Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2013, 19:25   #81
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zo zie ik dat ook eigenlijk. Ik zie geen toekomst in België als land, zeker niet met stukken onbenul zoals Di Rupo aan het roer.
Maar Vlaanderen verdient toch beter als zo een bende als dat N-VA als leiders.
Zo een Vlaanderen hoeft voor mij ook weer niet. Dat ze het dan maar laten zoals het is.
BDW mag voor mijn part per direkt een onafhankelijk Vlaanderen maken,daarvoor stemmen de mensen ook op hem.Daarna stemmen we hem wel weg want ik wil ook geen asociaal Vlaanderen waar ik tot mijn 65 moet gaan werken.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 19:52   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
BDW mag voor mijn part per direkt een onafhankelijk Vlaanderen maken,daarvoor stemmen de mensen ook op hem.Daarna stemmen we hem wel weg want ik wil ook geen asociaal Vlaanderen waar ik tot mijn 65 moet gaan werken.
Ah, iemand die het begrip democratie duidelijk begrijpt.
Oud 19 oktober 2013, 19:59   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
(juist)
fixed
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 22:15   #84
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...Kelen_memoires

Vanderkelen mag zijn ploat afzetten hoor.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 23:12   #85
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zowel gisteren als vandaag was er in Ter Zake een rondje Bart Dewever bashing. Gisteren Karel De Gucht, vandaag Luc Van Der Kelen. Ook werd de link gelegd tussen Bart Dewever en autoritaire regimes. Tja, wat Vlaams Belang heeft meegemaakt, maakt nu ook NVA mee. Wil men niet plooien voor het Belgische regime dan wordt je gemarginaliseerd en gecriminaliseerd. Wordt als een paria uit het politieke systeem gestoten en men houdt dat vol tot de kiezer het beu is. Met Vlaams Belang was dat gelukt tussen 2007 en 2012. De partij is gehalveerd in zetels, maar dat kwam omdat er juist een Vlaams alternatief was in eerste instantie het kartel met Leterme en Dewever, later de NVA met Dewever. Nu is er geen Vlaams alternatief, dus zal het stemmen afpakken wel veel moeilijker gaan.
Vooral het hele 'propere' moment valt op ... de mens zit momenteel aan het ziekenbed van zijn vrouw, maar zelfs dan houden de krokodillen niet op ...
Oud 19 oktober 2013, 23:28   #86
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
- Het gaat niet om "enkele bevoegdheidsoverdrachten", België is het meest gesplitste land ter wereld.
- Hoe kan Vlaanderen vastgeankerd zitten aan de Belgische staat? Die heeft inzake de toenemende gesplitste bevoegdheden niets meer te zeggen over de gewesten en de gemeenschappen.
- Minder zeggenschap in Brussel? 5% Nederlandstaligen hebben er evenveel te zeggen als de verpletterende meerderheid Franstaligen.
Dat Vlaanderen verankerd zit in de Belgische staat, hebben we bijvoorbeeld gezien in het dossier van BHV. Ook al hebben de Vlamingen de meerderheid in het federaal parlement, toch kunnen de Franstaligen alles blokkeren d.m.v. belangenconflicten, alarmbelprocedures en de pariteit in de regering.

Wat Brussel betreft:
1) het Brussels gewest krijgt alsmaar meer bevoegdheden, bij de laatste staatshervorming krijgt het gewest ook gemeenschapsbevoegdheden zoals toerisme en wordt de taalwetgeving m.b.t. gerechtszaken verder versoepeld om maar enkele voorbeelden te geven.
2) NL hebben er veel minder te zeggen dan FR: in het parlement zetelen er 17NL en 72 FR. in de regering zitten er 3NL en 5 FR. Er is nog nooit een NL minister-president geweest.
3) Vanhengel en De Lille komen bovendien niet op voor de rechten van de NL, alleen Grouwels laat af en toe nog eens van zich horen.
4) de oververtegenwoordiging van NL in Brussel hangt samen met de oververtegenwoordiging van FR in Brussel
5) er wonen meer dan 5% NL in Brussel, bovendien zijn de autochtone FR er ook in de minderheid.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 01:05   #87
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SP.a staat er inderdaad wel heel slecht voor. Maar wat wil je met zo'n verzuurde voorzitter.
De mensen geloven dat links lullen en rechts zakken vullen niet meer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 01:51   #88
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Beste "BWarrior",

zou u zo goed willen zijn uw cijfers over Brussel ook eens uit wat andere duimen dan die van uw francofiele clubje te zuigen?

