Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2013, 14:51   #1
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard Wie stemt verschillend naargelang ...?

Interessant om te weten is of er kiezers zijn die op één verschillende partij kiezen naargelang de vlaamse, federale of europese verkiezingen van 25/05/14!
Ik van mijn kant kan niet gaan stemmen, alhoewel dit niets verschil zou maken daar ik op dit moment elke al mogelijke deelnemer aan gelijk welke verkiezing compleet onbekwaam vind.
Analoog kan ik dit verklaren door te stellen dat elke afkorting "ocmw" van Onze Centen Moeten Weg = aan de instelling& van cgkr de Centrale Grote Kansen Roulettes daar hun BTW, Blijvende Totale Waarde = 0,"nul"!
Toch kan ik mij inbeelden dat iemand naargelang zijn persoonlijke contacten bijvoorbeeld dienaangaande voor 3 verschillende desbetreffende partijen kiest.
Alleen de bub-ers zullen op elk niveau voor de bub kiezen natuurlijk.
Links in Democratie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 09:52   #2
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Dat gaat om totaal verschillende bevoegdheden. Iedereen die geen partijslaaf is, zal normaal gezien wel minstens overwegen om op verschillende niveaus op een verschillende partij te stemmen. Ik alleszins zeker wel. Een dik jaar geleden wilde ik Groen stemmen op Vlaams niveau, PVDA op federaal niveau en sp.a op Europees niveau. Ondertussen ken ik de PVDA intern te goed om erop te kunnen stemmen, maar het is zeker nog mogelijk dat ik op twee verschillende partijen (sp.a, Groen) stem.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 19 oktober 2013 om 09:57.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 10:48   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag Derk-Jan Eppink in het Europese parlement houden. Voor de Kamer overweeg ik een N-VA-stem.

Vlaams weet ik het nog niet zo goed.
Oud 19 oktober 2013, 11:06   #4
Stingray
Banneling

Standaard

Afhankelijk of ik de huidige regeringen een verwijt kan maken, stem ik op een partij die hen het leven zuur kan maken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:40   #5
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zou graag Derk-Jan Eppink in het Europese parlement houden. Voor de Kamer overweeg ik een N-VA-stem.

Wat heeft die man dan nu eigenlijk gepresteerd? Lekker gaan eten op tijd en stond en daarna magistrale onkostennota's indienen op onze kosten, dat zijn zowat zijn enige prestaties volgens mij.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 11:44   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat heeft die man dan nu eigenlijk gepresteerd? Lekker gaan eten op tijd en stond en daarna magistrale onkostennota's indienen op onze kosten, dat zijn zowat zijn enige prestaties volgens mij.
Het verschil met andere Eurotariërs is...?

Wat dhr. Eppink precies presteerde, kun je hier gemakkelijk vinden:

http://www.votewatch.eu/en/derk-jan-eppink.html
Oud 19 oktober 2013, 12:07   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het communautaire zo hard doorwegen in mijn eigen persoonlijke kijk op politiek, de organisatie van mijn overheid enz. enz., dat ik op alle niveaus stem op de nva.

Ik heb natuurlijk chance dat ik naast het communautaire aspect, op de 'links-rechts'-as, centrum-rechts sta. (met een nadruk op centrum)

