Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2013, 12:12   #561
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In die landen is religie belangrijker dan bij ons,
Zo lang je blijft spreken over een 'religie' - dat is iets dat 'wij' kennen - belicht je maar een stuk van het probleem.

De islam - ginder - is een systeem dat elk facet van het leven regelt, en in dat systeem is een geloof geweven.

En hoe je het ook draait of keert, ons systeem van politiek en sociaal systeem geconcretiseerd in een vorm van democratie gesteund op een volksoevereiniteit is niet compatibel met de islam doctrine, inzonderheid komt die visie in botsing met de de soevereiniteit van god, de hakimiya Allah.

Uit al je reizen zal het je ook al zijn opgevallen dat er in praktijk - buiten de scheidingslijnen die we hier kennen over de islam - in wezen ook een zekere scheiding per land is, ook al is de partij (aan de macht) die het nationalisme predikt een grote leugen. Islam is vooral het volgen van regels waarbij de hypocrisie (die natuurlijk hier ook is) tussen het private leven en het publieke leven redelijk groot kan zijn.

De moslims die hier leven zijn in feite 'ontheemd': de regeltjes van overhand zijn hier niet zoals het zou moeten en ze zijn niet alles bepalend. Hier is de islam dan ook geëvolueerd tot meer een geloof - bij gebrek aan een systeem. Een systeem dat pas kan wanneer ze overmacht zouden hebben, zoals in sommige wijken in buitenlandse grote steden waar dan - helaas - de fundi's de wetten stellen en een mini-islam territorium in leven roepen.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 26 september 2013 om 12:13.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 12:15   #562
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Jan van den Berghe

De meeste moslims wel, maar het doet de haat tegen het Westen naturlijk toenemen, en voert religieze spanningen op, dat spreekt vanzelf. Voor niets nodig.

In het Westen is dat ook niet vanzelf gekomen, is een evolutie van eeuwen(met soms dramatische terugvallen..). En ja, in veel andere delen van de wereld is men daar nog niet aan toe. Overigens, zou jij in discussie treden met iemand die Jesus afbeeldt als een bloeddorstige moordenaar of pedofiel ? Om discussie te kunnen laten plaatsvinden is een minimum aan respect noodzakelijk. Op mijn werk is dat ook zo, als iemand mij beledigt is het gesprek ten einde.

Die mensen passen zich wel aan en je ziet dagelijks moslims op discussieprogramma's op de Belgische tv. Overigens in moslimlanden zie je ook discussieprogramma's, en radicalen worden belachelijk gemaakt.
Maar er zijn rode lijnen in elke maatschappij. Als je bij ons komt zeggen dat Joden kakkerlakken zijn, of Vlamingen zwijnen, dan is de discussie ten einde. In die landen is religie belangrijker dan bij ons, en spotten met welke religie dan ook is een rode lijn.
Een beter pleidooi om de moslims uit het westen te verwijderen vind je niet.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 13:47   #563
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De meeste moslims wel, maar het doet de haat tegen het Westen naturlijk toenemen, en voert religieze spanningen op, dat spreekt vanzelf. Voor niets nodig.
Wat mij enorm stoort bij dit soort logica is dat men steeds uitgaat van de gevoelens van de moslim, alsof niet-moslims geen gevoelswezens zijn die zich beledigd kunnen voelen.
Als we straks met zijn allen onze olifantshuid afleggen zou het begrip “religieuze spanning” wel eens een heel nieuwe dimensie kunnen krijgen, is het dat wat we willen?
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 14:55   #564
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik heb geen greintje respect voor stinkende kotsstrontdiareeschurftdrollen ,
welke andere meningen , gedachte , zelfs anders- & niet-gelovige vermoorden !!!!
En ook aan degene die dit soort vermakelijke diareekotselijkheden goedkeurt , flikker op !!!!
Op een beleefde manier uitgedrukt:
Ik heb geen greintje respekt voor personen/gedachte welke hun gelijk
al moordend willen toepassen , en het maakt geen fluit uit of je
links , rechts , gelovig , niet-gelovig , anti-gelovig , scheef of recht
aards , buitenaards , enz ....
Al wie zoiets toch goedkeurt , bol het af !!!!!!!!

Er is maar 1 Aarde , help die om zeep , wat dan ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 16:41   #565
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Gijzelaars werden gruwelijk gemarteld (waarschijnlijk ter ere van hunne allah ) alvorens vermoord te worden :

Wat in volgend verslag staat, tart alle verbeelding :

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30926_00760850

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 17:05   #566
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Er staat weinig of niets, maar het is wel enigszins voorstelbaar wat daar gebeurd is.
Als ze hun slachtoffers overeenkomstig de uitspraak van de arts verminkt hebben dan praten we niet over mensen, of beesten maar over de pure untermensch; een mensensoort dat nooit is doorontwikkeld maar ergens in de evolutie is blijven steken.

