Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 19:02   #381
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Kan iemand mij zeggen hoevéél 'burgers'/'kiezers' precies zijn ondervraagd voor die 'enquête', en op welke manier die ondervraagde mensen zijn gecontacteerd/geselecteerd?

En zijn dat dan dezelfde mensen die werden ondervraagd bij de vorige enquête van "De Standaard/VRT", of zijn het anderen?

En waarom vind ik nergens iets terug over de gehanteerde 'foutenmarge'?

Het staat nochtans duidelijk in een afzonderlijke tekstblok :

Citaat:
Methodologie : Het onderzoeksbureau TNS Media voerde deze opiniepeiling uit tussen 23 september en 7 oktober 2013, in opdracht van De Standaard en de VRT. Er werden 1.014 Nederlandstalige stemgerechtigden uit Vlaanderen telefonisch ondervraagd op basis van een getrapte toevalssteekproef. 6,1procent van de respondenten gaf geen keuze aan. Dat betekent niet noodzakelijk dat ze zwevende of onbesliste kiezers zijn.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 14 oktober 2013 om 19:03. Reden: typo...
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:03   #382
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Hangt van het resultaat af.
Als de NVA klappen krijgt, is het een referentie voor de tegenstanders
Als de NVA hoge scores haalt, is het een referentie voor de voorstanders.

Eigenlijk is het eenvoudiger: de enige peiling die een referentie is, ongeacht de krant of zender, is die die op regelmatige tijdstippen in een hokje wordt genomen. De volgende is ergens in mei.

Al heb ik heimelijk nu op dit moment compassie met de NVA'ers die zich altijd baseren op peilingen om te zeggen : na mei 2014 zullen jullie nogal wat beleven. Maar sssjt, dit mag ik niet zeggen.

Je hebt overschot van gelijk, maar juist daarom geldt wat je schrijft in je laatste paragraaf evengoed voor de belgisch-nationalisten die zich baseren op peilingen om te zeggen: Di Rupo en De Block verkopen de N-VA een oplawaai.
Oud 14 oktober 2013, 19:05   #383
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
OK, bedankt voor de informatie

Ik had eigenlijk geen goesting om lang te zoeken, en de web-stek van de BRT had ik nog niet bekeken.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:05   #384
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De SP.A moet eindelijk uit ALLE regeringen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:07   #385
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

De machine loopt precies op volle toeren:
Ico Maly (Kif kif) 2 dagen op rij:
Citaat:
Een misstap of overmoedigheid konden nog weggelachen worden met een kwinkslag hier en daar of een guitig lachje. Die tijd lijkt na dit weekend voorbij. De vertoogmachine van N-VA begint serieus te sputteren en dat is ook af te lezen aan de peilingen.
http://www.knack.be/nieuws/opiniemak...y-ico-137.html

Johan Ackaert (UHasselt):
Citaat:
N-VA een prijs betaalt voor haar onervarenheid met lokaal bestuur. Er gaat bijna geen week voorbij of een gemeente met de N-VA in de meerderheid, komt negatief in het nieuws. In Turnhout kwam de N-VA-burgemeester in conflict met de rest van de partij wat leidde tot de val van de meerderheid, de verbanning van N-VA naar de oppositiebanken en het ontslag van dissidenten uit de partij.
LOl. Ze geven een voorbeeld. Dat na de peilings plaathad (alle het schorsen)
Citaat:
'Ik heb de indruk dat de vorige gemeenteraadsverkiezingen alleszins toch zeer sterk landelijk beïnvloed zijn door de N-VA en zeker door de figuur van Bart De Wever,' zegt Ackaert. 'Het is moeilijk om vooruit te blikken naar de volgende verkiezingen, maar alleszins heeft het imago van N-VA als een zeer goed geoliede slagkrachtige machine te lijden onder wat er de jongste weken aan het gebeuren is.'
http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-111588.html
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:10   #386
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niet dat ik me stoor aan het feit maar ik ben teleurgesteld dat Open VLD geen liberaal in de top 10 heeft van populairste politici. Maggie De Block is een repressieve fundamentaliste net als Eddie De Block. Ideologisch zou ze evengoed passen op de lijst van het Vlaams Belang. Annemie Turtelboom is ex-CVP. Ik betreur het dat er geen liberaal als Degucht in de top 10 staat.

Kris Peeters laat zich dagelijks door persfotograven fotograferen. Het is hem vooral te doen om op de foto te komen en nooit om een beleid waar te realiseren:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=166639
Kris Peeter's discreet overleg zonder fotograaf bestaat niet.

Ik denk dat het beetje jouw wens uitspreken is om die analyse te maken.

