Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 13:25   #261
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U weet toch dat Afro Americans weldegelijk hoger scoren dan hun Afrikaanse collega's uit Centraal Afrika, maar lager dan hun blanke landgenoten. Asian Americans scoren dan weer hoger dan hun blanke landgenoten, zelfs al worden dezen ook regelmatig racistisch behandeld. Zelfs de aziatische amerikanen die uit lagere socio-economische gezinnen komen scoren hoger! Jammer maar helaas voor de de poco's die alles aan een te kleine uitkering willen linken.
Uw scepticisme tegenover Watson is misschien wat voorbarig.

Ik vond net op de site van Joost Niemöller een zeer verduidelijkend artikel:

Nu voor mijn part gaan ze het vertalen als "gevolgen van het klimaat".... maar dan weer kan men aantonen dat in andere gelijkaardige klimaatzones de welvaart dan wel hoger is, net omdat er "andere" mensen wonen (zeg ik het goed zo?)

Enfin: hier meer info : http://books.google.be/books?hl=nl&l...ons%22&f=false

Je hebt er wel de white trash niet bij meegerekend. (En de Hispanics die scoren daar ook niet 'goed' op die tests) pfffft! Nice try LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:26   #262
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En ik geloof ook niet in de absolute superioriteit van één ras op een ander. Wél dat elk ras bepaalde kwaliteiten meer ontwikkeld heeft dan andere.
Ik kan daar inkomen, maar dan moet je ook de verdere vraag durven stellen: "Waarom heeft het ene ras meer de drive om bepaalde kwaliteiten meer te ontwikkelen?"
Oud 29 september 2013, 13:27   #263
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hmmmm vind jij het dan niet komisch dat meneer er rotsvast van overtuigd is dat die superieur is omwille van z'n superieure exclusieve witte genen... nou ik wel lol
Ik heb geen verstand van genetica, maar wanneer ik lees wat de kenners erover schrijven, dan zit meneer wat dat betreft aan hun kant.....
Oud 29 september 2013, 13:30   #264
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Euhm... als je géén gelijkheid claimt, dan zit je echt wel op dezelfde lijn als de groep die ongelijkheid claimt hoor.
Daar is geen weg tussenin....

Hoezo er is geen weg tussenin? En de Bosphorus dan?!
Oud 29 september 2013, 13:33   #265
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt er wel de white trash niet bij meegerekend. (En de Hispanics die scoren daar ook niet 'goed' op die tests) pfffft! Nice try LOL
heeft U de lesjes "hoe bereken ik een gemiddelde" nooit begrepen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:33   #266
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan daar inkomen, maar dan moet je ook de verdere vraag durven stellen: "Waarom heeft het ene ras meer de drive om bepaalde kwaliteiten meer te ontwikkelen?"

Hij komt het net te zeggen dat het komt omdat ze het fruit maar van de bomen moesten plukken
Oud 29 september 2013, 13:36   #267
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heeft U de lesjes "hoe bereken ik een gemiddelde" nooit begrepen of zo?

Ach daar is ze weer met haar gemiddelden lol. Nooit van ghetto's gehoord??? En ik bedoel daarmee geen Chinatowns hé...
Oud 29 september 2013, 13:48   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo er is geen weg tussenin? En de Bosphorus dan?!
Een uitstekende weg.
Hij moest driedubbel zo breed zijn.
Oud 29 september 2013, 13:57   #269
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een uitstekende weg.
Hij moest driedubbel zo breed zijn.
Alleen spijtig dat ze daar zelfs niet eens een veilige brug kunnen plaatsen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:01   #270
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, maar zij zijn afstammelingen van de bevolkingsgroep die in het verleden werd gebruikt als kanonnenvlees.

En kom nu niet af dat dit niet klopt.

De IQ testen zijn namelijk ontwikkeld voor krijgsmachten.
Zij moesten dienen om te bepalen wie er bekwaam was om een eenheid aan te voeren en wie enkel geschikt was om in de frontlinies te staan.
Oud 29 september 2013, 14:04   #271
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach daar is ze weer met haar gemiddelden lol. Nooit van ghetto's gehoord??? En ik bedoel daarmee geen Chinatowns hé...
Ghetto's zijn de ook broeiaarden van inteelt.
Het zijn trouwens enkel de domste die in de ghetto's blijven, de rest bouwt een betere toekomst op en verlaat die ghetto's waar enkel geweld de regels bepalen.
Oud 29 september 2013, 14:09   #272
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok. Dit zegt genoeg. Veel wind en niks anders. Dat die binnen 10 jaar met z'n agenda komt zwaaien als ie z'n bewijzen zwart op wit op tafel kan leggen. LOL
ik neem aan dat jijzelf nog nooit een hulpproject in Afrika hebt opgezet en geleid? Wel ik ken mensen die dit effektief, uit volledige ideologische overtuiging hebben gedaan.

