![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zoals de jobtjes die Alcie voorstelde.. wil jij je laten verzorgen door onbekwame mensen? wil jij je kinderen toevertrouwen aan onbekwame mensen? en jij vind dat een goed idee? onbegrijpelijk
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() als je nog meer van die onzin uit je botten slaat, ja, waarschijnlijk.
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, men is bang dat het systeem langs onder uitgehold wordt
een facteur heeft vandaag ca 12 �* 1300 euro en diens job kan perfect door een langdurige dopper uitgevoerd worden. het probleem is niet die langdurige dopper; het probleem is dat straks al die facteurs plots verplicht worden om aan het doptarief te moeten zullen gaan werken omdat ze anders te duur zijn. het probleem is dat bedrijven zullen zeggen dat doppers kostengunstiger zijn. wat ik hier vertel zie je gewoon in Duitsland het startidee klinkt leuk maar de uitvoering trekt op niets en is gewoon een kostenverlaging op kap vd werkende mens. en neen, jij wilt straks ook geen 30% minder gaan verdienen omdat nen dopper goedkoper is. da concept is toch niet zo heel moeilijk te breipen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik toen iemand zijn job afgepakt? Ik dacht het niet, dankzij mensen zoals ik konden kinderen veel meer lezen omdat het aantal kinderen per leesouder beperkt wordt tot 4 of 5. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Het gaat ook niet om fulltime jobs. De werkloze wordt per uur dus beter betaalt, weinig interessant voor werkgevers. Het enige wat gebeurd is is dat de betalende mens, dus ook de werkende, iets terug krijgt van zijn investering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zich geen probleem met gemeenschapsdienst voor werklozen, mits bijtelling tot normaal uurloon. Voor vele werklozen zou dit zelfs heel goed van pas komen.
Als het maar niet altijd dezelfde zijn die opgeroepen worden.
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak u geen zorgen, er is de structuur noch de middelen om zo iets te organiseren.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die een job weigeren omdat ze, op dat ogenblik, daar minder betaald orden dan hun dop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dop zakt tegenwoordig vrij snel voor de meesten. Bon laten ze dan die nemen met een lage dop en hun voorstellen wat bij te klussen tegen een bijkomende vergoeding boven hun dop. Ben er zeker van dat er nogal wat kandidaten zullen zijn.
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben het gaan navragen, als ik dop krijg ik als zelfstandige (en dan nog omdat ik geluk heb) 470€ per maand.
Niet meer dan dat. Tja ..470€ is wel heel erg weinig. Mijn eigen schuld natuurlijk, ik had nooit zelfstandige mogen worden; niemand zou dat nog mogen doen zelfs.
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou u reageren indien het uw eigen kind(eren) betreft ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik ken er wel een paar die gemeenschapsdienst doen. Toezicht op school tijdens de maaltijden, op de bus enz. En nee, er werden geen leerkrachten ontslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
nl dat je nog iemand anders tenlaste hebt, dus dat dopgeld geld voor minstens 2 personen(de dopper + degene die hij ten laste heeft) als je wilt vergelijken moet je het dus ten minste delen door 2
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() oh, als ze dus geen vast contract hebben werken ze dan opeens wel bekwaam? komaan zeg..
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie een werkloosheidsuitkering krijgt is niet " onbekwaam" om ergens de handen uit de mouwen te steken! Om boeken, maaltijden uit te delen,patienten van de ene verdieping naar de andere te helpen, wie opgenomen wordt naar de juiste verdieping te brengen in een ziekenhuis, te helpen in een keuken voor bejaarden, openbaar domein netjes te houden, hoef je echt niet " gekwalificieerd" personeel aan te nemen! U doet net alsof werken, inplaats van enkel een uitkering te ontvangen, een vies begrip is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat mensen bijvoorbeeld twee tot maximum drie jaar tijd krijgen zelf een job te zoeken of opleiding te volgen, ook goed, je moet van mij werkloosheidsuitkeringen niet afschaffen, maar wie na drie jaar zelf niets gevonden heeft, die mag van mij gekoppeld aan eender welke uitkering, wel verplicht worden om werk aan te nemen, op die voorwaarde dat je er medisch geschikt voor bent en het na een jaar leidt tot een vast contract. Uiteraard mag dit er niet toe leiden dat anderen binnen dezelfde baan dan hun werk verliezen, werkgevers die dit flikken moet je dan uitsluiten van het systheem, die komen dan niet meer in aanmerking voor die stageplaatsen want gedurende die periode van een jaar dat een werkloze daar geplaatst wordt, moet een bedrijf wel extra fin voorwaarden krijgen en moet er werk worden gemaakt van opvolging door de VDAB om te vermijden dat mensen hun kans bewust verkloten. |
|
![]() |
![]() |