![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zolang het niet voor 99,99% zeker is dat er geen gevaar is, dan zou ik toch graag hebben dat ze dat daar in die 'klimaatkamer/serre' houden. Als ze willen weten of die planten bestand zijn tegen ziektes, dat ze die dan 'bezieken' met hun voorraad ziektes uit hun andere 'klimaatkamer/serre'..... Maar dat zal dan weer wat te naïef van mij zijn, zeker ? ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nooit zeker dat er geen gevaar is. En als we van die 99.9% zekerheid moeten uitgaan, dan kunnen we alles gaan verbieden. Hoe gevaarlijk kunnen zeereizen nu zijn voor de biotoop? Om maar iets te vragen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vermits men een oorlog voert ivm de patenten op gemanipuleerde patat ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet met welke aardappelvariant hier gewerkt werd, maar niet alle aardappels produceren zaden (of imperfecte zaden). Als het om die variant gaat is er dus geen gevaar, want dan kan de aardappel zich enkel voortplanten via uitlopers, die je met wat aandacht en fysieke barrière gemakkelijk tegenhoudt. Het moest me in elk geval sterk verbazen, zouden zulke voorzorgen niet genomen zijn. In tegenstelling tot de VS, lacht men hier heus niet met GMO-wetgeving en de naleving ervan.
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Er moeten gewoon voorzorgen genomen worden. Ik vind online niet over welke aardappel-variant het gaat, maar het moest mij sterk verbazen moest het over een zaadproducerende variant gaan, als er ook maar de kleinste kans was op verspreiding.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 september 2013 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mag je, onder het mom van protest, vernielingen aanbrengen aan andermans eigendom? Indien dit zou mogen, waarom dan wel? Welke criteria hanteert men dan om dit soms toe te laten?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vraag me af, is het toegelaten mijn werkplaatsje te vernielen omdat ik er wapens in kan maken?
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Lol daar komt kanker van. Muahahaha. Laat de mensen met kanker sterven ipv ze te redden. Dat is evolutie volgen. De natuur zijn gang laten gaan. Alle mensen met genetische problemen/mankementen laten sterven. 1 bedrijf kan de natuur niet beheersen. Ben je gek. Hier en daar wat aanpassingen, ja, dat wel. Maar de natuur controleren is onmogelijk voor 1 enkel bedrijf. Zo'n bedrijf zou op zich niet te besturen vallen. Als ggo goed wordt aangepakt, getest en onder stricte regelgevingen die niet van de pot gerukt zijn, dan zie ik er geen problemen in. Als ik dan een stomme ezel wordt genoemd, het zij zo. Mensen die pro spuiten zijn, zijn dat even goed want daarvan is bewezen dat het een deel van de natuur omzeep helpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Aiaiai, neen, je mag de onwetenden niet inlichten. Dan hebben ze geen poot meer om op te staan met hun argumenten en dat vinden ze niet fijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 26 september 2013 om 12:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Als dat laatste is toegestaan, dan mag je elke woning met de grond gelijk maken want wapens maken is heel erg eenvoudig. In een keuken kan je met veel gemak een bom bij elkaar mengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zitten momenteel met een ferm probleem ivm antibiotica. Net doordat de geviseerde bacteriën als "groep" zich aanpassen aan de omgeving. De niet aangepaste exemplaren sterven uit, en alleen de aangepasten overleven. Die dan natuurlijk superirritant zijn. GGO's nemen een short-cut in dit proces, ipv vele generaties om een gewenste eigenschap in een organisme te kweken, kan men nu een generatie 0 opzetten, die de eigenschap vanaf dag 1 hebben. Dat moeder natuur later een tegenzet doet is een gegeven. Dat is altijd al zo geweest. Is dat nu met of zonder GGO's.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergo, als we toelaten dat enkele personen met een sterke dada een hoop planten mogen vernielen omdat zij het niet goed vinden, dan is het hek van de dam nietwaar.
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vernieling van eigendom lijkt mij sowieso ontoelaatbaar, zeker van materiaal dat in eender welke vorm van quarantaine geplaatst is. Ik vind de straf in casu zeer licht. Ik had eigenlijk ipv voorwaardelijk, enkelband gegeven. Wat als die zotten nog eens inbreken in een echt gevaarlijke quarantaine en zorgen voor wat ze zelf het meest vrezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet of je het serieus meent, maar je maakt hier een heel goed argument. Als de onderzoekers de juiste voorzorgen namen om verspreiding en dus transfectie te voorkomen, en dat lijkt me hoogstwaarschijnlijk, weet dan dat die anti-GMO hippies de biohazard barrier gebroken hebben. Als die transgenen ooit ergens opduiken in een willekeurig patattenveld, weet dan dat het waarschijnlijk de schuld van die patattenterroristen is.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 september 2013 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Neen dat is het niet. Bij het kruisen van soorten zetten ze het genoom van een toevallig gevonden bacterium dat resistent is aan een pesticide niet in een sojaplant, zodat die ook resistent wordt. GMO en zijn gevolgen zullen de toekomst zeer donker kleuren en moeten met alle middelen bestreden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Maar aan de andere kant is er nog altijd het principe van 'zelfverdediging'. Als die 'terroristen' zouden kunnen aantonen dat zij zich aangevallen voelen door dit project en dat de overheid hen niet 'verdedigt'...... Een goeie advocaat zou hier iets mee kunnen hebben gedaan..... ![]() Bijv. http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...bouw-dam.dhtml
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 26 september 2013 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Het enige en belangrijkste probleem met GMO's zijn de patenten en dat is een legalistisch probleem.
|
||
![]() |
![]() |