Hun ideologische overtuiging heeft niet zozeer een deuk gekregen, maar is 4/5 verdwenen, men doet nog enkel verder met de reeds halfafgewerkte stukken. Bouwt men een schooltje (uiteraard wordt er enkel gebouwd onder toezicht, zonder "wit" toezicht wordt er niks gebouwd), komt men een aantal maanden later terug... schooltje terug afgebroken want ze konden die materialen zelf gebruiken voor hun bidonville. Resultaat: einde project schooltje.

Het lijstje is eindeloos, corruptie, totaal gebrek aan medewerking, zuivere tegenwerking.... Il faut le faire!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 september 2013, 14:10   #273
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Deze draad is gemaakt door een laag IQ 'weg met ons'-blanke of een laag IQ bruine met een afgunst voor blanken om zijn eigen falen 'goed trachten te praten'.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:14   #274
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat jijzelf nog nooit een hulpproject in Afrika hebt opgezet en geleid? Wel ik ken mensen die dit effektief, uit volledige ideologische overtuiging hebben gedaan.

Hun ideologische overtuiging heeft niet zozeer een deuk gekregen, maar is 4/5 verdwenen, men doet nog enkel verder met de reeds halfafgewerkte stukken. Bouwt men een schooltje (uiteraard wordt er enkel gebouwd onder toezicht, zonder "wit" toezicht wordt er niks gebouwd), komt men een aantal maanden later terug... schooltje terug afgebroken want ze konden die materialen zelf gebruiken voor hun bidonville. Resultaat: einde project schooltje.

Het lijstje is eindeloos, corruptie, totaal gebrek aan medewerking, zuivere tegenwerking.... Il faut le faire!
Circe, ik heb zelf in Afrika pogingen ondernomen om hen een stap dichter bij de beschaving te brengen. Sommige van mijn vrienden zijn zelfs Congolezen.
Zelfs zij zeggen dat het dweilen met de kraan open is.

Zo hebben wij met enkele mensen een paar waterpompen in een dorp geplaatst.
Na enkele maanden waren de pompen ontmanteld, ze hadden de onderdelen gebruikt voor andere doeleinden.
Oud 29 september 2013, 14:22   #275
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Nog een leuk stuk van Joost Niemöller. Beetje zijdelings, maar toch wel terugblikkend op de raciale verschillen:
http://joostniemoller.nl/2013/09/o-e...antisemitisch/

Citaat:
De Prinsenvlag, zo wordt nu gezegd, is eigenlijk antisemitisch. Want het is een NSB vlag. Want de NSB ging over de uitsluiting van Joden. Dat zei Evelien Gans vandaag in Buitenhof. Ze haalt daarbij zoveel zaken door elkaar dat er eigenlijk geen beginnen meer aan is. Maar laten we het toch maar eens proberen.

Nee, het is niet slecht om te zeggen dat je bij een bepaalde groep wilt horen. Nee, het is zelfs niet slecht als je stelt dat de Westerse maatschappij nu meer succes heeft dan andere maatschappijen en dat je daarom Israël steunt.

Uitsluiting, dat is het codewoord van de zelfbenoemde antifascisten. Vandaag, te gast in het programma Buitenhof had Evelien Gans van het NIOD het weer over uitsluiting. Het ging over de Prinsenvlag die te zien was bij de bijeenkomst van de PVV. (Overigens, kijkt u nog eens goed naar de foto hierboven: Op het PVV podium hingen rood-wit-blauwe vlaggen. In het publiek liepen enkelen met de oranje-wit-blauwe vlag.) En om de speldjes die een aantal PVV Kamerleden vervolgens hadden gedragen als reactie op de commotie hierover.

Want, had Pechtold gezegd: Deze Prinsenvlag was een NSB vlag. En ja, zei Evelien Gans, dat klopt. De NSB sloot mensen uit. Namelijk Joden. En we zien hoe dit is afgelopen. En nu loopt de PVV dus rond met diezelfde vlag van uitsluiting. Ja, maar de PVV is toch voor Israël? Ja, maar, zei Evelien Gans, ze zeggen wel dat ze voor de Joden zijn, maar ze zijn dat eigenlijk niet. Kijk maar naar het debat over het ritueel slachten. Als ik haar warrige verhaal heb kunnen volgen.

Terecht merkte haar gespreksgenoot, de politicoloog Meindert Fennema, op dat Wilders helemaal niet voor de Joden is. Hij is ook niet tegen de Joden. Hij is voor de staat Israël.

