Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2013, 15:07   #301
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Denk ik ook. Daar had n-va een sterke campagne kunnen mee voeren in de pers, ze zouden er als witte ridders zijn uitgekomen. Nu is Pieters een even grote graaier dan al de anderen van de concurrerende partijen. Men vergist zich als men ervan uitgaat dat Jan Modaal dit niet doorheeft dat hij net als Stefaan De Clerck gewoon is teruggefloten door de voorzitters.
Dat is het beeld dat zal blijven.
Nu, naar de verkiezingen toe gaat dat geen enkel negatief gevolg hebben voor n-va omdat Pieters de politiek heeft verlaten. Die moet toch geen stemmen meer halen. Idem zo voor De Clerck.
Volledig mee akkoord.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:08   #302
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Logisch, ze hebben zowat allemaal mensen in hun partij die hetzelfde eerder probeerden. Sven Gatz kreeg ook maar de ingeving het niet langer op te vragen nadat er een storm van protest kwam. Norbert Debatselier heeft de poen in zijn zakken gestoken en zijn middenvinger opgestoken. Dat was de eerste bij wie de pers zich hierop heeft geworpen trouwens en terecht ook. Nu gaat sp.a het ook nog eens aan dat godsdienst leraarke (Sannen) geven ook.
Daar mag men van mijn part gerust tegen fulmineren. Ook in DM van vandaag stelt de journalist de vraag waarom sp.a hem dan zelf niet die vergoeding wil betalen, aangezien hij op hun vraag plaats ruimt voor iemand anders. Waarom moet de gemeenschap daar 300.000 euro bruto voor ophoesten ?

Dat is van in het begin mijn insteek geweest in dit topic : graaierij is van alle tijden en van alle politieke kleuren.
En Torfs, de etterbal, die geraakt er mee weg...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 3 oktober 2013, 15:09   #303
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Hij heeft die waarschijnlijk samen met Rikske Torfs aangevraagd.
Maar dat mag Yves natuurlijk niet vermelden.
Da's irrelevant. Wat wel relevant is, is dat torfs er mee weggeraakt.
Oud 3 oktober 2013, 15:09   #304
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe schattig, dat gevoel van compassie voor de nva; die bezorgdheid voor een goede uitslag in mei volgend jaar .... dat medeleven met die twee ex-leden die drugs gingen gebruiken in Thailand ....

Het pakt me.

.
Spartel spartel...

En respect voor giserke. Als ze allemaal als hem waren bij de N-VA dan viel er mee te leven.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:10   #305
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er was helemaal geen taktiek mee gemoeid.

Eerst doet Pieters alle moeite van de wereld om die graaicultuur te kortwieken, maar de klassieke machtspartijen verhinderen het hem.

Dan denkt hij maar dat hij zal cashen (en ik schreef reeds dat ik kan getuigen dat hij een schenker is aan goede Vlaamse doelen ...).

Dan lekt het uit. En hij zegt er simpelweg zijn waarheid: ik zal maar caschen, de anderen moesten mij maar volgen.

Dan ziet hij zijn kans schoon: hij zal niet cashen, als de vetzakken van de oude machtspartijen toch inbinden.
Die durfden dan niets anders meer dan inbinden. Want zo kort voor de verkiezingsstrijd in alle hevigheid gaat losbarsten ....

Eind van het verhaal: Pieters gaat de geschiedenis in als de man die de oude machtspartijen de arm omwrong ivm het gegraai van vrijwillige uitstappers.
Het siert je dat je openlijk toegeeft dat je aast op het geld van de oprotpremie van Danny Pieters voor jouw goede doel. Ga je hem ook contacteren dat hij toch niet van gedacht verandert ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:10   #306
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Als men zich van Pieters, één van de oprichters van de partij, wil distantiëren zal er eerst serieus wat boter bij de vis moeten geserveerd worden om te vermijden dat die man in een vlaag van rancune een ander potje opent.

Leer er mee leven: uw aanbeden NVA is oude wijn in nieuwe zakken.
In de veronderstelling dat er effectief al potjes zijn die hij kan opentrekken. Ik vermoed van niet, de partij is daar nog te jong voor.
Oud 3 oktober 2013, 15:38   #307
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Dakeyras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat een interview met Torfs in DM van vandaag. Waar hij véél te brave vragen krijgt...

Die pastoor wurmt zich ervan tussen door te beginnen praten dat hij het geld enkel zou houden moest hij het echt nodig hebben, dus dat hij het aan goede katholieke doelen gaat schenken. Hij zegt er nog bij : "ik geef mijn premie aan sociale doelen. Maar zie mij niet als een wilde weldoener"
De Morgen is dan ook een vod dat zichzelf als enige doelstelling bashen op de NVA heeft gesteld. Dit in tegenstelling tot te doen wat van een zichzelf tot kwaliteitskrant uiroepende krant mag verwacht worden: constant, vlijmscherp, keihard en meedogenloos bashen tegen alles wat macht heeft.

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 3 oktober 2013 om 15:38.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 15:40   #308
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En wat dan met Rikske Torfs, de vernieuwer van de CD&V. Je weet wel... enerzijds de premie optrekken, anderzijds weggeven aan goede doelen.

Hoe komt het toch dat je daar nog geen woord hebt aan versmost. Past het toevallig niet in je gezeik op de N-VA?
Ik dacht dat deze draad over Danny Pieters ging?

