Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2013, 09:13   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat heeft dat met politieke strijdlust te maken?
Bijvoorbeeld in het voorzittersdebat in de zeverende dag, kon het lijken dat hij maar aan 95 procent van zijn gewoontelijke strijdlust vertoonde.
Het kon lijken dat hij niet goed geslapen had, of wat vermoeid was.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 09:41   #142
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Zijn vrouw, is dat ook deel van de goednieuws-show?
triestig dat ze al familieleden moeten opvoeren waar de leider zich achter kan verstoppen
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 09:42   #143
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bijvoorbeeld in het voorzittersdebat in de zeverende dag, kon het lijken dat hij maar aan 95 procent van zijn gewoontelijke strijdlust vertoonde.
Het kon lijken dat hij niet goed geslapen had, of wat vermoeid was.

.
Of dat hij weer uit zijn nek zat te lullen
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 09:48   #144
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als sommigen de indruk hadden dat het Weverke iets van zijn politieke strijdlust verloren zou hebben, dan moeten ze dit even lezen:

Echtgenote Bart De Wever kruipt door oog van de naald
Dit is nogal ongevoelig en onrespectvol ten aanzien van de familie De Wever en zijn schoonfamilie om dit zomaar off-topic te vermelden.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 09:55   #145
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niks geen woordbreuk.
Want het is niet hijzelf die beslist, het zijn zijn partijleden en zijn kiezers.

Vergelijk: mijn baas zegt dat ik morgen het gras moet afrijden aan de achterkant van het bedrijf. Ok.
Maar 's ochtends voor ik begin, verandert hij van gedacht: ik moet het gras afrijden aan de voorkant van het bedrijf, omdat het weerbericht ongunstiger geworden is voor de dagen erna.

Ik pleeg geen woordbreuk. Ik doe wat mijn baas zegt.

.
De laatste keer dat ik iemand heb oprecht horen zeggen dat partijleden de baas zijn was door een gemeenteraadslid in Ronse, nu schepen, van de groenen. Hij begreep niet waarom iedereen begon te lachen.
Hij speelt in ons lokaal theater de rol van Kristus. (I shit you not)
http://stefvancaeneghem.blogspot.be/...-kantelde.html

Schoof, er is geen enkele partij waar de macht zo centraal in handen van één man zit als bij jullie. Hij IS de baas.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 10:00   #146
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks geen woordbreuk.
Want het is niet hijzelf die beslist, het zijn zijn partijleden en zijn kiezers.

Vergelijk: mijn baas zegt dat ik morgen het gras moet afrijden aan de achterkant van het bedrijf. Ok.
Maar 's ochtends voor ik begin, verandert hij van gedacht: ik moet het gras afrijden aan de voorkant van het bedrijf, omdat het weerbericht ongunstiger geworden is voor de dagen erna.

Ik pleeg geen woordbreuk. Ik doe wat mijn baas zegt.

.
Partijleden die zitten te wachten op een signaal van Bart om te weten hoe hun mening zal zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 12:14   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ik ben eerder tegen het jaarlijks pluimen van mijn mede-Vlamingen in de vorm van 16.000.000 € verplichte nutteloze transfers ,die jaar na jaar in een bodemloze put gestort worden zonder .

Jij bent dus blijkbaar tegen de lagere belastingen en de hogere pensioenen voor de inwoners van ons dierbaar Vlaanderen die we makkelijk zouden kunnen realiseren zonder die jaarlijkse transfers ,waar we toch maar stank voor dank voor krijgen.
Je vergeet drie nullen.
Het is 16 miljard. Dus 16.000.000.000 euroootjes. Zijnde 2666 eurootjes per Vlaming per jaar. Baby's en hoogbejaarden inbegrepen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 18 oktober 2013, 12:19   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De laatste keer dat ik iemand heb oprecht horen zeggen dat partijleden de baas zijn was door een gemeenteraadslid in Ronse, nu schepen, van de groenen. Hij begreep niet waarom iedereen begon te lachen.
Hij speelt in ons lokaal theater de rol van Kristus. (I shit you not)
http://stefvancaeneghem.blogspot.be/...-kantelde.html

Schoof, er is geen enkele partij waar de macht zo centraal in handen van één man zit als bij jullie. Hij IS de baas.
Akkoord dat hij de baas is;
maar tegen collegiale vergaderingen, zoals partijbestuur tot en met congres, zou je nog verschieten hoeveel hij aftoetst.

Akkoord dat hij de baas is: hij is intelligent, heeft een scherp doorzicht, grote werklust, enorm geheugen, kan de zaken goed en kernachtig voorstellen en heeft visie.
't Zou dom zijn om hem niet te aanzien als onze pater familias.

.

Oud 18 oktober 2013, 12:26   #149
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet drie nullen.
Het is 16 miljard. Dus 16.000.000.000 euroootjes. Zijnde 2666 eurootjes per Vlaming per jaar. Baby's en hoogbejaarden inbegrepen.

.
En dan?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 12:27   #150
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
triestig dat ze al familieleden moeten opvoeren waar de leider zich achter kan verstoppen
Gij verstopt u toch ook achter uw avatar.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 14:06   #151
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Mai hoe ver kan de brainwashing gaan als de haat al zo groot is. Zielig .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 14:43   #152
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Mai hoe ver kan de brainwashing gaan als de haat al zo groot is. Zielig .
De haat bij dit soort mensen zit diep en ze zijn er van vervult.
Daarom dat ze ook altijd de anderen van haat beschuldigen.

