkms op de weg wordt door passagiers afgelegd. Denk ook aan voetpaden voor voetgangers en (dure) fietspaden voor fietsers... verharde wegen voor landbouwvervoer enz... Alle verkeersmiddelen (weg/water/spoor/lucht ook wat) hebben verkeersinfra nodig, de auto wslk nog het allerminste van al, want met een terreinwagen heb je geen asfalt of beton van doen. Uw argument houdt dus eigenlijk geen steek, zelfs integendeel. De auto betaald dikwijls zijn parkeerplaats (of van de werkgever) en thuis staat hij meestal op privé. Denk eens wat een bus of vrachtwagen of trein voor weg/spoor-infra nodig hebben, denk aan de kostprijs (fundering - brugsterkte enz...). Neen, een "aangepaste auto" heeft helemaal geen weginfra nodig andere vervoermiddelen hebben dit véél eerder nodig.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, maar het is onmiskenbaar dat in de ochtend- en avondspits de meeste mensen moederziel alleen in hun wagen zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voet- en fietspaden worden duur, omdat beleidsmakers een verkeerde keuze maken. Boordstenen, klinkers... De aanleg kost enorm veel aan manuren, terwijl een dubbele laag asfalt flink goedkoper is. Met zelfs een groter comfort voor de fietsers. Alleen, ondanks de aanbeveling van het Fietsvademecum, willen sommige politici absoluut fietspaden in klinkers...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn uiteraard kleinere en lichtere auto´s. Wat zou ik aan schade aanrichten aan de weg ? Ik rij op 4 x 205 cm brede ( laagprofiel) banden dus redelijk weinig druk/cm². Zeggen we een afdruk van 4 zeer grote handen. Welke breedte van de weg is voor mij voldoende ? De auto rijdt ook op onverharde wegen, zelfs over een niet te zachte grasberm maar dat is nadelig voor het milieu omdat hij dan meer verbruikt en vooral meer uitstoot. ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2013 om 17:33. |
|
![]() |
![]() |