Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2013, 10:16   #341
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Die kerel verdient zo'n forum niet. Wat is er? Omdat hij ooit eens wat protagonisme opgeëist heeft, telt hij mee met de groten of zo?
iedereen waarvan Guy Verhofstadt het nodig vond om er zijn persoonlijke justitie-loge op af te sturen, telt mee bij de groten, of verdient op zijn minst een kans, al is het maar om een beetje van dat onrecht goed te maken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 12:53   #342
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is een discussieforum Edina, weerleg gerust, draag argumenten aan, maar persoonlijk worden en iemands werk erbij sleuren geeft enkel je zwakte aan in de discussie.

De positie van islam in onze samenleving...wat zou dit dan volgens u moeten zijn? Iedere moslim is vrij de vijf pijlers van zijn geloof te belijden, niemand weerhoudt je daarvan!
Dus hebben moslims hier dezelfde vrijheden als andere gelovigen...maar anders dan Christenen, Boeddhisten, Hindoe's beweren enkel moslims onvoldoende " vrijheden" te hebben en koppelen sommigen zelf hun achterstand daaraan, mij lijkt met probleem dan eerder te zitten bij de verwachtingen die moslims wel, en anderen niet koesteren, namelijk dat de samenleving zich plooit, naar alle vormen van regelgeving die het leven van moslims zouden moeten beheersen van geboorte tot dood.

Dat moet de samenleving niet, bijgevolg moeten moslims die dit eisen, zich neerleggen bij de betekenis van religie hier, punt uit Edina.
Wanneer dit gebeurd zou die achterstand flink teruglopen, en vooral de positie van hun vrouwen, kinderen er snel op vooruit gaan, maar blijkbaar vindt u dit geen aandachtspunt!

Bovendien zijn moslims in die geloofsbeleving selectief, geld aannemen zonder arbeid verricht te hebben mag van de koran ook niet, heeft u er al eentje om die reden een uitkering horen weigeren?

Juist ja....
Kijk Alice, als je je vermeende expertise in een thema te pas en te onpas gebruikt als autoriteitsargument, dan moet je ook kunnen verdragen dat daar kritiek op komt.

In niets van wat ik tot nog toe van jou op dit forum heb gelezen, blijkt dat jij je openstelt voor de bevolkingsgroep waarmee je moet werken. Hoewel niemand het zal ontkennen dat allochtonen ook zelf verantwoordelijkheden hebben, zal je hen daar niet van kunnen overtuigen wanneer je geen aandacht hebt voor terechte verzuchtingen van hun kant. Dat was mijn punt.

En als jij werkelijk denkt dat jonge moslims gefrustreerd zijn over de positie van de islam in de samenleving dan is het erger dan ik al dacht. Want het is natuurlijk hun sociaaleconomische positie waarover ze gefrustreerd zijn. En hoewel dat niet louter terug te brengen is tot discriminatie, is het ronduit belachelijk om te beweren dat ze daar niet mee geconfronteerd worden. Wanneer ze bijvoorbeeld weer eens niet in een discotheek binnen mogen, wanneer net zij er weer eens worden uitgepikt voor een identiteitscontrole, wanneer een appartement weer eens plots niet meer te huur blijkt als ze hun naam zeggen of wanneer ze weer eens geen antwoord kregen op hun sollicitatiebrief. Dit soort discriminatie wordt hier op het forum zelfs openlijk verdedigd en dan heb ik jou nog nooit gehoord.