Je zegt het zelf:

Brussel telt zo’n 85% �* 90% Franstaligen waarvan ongeveer een derde een andere moedertaal dan het Frans heeft’
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 01:57   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf:

Brussel telt zo’n 85% �* 90% Franstaligen waarvan ongeveer een derde een andere moedertaal dan het Frans heeft’

Dat is wat de francofiele navelstaarders ervan maken.

Diegenen die uitsluitend Frans als thuistaal gebruiken, maken net geen 50% van de bevolking uit.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 02:09   #90
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Dat Vlaanderen verankerd zit in de Belgische staat, hebben we bijvoorbeeld gezien in het dossier van BHV. Ook al hebben de Vlamingen de meerderheid in het federaal parlement, toch kunnen de Franstaligen alles blokkeren d.m.v. belangenconflicten, alarmbelprocedures en de pariteit in de regering.
Ze hebben blijkbaar toch de staatshervorming noch de splitsing van BHV niet geblokkeerd.

Citaat:
Wat Brussel betreft:
1) het Brussels gewest krijgt alsmaar meer bevoegdheden
De Belgische staat dus steeds minder.

Citaat:
, bij de laatste staatshervorming krijgt het gewest ook gemeenschapsbevoegdheden zoals toerisme
Dit doet geen afbreuk aan de gemeenschapsbevoegdheden.

Citaat:
en wordt de taalwetgeving m.b.t. gerechtszaken verder versoepeld om maar enkele voorbeelden te geven.
Hoezo?

Citaat:
2) NL hebben er veel minder te zeggen dan FR: in het parlement zetelen er 17NL en 72 FR. in de regering zitten er 3NL en 5 FR. Er is nog nooit een NL minister-president geweest.
- Verhoudingsgewijs zitten er veel meer NL in het BXL parlement dan FRA in het Belgisch parlement
- de VGC kan belangenconflicten inroepen
- ook in Brussel bestaan er dubbele meerderheden op gewestniveau en op het niveau van de GGC
- Nergens staat dat er geen NL minister-president mag komen (tussen 1973 en 2011, langer dan het Brussels gewest bestaat, was er ook geen FRA premier.

Citaat:
3) Vanhengel en De Lille komen bovendien niet op voor de rechten van de NL, alleen Grouwels laat af en toe nog eens van zich horen.
Staat dat in de wet?

Citaat:
4) de oververtegenwoordiging van NL in Brussel hangt samen met de oververtegenwoordiging van FR in Brussel
Nee, met die van de FRA op nationaal niveau.

Citaat:
5) er wonen meer dan 5% NL in Brussel, bovendien zijn de autochtone FR er ook in de minderheid.
De Nederlandstalige bevolking maakt ca. 5% uit. Er zijn wel taalgemengde gezinnen (NL/FRA), misschien zo'n 10%. De rest is allemaal Franstalig, in de meerderheid met het Frans als moedertaal ...
Oud 20 oktober 2013, 02:10   #91
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is wat de francofiele navelstaarders ervan maken.

Diegenen die uitsluitend Frans als thuistaal gebruiken, maken net geen 50% van de bevolking uit.
De verfransing is dus een mythe?
Oud 20 oktober 2013, 06:29   #92
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze zouden wel een stuk hoger kunnen geraken, maar onderschat toch maar niet de Belgicistische reflex bij een groot stuk van links. Velen linksen zien Vlaanderen nog altijd en geheel ten onrechte als iets fascistisch.
Niet dan,Maximiliaan?

U voelt een "soort" sociale Vlaamsche bewogenheid?

Wat was dat ook weer met NSDAP.......?