Dat men Bart De Wever eerder premier ziet worden dan minister-president bewijst dat de bevolking niet dom is.
Het is een bijna letterlijke quote uit het krantenartikel. Het resultaat verwondert mij niet echt. Toegegeven dat ik er natuurlijk wel binnenpretjes bij heb dat de blokkers niks van het verlies van n-va konden binnenhalen.
Oud 14 oktober 2013, 19:11   #387
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt overschot van gelijk, maar juist daarom geldt wat je schrijft in je laatste paragraaf evengoed voor de belgisch-nationalisten die zich baseren op peilingen om te zeggen: Di Rupo en De Block verkopen de N-VA een oplawaai.
Uiteraard. Maar dan doe ik geen opmerkingen, omdat het gaat om forummers all�* Henri1, en ik heb daar compassie mee. Jullie zijn al met voldoende om erop te kloppen.
Oud 14 oktober 2013, 19:12   #388
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nog 'n 'artikel' : http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-111588.html

Citaat:

<< 'Het imago van de N-VA heeft een deuk gekregen door wat er de jongste weken aan het gebeuren is in de lokale politiek.' Dat zegt politicoloog Johan Ackaert.

Precies een jaar na de gemeenteraadsverkiezingen ziet het ernaar uit dat N-VA een prijs betaalt voor haar onervarenheid met lokaal bestuur. Er gaat bijna geen week voorbij of een gemeente met de N-VA in de meerderheid, komt negatief in het nieuws. In Turnhout kwam de N-VA-burgemeester in conflict met de rest van de partij wat leidde tot de val van de meerderheid, de verbanning van N-VA naar de oppositiebanken en het ontslag van dissidenten uit de partij... >>

(eigen onderstreping)

Dit komt uit een heus boekske voor 'intellectuelen'

Het is ondertussen al een jaar (= 52 - tweeënvijftig! - weken) geleden dat die stembusgang plaatsvond.

Naast het voorbeeld van Turnhout, komt er echter in het hele artikel niks meer dat 'de jongste weken' in 'bijna geen week' meer voorbij gaat.

De boekskes voor 'intellectuelen' zijn ook niet meer wat ze ooit waren, zeker?

En ik maar hopen op een ware lawine van schandaaltjes

Dit was dan nog wat 'Nieuws' over "De Enquête"
Sinds Rik Van Cauwelaert plaats ruimde voor Jörgen Oosterwael, de man die werkte voor o.a. de Morgen, Humo en Patrick Jansens, is de Knack inderdaad niet meer wat het geweest is.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 oktober 2013 om 19:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:17   #389
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
De machine loopt precies op volle toeren:
Ico Maly (Kif kif) 2 dagen op rij: http://www.knack.be/nieuws/opiniemak...y-ico-137.html

Johan Ackaert (UHasselt):LOl. Ze geven een voorbeeld. Dat na de peilings plaathad (alle het schorsen)

http://www.knack.be/nieuws/belgie/im...al-111588.html
Er gaat geen week voorbij ???

Turnhout, met die bende gelukzoekende marginalen (sommigen, mind you), en Geel, waar je niks meer van hoort?

Oud 14 oktober 2013, 19:19   #390
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een beetje marketingboy weet dat je oververtegenwoordigd moet zijn en mee moet surfen op de hype van het moment. Het is tijd voor een New Beat en negativisme ( ruzie tussen partijen) zal electoraal worden afgestraft.

Veel heeft ook met het getal 13 te maken van 2013. Wij kijken allemaal vooruit naar het aftellen van dit rotgetaljaar. 14 van 2014 is een geluksgetal en de mensen zullen daar van genieten. Negativisten zullen genegeerd en toegelachen worden.
ik denk dat je toe bent aan een paar sessies bij Ingeborg, Dru Yoga, mediteren, innerlijke vrede vinden en zo. Op 22 oktober vertrekt de volgende groep naar India.
http://www.ingeborg.ws/ingeborg_agen...?RubriekId=193
Oud 14 oktober 2013, 19:19   #391
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds Rik Van Cauwelaert plaats ruimde voor Jörgen Oosterwael, de man die werkte voor o.a. de Morgen, Humo en Patrick Jansens, is de Knack inderdaad niet meer wat het geweest is.
Integendeel! Met Van Cauwelaert was de Knack bezig af te glijden naar een soort veredeld en verkapt partijblad van de N-VA. En gelukkig hebben ze dat daar op tijd en stond ingezien.

Nu, dit gezegd zijnde, vind ik het wat laat dat ze die verdoken NVA-er Van Cauwelaert aan de deur hebben gezet. Een journalist dient objectief te zijn en dat was Rikske maar allerminst. Onder Van Cauwelaert verloor de Knack veel lezers. En het is nog maar de vraag of ze dit nog ooit zullen kunnen rechttrekken.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:21   #392
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Integendeel! Met Van Cauwelaert was de Knack bezig af te glijden naar een soort veredeld en verkapt partijblad van de N-VA. En gelukkig hebben ze dat daar op tijd en stond ingezien.