Stel dat er naast het Belang maar één andere v-partij zou zijn, namelijk een centrum-linkse, dan zou ik op die centrum-linkse stemmen. (met een nadruk op centrum) Op alle niveaus.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 13:54   #8
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Hij kan bvb altijd nog verruimingskandidaat worden bij de liberalen.
Oud 20 oktober 2013, 13:56   #9
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Links in Democratie Bekijk bericht
Hij kan bvb altijd nog verruimingskandidaat worden bij de liberalen.
Ik denk dat hun Europese programma iets te lijnrecht tegenover elkaar staat.
Oud 20 oktober 2013, 13:56   #10
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Afhankelijk of ik de huidige regeringen een verwijt kan maken, stem ik op een partij die hen het leven zuur kan maken.
Proficiat; doen!
Oud 20 oktober 2013, 14:02   #11
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik denk dat hun Europese programma iets te lijnrecht tegenover elkaar staat.
Ik stelde dat maar voor hoor. Want indien baas Dedecker iets opener was binnen de partij dan zou hij nog kans maken onder LDD.
Oud 20 oktober 2013, 14:25   #12
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dat gaat om totaal verschillende bevoegdheden. Iedereen die geen partijslaaf is, zal normaal gezien wel minstens overwegen om op verschillende niveaus op een verschillende partij te stemmen. Ik alleszins zeker wel. Een dik jaar geleden wilde ik Groen stemmen op Vlaams niveau, PVDA op federaal niveau en sp.a op Europees niveau. Ondertussen ken ik de PVDA intern te goed om erop te kunnen stemmen, maar het is zeker nog mogelijk dat ik op twee verschillende partijen (sp.a, Groen) stem.
Graaf ook maar eens dieper binnen spa & groen want ik vind ze geen haar beter dan die andere linkse pvda. Het kan natuurlijk zijn dat plaatselijke personen , partijslaven u kunnen overtuigen om op hun partij te gaan stemmen. Doch ik denk dat er nog steeds geen enkele de particratie heeft afgezworen.
Oud 20 oktober 2013, 14:27   #13
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Graaf ook maar eens dieper binnen spa & groen want ik vind ze geen haar beter dan die andere linkse pvda. Het kan natuurlijk zijn dat plaatselijke personen , partijslaven u kunnen overtuigen om op hun partij te gaan stemmen. Doch ik denk dat er nog steeds geen enkele de particratie heeft afgezworen.
Het gaat me niet om particratie. Er is inderdaad geen enkele partij die zichzelf wilt afschaffen. Waar ik het fundamenteel mee oneens ben, is het extremisme bij de PVDA.
Oud 20 oktober 2013, 14:51   #14
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het gaat me niet om particratie. Er is inderdaad geen enkele partij die zichzelf wilt afschaffen. Waar ik het fundamenteel mee oneens ben, is het extremisme bij de PVDA.
Particratie heeft alles te maken met het extremisme van het partijbestuur t.a.v. haar eigen leden. En heeft nu, in deze tijden alles te maken met het overleven van één partij.
Oud 20 oktober 2013, 14:56   #15
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Particratie heeft alles te maken met het extremisme van het partijbestuur t.a.v. haar eigen leden. En heeft nu, in deze tijden alles te maken met het overleven van één partij.
Ik hoop dat jij oplossingen bedenkt voor de particratie en dan zal ik daarin meegaan, maar tot die tijd moeten we een keuze maken tussen partijen die allen exact even particratisch zijn, helaas.
Oud 20 oktober 2013, 16:01   #16
Links in Democratie
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat jij oplossingen bedenkt voor de particratie en dan zal ik daarin meegaan, maar tot die tijd moeten we een keuze maken tussen partijen die allen exact even particratisch zijn, helaas.
Ik moet die niet bedenken ik heb die, deze en ik ben hierin niet alleen. Alleen hiervoor het fundament leggen, starten is hierbij niet gemakkelijk gezien mijn ouderdom en of de onervarenheid van een of meerdere jongeren. Toch is in stekene iemand, zijn naam ontsnapt mij, met één eenpersoonslijst namelijk "minder-belastingen" er in geslaagd het vorig(min of meer huidig)bestuur te doen inzien om voor de zuinige richting te kiezen. Toch door hier te antwoorden kiest u ook reeds voor de juiste richting! Tevens is "Links in Democratie (@x_LiD)" volgen op twitter al een daad van vragen tot ten allen tijden "recht op gratische democratische inspraak"! Tenslotte is bvb de kiesdrempel niet ingevoerd om gemakkelijker en correct te kunnen besturen, maar om elke verandering zeg maar mogelijke verbeteringen(echte inspraak, totale transparantie, ...) in de kiem te smoren! Dat dit laatste zelfs het aantal klassieke partijen niet vermindert is op zich al het teken aan de wand.
Oud 20 oktober 2013, 21:38   #17
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Misschien Europees een stem op de piraten partij . Dat heb ik ook gedaan voor de provincieraadsverkiezingen gedaan.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 22:56   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ik ienemienemut telkens per verkiezing

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 23:05   #19
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Proficiat; doen!
Doe ik ook al.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 23:22   #20
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Bij de gemeenteraad koos ik lokaal voor CD&V-N-VA, en provinciaal voor PvdA. Voor de keuze van de komende verkiezingen is het nog te vroeg.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be