Vertel eens.....als kenner.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 07:15   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer of mevrouw oefent een fysisch zwaar beroep uit ?

Meneer of mevrouw zou niet graag in de ons omringende landen wonen, waar men al beslist heeft dat het 67 is, in plaats van 65 ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 07:43   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo werkt het toch niet hoor.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 07:45   #95
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...Kelen_memoires

Vanderkelen mag zijn ploat afzetten hoor.

En dat is zoveel jaren politiek journalist geweest????
Oud 20 oktober 2013, 08:19   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verfransing is dus een mythe?
Neen, en dat weet u zélf ook goed genoeg.

Indien ik u ten onrechte enige kennis terzake aanwrijf:

vergelijk gewoon even de verhoudingen tussen Franstalige/niet-Franstalige inwoners van Brussel in pakweg 1800, 1830, 1860, 1890, 1920, 1950, 1980 en 2010.

Tot grote ergernis van de partizanen van Bruxelles francophone et sa vraie dimension wordt Brussel sinds enkele decennia echter steeds méér 'polyglot', en verliest het Frans steeds méér 'status' en 'terrein'.

Daarvan loopt het zo'n soort mensen dag en nacht dun door de broek.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:45   #97
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Wilfried Martens regeerde met volmachten en dan wordt Bart Dewever gelinkt aan autoritaire politieke systemen....

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 08:46   #98
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilfried Martens regeerde met volmachten en dan wordt Bart Dewever gelinkt aan autoritaire politieke systemen....
Je moet het maar durven schrijven hé.
Ik herinner me die "kaderwetten" nog zeer goed.
Oud 20 oktober 2013, 09:14   #99
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
- Verhoudingsgewijs zitten er veel meer NL in het BXL parlement dan FRA in het Belgisch parlement
- de VGC kan belangenconflicten inroepen
- ook in Brussel bestaan er dubbele meerderheden op gewestniveau en op het niveau van de GGC
- Nergens staat dat er geen NL minister-president mag komen (tussen 1973 en 2011, langer dan het Brussels gewest bestaat, was er ook geen FRA premier.

Staat dat in de wet?

Nee, met die van de FRA op nationaal niveau.
Ik heb in mijn vorige post een fout gemaakt (het was al laat). Dus ik herhaal; de oververtegenwoordiging van de NL in Brussel hangt samen met de oververtegewoordiging van de FR op nationaal niveau. Als je het ene wil aanpakken, dan is het niet meer dan logisch dat je het andere ook aanpakt. Maar over dat laatste hoor ik je nooit problemen maken.

Dat de oververtegenwoordiging op Brussels niveau zwaarder is dan op nationaal niveau, klopt ook niet. In het Brussels parlement zitten er ongeveer 7 Vlamingen te veel en in de Brusselse regering zitten er 2 Vlamingen te veel. Daartegenover staat dat er op federaal niveau te veel FR zitten in de Kamer, Senaat, federale regering en niet vergeten de hoogste rechtscolleges en aan de top van de ambtenarij.

En wat de minister-president van Brussel betreft: Brussel heeft nog nooit een NL minister-president gehad en de FR zullen dit trouwens ook nooit aanvaarden.
Oud 20 oktober 2013, 09:19   #100
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:

De Nederlandstalige bevolking maakt ca. 5% uit. Er zijn wel taalgemengde gezinnen (NL/FRA), misschien zo'n 10%. De rest is allemaal Franstalig, in de meerderheid met het Frans als moedertaal ...
Kijk Bruno, dit is nu gewone FDF-taal. En dan zijn BUB'ers nog verbaasd waarom hun partij in Vlaanderen nauwelijks stemmen haalt. Het argument dat de FR steeds toepassen: geen Nederlands als moedertaal= Franstalig. De realiteit is dat het aantal anderstaligen in Brussel toeneemt. Er zijn ook een deel anderstaligen die geen van beide landstalen spreken; daarnaast zijn er ook anderstaligen die zowel NL als FR kunnen (het volwassenonderwijs NL in Brussel doet het trouwens zeer goed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be