Nu, dit gezegd zijnde, vind ik het wat laat dat ze die verdoken NVA-er Van Cauwelaert aan de deur hebben gezet. Een journalist dient objectief te zijn en dat was Rikske maar allerminst. Onder Van Cauwelaert verloor de Knack veel lezers. En het is nog maar de vraag of ze dit nog ooit zullen kunnen rechttrekken.
Van Cauwelaert is een federalist, maar absoluut geen separatist.
Oud 14 oktober 2013, 19:21   #393
Plydoor Lippens
Banneling

Standaard

Mooi resultaat, het werd tijd dat die paljassen een draai rond de oren kregen. De belgen zijn weer wakker geworden en zien dat de huidige regering klaar staat om hen op de weg te helpen naar een beter en verdraagzaam België.
Plydoor Lippens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:22   #394
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de evidentie Bekijk bericht
Juist, hij zou niet mogen blijven liegen. Hij moet eindelijk gaan toegeven dat de belastingen verminderd zijn, de ceo's van donze staatsbedriven correct en transparant zijn benoemd en de concurrentiekracht van de ondernemingen hersteld is. Hij moet eindelijk ook gaan toegeven dat dit te danken is aan de PS en dit ondanks deze partij haar eigen gewest decennialang heeft bestuurd en het samen met Brussel armer heeft gemaakt dan Roemenië.
En juist die partij, heeft ons land nu tot één van de beste van Europa gemaakt.

---------------------------------

Ik verwacht wel dat de bevolking binnen enkele weken het spel van de regimepers zal doorzien. Behalve de dolgedraaide supporters van de rode duivels natuurlijk.
Misschien is de boodschap van deze peiling dat hij beter tijd en inspanning zou steken in het overtuigen van de man in de straat dan in mij ? De peiling geeft alvast aan dat zijn score relatief zwaar daalt, en die van zijn opponenten stijgt.
Oud 14 oktober 2013, 19:26   #395
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien is de boodschap van deze peiling dat hij beter tijd en inspanning zou steken in het overtuigen van de man in de straat dan in mij ? De peiling geeft alvast aan dat zijn score relatief zwaar daalt, en die van zijn opponenten stijgt.
In die andere peiling kwam de SP.A nog dichter bij de 10%. Hebt ge daar ook zo veel over liggen foeteren?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 14 oktober 2013 om 19:26.
Oud 14 oktober 2013, 19:30   #396
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is de boodschap van deze peiling dat hij beter tijd en inspanning zou steken in het overtuigen van de man in de straat dan in mij? De peiling geeft alvast aan dat zijn score relatief zwaar daalt, en die van zijn opponenten stijgt.

Bij 1014 telefonisch ondervraagde mensen, ja.

"Beer, schieten; vel, verkopen."

Best wel in die volgorde
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)

Laatst gewijzigd door djimi : 14 oktober 2013 om 19:31.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2013, 19:35   #397
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Van Cauwelaert is een federalist, maar absoluut geen separatist.
Niet lang voor Van Cauwelaert verdween liet hij in Terzake horen dat hij republikein is. Dat zal zijn carriere ook geen goed gedaan hebben....

En aan de verkoopcijfers te zien heeft het Knack geen goed gedaan dat Van Cauwelaert weg is.
Oud 14 oktober 2013, 19:41   #398
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plydoor Lippens Bekijk bericht
Mooi resultaat, het werd tijd dat die paljassen een draai rond de oren kregen. De belgen zijn weer wakker geworden en zien dat de huidige regering klaar staat om hen op de weg te helpen naar een beter en verdraagzaam België.
Juist ja....

Verdraagzaamheid wordt dan ook in de hand gewerkt door ervoor te zorgen er regeringen gevormd worden waarin niet eens de helft van s' lands grootste taalgroep vertegenwoordigd wordt.
Oud 14 oktober 2013, 19:53   #399
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet lang voor Van Cauwelaert verdween liet hij in Terzake horen dat hij republikein is. Dat zal zijn carriere ook geen goed gedaan hebben....

En aan de verkoopcijfers te zien heeft het Knack geen goed gedaan dat Van Cauwelaert weg is.
Ge hebt ook federalistische republikeinen.
Oud 14 oktober 2013, 20:13   #400
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Man kan jij zeveren zeg.
Je hebt echt geen weerwerk hé.
Doei !
Ik zou zeggen : kom eens meepraten als je weet over wat het gaat. Dat is altijd handig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be