Vreemd is ook dat ze die anderen steeds van gevoelloosheid verwijten b.v. in verband met vluchtelingen, terwijl ze zelf de meest elementaire empatische gave missen.

Trouwens dit soort reacties hebben we indertijd ook gezien en gehoord naar aanleiding van de begrafenis van M-R Morel.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 15:03   #153
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
De haat bij dit soort mensen zit diep en ze zijn er van vervult.
Daarom dat ze ook altijd de anderen van haat beschuldigen.

Vreemd is ook dat ze die anderen steeds van gevoelloosheid verwijten b.v. in verband met vluchtelingen, terwijl ze zelf de meest elementaire empatische gave missen.

Trouwens dit soort reacties hebben we indertijd ook gezien en gehoord naar aanleiding van de begrafenis van M-R Morel.
Of bij de dood van Wilfried Martens
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 15:16   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Binnen zijn eigen partij is dat "misschien" zo.

Daarbuiten spelen zelfs de kopstukken van minipartijtjes meer de baas.
Oud 18 oktober 2013, 15:19   #155
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Of bij de dood van Wilfried Martens
Of toen Johan VDL aan zijn informateursopdracht bezig was, toen zijn moeder op sterven lag. Toen was er hier een vlaams blokker die het nodig achtte om na twee dagen hier op te roepen dat het tijd was om terug aan het werk te gaan, dat het land niet kon wachten op zulke zaken.
Oud 18 oktober 2013, 15:21   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of toen Johan VDL aan zijn informateursopdracht bezig was, toen zijn moeder op sterven lag. Toen was er hier een vlaams blokker die het nodig achtte om na twee dagen hier op te roepen dat het tijd was om terug aan het werk te gaan, dat het land niet kon wachten op zulke zaken.
Amai, dat is erg.

Iedereen weet tenslotte toch dat het land tijd genoeg heeft, er is niets aan de hand.
Oud 18 oktober 2013, 15:25   #157
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Binnen zijn eigen partij is dat "misschien" zo.

Daarbuiten spelen zelfs de kopstukken van minipartijtjes meer de baas.

Het gaat dan ook over zijn partij hee. Alsof BDW zich door één van de leden van het partijbureau gaat laten dwingen... Zonder hem zouden ze nergens staan. Men vergeet al te snel dat n-va één verkozene had (Bourgeois) vooraleer BDW daar het gezicht van de partij is geworden.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet geloof dat een partij die zoveel te danken heeft aan één man, die nu gaat "dwingen" om de functie die hij het liefste doet op te geven voor een soort "raison d'état" binnen de partij.
Trouwens, dat is dan zoveel als toegeven dat ze niemand anders hebben die dit aankan.
Oud 18 oktober 2013, 15:33   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de nationale feestdag, en na ruim 500 dagen hard koninklijk labeur, (drie keer per maand op vakantie....)vond le roi het anders ook welletjes. De hele wereld had La Belgique in de mot. Er moest dringend een regering aan de slag om de schade aan het Belgisch "imago" te beperken.
Di Rupo 1 was geboren....en iedereen vertrok op vakantie.
Oud 18 oktober 2013, 15:33   #159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dikke kus Bekijk bericht
Zielige reactie,, maar toch ne dikke kus.
Zo nieuw nog en je hebt hem al door.
Oud 18 oktober 2013, 16:33   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat dan ook over zijn partij hee. Alsof BDW zich door één van de leden van het partijbureau gaat laten dwingen... Zonder hem zouden ze nergens staan. Men vergeet al te snel dat n-va één verkozene had (Bourgeois) vooraleer BDW daar het gezicht van de partij is geworden.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik niet geloof dat een partij die zoveel te danken heeft aan één man, die nu gaat "dwingen" om de functie die hij het liefste doet op te geven voor een soort "raison d'état" binnen de partij.
Trouwens, dat is dan zoveel als toegeven dat ze niemand anders hebben die dit aankan.
Arm Peterke, zo venijnig omdat De Wever "baas" is in de partij waarvan je zélf toegeeft dat ze alles aan hem te danken heeft...

Ik heb toch toegegeven dat De Wever baas is binnen zijn partij? Dat zou er nog aan tekort komen, na wat hij voor zijn partij deed, en doet.
Ik heb ook niet de indruk dat De Wever de dictator moet uithangen om zijn mensen op zijn hand te krijgen, en te houden. Dat iets goed en helder uitleggen volstaat om zijn doel te bereiken bewijst De Wever niet alleen binnen zijn eigen partij. DAARMEE heeft hij ze trouwens zo groot gemaakt.

Was Di Rupo trouwens minder "baas" als partijvoorzitter dan De Wever?
Is Tobback minder baas in zijn partij?
Liet Beke er zich toe dwingen om "niet zonder de N-VA" in een federale regering te stappen? Was iedere tsjeef even enthousiast als Beke om een regering te vormen waarin niet eens de helft van de grootste bevolkingsgroep vertegenwoordigd wordt?

Ik geef je zelfs geen ongelijk dat De Wever zijn gelijke niet heeft in zijn partij. Maar ook daarbuiten is het hard zoeken....
Geef toe dat dit "probleem" zich niet stelt voor Beke (en zijn voorgangster), Tobback (en zijn voorgangster), of Rutten (en haar voorganger).

Wat de dwang van partijvoorzitters betreft kan je krachtiger voer vinden bij Verhofstadt, Dehaene en Tobback senior dan bij De Wever. Om over de Franstalige partijvoorzitters te zwijgen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be