![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het zijn ook de grootste allochtone groepen in België. De mensen uit Iran die hier zijn, zijn vooral vluchtelingen die nooit meer terug willen.
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de macht hele steden te ontvolken. Maar niet meer dan dat tegelijk, en dan nog alleen specifieke steden. Die macht noemt men kennis
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"experimenteren" wil noemen, dan doet U maar. Ik vind het gewoon gortig, het goedkeuren van seksuele betrekkingen van volwassenen tussen kinderen. Laat het ons dan een verschil in smaak noemen, dan is de discusie direct gedaan.
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zit het verschil kwa levensregels? Hebben de Jeminitische moslims soms een "Jeminitische Koran" en de Belgische moslims een Belgische Koran? Als personen dingen doen die tegen de wetgeving ingaan (goddelijk of seculier, da's even een ander verhaal) , zijn die personen niet tegen de conventies aan't ingaan?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 oktober 2013 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie inderdaad verschillende verschijnselen (institutionaliseren van homoseksualiteit, toenemende seksualisering van kinderen, enz..) en de aanvaarding daarvan als deel van een breder fenomeen (verlies van de traditionele waarden of zelfs verlies van waarden tout court). Dat wil niet zeggen dat er onderling geen verschil is tussen die verschijnselen of dat sommige niet schadelijker zijn dan andere. Ik weet niet waarom ik nog moeite doe, een serieus antwoord of oprechte aanzet tot discussie is van u blijkbaar niet te verwachten. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of verschilt de Iraanse koran van de Marokkaanse en Turkse ??
![]() |
![]() |
#108 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, nog niet. Moet dat? Ik wil U gerust vertellen hoe U Antwerpen kan ontvolken hoor. Gewoon wachten op een Noordwestenwind. En de rest, als u het wil weten, dat kan via PM.
Citaat:
Citaat:
Ik geef als tegenargument dat vroeger het geen probleem was kinderen te laten huwen ivm Europese politieke spelletjes, en dat dit feitje aangehaald wordt om het huwelijk van Mohammed de profeet met de 6 jarige Aïsha goed te praten. Een ander tegenargument is het Victoriaanse tijdperk... Citaat:
Weet U wat, hier is de mijne "conventies: afspraken gemaakt tussen verschillende personen of partijen". Komt verdomd dicht bij de uitleg uit het woordenboek ten andere. Citaat:
Ik vind het eerder een goede stap in de juiste richting, aanvaarden van anderen zonder verplichtingen op te leggen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een land in oorlog (niet vanwege godsdienst maar om gebied en macht) onderwijst haar volk anders dan een land dat in vrede leeft met haar buren. De Koran wordt opzettelijk anders onderwezen, om zo mensen voor HUN zaak te winnen. Iran is dus volledig verkeerd bezig en daarom dat ze zo in de sh*t zitten. Marokko is goed bezig en heeft zelfs de grootste Coca Cola fabriek van Afrika naar Tanger gelokt. Daar draait het voor de bevolking om: werkzekerheid, gezondheidszorg,... Ik ben een maand terug van Marokko en ze zitten daar op één lijn: werk is het belangrijkste. En als ze gaan bidden, dan bidden ze voor een beter leven. Ze zijn altijd blij als de eerste toeristen aankomen, want die zorgen voor meer werk (in cafe's, restaurants,...). Veel autochtone Europeanen tegengekomen aan de berberse kant zoals in Al Hoceima. Het land is een totaal andere wereld in vergelijking met Iran.
![]() |
![]() |
#110 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tot de 17de eeuw werden kinderen gezien als miniatuurvolwassenen, de wereld van het 'kind' werd toen pas 'ontdekt'. De voorbeelden die je hier aanhaalt zijn compleet belachelijk. Het is zo duidelijk als wat dat bij jou fundamentele kennis over het verleden ontbreekt. Ik had het natuurlijk niet over de middeleeuwen of de 19de eeuw, maar eerder over begin 20e eeuw. Ik maakte de vergissing er van uit te gaan dat je dat wel zou snappen. Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 7 oktober 2013 om 21:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denkt men in Marokko anders over adoptie dan (Kafala)?
![]() |
![]() |
#112 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PM onderweg.
Citaat:
Ik weet het, ik gebruik graag voorbeelden uit het verleden om aan te tonen hoe dom bepaalde opvattingen nu wel zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar... Je kunt met feiten goochelen. Die Coca Cola fabriek zal vast wel fantastisch zijn, maar je hebt het hier over een gigantische olieproducent waarvan best wat welvaart doorsijpelt naar lagere regionen.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Schepen
|
![]() Het is belangrijk dat kinderen liefde krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor degenen die het verschil niet kennen tussen daden van tieners onderling en daden van tieners met volwassenen lees hieronder:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om even terug on topic te geraken:
We leven in een tijd dat M/M en V/V huwelijken mogelijk zijn. Seks tussen volwassen familieleden is dus ook toegestaan. Waarom zou het dan niet mogelijk moeten zijn om vb. op latere leeftijd met je moeder of vader te huwen? Tenslotte mag seks wel, kinderen komen er niet van en niemand heeft er last van? Men zou op die manier de erfenisrechten kunnen omzeilen, vruchtgebruik op de volledige inboedel kunnen eisen (dat kan nu namelijk ook als papa met een tweede vrouw huwt of zelfs maar wettelijk gaat samenwonen, terwijl die vrouw jonger dan zijn eigen kinderen is). Vraag: wat zijn hierbij de ethische bezwaren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om even de puntjes op mijn "i" te zetten: ik ben ook enkel voorstander van het homohuwelijk omdat er een burgerlijk huwelijk bestaat. Toch nog even over de kwestie hierover in Iran: in de islam impliceert het adopteren van een kind geen bloedband. Het kind behoudt zijn of haar eigen achternaam en wordt nooit volledig deel van de familie (wat biologisch gezien logisch is). Daarom dient de wet er dus wel degelijk liefdesbanden tussen adoptiezus- en broer of ouder en kind te regelen. Anders dan hier, waar adoptie gelijk staat aan een bloedverwantschap om historische redenen (o.a. erfenis, zie de Romeinse adoptiekeizers).
Laatst gewijzigd door lombas : 12 oktober 2013 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan zijn, wat niet wegneemt dat ik tegen het burgerlijk huwelijk ben.
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |