![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb gelezen dat het hier over langdurig werklozen gaat. En ik besef dat één jaartje werken niet volstaat om de rest van mijn leven werkloosheidsuitkering en pensioen te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nochtans is het realiteit dat een aantal mensen een heel leven lang doppen en dan op pensioen gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ook mongooltjes en andere gehancapten/ zieken is dit lot beschoren hen straffen voor hun ziekte/handicap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen onder hen kunnen trouwens terecht in beschermde werkplaatsen. (om hun straf uit te zitten volgens u) Het valt mij op hoe de topic starter het bij het rechte eind heeft en hier paniek voetbal gespeeld wordt om het voorstel te kelderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het percentage jongeren wat verder studeert ligt veel lager dan wie geen of enkel diploma middelbare school heeft. Verhoudingsgewijs ligt het percentage jongeren die geen diploma hebben of enkel middelbaar en werkloos zijn, veel hoger dan wie afstudeert, in hoger onderwijs,ongeacht de richting. Dus de groep afbouwen die niet het probleem vormen helpt de zaak niet vooruit. Wat dan wel? Stem het onderwijs beter af op bedrijven, laat jongeren meer stage doen in beroeps en technisch onderwijs, en verbind daaraan dat vrijkomende arbeidsplaatsen naar die jongeren gaan die studie en stage met succes in het begrijf hebben afgerond. Bedrijven moeten hen dus aannemen, tenzij ze grondig motiveren waarom ze dit niet willen. Sluit jongeren die op eigen initiatief de schoolbanken verlaten, omdat ze studies middelbaar niet afmaken, geschorst worden door spijbelen, uit van iedere vorm van uitkering. In de plaats krijgen ze opleiding in een bedrijf, wat hen een stagevergoeding geeft gelijk aan minimumuitkering OCMW en pas nadat ze dit afmaken, krijgen ze een volwaardig contract. Laat de maatschappelijk assistenten van het OCMW strikt begeleiden, drempels wegwerken maar ook dit verkloten, gewoon niet willen bestraffen met stopzetting stage en geen enkele vorm van fin steun. Doe dit ook met alle nieuwkomers die een sociale woning vragen, een leefloon, of zelfs invaliditeit, kijk dan of een beschutte werkplaats een oplossing kan bieden. 2. Stimuleer bedrijven meer mensen met lange afstand tot de arbeidsmarkt, ( langdurig werklozen!) aan te nemen. Geef extra voordelen, veel uitgebreider dan nu, zoals al binnen de dienstenchequesector gebeurt. Dat is goedkoper dan de uitkeringen nu. Uw voorstel zal er enkel voor zorgen dat geen enkel bedrijf zich nog hier vestigt. Maak het aantrekkelijk, en verplcht werklozen die banen aan te nemen. Richt Nederlands in op de werkvloer! Gelijke minimumlonen in heel Europa is een geweldig idee maar niet uitvoerbaar gezien de verschillen tussen landen. Schaf het vrij verkeer van personen af, enkel voor werkelijke knelpuntberoepen kan dit, tot de arbeidsmarkt zelf weer krachten kan leveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat bijlange niet iedereen ervoor geschikt is. Veel personen vinden het normaal om elke dag veel te laat te komen op hun job wat in veel sectoren not done is. Als je zo'n personen automatisch een volwaardig contract geeft dan zit je vast met die onbenullen. Laat ze zichzelf eerst maar eens bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() We leven niet in fabeltjesland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dit soort voorstellen zorgt ervoor dat er loondruk (naar beneden) komt wat een nadeel oplevert voor hoofdzakelijk laaggeschoolde werknemers. je kunt iemand in ruil voor zijn dop, onder het mom van re-integratie, bij de witte tornado's zetten. alleen zitten daar nu voltijdse krachten (met alle rechten) met een pree die een dop ver overschrijdt. doppers en vastaangestelden die hetzelfde werk doen maar waar de ene dubbel zoveel krijgt als de andere? dat lukt echt niet, zeker niet met overheden die moeten besparen (dan is de dopper economisch veel interessanter). en dan zet je de deur open naar de "working poor" Laatst gewijzigd door 1207 : 11 oktober 2013 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 11 oktober 2013 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() IK open een bedrijf, neem risico's, werk jarenlang om succes te hebben, bekijk constant de veranderde markt en probeer die altijd een stap voor te blijven ... en op een moment beslis IK dat ik beter kan delokaliseren. WAAROM moeten ze dan MIJN bedrijf afnemen en mij in de gevangenis steken? De werknemers zijn altijd betaald voor het werk dat ze gedaan hebben. Ik heb hun nooit beloofd dat ze tot hun pensioen hier mochten werken. De staat heeft altijd mooi de nodige RSZ en belastingen ontvangen. Beslis IK dan niet wat ik met mijn EIGEN opgebouwd bedrijf doe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k zal weer aan de drugs zitten denk ik, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze inderdaad het dubbele verdienen vind ik dat ze weinig reden tot staken hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() alleszins meer als 750/m voor een alleenstaande en 900 voor een gezinshoofd
hetzelfde gaat op voor jobs binnen: levering, transport, poetsdiensten, bandwerk, administratie,horeca, industrie, dienstensector, verplegingsdiensten,... we spreken over honderdduizenden jobs die in essentie door doppers aan 750 of 900 uitgevoerd kunnen worden. wedden dat jouw job ook door een dopper (bvb a2 diploma) uitgevoerd kan worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Persoonlijk vind ik dat elke maatregel moet getoetst worden aan het werk -motiverend karakter.
Te hoge belastingen zoals in België zijn bvb geen goed idee omdat ze mensen demotiveren om te werken. Indien men dan nog eens zonder te werken een bepaald bedrag kan opstrijken is men nog minder gemotiveerd. Vandaar ben ik voorstander van de maatregel alsook van de mini jobs zoals in Duitsland, gewoon omdat ze de mensen motiveren om te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.rva.be/frames/frameset.as...ht_VW/&Items=3 1. Ik ben er dus helemaal niet zeker van dat iemand met een vast contract veel meer per uur verdient dan een werkloze. (op 30 uur) 2. Iemand met vast contract moet aan vereisten voldoen om zijn job te behouden. Dat is niet het geval voor tewerkgestelde werklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. als je werklozen wil tewerkstellen zullen die ook aan vereisten moeten voldoen om bvb hun dop/leefloon te behouden jimmyb in duitsland zijn er bedrijven die gewoon al hun vast personeel vervangen hebben met mini- en 1 eurojobs omdat het voor hen economisch interessanter is. wil jij dat dit jou overkomt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand weet hoe het geregeld zou worden of wat het loon van die werkloze zou zijn. Maar iedereen weet wel dat het een slecht voorstel is. Is men nu echt zo bang om te werken ? |
|
![]() |
![]() |