Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2013, 22:18   #141
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is niet waar.
Je schrijft je in voor een schietclub als sportschutter.
Je mag je testen afleggen met een wapen van de schietclub.
Eens je geslaagd bent mag je een aanvraag indienen om een wapen aan te kopen, de aanvraag dient te gebeuren bij de gouverneur.
Je krijgt dan politiecontrole en de medebewoners moeten akkoord zijn met de wapenaanschaf.
Eens het wapen aangeschaft krijg je nogmaals politiecontrole.
Dat is zoals wij Belgen zouden een wapen aan schaffen.

Maar de rest?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 22:39   #142
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Als men goed met een 9 overweg kan is doden niet nodig. Dat is het voordeel.

En ja, met lucht kan U zonodig wat bijschaven.
Doden niet nodig? Je wil voor de rest van uw dagen opdraaien voor het stuk onbenul dat je hebt verwond? 'k Zou het gerecht maar niet automatisch aan mijn kant rekenen....
Wat die 9mm betreft, ik ga niet uit het zwart op 25m dus op een meter of 5, in huis dus, zal het er wel op zijn. Met wat oefening parcoursschieten kan je wat meer dan enkel statisch naar een kaartje mikken.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 23:00   #143
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb horen vertellen dat veel venten een wapen willen, omdat hun pietje te klein is.
Ik zie het verband niet. Met mijn penis kan ik niemand omverknallen. Dus die is van geen enkel nut als ik tegenover een gewapende aanvaller sta.
En mijn geweer / pistool kan ik niet gebruiken om te neuken.
Dus wat bedoel je juist ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 23:03   #144
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen behoefte aan een wapen neen.
En heb je behoefte aan een pietje ? Want daarvoor zijn er speciale sites hoor.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 23:09   #145
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
In Roemenië en Hongarije koopt ge ze op de rommelmarkt, ze liggen klaar in de koffer van een auto, wat is't nu, ga dan daar eens op vakantie hé...
Ah dus d�*�*rom keren die toeristen altijd terug met hun koffer vol kalasjnikovs na een vakantie in Hongarije of Roemenië.
Ik vroeg mij al af hoe dat kwam.

Citaat:
En alarmpistolen? Hoe dom is het om een nepwapen bij te hebben terwijl ge weet dat ze er bij een confrontatie vanuit gaan dat je een echt pistool vast hebt.
De meeste mensen zien het verschil niet.
En ga jij erop gokken dat je overvaller een nep pistool heeft als je onder schot wordt gehouden?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2013, 23:10   #146
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of het veiliger is betwijfel ik, zeker als uw slachtoffer wel een echt wapen heeft.
Een beetje crimineel is er vrij gerust in dat een Belgische slachtoffer ongewapend is.
En terecht zeker, of niet?
Oud 15 oktober 2013, 23:14   #147
Thuleander

Standaard

Citaat:
Ik heb geen behoefte aan een wapen neen.
"It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it."
Oud 16 oktober 2013, 00:32   #148
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Een beetje crimineel is er vrij gerust in dat een Belgische slachtoffer ongewapend is.
Dat is waar, hoewel je weet maar nooit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 05:47   #149
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou er kunnen van verschieten..

Lang verhaal over loslopende honden, maar het komt er op neer dat de man van een wandelend oud koppeltje 80-ers, bij ons in de straat, een boerengat kilometers ver van de dichtstbijzijnde stad, een klein .22 pistooltje uit zijn zak toverde.... zo weerloos zijn ze dus niet allemaal.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 06:13   #150
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Doden niet nodig? Je wil voor de rest van uw dagen opdraaien voor het stuk onbenul dat je hebt verwond? 'k Zou het gerecht maar niet automatisch aan mijn kant rekenen....
Wat die 9mm betreft, ik ga niet uit het zwart op 25m dus op een meter of 5, in huis dus, zal het er wel op zijn. Met wat oefening parcoursschieten kan je wat meer dan enkel statisch naar een kaartje mikken.
Begrijpelijk. Het gerecht, alsook de politiek, moeten zich dan ook naar behoren gedragen, dan bestaat zulk wantrouwen niet langer en kan men indien mogelijk de 'indringer' enkel verwonden.

De beslissing over zoiets ligt uiteindelijk bij elke ('geviseerde') burger zelf (indien deze de kans daartoe krijgt).

