Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 23:34   #181
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat zal inderdaad de ENIGE oplossing zijn!
Dat m�*g niet.

Niet dat de middelen er niet zijn.

Maar de kustwacht, guardia civil e.d. krijgen richtlijnen.

Mensen die in gevaar zijn (en dat zijn ze allemaal in die gammele bootjes e.d.), moeten aan boord genomen worden, eens aan boord moeten ze aan (Europese) wal gebracht worden, waar 'n heel team klaar staat om ze te pamperen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 00:38   #182
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik hoop van ganser harte dat ze ze allemaal op el Hierro zullen droppen, zo kan jij ook méégenieten van die multicul 'verrijking'!
Ik heb volop van de multicul kunnen genieten in mijn Gentse jaren.

Voor iemand die in den vreemde leeft heb je rare reflexen over vreemdelingen.

Of is het hun armoede en hun levens in gevaar die je hindert?

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2013 om 00:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 00:43   #183
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, als elke grootvader ook oom is, is het niet moeilijk dat er bloedbanden zijn.
Ik vraag me af hoe ze dat doen , met zoveel volk. Neuken die echt alleen binnen het eigen dorpje of wat?
Stamverband. Leven in uitgebreide families. Voor zover ik jarenlang gezien en ondervonden heb in de Gentse nachtcafés neuken ze zoveel blanke vrouwen als ze kunnen gezien de vraag groter is dan het aanbod.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2013 om 00:43.
Oud 15 oktober 2013, 00:55   #184
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Stamverband. Leven in uitgebreide families. Voor zover ik jarenlang gezien en ondervonden heb in de Gentse nachtcafés neuken ze zoveel blanke vrouwen als ze kunnen gezien de vraag groter is dan het aanbod.
En die Gentse blanke vrouwen gaan met nageslacht naar Afrika om dan met gamele bootjes de Middelandse zee over te steken terug naar Europa?

Ik moet toegeven, dan klinkt het gebruik van napalm op die bootjes een goed plan.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 oktober 2013 om 01:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 01:28   #185
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb volop van de multicul kunnen genieten in mijn Gentse jaren.

Voor iemand die in den vreemde leeft heb je rare reflexen over vreemdelingen.

Of is het hun armoede en hun levens in gevaar die je hindert?
Nee, ik heb geen rare reflexen in den vreemde, ik vreet de sociale zekerheid niet op die niet voor mij bestemd is, maar voor degenen die eraan bijgedragen hebben, ik heb hier geen sociale woning geëist, ik eis hier niet dat er voor mij uitzonderingen op de (slacht enzo)wetten gemaakt worden, ik eis niet dat iedereen zich maar aan mij moet aanpassen, ik loop hier niet rond als 'n Vlaamse boerin met klompen en eis dat ik dat altijd en overal moet kunnen èn er zelfs respect voor eisen, ik loop hier niet de crimineel uit te hangen, politie uit te schelden voor 'hoerenzonen', vrouwen/meisjes voor 'hoeren' e.d. etc. etc., ìk pas me aan, ìk hou m'n eigen broek op en respecteer de wetten, cultuur, moraal van 't land waar ik m�*g wonen.
Oud 15 oktober 2013, 02:46   #186
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb geen rare reflexen in den vreemde, ik vreet de sociale zekerheid niet op die niet voor mij bestemd is, maar voor degenen die eraan bijgedragen hebben, ik heb hier geen sociale woning geëist, ik eis hier niet dat er voor mij uitzonderingen op de (slacht enzo)wetten gemaakt worden, ik eis niet dat iedereen zich maar aan mij moet aanpassen, ik loop hier niet rond als 'n Vlaamse boerin met klompen en eis dat ik dat altijd en overal moet kunnen èn er zelfs respect voor eisen, ik loop hier niet de crimineel uit te hangen, politie uit te schelden voor 'hoerenzonen', vrouwen/meisjes voor 'hoeren' e.d. etc. etc., ìk pas me aan, ìk hou m'n eigen broek op en respecteer de wetten, cultuur, moraal van 't land waar ik m�*g wonen.
Mja, het cliché-taaltje over het profetariaat dat door het geciteerde EU-rapport weerlegd wordt.

Ik weet niet hoor, ik beschouw de Spanjaarden ook als vreemdelingen net zoals ik andere buitenlanders als vreemdelingen beschouw aangezien ik Belg ben (helaas) en zoals zij mij als vreemdeling beschouwen. Maar we schieten goed op met elkaar, dat wel.