Het enige dat je kunt doen is dit volk zo ver mogelijk bij je vandaan houden.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 september 2013 om 17:06.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 17:35   #567
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Gijzelaars werden gruwelijk gemarteld (waarschijnlijk ter ere van hunne allah ) alvorens vermoord te worden :

Waanzin is het. Mensen die dat doen moeten onmiddellijk afgemaakt worden als beesten.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 17:44   #568
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Ik ben Triggershot op fok.

2: Het heeft allemaal niets met "handigheidjes" te maken.

Het gaat om juiste kennis en bronnen. Er zijn tijdens de bani Qurayza nooit Joden afgeslacht door Mohammed of andere .

Dat is in de islam namelijk verboden. Men mag alleen geweld gebruiken als dat is uit pure zelfverdediging.

Ik kan hier een gehele discussie met je over hebben, maar dan zou je toch zelf een topic erover aan moeten aanmaken. Dit is immers nogal offtopic.
De Bani Qurayza was een joodse stam. Ik begrijp niet goed wat je precies bedoelt met "er zijn nooit joden afgeslacht tijdens de bani Quraiza.
Je zegt dat het gaat om de juiste kennis en bronnen, maar waar zijn die bronnen? Ik lees verwijzingen naar "bronnen" die het verhaal van je medefokker moeten staven, maar er wordt nergens naar gelinkt, alleen maar gesproken over bronnen.
In het geval van de post die je hier gebruikt is het dus erg absurd om over juiste kennis en bronnen te spreken.

Verder stel je dus dat er geen joden van die stam zijn afgeslacht door Mohammed of andere, maar de post die je van fok haalt heeft het potverdikke zelf over het variëren van de aantallen gedode joden van 400 tot 900.... Allé, waar ben je dan over bezig?

En nogmaals: Mohammed had de onhebbelijke gewoonte Mekkaanse karavanen te overvallen, (en dat deden ze niet door met bloemenkransjes te gooien naar de kooplieden) één van de hoofdredenen waarom ie op een gegeven moment uit Medina werd verjaagd. Ze voelden daar de bui in de vorm van Mekkaanse represailles tegen de roversbende die in Medina resideerde ook wel hangen.
Karavanen overvallen en dan stellen dat je uit pure zelfverdediging handelt wanneer ze je op het matje komen roepen, is nogal goedkoop, dunkt me.

Bovendien staat in je post van Fok ook duidelijk dat Mohammed nog "geprobeerd" (braak braak) heeft om mensen te redden. Wie moest er gered worden? Je stelt dat die post (die befaamde onvindbare kennis en bronnen waar je mee schermt) immers bewijst dat er geen enkele jood van de Bani Qurayza werd gedood?

Verder vind ik niet dat je een aparte topic hierover moet openen.

Ik stel immers dat de strijders van al-shabaab door het voorbeeld van de profeet in bepaalde situaties (opdracht geven tot het doden van diegenen die hem beledigen, geen genade voor gevangengenomen, dus weerloze stammen, dromen over oorlogvoering van zijn generaals op verre zeeën, daar gaat je illusie van pure zelfverdediging) er net zo zeker van zijn dat ze heel vroom bezig zijn als een moslim die iedere dag 5 maal bidt en verder geen vlieg kwaad doet.
Dit past perfect in deze draad.

Eigenlijk is heel deze discussie dus futiel.
Dagelijks bewijzen extremisten immers het tegendeel van wat jij beweert.
Rotsvast overtuigd van hun islamitische deugdelijkheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 26 september 2013 om 17:47.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 17:52   #569
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waanzin is het. Mensen die dat doen moeten onmiddellijk afgemaakt worden als beesten.
Lijkt me toch eerder een broodje aap verhaal. "Handen slijpen als potloden", "verwijderen van ogen, oren en teelballen", "afgeknipte vingers en met tangen bewerkte neuzen", en dat allemaal uit de mond van een anonieme dokter.
Het zou me niet verwonderen wanneer die anonieme dokter eerder een stokebrandje blijkt te zijn die hoopt dat er represailles komen tegen de islamitische en Somalische minderheid in het land.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 26 september 2013, 18:09   #570
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Lijkt me toch eerder een broodje aap verhaal. "Handen slijpen als potloden", "verwijderen van ogen, oren en teelballen", "afgeknipte vingers en met tangen bewerkte neuzen", en dat allemaal uit de mond van een anonieme dokter.
Het zou me niet verwonderen wanneer die anonieme dokter eerder een stokebrandje blijkt te zijn die hoopt dat er represailles komen tegen de islamitische en Somalische minderheid in het land.
Ik zou zeggen: bewijs het tegendeel. Niemand uit de media heeft al een lijk kunnen bekijken, dus is het een onbevestigd verhaal, niet zozeer een broodje aap verhaal.
Als je ook maar een greintje wetenschap hebt van de eed-rituelen uit de 50er en 60er jaren die in Kenya werden toegepast door de Mau Mau dan is dit bepaald GEEN broodje aapverhaal.

