![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Minister-President
|
![]() Zo lang je blijft spreken over een 'religie' - dat is iets dat 'wij' kennen - belicht je maar een stuk van het probleem.
De islam - ginder - is een systeem dat elk facet van het leven regelt, en in dat systeem is een geloof geweven. En hoe je het ook draait of keert, ons systeem van politiek en sociaal systeem geconcretiseerd in een vorm van democratie gesteund op een volksoevereiniteit is niet compatibel met de islam doctrine, inzonderheid komt die visie in botsing met de de soevereiniteit van god, de hakimiya Allah. Uit al je reizen zal het je ook al zijn opgevallen dat er in praktijk - buiten de scheidingslijnen die we hier kennen over de islam - in wezen ook een zekere scheiding per land is, ook al is de partij (aan de macht) die het nationalisme predikt een grote leugen. Islam is vooral het volgen van regels waarbij de hypocrisie (die natuurlijk hier ook is) tussen het private leven en het publieke leven redelijk groot kan zijn. De moslims die hier leven zijn in feite 'ontheemd': de regeltjes van overhand zijn hier niet zoals het zou moeten en ze zijn niet alles bepalend. Hier is de islam dan ook geëvolueerd tot meer een geloof - bij gebrek aan een systeem. Een systeem dat pas kan wanneer ze overmacht zouden hebben, zoals in sommige wijken in buitenlandse grote steden waar dan - helaas - de fundi's de wetten stellen en een mini-islam territorium in leven roepen.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 26 september 2013 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als we straks met zijn allen onze olifantshuid afleggen zou het begrip “religieuze spanning” wel eens een heel nieuwe dimensie kunnen krijgen, is het dat wat we willen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen greintje respekt voor personen/gedachte welke hun gelijk al moordend willen toepassen , en het maakt geen fluit uit of je links , rechts , gelovig , niet-gelovig , anti-gelovig , scheef of recht aards , buitenaards , enz .... Al wie zoiets toch goedkeurt , bol het af !!!!!!!! Er is maar 1 Aarde , help die om zeep , wat dan ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gijzelaars werden gruwelijk gemarteld (waarschijnlijk ter ere van hunne allah
![]() Wat in volgend verslag staat, tart alle verbeelding : http://www.nieuwsblad.be/article/det...30926_00760850
![]() |
#566 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er staat weinig of niets, maar het is wel enigszins voorstelbaar wat daar gebeurd is.
Als ze hun slachtoffers overeenkomstig de uitspraak van de arts verminkt hebben dan praten we niet over mensen, of beesten maar over de pure untermensch; een mensensoort dat nooit is doorontwikkeld maar ergens in de evolutie is blijven steken. Het enige dat je kunt doen is dit volk zo ver mogelijk bij je vandaan houden.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 september 2013 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zegt dat het gaat om de juiste kennis en bronnen, maar waar zijn die bronnen? Ik lees verwijzingen naar "bronnen" die het verhaal van je medefokker moeten staven, maar er wordt nergens naar gelinkt, alleen maar gesproken over bronnen. In het geval van de post die je hier gebruikt is het dus erg absurd om over juiste kennis en bronnen te spreken. Verder stel je dus dat er geen joden van die stam zijn afgeslacht door Mohammed of andere, maar de post die je van fok haalt heeft het potverdikke zelf over het variëren van de aantallen gedode joden van 400 tot 900.... Allé, waar ben je dan over bezig? En nogmaals: Mohammed had de onhebbelijke gewoonte Mekkaanse karavanen te overvallen, (en dat deden ze niet door met bloemenkransjes te gooien naar de kooplieden) één van de hoofdredenen waarom ie op een gegeven moment uit Medina werd verjaagd. Ze voelden daar de bui in de vorm van Mekkaanse represailles tegen de roversbende die in Medina resideerde ook wel hangen. Karavanen overvallen en dan stellen dat je uit pure zelfverdediging handelt wanneer ze je op het matje komen roepen, is nogal goedkoop, dunkt me. Bovendien staat in je post van Fok ook duidelijk dat Mohammed nog "geprobeerd" (braak braak) heeft om mensen te redden. Wie moest er gered worden? Je stelt dat die post (die befaamde onvindbare kennis en bronnen waar je mee schermt) immers bewijst dat er geen enkele jood van de Bani Qurayza werd gedood? Verder vind ik niet dat je een aparte topic hierover moet openen. Ik stel immers dat de strijders van al-shabaab door het voorbeeld van de profeet in bepaalde situaties (opdracht geven tot het doden van diegenen die hem beledigen, geen genade voor gevangengenomen, dus weerloze stammen, dromen over oorlogvoering van zijn generaals op verre zeeën, daar gaat je illusie van pure zelfverdediging) er net zo zeker van zijn dat ze heel vroom bezig zijn als een moslim die iedere dag 5 maal bidt en verder geen vlieg kwaad doet. Dit past perfect in deze draad. Eigenlijk is heel deze discussie dus futiel. Dagelijks bewijzen extremisten immers het tegendeel van wat jij beweert. Rotsvast overtuigd van hun islamitische deugdelijkheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 26 september 2013 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou me niet verwonderen wanneer die anonieme dokter eerder een stokebrandje blijkt te zijn die hoopt dat er represailles komen tegen de islamitische en Somalische minderheid in het land.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
Als je ook maar een greintje wetenschap hebt van de eed-rituelen uit de 50er en 60er jaren die in Kenya werden toegepast door de Mau Mau dan is dit bepaald GEEN broodje aapverhaal. Nogmaals, het dient bevestigd te worden en ik denk dat dat niet zo lang zal duren.
![]() |
![]() |
#571 |
|
![]() Ik pleit daar niet snel voor, maar de gruwel is hier zo groot, de martelingen van de slachtoffers zo erg, dat een grote internationale actie tegen Al-Sabaab noodzakelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() << Pics or didn't happen! >>
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
|
![]() En wat doet de VN-veiligheidsraad ondertussen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Net als de Amerikaanse burgeroorlog, de slag bij Ieper, het ontstaan van de melkweg, de uitroeiing van de dinosauriërs en de uitbarsting van de Vesuvius.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat beest is een hydra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Minister-President
|
![]() Om dat varkentje definitief te wassen zonder te vervallen in futiele discussies kan hetgeen volgt worden gezegd.
Bij zijn aankomst in (het latere) Medina in 622 woonden daar 2 Arabische stammen en 3 Joodse stammen. 5 (!) Jaar later waren de 3 Joodse stammen verdwenen, in 624 en 625 werden twee stammen verbannen, de mannen van de 3e stam werden allemaal vermoord in 627 en de vrouwen en kinderen als buit verdeeld. In die periode was Mohammed stadshoofd in die stad, bekleed met alle gezag en dus ook verantwoordelijk voor de gang van zaken. In eenzelfde licht kan worden herinnerd aan de woorden van Mohammed op zijn sterfbed volgens de zeer betrouwbare hadith van Bukhari (volume 5, boek 39, nummer 716): Alle heidenen dienden uit Arabië te worden verwijderd. De intenties van Mohammed zijn dus duidelijk. Zijn verantwoordelijkheid onomstreden. Zijn na te volgen voorbeeld voor zijn volgelingen duidelijk. Nog iets aan toe te voegen Nietzsche? Zo niet mag je geleuter (al weer) stoppen.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 26 september 2013 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Burger
|
![]() Nog meer gruwel (uit: http://www.independent.co.uk/news/wo...r-8842509.html ):
Citaat:
Laatst gewijzigd door thomas1234 : 26 september 2013 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |