Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2013, 11:21   #1
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Warm Vlaanderen van de N-VA : Vlaming legt besparingen zorg bij ouderen en terminalen

Uit de Standaard van vandaag :

"Vlaming legt besparingen zorg bij ouderen en terminaal zieken"

Vlaanderen op zijn mooist ...

Link : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131019_00799207
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:26   #2
looneytoon1975
Burgemeester

looneytoon1975's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft dat met de N-VA te maken?
looneytoon1975 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:28   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En waar ziet U de N-VA hierin?

Ik stel voor dat U eens een bezoekje pleegt bij een goeie psychiater, want als u zo blijft doorgaan, komt binnenkort Bart vanonder uw bed gekropen om een gefrituurd calamerske van uw kringspier te maken.
Oud 19 oktober 2013, 11:29   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Logische denkwijze.

Vlamingen zijn doorgaans nuchtere mensen.
Oud 19 oktober 2013, 11:30   #5
DucDEnghien

Standaard

Spreekt de N-VA dan niet over een "warm Vlaanderen"? Wel nu zie je hoe de Vlamingen dit invullen. Het centen nationalisme van veel N-VA'ers is daar helemaal niet vreemd aan. Past precies in het plaatje.
Oud 19 oktober 2013, 11:33   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Spreekt de N-VA dan niet over een "warm Vlaanderen"? Wel nu zie je hoe de Vlamingen dit invullen. Het centen nationalisme van veel N-VA'ers is daar helemaal niet vreemd aan. Past precies in het plaatje.
'k Ben geen N-VA'er.

En ik kan me helemaal terugvinden in een kosten-baten plaatje ivm gezondheidszorg.
Wat nut heeft het nog een dementerende gepensioeneerde ambtenaar nog een kunstheup te geven? Om maar een voorbeeld te geven.
Oud 19 oktober 2013, 11:37   #7
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
'k Ben geen N-VA'er.

En ik kan me helemaal terugvinden in een kosten-baten plaatje ivm gezondheidszorg.
Wat nut heeft het nog een dementerende gepensioeneerde ambtenaar nog een kunstheup te geven? Om maar een voorbeeld te geven.
Welk nut heeft het dan nog om hem te laten leven?
Oud 19 oktober 2013, 11:41   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En de link met de N-VA is ......
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:42   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Logische denkwijze.

Vlamingen zijn doorgaans nuchtere mensen.
Leg uit
Oud 19 oktober 2013, 11:42   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp echt de link niet.
N-VA heeft daar nooit over gesproken.
Oud 19 oktober 2013, 11:44   #11
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Het is paddestoelentijd. Ik vermoed dat TS van een bepaalde soort teveel binnen heeft.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:46   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In alle landen is er een bepaald bedrag dat gekoppeld is aan een levensjaar in goeden doene.

In alle families zal men al wel eens diep in zijn binnenste gedacht hebben: 't is goed dat ze hem/haar nog opereren en we hebben gelukkig de centen om het remgeld te betalen, maar .....

Een warme gemeenschap is iets van een andere orde dan een economische gemeenschap.
Maar blijf in gedachte houden: er is uiteindelijk maar één gemeenschap die al die deelgebieden moet verenigen en in balans houden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:46   #13
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laten we even eerlijk zijn.

Citaat:
Ouder dan 85 jaar

Zo vindt veertig procent van de bevraagden dat in een besparingsklimaat een levensnoodzakelijke behandeling niet kan worden uitgevoerd bij mensen van 85 en ouder, als die behandeling 50.000 euro kost. Globaal bestaat er bij de Vlamingen een groot draagvlak om geen medische investeringen te doen die kunnen leiden tot het verlengen van het leven van terminale patiënten of patiënten in coma. Ook voor dure behandelingen bij niet-terminale patiënten is er een groot draagvlak om een leeftijdsgrens in te bouwen.
Laatst kwam mijn ex-schoonmoeder er nog mee aandraven dat ze een hartopperatie zou moeten ondergaan en dat die meer dan 25.000euro zou kosten. Maar dat ze zelf slechts 1500euro zou moeten betalen. Zij is nu 75 jaar oud en heeft volgens de artsen nog slechts 5 jaar te leven als ze de opperatie niet ondergaat.