Overigens vind ik dat de Islam die zich aan onze normen en waarden onttrekt, hoe en waar dan ook moet bestreden worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 oktober 2013 om 02:52.
Oud 15 oktober 2013, 03:37   #187
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, het cliché-taaltje over het profetariaat dat door het geciteerde EU-rapport weerlegd wordt.

Ik weet niet hoor, ik beschouw de Spanjaarden ook als vreemdelingen net zoals ik andere buitenlanders als vreemdelingen beschouw aangezien ik Belg ben (helaas) en zoals zij mij als vreemdeling beschouwen. Maar we schieten goed op met elkaar, dat wel.

Overigens vind ik dat de Islam die zich aan onze normen en waarden onttrekt, hoe en waar dan ook moet bestreden worden.
Ik heb geen vertrouwen in de EU en al zeker niet in dat rapport.

Besef jij wel hoeveel werklozen er in Spanje zijn, mensen die jarenlang gewerkt hebben, bedrijven die geen lonen meer (kunnen) uitbetalen, werkloosheidsuitkeringen maximaal 18 maanden en dan is 't op, finiquitos gehalveerd, geen recht op ayuda of subsidio voor velen, gezinnen die dagelijks uit hun huizen gezet worden, pensionistas die met hun armzalige pensioentje hun medicatie nog nauwelijks kunnen betalen en nog zoveel meer ellende...maar de gelukszoekers die btw enorme bedragen aan mensensmokkelaars kunnen betalen, met opzet in die gammele bootjes kruipen, de levens van hun vrouwen en kinderen op 't spel zettend, omdat ze weten dat de kustwacht hen moet aan boord nemen, zouden gepamperd moeten worden, 3 maanden gratis onderdak, voedsel, medische hulp etc...terwijl de Spanjaard met lede ogen moet toekijken en zelf verhongeren.

Wist je dat d�*e kinderen gratis maaltijden op school krijgen, autochtone Spaanse kinderen n�*et!
Ik kan je zo nog wel 'n heleboel misstanden opnoemen waar jin op el Hierro geen last of weet van hebt...

Ik kom niet op voor mezelf, maar voor de rechtmatige eigenaars van dit land en dat zijn de autochtone Spanjaarden!
Oud 15 oktober 2013, 10:20   #188
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen vertrouwen in de EU en al zeker niet in dat rapport.

Besef jij wel hoeveel werklozen er in Spanje zijn, mensen die jarenlang gewerkt hebben, bedrijven die geen lonen meer (kunnen) uitbetalen, werkloosheidsuitkeringen maximaal 18 maanden en dan is 't op, finiquitos gehalveerd, geen recht op ayuda of subsidio voor velen, gezinnen die dagelijks uit hun huizen gezet worden, pensionistas die met hun armzalige pensioentje hun medicatie nog nauwelijks kunnen betalen en nog zoveel meer ellende...maar de gelukszoekers die btw enorme bedragen aan mensensmokkelaars kunnen betalen, met opzet in die gammele bootjes kruipen, de levens van hun vrouwen en kinderen op 't spel zettend, omdat ze weten dat de kustwacht hen moet aan boord nemen, zouden gepamperd moeten worden, 3 maanden gratis onderdak, voedsel, medische hulp etc...terwijl de Spanjaard met lede ogen moet toekijken en zelf verhongeren.

Wist je dat d�*e kinderen gratis maaltijden op school krijgen, autochtone Spaanse kinderen n�*et!
Ik kan je zo nog wel 'n heleboel misstanden opnoemen waar jin op el Hierro geen last of weet van hebt...

Ik kom niet op voor mezelf, maar voor de rechtmatige eigenaars van dit land en dat zijn de autochtone Spanjaarden!
Rapporten die je niet aanstaan, moet je verwerpen.

Ik volg de Spaanse crisis dagelijks op Spaanse radio en in Spaanse kranten en praat er dagelijks over met mijn chauffeur, een anti-PP Tinerfeño. Ik ben dus vrij goed op de hoogte van de huidige Spaanse ellende.