Laatst gewijzigd door Edina : 1 oktober 2013 om 12:56.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 13:00   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ze bijvoorbeeld weer eens niet in een discotheek binnen mogen, wanneer net zij er weer eens worden uitgepikt voor een identiteitscontrole, wanneer een appartement weer eens plots niet meer te huur bleek toen ze hun naam zeiden of wanneer ze weer eens geen antwoord kregen op hun sollicitatiebrief.]
wanneer ze bijvoorbeeld weer eens niet op school opdagen als ze daar weldegelijk verwacht worden, wanneer de OUDERS van die kinderen nooit op ouderavond opdagen alhoewel ze daar zeker verwacht worden om het gedrag van hun kinderen te bespreken, wanneer ze zich weer eens niet herinneren wat de democratisch gekozen wetten van dit land zijn en daarom in de gevangenis geraken, wanneer ze inderdaad amper nog een job kunnen vinden omdat ze een ellenlang strafblad hebben, wanneer ze zich als karnavalszotten verkleden en zichzelf daarom onmogelijk maken als kandidaat, wanneer ze een woning voorzien voor vier personen vullen met het drievoudige... het lijstje kan nog drie pagina's lang worden aangevuld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 oktober 2013 om 13:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 13:13   #344
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wanneer ze bijvoorbeeld weer eens niet op school opdagen als ze daar weldegelijk verwacht worden, wanneer de OUDERS van die kinderen nooit op ouderavond opdagen alhoewel ze daar zeker verwacht worden om het gedrag van hun kinderen te bespreken, wanneer ze zich weer eens niet herinneren wat de democratisch gekozen wetten van dit land zijn en daarom in de gevangenis geraken, wanneer ze inderdaad amper nog een job kunnen vinden omdat ze een ellenlang strafblad hebben, wanneer ze zich als karnavalszotten verkleden en zichzelf daarom onmogelijk maken als kandidaat, wanneer ze een woning voorzien voor vier personen vullen met het drievoudige... het lijstje kan nog drie pagina's lang worden aangevuld.
Je mist zoals gebruikelijk weer het punt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hoewel niemand het zal ontkennen dat allochtonen ook zelf verantwoordelijkheden hebben, zal je hen daar niet van kunnen overtuigen wanneer je geen aandacht hebt voor terechte verzuchtingen van hun kant.
Of beweer je nu dat de zaken die jij aanhaalt rechtvaardigen waarom er gediscrimineerd wordt?

Laatst gewijzigd door Edina : 1 oktober 2013 om 13:15.
Oud 1 oktober 2013, 13:25   #345
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mist zoals gebruikelijk weer het punt.
Hoe is't mogelijk, hoe is't mogelijk!

Citaat:
Of beweer je nu dat de zaken die jij aanhaalt rechtvaardigen waarom er gediscrimineerd wordt?
ik zou het niet weten. Ik gedraag me namelijk niet als pater Bwono Koetoeko die elk negerke eens gaat vertellen dat hij moet leren lezen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 oktober 2013, 14:18   #346
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou het niet weten. Ik gedraag me namelijk niet als pater Bwono Koetoeko die elk negerke eens gaat vertellen dat hij moet leren lezen.
Ik vermoedde al wel dat je geen kleur zou durven bekennen in deze. Maar het was eigenlijk een retorische vraag, aangezien je discriminatie al vaak genoeg hebt verdedigd hier op het forum.
Oud 1 oktober 2013, 15:11   #347
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoedde al wel dat je geen kleur zou durven bekennen in deze. Maar het was eigenlijk een retorische vraag, aangezien je discriminatie al vaak genoeg hebt verdedigd hier op het forum.
graag quotes please.

Oud 1 oktober 2013, 15:28   #348
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Kernbommen doden inderdaad meer mensen dan een gewone bom, ja. Als een gewoon munitiedepot ontploft, kan jij rustig doorslapen in je huis. Als een kernbom ontploft, vlieg je mee de lucht in en als je niet mee de lucht invliegt dan zal de straling of de contaminatie je wel inhalen.

