![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 september 2013 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus U kan U wel vinden in mijn scenario?
Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Den bachelor die thuis blijft wonen en pakweg 200EUR per maand afgeeft (of zelfs niets) kan mits wat zuinig te leven toch wel een serieus bedrag sparen, pak bv 800EUR per maand. Houd dat 5 jaar vol en je zit aan een goeie 50 000EUR. Nu nog een vriend/vriendin met dezelfde mindset en je zit al aan 100 000EUR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1500€ per maand is nog geen 50€ per dag.
Wekelijks 50€ tanken en je hebt nog 40€ per dag. Huur of hypotheek �* 600 er af en je hebt nog 22€ per dag. Wat nutsvoorzieningen er af �* 150€, wat verzekeringen �* 50€, internet/gsm/kabel �* 100€ en je hebt nog 12€ per dag. En van die 12€ ga je denk ik niet beginnen sparen want dat begint belachelijk te worden. Dus de toekomst ziet er armzalig uit.
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() D�*t is pas een goed plan ! Euh...ah nee, want je hebt het voedsel nog niet meegerekend ! Of is dat bij de nutsvoorzieningen geteld ? Laatst gewijzigd door meneer : 30 september 2013 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En , als je de wagen laat vallen, en alleen de minimale verzekering voor de woning neemt, is dat geen €50 per maand. Eerder €15. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jeugd had het heel goed kunnen hebben indien men de inkomsten van de staat niet al 30 jaar, en nog steeds, door ramen en deuren had gegooid. Maar haal gerust nog wat meer armoede uit de wereld in België binnen, ten koste van uw kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Zoals al die generaties voor hem"
Jaakske heeft nog niet door dat er een wezenlijk verschil zit tussen 1913 en 2013... Getallen mannen, getallen.... De rest is zever. Welk loon mag de man verwachtten? Wat moet die uitgeven aan wat wij vandaag als noodzakelijk beschouwen? Wat IS noodzakelijk? Laat ons beginnen met het loon. Maddox laat hier een getal van 1500€ netto vallen. Heeft er hier iemand bedenkingen bij of kan dat kloppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je enig kind bent zou dit geen probleem mogen zijn. Voor de rest. Eerst werken, een beetje sparen, en dan pas samenhokken. Je kan niet verwachten dat de gemeenschap opdraait voor de kosten omdat je op je eerste werkdag een gezin wilt stichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Je kan niet verwachten dat de gemeenschap opdraait voor de kosten omdat je op je eerste werkdag een gezin wilt stichten.
Dit is naast de kwestie. Niemand vraagt dat de gemeenschap opdraaid voor de kosten. We willen alleen weten of je als bachelor het alleen kan rooien. Zonder moe en va hun centen of hun hotelfaciliteiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toegegeven, hij heeft geen auto. Maar hij woont in een stad en heeft dit niet nodig. Hij woont op een appartement die hij deelt met 2 vrienden. Kost is ongeveer 400 euro all in. Voeding is niet te duur aangezien ze alles met 3 delen. Vrijheid en verstandhouding is perfect. Hij spaart een beetje en gaat veel op reis. Een bachelor zal mss iets minder verdienen maar het verschil zal niet overdreven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1500€ is realistisch en dat zal zo ongeveer iedereen ondertussen wel minimaal hebben denk ik.
Voor 1500€ ga je u de moeite niet doen om eender wat te gaan scholen. Dat is uzelf vernederen. Je kan daarmee rondkomen als je uzelf ook alles ontzegt.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord is "neen". Als je geen sponsor hebt kan je het na je eerste dag bachelor niet rooien om een gezin te stichten, tenminste niet op zelfstandige onafhankelijke basis. Er is een verschil tussen een kindje in elkaar knutselen en verantwoord een gezin stichten met een partner. Trouwens. Waar haal je de vraag vandaan. Je weet toch dat je om comfortabel te leven, geld nodig hebt. Zonder centen ben je afhankelijk van de gratie gemeenschap. Wat is je punt uiteindelijk ? Je vraag klinkt ondertussen achterhaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Het antwoord is "neen". Als je geen sponsor hebt kan je het na je eerste dag bachelor niet rooien om een gezin te stichten, tenminste niet op zelfstandige onafhankelijke basis.
Dit is al een duidelijke neen van Rudy. "om een gezin te stichten" was ook niet echt de vraag. Gewoon het aankunnen om zelfstandig gaan te wonen. Dat is de vraag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Johan, alleen in een tentje of caravan wonen is nu toch ook niet zo echt duur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() "Er is een verschil tussen een kindje in elkaar knutselen en verantwoord een gezin stichten met een partner."
Hier wil ik ook nog even op terugkomen....Als het over ouders gaat tenminste... We gaan er hier van uit dat de jongere tot zijn 21 naar school kan hiervoor kan rekenen op de steun en centen van zijn ouders. Als dat nog steeds "een kindje in elkaar knutselen" is dan vraag ik me af wat volgens U een 'minnimum' aan verantwoordelijkheid is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() OP....
Het gegeven is simpel, Je studeert af met een bachelor, zonder schulden maar ook zonder startkapitaal. Hoe gaat je leven eruit zien? Toch niet moeilijk dacht ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Johan, alleen in een tentje of caravan wonen is nu toch ook niet zo echt duur.
Verboden bij wet... |
![]() |
![]() |