Nogmaals, het dient bevestigd te worden en ik denk dat dat niet zo lang zal duren.
Oud 26 september 2013, 18:40   #571
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik pleit daar niet snel voor, maar de gruwel is hier zo groot, de martelingen van de slachtoffers zo erg, dat een grote internationale actie tegen Al-Sabaab noodzakelijk is.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 18:41   #572
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik pleit daar niet snel voor, maar de gruwel is hier zo groot, de martelingen van de slachtoffers zo erg, dat een grote internationale actie tegen Al-Sabaab noodzakelijk is.
Sommige zeggen dat deze aanslag een zionistische leugen is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 18:48   #573
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... zelfs in de Arabische pers verschijnen spotprenten van islamitische geleerden en imams...
<< Pics or didn't happen! >>

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 19:01   #574
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

En wat doet de VN-veiligheidsraad ondertussen

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 19:09   #575
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

<< Pics or it didn't happen! >>

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 19:20   #576
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Sommige zeggen dat deze aanslag een zionistische leugen is.
Je kan er gif op innemen dat als sommigen hun kind twee scheten op vijf minuten laat, het de schuld zal zijn van de zionisten.

Net als de Amerikaanse burgeroorlog, de slag bij Ieper, het ontstaan van de melkweg, de uitroeiing van de dinosauriërs en de uitbarsting van de Vesuvius.

Oud 26 september 2013, 19:22   #577
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Helpt niks.
Dat beest is een hydra.

Oud 26 september 2013, 19:58   #578
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan er gif op innemen dat als sommigen hun kind twee scheten op vijf minuten laat, het de schuld zal zijn van de zionisten.

Net als de Amerikaanse burgeroorlog, de slag bij Ieper, het ontstaan van de melkweg, de uitroeiing van de dinosauriërs en de uitbarsting van de Vesuvius.
http://olympiczion.nl/index.php/abso...ax-false-flag/
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 20:16   #579
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bani Qurayza.
Om dat varkentje definitief te wassen zonder te vervallen in futiele discussies kan hetgeen volgt worden gezegd.

Bij zijn aankomst in (het latere) Medina in 622 woonden daar 2 Arabische stammen en 3 Joodse stammen.

5 (!) Jaar later waren de 3 Joodse stammen verdwenen, in 624 en 625 werden twee stammen verbannen, de mannen van de 3e stam werden allemaal vermoord in 627 en de vrouwen en kinderen als buit verdeeld.

In die periode was Mohammed stadshoofd in die stad, bekleed met alle gezag en dus ook verantwoordelijk voor de gang van zaken.

In eenzelfde licht kan worden herinnerd aan de woorden van Mohammed op zijn sterfbed volgens de zeer betrouwbare hadith van Bukhari (volume 5, boek 39, nummer 716): Alle heidenen dienden uit Arabië te worden verwijderd.

De intenties van Mohammed zijn dus duidelijk. Zijn verantwoordelijkheid onomstreden. Zijn na te volgen voorbeeld voor zijn volgelingen duidelijk.

Nog iets aan toe te voegen Nietzsche?

Zo niet mag je geleuter (al weer) stoppen.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 26 september 2013 om 20:17.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2013, 21:31   #580
thomas1234
Burger

Standaard

Nog meer gruwel (uit: http://www.independent.co.uk/news/wo...r-8842509.html ):
Citaat:
there have been claims that the military was forced to blow up part of the Westgate complex not just to bring the siege to an end, but to end the appalling suffering of hostages amid reports that hostages were raped, and others beheaded and their heads thrown out of the windows.
Gewoon ziekelijk dat men zo gemarteld wordt dat het leger besluit iedereen te doden in plaats van nog een poging te doen om mensen te redden.

Laatst gewijzigd door thomas1234 : 26 september 2013 om 21:32.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be