Maar voor ze de hartopperatie ondergaat moet ze eerst nog enkele onderzoeken voor een totaal kost van 15000 euro, waarvan 1000euro zelf te betalen, ondergaan, dit om na te zien of ze de opperatie wel leven zal doorstaan.

De artsen geven haar wel geen enkele garatie dat ze met de opperatie langer dan 5 jaar zal leven, want ze hebben geen glazen bol waarmee ze de toekomst kunnen voorspellen, was hun antwoord op haar vraag.

Zij heeft dus zelf besloten de opperatie niet te laten uitvoeren, ze vindt dat dit geld beter aan het redden van jonge levens kan besteed worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:53   #14
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Zo vindt veertig procent van de bevraagden dat in een besparingsklimaat een levensnoodzakelijke behandeling niet kan worden uitgevoerd bij mensen van 85 en ouder, als die behandeling 50.000 euro kost.

Ik vind 85 jaar al vrij hoog genomen. En zeker 50.000 euro.
Persoonlijk zou ik eerder 70 of max. 75 jaar nemen en dan 25.000 euro.

Maar zonder gekheid : het wordt steeds duidelijker duidelijker dat je met geld alles gaat kunnen kopen. Binnenkort de 85 jaar gepasseerd en geen centen : hopen dat je niets voor krijgt of je kan creperen. Heb je centen dan kun je een deel gezondheid kopen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:55   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk nut heeft het dan nog om hem te laten leven?
Awel, die vraag stellen is ze beantwoorden.

Het enige nut is de morele high ground houden en hardop verkondigen dat je tegen euthanasie bent.
Oud 19 oktober 2013, 11:56   #16
six
Banneling

Standaard

Doen. Zo onmenselijk mogelijk maken.

Dat de kruidenierkes niet inzien dat er elders veel meer te besparen valt. Kaalplukken, en laten creperen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:58   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In alle families zal men al wel eens diep in zijn binnenste gedacht hebben: 't is goed dat ze hem/haar nog opereren en we hebben gelukkig de centen om het remgeld te betalen, maar .....
Ik stel mij daar toch vaak vragen bij. Neem bvb zwaar demente bejaarden en terminale behandelingen. Ik vind dat vaak veel onmenselijker dat men dat allemaal nog probeert te rekken.

Mijn eigen moeder is gestorven aan kanker. (En ze was bovendien helemaal niet oud.. slechts 51) maar dan nog. Als ik nu terugdenk aan die laatste maanden van steeds ingrijpender behandelingen waarvan eigenlijk geen reële kans op succes meer was. In veel aspecten vond ik dat mensonwaardig.

Als ze nu 85 was geweest ipv 51 zoals in die enquête gesteld zou ik er 100% zeker van zijn dat ik liever zou hebben dat ze die behandelingen niet meer gekregen had. En niet vanuit het financiele aspect maar wel omdat ik denk dat haar levenskwaliteit die laatste maanden zo goed als nul meer was en het op een bepaalde manier mijn herinneringen aan haar zwaar getekend heeft.

Algemeen denk ik dat het wegvallen van het geloof hier ergens ook een rol in speelt. Het is allemaal veel erger om te sterven als je niet meer gelooft in een hiernamaals..

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 oktober 2013 om 11:59.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 12:00   #18
six
Banneling

Standaard

R0t,

De patient kan steeds kiezen om te stoppen met een behandeling. Mijn vader koos ervoor om na een tijd te stoppen met de chemo, omdat het ondraaglijk werd.

Maar de optie moet er zijn.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 12:02   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door looneytoon1975 Bekijk bericht
Wat heeft dat met de N-VA te maken?
Dit is weer zo'n punt waar de imperialistische waandenkwereld botst tegen de realiteit.

De draadstarter begrijpt uw vraag niet eens.
Oud 19 oktober 2013, 12:07   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Het gaat om een enquête. Steeds meer mensen worden geconfronteerd met de problematiek in hun nabije omgeving. De vooruitgang van de medische wetenschap brengt ook een grote commerce mee. Het verplegend personeel worden de slaafjes die emotioneel dicht bij de patiënt staan. De palliatieve zorgen is big business en daar is meer aan te verdienen dan aan euthanasie.

De grootste tegenstanders van een herwerkte euthanasiewetgeving zijn CD&V en N-VA.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be