Nogmaals, zonder betrouwbare politiekers en gerecht zitten we in de jungle. Besluit U dan ook daar het nodige uit, maar vergeet niet dat de meerderheid onder ons nog steeds mensen zijn.

edit : Ik stel Uw vaardigheden absoluut niet in vraag, meer zelfs...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 oktober 2013 om 06:15.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 10:11   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lang verhaal over loslopende honden, maar het komt er op neer dat de man van een wandelend oud koppeltje 80-ers, bij ons in de straat, een boerengat kilometers ver van de dichtstbijzijnde stad, een klein .22 pistooltje uit zijn zak toverde.... zo weerloos zijn ze dus niet allemaal.
Ik heb het al eens gepost waarschijnlijk, alleen de mensen die hun wapens toch niet zouden gebruiken hebben ze afgegeven.
Oud 16 oktober 2013, 10:43   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een dog gun dus.
Een klein pistooltje dat men vroeger wel eens gebruikte om een hond af te weren. Loslopende erfhonden durfden toen wel eens fietsers aanvallen.
Als ik mij goed herinner was dat niet eens een .22 maar minder.
Oud 16 oktober 2013, 10:53   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een dog gun dus.
Een klein pistooltje dat men vroeger wel eens gebruikte om een hond af te weren. Loslopende erfhonden durfden toen wel eens fietsers aanvallen.
Als ik mij goed herinner was dat niet eens een .22 maar minder.
Jij spreekt misschien over "Flobert" van lang vervlogen tijden.
Oud 16 oktober 2013, 11:09   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij spreekt misschien over "Flobert" van lang vervlogen tijden.
Zou kunnen.
Het waren in elk geval kleine pistooltjes speciaal om loslopende honden af te weren. Aangezien de man het daarover had veronderstel ik dat het over zo een pistooltje gaat. Ge zult er ook wel ander gespuis mee kunnen afschrikken.
Oud 16 oktober 2013, 11:11   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen.
Het waren in elk geval kleine pistooltjes speciaal om loslopende honden af te weren. Aangezien de man het daarover had veronderstel ik dat het over zo een pistooltje gaat. Ge zult er ook wel ander gespuis mee kunnen afschrikken.
Uiteraard, iets dat een gat schiet in een hond schiet ook een gat in een schurk.
Oud 16 oktober 2013, 11:16   #156
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, iets dat een gat schiet in een hond schiet ook een gat in een schurk.
Fout van mij , men noemt het "velo dog" en zijn waarschijnlijk onder antieke wapens te klasseren.
Oud 16 oktober 2013, 11:35   #157
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah dus d�*�*rom keren die toeristen altijd terug met hun koffer vol kalasjnikovs na een vakantie in Hongarije of Roemenië.
Ik vroeg mij al af hoe dat kwam.
Ge vraagt iets en ge krijgt een antwoord, trek er uwe plan mee maar vraag niets als het toch maar is om het in 't belachelijke te trekken.

Citaat:
De meeste mensen zien het verschil niet.
En ga jij erop gokken dat je overvaller een nep pistool heeft als je onder schot wordt gehouden?
Waarom denk je dat ik zeg dat het dom is om met zo'n ding rond te lopen?
Net omdat degenen aan de andere kant er van uit gaan dat het een echt wapen is, wat van elke vorm van verdediging zelfverdediging maakt, al steekt ge hem langs achter neer met ne paraplu, dan ben je nog in je recht. 't Zou niet de eerste met een nepwapen zijn die afgemaakt wordt omdat ze denken dat hij een echt wapen vastheeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 11:36   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout van mij , men noemt het "velo dog" en zijn waarschijnlijk onder antieke wapens te klasseren.
Ah ok, die dingen die zo al eens in het stuur van een fiets zaten. Ik meen dat die wel wat krachtiger waren dan die klapperpistooltjes die Flobert munitie gebruikten.
Oud 16 oktober 2013, 11:52   #159
eurobug
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Een ietwat redelijk caliber, zoals een 9 mm, heeft een vrij serieuze terugslag die de nauwkeurigheid sterk beinvloedt. Voor een fragiel meisje met zwakke polsen is zelfs een .22 niet evident om te houden zonder veel ervaring.

