![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarvoor denk je dat de franstaligen deze ondemocratische wetgeving hebben doorgedrukt?
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Bad Attila;6814287]
Citaat:
Bij mij blijft de allereerste reactie van BDW vooral hangen : bracke is een stouterik, maakte een goede analyse, sprak voor zijn beurt omdat het partijbestuur nog van niets wist. Lijkt me ongelooflijk duidelijk dat dit een doorgesproken zet was. De latere retoriek was puur voor intern de kalmte terug te vinden. We moeten tenslotte nog naar de verkiezingen hee. Nadien komt de waarheid wel boven. En Bracke zwijgt ondertussen, dat moet héél moeilijk zijn voor hem. ![]() Het valt toch echt op hee, dat het incident Bracke to-taal doodgezwegen is na dat fameuze weekend. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn grenzen aan de mogelijkheid tot samenwerken in een federale staat. Zelfs een kleurloos figuur zoals Leterme verklaarde dit een paar jaar terug. Wanneer in één deelstaat (die bovendien nog eens veruit de economisch belangrijkste is én ook nog eens de meest bevolkte) er een aanzienlijke meerderheid zich voorstander toont van een centrum-rechts beleid, dan moet de linkse politieke meerderheid van een andere deelstaat, met een demografische minoriteit en bovendien een krakkemikkige en via transferts ondersteunde economie , niet via een federaal niveau haar willetje opdringen. Om die reden zal de door u zo schroomvol benaderde Grendelgrondwet niet lang in ere kunnen gehouden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, die hadden toen onwaarschijnlijke gaves en wisten dat zij een grendel in de Grondwet moesten steken om te vermijden dat Vlaanderen in 2014 de Grondwet eenzijdig zou aanpassen. Gewoon ter info, ik denk dat ongeveer alle West-Europese landen een bijzondere meerderheid eisen voor aanpassingen aan de Grondwet (meestal, ja inderdaad, een 2/3 meerderheid).
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voorlopig nog niet, voorlopig wordt ik ondertussen een jaar of vijf van het kastje naar de muur gestuurd door de bevoegde diensten. Zo verklaard de ene dienst dat ik maar moet gaan werken, de andere dienst dan weer dat ik niet meer kan werken... Van de week start de rechtszaak tegen het FOD, als dat zoals ik verwacht negatief uitdraait, dan starten we de volgende invaliditeitsdossier op, dat duurt vijf minuten om kopieën te trekken en af te leveren, wordt die ook weer afgewezen, dan start de volgende rechtszaak. Ik heb niets ander te doen dan poker spelen en te procederen, voor de rest van mijn leven.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 september 2013 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het wel heel erg voor u dat men het doodzwijgt.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 september 2013 om 17:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie nergens in mijn post iets dergelijks staan, het moet zijn dat iemand een zieke geest heeft om zoiets te kunnen beweren.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 september 2013 om 17:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ok, ik begrijp het, je bent aan het trollen.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je de vraag niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerstens gaat de quote over het traditio-profitariaat, je weet wel, de OVLD en dergelijke.
Tweedens is er iets met uw verstand aan de hand als je denkt dat invaliden die een uitkering trekken profiteurs zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandelanotte heeft weer een kans gemist om zich aan zijn belofte te houden.
Vande Lanotte wil tot 2014 niet meer over N-VA praten.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad de conclusie van bijvoorbeeld diensten als de VDAB, en dan de afdelingen neurologie en psychiatrie.
Ik veronderstel dat uw verstand daar te klein voor is? Of is het uw Tourette die aan het opspelen is? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar gelooft toch niemand in, en de nieuwe grootste partij zal ook wel geen zin hebben om zichzelf buiten de wet te gaan stellen. Teveel werk op de plank om de komende jaren de administratie van laag tot hoog in vlaanderen in te palmen en zoveel mogelijk functies aan eigen partijleden toe te wijzen. Als grootste vlaamse partij gaan ze hier de meest gigantische sinterklaas-operatie kunnen doorvoeren sinds mensenheugenis. Dat is allemaal véél belangrijker dan de romantische dromen van inependentisten en romantische heel-nederlanders. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welnee, juist het feit dat het VOOR de verkiezingen in de openbaarheid kwam was zo gênant voor het partijbestuur. Achterkamertjes akkoorden en plannen moeten niet voor de finale op tafel komen. We horen er wel van na de verkiezingen. Ik ben vol vertrouwen op dat vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Het is een piste die je consequent moet vasthouden uiteraard...
|
![]() |
![]() |