En daar schuilt de verwarring in bij links. Wie voor de Westerse beschaving is, en daarmee voor Israël, wordt gelijk geacht tegen bepaalde mensen te zijn. En dat mag niet. Want we mogen niemand uitsluiten, toch? Want kijk maar wat er met de Joden is gebeurd.

Sommige van de mensen die zo redeneren zijn dom. Anderen zijn slecht. En vaak gaan die twee nog samen ook.

Het gaat natuurlijk niet alleen om Nederland, of om niet-Nederland. Het gaat niet alleen om de EU. Het is een veel bredere discussie, die ook in andere landen wordt gevoerd. Daarom maak ik even een uitstapje. En ik ga een stukje verder dan Wilders doet.

Waarom mag je, als blanken, niet voor een door blanken gemaakte Westerse samenleving zijn? Waarom mag je je daarin niet thuis voelen? En, nu ga ik een stapje verder: Waarom mag je als blanken niet vinden dat niet alle rassen gelijk zijn, en dat sommige rassen het kennelijk beter hebben gedaan dan anderen?

De heersende mening over de slechte staat waarin andere beschavingen dan de Westerse verkeren, is dat dit veroorzaakt is door blank racisme. Met andere woorden: door diezelfde ‘uitsluiting als waar Evelien Gans het over heeft.

Hierover gaf de Amerikaanse publicist Jared Taylor onlangs een interessante lezing, die hier is gepubliceerd.

So what happens when the less intelligent groups—blacks and Hispanics—fail, as they inevitably do, to perform at the same level as whites? Because all races are officially equal, the failures of blacks and Hispanics must be due to one thing only: oppression by whites. White racism. Astonishingly, hardly any whites dispute this reasoning, and submit to humiliation and outright discrimination in the name of redress. Whites are thus punished for the failures of others, and taxed so that America can spend billions of dollars trying to eliminate gaps in achievement that cannot be eliminated.

Zoals gezegd: Dit gaat een stapje verder. Het is niet wat de PVV zegt. Het is wel wat ik zeg, met iemand als Jared Taylor.

Maar ook in verband met dit ‘stapje verder’ moet nog een punt worden gemaakt. Tegenstanders zeggen hierover dan dat mensen als Taylor en ik eigenlijk beweren: ‘Blanken zijn superieur.’ Maar dat is natuurlijk onzin.

Deze beweringen over intelligentieverschillen tussen etnische groepen komen direct voort uit het denken van Darwin. In dit denken (nu al een eeuw lang door oneindig veel wetenschappelijk onderzoek bevestigd) bestaan er geen absolute verschillen, maar alleen relatieve.

Wijzigen de omstandigheden, dan kan het voordeel van de ene etnische groep veranderen in een nadeel. Darwin ontdekte dit door te kijken naar vinken op een eiland. Soorten en ondersoorten ontwikkelen zich in niches. Als de niches op de eilanden veranderen, verandert dus ook het succes van die soorten en ondersoorten. Een bosneger redt zich in het bos beter dan een blanke. Bij minder bos krijgt de bosneger een probleem, en heeft de op de stadse samenleving gerichte blanke een voordeel. Klimaatwisseling, maar ook de opkomst van een ziekte epidemie, kan maken dat etnische groepen die weinig succesvol waren, ineens boven komen te liggen. Ziektes zijn namelijk soms rasgerelateerd.

De wereld verandert. De ene plek op de wereld is de andere niet. Een olifant is niet superieur aan een mier. Alleen anders. Dat heeft soms voordelen en soms nadelen. en onder bepaalde omstandigheden kunnen die voordelen in nadelen omslaan.

Dus: Wie zegt dat blanken het nu beter doen, en dat de Westerse maatschappij nu meer succes heeft, hoeft dus niet in absolute zin te zeggen dat blanken goed zijn en dat ‘die domme negers’ moeten verdwijnen. (Om maar even het vaak onbeschofte taalgebruik van mijn tegenstanders over te nemen.) Althans: Wanneer die redeneert vanuit een Darwinistische en niet vanuit een religieuze visie.

Maar we dwalen af. Want de dragers van de Prinsenvlag zeggen nog niet eens: Wij zijn beter. Ze zeggen alleen: Wij willen het recht uitdragen dat wij Nederlanders willen zijn. (En ja: het begrip ‘Nederlander’ is voor de organisatie Voorpost iets wat zich buiten de landsgrenzen uitstrekt: Ook Vlaanderen en de Nederlandstalige Afrikaners vallen eronder; dat is een politieke opvatting.) Niet beter of slechter, maar dat is gewoon wat wij willen zijn, omdat wij die verbondenheid voelen. Net zo goed als een Papoea wil uitdragen dat die een Papoea is.