Ja, terugslag is een zeer bepalende factor. Als je Amerikanen hoort, waar "bigger is better" de norm is, laten ze zich doorgaans leiden door het grootste kaliber dat zij kunnen houden. Niet dat dat het beste idee is (want straks denk je dat nog dat ik dat bedoel). Maar het is niet gewoon richten en trekker overhalen met een echt vuurwapen, zeker niet voor iemand die zwakker is gebouwd.
Hehe, inderdaad. Dit weekend nog gaan schieten met kameraden, die hadden .45 pistolen en .44 magnum revolvers bij. Dan sta je daar met een .22

Nu, met die .22 jaag je wel alle kogels door een klein gaatje zonder al te veel oefening. Gewoon ontspannen mikken, paf, en de kogel zit min of meer waar je richtte. Dat is wel anders met zo een .44, dan mag je bij je eerste schot blij zijn dat je het doel nog maar raakt. Knalt wel lekker, zelfs die met .45 schrikken zich een hoedje. De munitie moet je wel zelf meebrengen, dat is niet zo algemeen beschikbaar.

In Florida kan je vrij wapens kopen boven de 21 jaar. Bij de schietbaan kan je eender wat kopen (behalve volautomatisch). Er liggen AK47's, M16, diverse snipers en shotguns, honderden pistolen, ... en je hoeft enkel te bewijzen dat je 21+ bent, dat wordt zelfs niet geregistreerd. AK47 en shotguns kosten rond de 500 dollar, pistolen vanaf 150, professionele snipers rond de 5000 dollar.

Al die gasten hebben ook concealed-carry permits (vereist een halve dag opleiding om te krijgen). Die rijden (legaal) rond met geladen 9mm pistolen in hun handschoenkastje. En geladen met hollow-points: Als ze ooit moeten schieten op iemand willen ze ten eerste dat hij stopt, en ten tweede dat ze niemand erachter raken. Ook de politie gebruikt hollow-points hier, voor dezelfde redenen.

Trouwens, moest hetgene er in Houthalen gebeurd is hier voorvallen kan je de volgende dag iets lezen als "10 terroristen neergeknald bij interventie, de rest voor 20 jaar de bak in".
eurobug is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2013, 15:49   #160
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eurobug Bekijk bericht
Hehe, inderdaad. Dit weekend nog gaan schieten met kameraden, die hadden .45 pistolen en .44 magnum revolvers bij. Dan sta je daar met een .22

Nu, met die .22 jaag je wel alle kogels door een klein gaatje zonder al te veel oefening. Gewoon ontspannen mikken, paf, en de kogel zit min of meer waar je richtte. Dat is wel anders met zo een .44, dan mag je bij je eerste schot blij zijn dat je het doel nog maar raakt. Knalt wel lekker, zelfs die met .45 schrikken zich een hoedje. De munitie moet je wel zelf meebrengen, dat is niet zo algemeen beschikbaar.

In Florida kan je vrij wapens kopen boven de 21 jaar. Bij de schietbaan kan je eender wat kopen (behalve volautomatisch). Er liggen AK47's, M16, diverse snipers en shotguns, honderden pistolen, ... en je hoeft enkel te bewijzen dat je 21+ bent, dat wordt zelfs niet geregistreerd. AK47 en shotguns kosten rond de 500 dollar, pistolen vanaf 150, professionele snipers rond de 5000 dollar.

Al die gasten hebben ook concealed-carry permits (vereist een halve dag opleiding om te krijgen). Die rijden (legaal) rond met geladen 9mm pistolen in hun handschoenkastje. En geladen met hollow-points: Als ze ooit moeten schieten op iemand willen ze ten eerste dat hij stopt, en ten tweede dat ze niemand erachter raken. Ook de politie gebruikt hollow-points hier, voor dezelfde redenen.

Trouwens, moest hetgene er in Houthalen gebeurd is hier voorvallen kan je de volgende dag iets lezen als "10 terroristen neergeknald bij interventie, de rest voor 20 jaar de bak in".
Interessant maar WIJ wonen NIET in de VS.
Wij kunnen beter doen zoals in Z. Afrika: naast onze voordeur een plakaat hangen met hierop "gewapend verzet" of nog beter "Armed response"

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 oktober 2013 om 15:51.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be