Heb ik ergens gezegd dat ik het gedrag van Torfs goedkeur? Kan u mij daarop quoten?
Oud 3 oktober 2013, 15:58   #309
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Yves Desmet, meer dan oeverloze frustratie vind je bij die man niet. Sarcasme, laat me niet lachen. Poelspoel (donkerrood) en Desmet (rood) het ultieme toppunt van de regimezender!
Desmet is hoofdredacteur van een krant, en heeft niets met zenders te maken.
En hij kan een heel aardig stukje schrijven
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 16:09   #310
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over Pieters kunt ge een mening hebben. Maar beweren dat de gesubsidieerde media in Vlaanderen/Belgie geen pot nat is, is nogal naief.
Trouwens de media in Belgie is gewoonweg pervers. In plaats van kritisch te zijn voor het regime, schurken zij ertegen aan.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 16:21   #311
Dakeyras
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Danny Pieters en Rikske Tors... twee handen op één buik.
En ik heb ook al meerdere malen gezegd dat de NVA even rot is als de traditionele partijen, dus ik zie niet in waar u het zou halen dat ik de traditionele partijen goedgezind zou zijn.
Oud 3 oktober 2013, 16:24   #312
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Over Pieters kunt ge een mening hebben. Maar beweren dat de gesubsidieerde media in Vlaanderen/Belgie geen pot nat is, is nogal naief.
Trouwens de media in Belgie is gewoonweg pervers. In plaats van kritisch te zijn voor het regime, schurken zij ertegen aan.
Druksels zoals 't Pallieterke zouden wel eens pervers kunnen zijn, dat klopt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 oktober 2013 om 16:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 16:27   #313
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, hij walgt van alles wat Vlaams is en dat toont zich in zijn schrijfsels.

Oh, en daarom ben jij een Desmet-fan.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 3 oktober 2013 om 16:27.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:00   #314
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Je vergeet de ubergraaier nog ... papa Van den Bossche die graaide al meermaals en slaagde er nog in een diplomaloos wicht met het IQ van een erwt minister te maken
Ik vergat ook de kracht van de veranderende graaicultuur : Ben Weyts die een vrouw in de raad van bestuur van VRT catapulteerde op enige verdienste dat ze met hem het bed deelt. En La Freya heeft tenminste nog een diploma (kandidatuur rechten) en iets dat daarvoor moet doorgaan (licentie communicatiewetenschappen). Onze Ben heeft zelf dat niet en is direct naar de Pol & Soc gegaan. En als je het over het IQ van een erwt wil hebben wil ik je dan weer met veel plezier verwijzen naar onze vlaamse minister van financiën. Die bewees reeds met veel verve zijn rekenkunsten live in het parlement.
Oud 3 oktober 2013, 17:02   #315
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Danny Graaiers
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:02   #316
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heb ik dat gezegd?

Even rot is misschien ietsiepietsie overdreven. Of niet?

copy - paste
Oud 3 oktober 2013, 17:02   #317
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom komt hij dan geregeld op televisie ? En ik heb het hier voor alle duidelijkheid niet over de zevende dag he.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:05   #318
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vergat ook de kracht van de veranderende graaicultuur : Ben Weyts die een vrouw in de raad van bestuur van VRT catapulteerde op enige verdienste dat ze met hem het bed deelt. En La Freya heeft tenminste nog een diploma (kandidatuur rechten) en iets dat daarvoor moet doorgaan (licentie communicatiewetenschappen). Onze Ben heeft zelf dat niet en is direct naar de Pol & Soc gegaan. En als je het over het IQ van een erwt wil hebben wil ik je dan weer met veel plezier verwijzen naar onze vlaamse minister van financiën. Die bewees reeds met veel verve zijn rekenkunsten live in het parlement.
nou nou, die N-VA ers toch.
Allemaal erwten in hun hoofd.
Peter, jongen, als we allemaal op onze stommiteiten afgerekend zouden worden, dan zijn we allemaal ameubes.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:08   #319
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou men de burger eens geen lijst kunnen bezorgen van de politici die de laatste 10 jaar zulke uittredingsvergoeding heeft opgetrokken.
En per partij, als dat niet te veel gevraagd is.
Niet interessant.
Enkel als het om de NVA gaat.
Maar dank zij de NVA en de laatste commotie zijn die dan nu afgevoerd!
Groen! mag proberen dat op zijn hoed te steken... maar niemand trok er zich een bal van aan, van wat ze wilden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 17:12   #320
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Twee vliegen in één klap.

Danny "pak-de-poen" Pieters heeft nu toch het licht gezien en doet afstand van zijn vergoeding. (we zullen wel nooit te horen krijgen of BDW zijn arm heeft moeten omwringen maar de ommekeer is wel bijzonder plots )

En de conferentie van voorzitters in de kamer heeft beslist om per direct de ontslagvergoeding bij vrijwillig opstappen van een kamerlid te schrappen.

Morgen komt het bureau van de senaat bijeen om over hetzelfde te beslissen.

De klokkenluider die de aanvraag van Pieters aan de pers (de morgen) heeft gelekt verdient een standbeeld.
Of die zit nu in een hoekje te bleiten...
Zoveel anderen die in alle stilte hun zakken hadden kunnen blijven vullen, en nu zijn ze dat snoepje kwijt!
Het is bijna: wie een put graaft voor een ander...valt er zelf in!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be