Wij, zeggen deze Prinsenvlagdragers, zijn niet voor of tegen Joden. Wij zijn voor Nederlanders. En als er Joodse Nederlanders zijn, dan zijn wij ook voor hen. Net zo goed als we voor Marokkaanse Nederlanders zijn, of voor Turkse Nederlanders, die de Nederlandse normen en waarden aanhangen en uitdragen.

‘Nederlander’ zijn is een door de politiek en door de cultuur bepaald gegeven. Dat is ook precies wat de PVV zegt. Wie Nederlander wil zijn, is welkom. Wie cultureel wil blijven afwijken, en dat ook uitdraagt, verliest in feite het recht om onder de Nederlandse paraplu te leven. Ik zeg ‘in feite’, omdat de PVV niet bepleit dat mensen die zich niet aanpassen het land uit worden gezet. Dat lijkt me ook het meest vredelievende standpunt. Want anders gaan die beruchte treinen weer rijden.

Ik denk niet dat Evelien Gans dat wil snappen. Maar zo zit het dus.
ps. Ik heb het mens juist beziggehoord in Buitenhof! wat een hoop gelul was me dat. Mevrouw heeft haar achternaam écht niet gestolen!

Oud 29 september 2013, 14:25   #276
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ghetto's zijn de ook broeiaarden van inteelt.
Het zijn trouwens enkel de domste die in de ghetto's blijven, de rest bouwt een betere toekomst op en verlaat die ghetto's waar enkel geweld de regels bepalen.

Circe komt net te zeggen dat "Black Americans gemiddeld hoger scoren dan hun collega's in Afrika" en dit ondanks dat de meesten van hen in armoede in ghetto's bivakeren, én ondanks dat zij zogezegd volgens jou gebukt gaan onder inteelt.

Als zij hoger scoren ondanks al die mankementen dan is het niet minder dan logisch dat zij NOG betere resultaten zouden boeken indien hun levensomstandigheden minder slecht waren. Kortom het is meer door nurture dan door nature dat zij in dergelijke situatie zitten.

Wat betreft dat kanonnenvlees, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Oud 29 september 2013, 14:44   #277
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe komt net te zeggen dat "Black Americans gemiddeld hoger scoren dan hun collega's in Afrika" en dit ondanks dat de meesten van hen in armoede in ghetto's bivakeren, én ondanks dat zij zogezegd volgens jou gebukt gaan onder inteelt.

Als zij hoger scoren ondanks al die mankementen dan is het niet minder dan logisch dat zij NOG betere resultaten zouden boeken indien hun levensomstandigheden minder slecht waren. Kortom het is meer door nurture dan door nature dat zij in dergelijke situatie zitten.

Wat betreft dat kanonnenvlees, wat bedoel je daar eigenlijk mee?
u maakt de verkeerde conclusies.
het zijn de Aziaten die hoger scoren dan de blanken ONDANKS hun slechte leefomstandigheden.

Afrikan Americans scoren hoger dan hun broers in AFRIKA, zijn staan nog steeds onderaan de IQ ladder in de VS, terwijl de Aziaten ook in de VS aan de top staan.

Oud 29 september 2013, 16:05   #278
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij stammen allemaal uit Afrika...

Heil De Winter!

Nou, ik mag ze de kost niet geven van diegenen die zich als superieure blanke wanen terwijl hun dna minder homogeen is dan dat van bv. een Japanner... In hun bloedlijn zullen ze generaties terug wel één of andere bastaard niet-zo-blanke hebben... En dan toch maar kwekken dat ze o zo superieur en puur zijn. LMAO

Als men het dna van de gemiddelde Vlaming op straat zou onderzoeken dan komt men uit op het equivalent van die van een lapjes-straatkat. De Sheba katten die zijn hier in vele gevallen een illusie, genotypisch gesproken dan

Wat een ignorante Vlamingen toch.

!!!
Je weet, zo te zien, erg weinig van de materie af.
Oud 29 september 2013, 16:13   #279
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen exclusief witte genen. Mijn grootvader langs moederskant bracht zijn vrouw mee uit Indonesië.
En ik geloof ook niet in de absolute superioriteit van één ras op een ander. Wél dat elk ras bepaalde kwaliteiten meer ontwikkeld heeft dan andere.
Dus heb je voor 1/4 Indonesisch bloed? Of was het een dochter van kolonialen?
Oud 29 september 2013, 16:49   #280
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen exclusief witte genen. Mijn grootvader langs moederskant bracht zijn vrouw mee uit Indonesië.
Familie van Geert Wilders? Die heeft ook een oma van indonesische afkomst. Jammer voor degenen die in hem een pure witte racist zien!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be