Canarias moet zo ongeveer de autonomie zijn met de hoogste werkloosheidsgraad, gezinnen in armoede, en tegelijk met de hoogste druk aan inwijkelingen, die (zoals jij) concurreren met de autochtonen voor dat werk. El Hierro is geen rijke enclave. De mensen schrapen hier een nederig landbouwersbestaan en de jeugd wijkt uit, naar de grotere eilanden of naar de peninsula, of naar het buitenland; er is industrie NUL en de toeristische sector is nooit van de grond gekomen - ze willen dat ook niet de herreño's-bimbachen die hun relatieve isolatie hebben weten te verdedigen tegen het overrompelende massatoerisme. En ja, daardoor is het nog een natuurbeschermd Arcadië gebleven. Je moet dan wel tevreden zijn met het eenvoudige en frugale leven op en van het land of als visser. Alhoewel de vissers zeer goed hun kost verdienen. Ik hoor hier cijfers tot 60000€/jaar. Daarvoor varen ze over de middag een paar uur uit...
Oud 15 oktober 2013, 11:16   #189
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar, er zijn ondertussen 2 vraagjes gesteld waar ondertussen een gletsjer over aan het groeien is wegens de ijzige stilte.

1) Hoeveel behoeftigen hebt U persoonlijk al onderdak gegeven?
2) Stel dat U naar Afrika wil emigreren, welke moeite moet U daarvoor doen?
Vraag 1 is niet alleen compleet irrelevant in deze discussie, maar ik heb niet de gewoonte om over persoonlijke zaken uit te wijden op het forum. Het volstaat om te weten dat ik daar op verschillende vlakken mijn steentje aan bijdraag. Los daarvan, betaal ik natuurlijk net zoals jij belastingen en heb ik bijgevolg wat dat betreft evenveel inspraak over wat er met dat geld moet gebeuren.

Vraag 2 is niet erg moeilijk voor westerlingen. In zowat alle landen zal je makkelijk een verblijfsvergunning krijgen. Al dan niet na er op voorhand als toerist de boel verkend te hebben, onderdak en eventueel werk te zoeken. Dat ligt voor Afrikanen die naar hier willen komen wel even anders.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:19   #190
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat die 15% die tot in Europa geraken wel de middelen of de belofte tot middelen hebben.

En natuurlijk, ik zie een Afrikaan al overzwemmen naar het Amerikaanse continent.

We mogen ook niet vergeten dat een ander deel van de vluchtelingen NIET uit Afrika komen he. Zo eentje die Noord Korea uitgeraakt bijvoorbeeld.
Die 15% slaat op alle vluchtelingen ter wereld. Europa vangt dus amper 15% van alle vluchtelingen ter wereld op.
Oud 15 oktober 2013, 11:24   #191
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een gemiddelde belg? Zo eentje die zijn Belgische identiteitskaart heeft gekregen heeft bij een pak zeep?
Nee, zo iemand als jij en ik.

Citaat:
Welke blaasjes? Er zijn effectief streken in Afrika die uitzonderlijk vruchtbaar zijn. Een dorre stok in de grond, of wat schimmel in't kruis, het zal wel groeien en bloeien.
't Is er niet allemaal Sahara hoor.
Het fabeltje dat ze daar niet (willen) werken. Natuurlijk is het niet allemaal Sahara, maar op veel plaatsen is dan ook voedsel niet het probleem. Wel (burger)oorlog, criminaliteit, gebrek aan drinkwater, gebrek aan medicijnen en dokters,..

Laatst gewijzigd door Edina : 15 oktober 2013 om 11:27.
Oud 15 oktober 2013, 11:24   #192
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Die 15% slaat op alle vluchtelingen ter wereld. Europa vangt dus amper 15% van alle vluchtelingen ter wereld op.
En dat voor een continent dat amper 6.8% van de landmassa en 11% van de totale wereldpopulatie omvat (bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Continent). Je wilt dus zeggen dat we meer dan ons deel doen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:25   #193
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En dat voor een continent dat amper 6.8% van de landmassa en 11% van de totale wereldpopulatie omvat (bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Continent). Je wilt dus zeggen dat we meer dan ons deel doen?
Neen, aangezien niet landmassa, maar wel de economische en politieke toestand relevant zijn.

(overigens is niet alle landmassa bewoonbaar, maar dat wist je zelf ook wel hé)

Laatst gewijzigd door Edina : 15 oktober 2013 om 11:30.
Oud 15 oktober 2013, 11:28   #194
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, aangezien niet landmassa, maar wel de economische en politieke toestand relevant zijn.
En die toestand laat ons niet toe om zomaar iedereen binnen te laten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 15 oktober 2013, 11:30   #195
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En die toestand laat ons niet toe om zomaar iedereen binnen te laten.
Die toestand laat dat in politiek instabiele derdewereldlanden nog minder toe. Je weet toch dat die landen het overgrote deel van de vluchtelingen moeten opvangen. Daar ging het over hé!
Oud 15 oktober 2013, 11:40   #196
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die toestand laat dat in politiek instabiele derdewereldlanden nog minder toe.
Nog minder dan niet? Da's wel heel weinig dan.