Maar dat is het ergste niet. Het ergste is dat deze beslissing is genomen zonder enige inspraak van de Belgische bevolking. De regering heeft hierover zelfs jarenlang gelogen! Dat is pas echt wraakroepend.
Wraakroepend is dat ik rustig alles aan het lezen ben, en jij weeral off-topic gaat.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 15:53   #349
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Discriminatie zal dan wel van alle tijden zijn. De grootste discriminatie zal dan wel de monarchie zijn. Verder vrouwen..., en inderdaad ook mensen waarvan de perceptie is dat men er meer aan moet toegeven, dan dat men ervan terugkrijgt. Maar dat kan dan wel perceptie zijn.
Maar hetgeen geen perceptie is, dat er hier een paar honderdduizend "gediscrimineerden" rondlopen, terwijl men Polen... moet invoeren, met zowat, toch wat de arbeidsmarkt betreft, hetzelfde profiel (laaggeschoold, dikwijls nederlandsonkundig...) als deze "gediscrimineerden".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 15:59   #350
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die "discriminatie" waar jij het zo graag over hebt is een vijandigheid die ook heerst onder mensen van het eigen volk. Verzuring, jaloezie, nijd en afgunst. Competitie om het mooiste huis, de grootste auto, de duurste reis. Uw "discriminatie" op basis van huidskleur/afkomst/religie is dus een grote farce.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 16:07   #351
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20130915_00743240

De man van twaalf stielen en dertien ongelukken, Abou Jahjah, voelt zich in Libanon niet meer veilig, en wil nu "terugkomen" naar Belgieje.
Die weet heel goed dat de debiele pers in België voor hem klaarstaat. Ik heb één ding onthouden van alle berichten en persberichten: 'partij oprichten'.
Dat kan interessant worden.

En twee mensen hier hebben geopperd dat hij wordt gedoogd om als tegengewicht te dienen in het licht van de verkiezingen van 2014. Ook heel interessant.

Volgens mij is die kerel blut en zoekt hij wat financiële ondersteuning maandelijks uitgekeerd.

Naar zijn gedachtengoed heb ik het raden naar.

Hij laat het woord 'samenlevingsproblemen 'vallen. Wat weet die daarover?
Als je hem op een mesthoop zet, dan heeft die minstens drie uren nodig om te beseffen dat hij op een mesthoop zit.

En na die drie uren moet je hem zeker niet vragen of het koeienmest of varkensmest was. En waar je een goed pint kunt drinken, moet je hem ook niet vragen, en hoe ... Een vent tussen de dertig en de veertig neemt meestal zich allerlei allures voor en hij is een schoolvoorbeeld. Als hij de vijftig is gepasseerd , is hij een karikatuur van zichzelf. Een lege koker. Een eendagsvlieg en meer niet.

Ik heb die gast niet nodig. Ik heb van hem geen lessen te ontvangen. Op geen enkel vlak. Intellectueel gezien is die gewoon dikke bull-shit. Een Jamie Lannister in mineur.
Oud 1 oktober 2013, 16:14   #352
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Toch leuk, zo'n land waar je binnen en buiten kan wandelen zoals je 't zelf wil...
Er was nog niet genoeg last met extremistische moslims in dit land en nu deze volksopruier nog eens over de vloer... Buiten laten aub...
Vlaanderen moet toch iets oosters hebben na alle zomerse internationale festivals. En dat oosten mag geen 'ver van bed' show blijven, neen, hoor, we moeten dat van dichtbij kunnen meemaken. Een 'Abou Jaja' zal daarvoor wel zorgen.
Oud 1 oktober 2013, 16:30   #353
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Abou Jahja is een provocateur, iemands wiens ideeën ik totaal niet deel.
maar hij heeft soms wel een punt als het over discriminatie en racisme gaat in de Vlaamse samenleving.

Daarnaast is hij geen extremistische moslim, toch niet van geloof maar wel van cultuur (volgens hij zelf toch). Hij wil de sharia invoeren hier in België, is voor vrouwen aan de haard en is voor apartheid. Behalve die sharia komt hij zeer goed overeen met het VB.

Hij is wel Belg, spreekt perfect Nederlands, laat hem maar komen.
Er is geen discriminatie en racisme in Vlaanderen. Er is alleen sprake van zelfbehoud. Verwar het ene niet met het andere.

Hoe kan je trouwens met elkaar rijmen dat hij een punt heeft over discriminatie en racisme en de vrouwen aan de haard wilt, apartheid en de sharia hier wilt invoeren?

Hij komt langs geen kanten overeen met de VB. Ik stem niet voor VB maar VB is van hier (een hele brok context die niet uit de historische lucht valt) en die snotneus komt van ik weet niet waar. En iedereen lijkt te vallen voor dat groentje.
Oud 1 oktober 2013, 17:34   #354
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Wanneer ze bijvoorbeeld weer eens niet in een discotheek binnen mogen, ...
Tenzij die jonge moslims van u er werkelijk geen flauw benul van hebben wat een discotheek eigenlijk is, lijkt het me tamelijk onwaarschijnlijk dat ze 'weer eens' een discotheek binnen willen.

Een '100%-halal'-discotheek zou evenwel een 'gat in de markt' kunnen zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2013, 17:47   #355
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Er is geen discriminatie en racisme in Vlaanderen...
Sta mij toe dat te betwijfelen.

'Dankzij' mijn tamelijk 'verdacht mediterrane' uiterlijk heb ik al aan den lijve kunnen & mogen ondervinden op welke stieren zulks - volkomen ongevraagd - als een rode lap lijkt te werken.

Ik prijs mijzelf bovendien gelukkig dat ik al proefondervindelijk heb kunnen & mogen leren wat 'iemand met de nek aankijken' betekent.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 15:00   #356
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Tenzij die jonge moslims van u er werkelijk geen flauw benul van hebben wat een discotheek eigenlijk is, lijkt het me tamelijk onwaarschijnlijk dat ze 'weer eens' een discotheek binnen willen.

Een '100%-halal'-discotheek zou evenwel een 'gat in de markt' kunnen zijn.
Ik kan moeilijk geloven dat jij niet zou weten dat niet alle moslims even "vroom" zijn.
Oud 4 oktober 2013, 15:13   #357
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
graag quotes please.
Twee minuten zoeken leverde onderstaande al op. Meer tijd wil ik er echt niet aan spenderen. Ik denk dat iedereen jouw ideeën wel kent.

Citaat:
Ik volg Prof. Em. Matthias Storme volledig in zijn betoog dat enkel de STAAT niet mag discrimineren. Ik geef bijgevolg aan de verhuurders van het aangehaalde pand het volledige recht om te ventileren dat ze enkel marokkanen in hun pand wensen te hebben!

MAAR IK EIS DAARBIJ DAN VOORAL DAT WIJ VLAMINGEN DIEZELFDE RECHTEN OOK HEBBEN! en tot hiertoe hebben we die NIET (meer!).

En dan word ik beteke boos, zie je. op ALLE partijen die ons deze wet door de strot hebben geduwd.
D�*�*rom weet ik op welke partijen ik zeker niét zal stemmen!
Oud 4 oktober 2013, 15:28   #358
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Sta mij toe dat te betwijfelen.

'Dankzij' mijn tamelijk 'verdacht mediterrane' uiterlijk heb ik al aan den lijve kunnen & mogen ondervinden op welke stieren zulks - volkomen ongevraagd - als een rode lap lijkt te werken.

Ik prijs mijzelf bovendien gelukkig dat ik al proefondervindelijk heb kunnen & mogen leren wat 'iemand met de nek aankijken' betekent.

We "moeten" hen met de nek aankijken, venteke.

Zoniet..."probleme, vuile hond ?"

En toch kijk ik die vettige geitenneukers, met de neus aan.

"Ik" ben hier thuis, "zij" zijn nergens "thuis".
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 15:44   #359
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter info:

Stieren reageren niet op kleuren daar ze kleurenblind zijn.
Op de beweging die men maakt met het 'doek' dat is iets anders

Een test
Oud 4 oktober 2013, 16:01   #360
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee minuten zoeken leverde onderstaande al op. Meer tijd wil ik er echt niet aan spenderen. Ik denk dat iedereen jouw ideeën wel kent.
klopt. Ik ga met Storme akkoord dat enkel de Staat niet mag discrimineren.

Maar het verheugt me vooral dat jij met alle plezier je eigendommen aan Vlaams Blokkers zal verhuren. Zekers als ze tijdens de verkiezingstijd hun affiches aan de raam hangen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be