Citaat:
Je weet toch dat die landen het overgrote deel van de vluchtelingen moeten opvangen. Daar ging het over hé!
Zij moeten dat helemaal niet.
Oud 15 oktober 2013, 11:48   #197
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij moeten dat helemaal niet.
Zij moeten dat uiteraard wel, volgens het internationaal recht en volgens elementaire ethische principes. Het is opvallend dat arme mensen en mensen uit arme landen veel meer solidariteit aan de dag leggen dan rijke landen die hun plichten in dat verband niet nakomen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 11:52   #198
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zij moeten dat uiteraard wel, volgens het internationaal recht en volgens elementaire ethische principes. Het is opvallend dat arme mensen en mensen uit arme landen veel meer solidariteit aan de dag leggen dan rijke landen die hun plichten in dat verband niet nakomen.
Elementaire ethische principes zijn gelukkig niet dwingend, aangezien ze niet voor iedereen elementair of zelfs ethisch zijn (de term dient dan ook voornamelijk om de moral high ground te kunnen gaan claimen).

En zo dwingend lijkt dat internationaal recht ook niet te zijn, aangezien de rijke landen er volgens jou vierkant hun gat aan vegen.
Oud 15 oktober 2013, 12:00   #199
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag 2 is niet erg moeilijk voor westerlingen. In zowat alle landen zal je makkelijk een verblijfsvergunning krijgen. Al dan niet na er op voorhand als toerist de boel verkend te hebben, onderdak en eventueel werk te zoeken. Dat ligt voor Afrikanen die naar hier willen komen wel even anders.
Ik mag toch aannemen dat je als westerling zonder uitzicht op enig werk ook ineens rechtstreeks naar het gastvrije kantoortje AOCMW (Afrikaans Openbaar Centrum voor Welzijnszorg) kan stappen bij aankomst na uw o zo vriendelijk onthaal, samen met de papiertjes voor het aanvragen van het kindergeld voor de hier achtergebleven kindertjes?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 12:02   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Vraag 1 is niet alleen compleet irrelevant in deze discussie,
ik vind dat wel relevant, anders had ik de vraag niet gesteld.
Citaat:
maar ik heb niet de gewoonte om over persoonlijke zaken uit te wijden op het forum.
Neen, maar anderen wel "dwingen" uw persoonlijke dada's te volgen.
Citaat:
Het volstaat om te weten dat ik daar op verschillende vlakken mijn steentje aan bijdraag. Los daarvan, betaal ik natuurlijk net zoals jij belastingen en heb ik bijgevolg wat dat betreft evenveel inspraak over wat er met dat geld moet gebeuren.
Ik vind het dus niet goed dat onze middelen verspild worden. En dan komt U wat zeveren dat "we" meer moeite moeten doen.
Een opvangkamp in Roemenië , daar wil ik nog in investeren.
Citaat:
Vraag 2 is niet erg moeilijk voor westerlingen. In zowat alle landen zal je makkelijk een verblijfsvergunning krijgen. Al dan niet na er op voorhand als toerist de boel verkend te hebben, onderdak en eventueel werk te zoeken.
Brussel Airlines heeft een vlucht voor €470 naar Kinshasa. Misschien dat je een goedkopere vlucht kan vinden, maar laat het ons stellen op €200.
Er zijn ook oplossingen die een 5 sterrenhotel en een all in behelzen in het een of ander salmonellagat.

Met de boot is het een ander verhaal, er zijn geen Congoboten meer, en je zal al een Tramp Freighter moeten vinden, maar da's een kwestie van googlen.
Toch gaat het niet goedkoper zijn dan vliegen, tenzij als verstekeling.
Natuurlijk, U kan ook opteren naar Italië of Spanje te reizen en daar iemand om te kopen om U over te zetten naar Afrika.

Citaat:
Dat ligt voor Afrikanen die naar hier willen komen wel even anders.
Hoezo, die gaan toch gewoon naar de Belgische ambassade, vragen hun visa aan, betalen hun reis, en komen toch gewoon naar hier, en ze gaan terug voor hun visa is verlopen.

En voor hen die de reis niet kunnen betalen, awel, die zitten ginder vast.
Het feit dat lokale mensensmokkelaars niet in cash hoeven te werken, maakt het verhaal net iets anders, maar het kost de "alternatief reizenden" wel een pak meer.

Laatst gewijzigd door maddox : 15 oktober 2013 om 12:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be