Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2013, 08:41   #21
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het is een vod. Net als alle andere vlaggen. Wat een bende kiekens
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 08:42   #22
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Op zich interesseert mij ook niet of België blijft bestaan of Vlaanderen onafhankelijk wordt. Structuren moeten aangepast worden aan de mensen, niet omgekeerd.

Maar je kan er niet om heen dat we met 2 verschillende democratieën zitten die elkaar tegenwerken op tal van zaken omdat ze moeten rekening houden met verschillende socio-economische situaties en verschillende publieke opinies.

Er bestaat maw wel een Vlaamse natie, dit in tegenstelling tot een Belgische natie, die bestaat niet.

Als ik het goed begrijp, verloochent Bracke dat en zegt hij dat het enkel om economische zaken is dat België moet gesplitst worden.
Dat zijn mensen die als Vlaanderen het slechter gaat doen dan Wallonië, en die tijd komt, opeens voor een sterker België gaan zijn.
Juiste stellingname maar foute conclusie.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 08:47   #23
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Bracke is een koele Vlaamse realist. Van Besien een kwakende Belgische kikker, die veel van voetbal verwacht.
Het is vooral Bracke die hier uit zijn nek lult met zijn bewering alsof Stromae en Kompany de Vlamingen zouden zijn.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 08:52   #24
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juiste stellingname maar foute conclusie.
wat is dan de juiste conclussie?
Oud 22 oktober 2013, 08:58   #25
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook uit praktische reden separatist, maar geen flamingant.
Voor mij moet België gesplitst worden, omdat het nooit kan werken met 2 totaal verschillende entiteiten in 1 land.

Waarom zou je dan plots weer Belgicist worden indien het in Wallonië beter zou gaan?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:04   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ben ook uit praktische reden separatist, maar geen flamingant.
Voor mij moet België gesplitst worden, omdat het nooit kan werken met 2 totaal verschillende entiteiten in 1 land.

Waarom zou je dan plots weer Belgicist worden indien het in Wallonië beter zou gaan?
wel, dat vind ik ook, het is net dat wat ik Bracke verwijt.
Oud 22 oktober 2013, 09:14   #27
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bracke doet dat wel; en erger, hij noemt de vlag van zijn "eigen volk" een vod.

Dat hij er geen erectie van krijgt, kan nog aan zijn leeftijd liggen, maar ...

De Schoof is op zijn pik getrapt.

.
typisch Brackevolk.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:26   #28
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In hetzelfde interview met 'Veto' zegt Siegfried Bracke nog dat het hem als sociaal-economische nationalist niet uitmaakt of je nu met een Belgische of Vlaamse vlag zwaait. ...
Citaat:
Nuchter gezien heeft Bracke gelijk. Of je als zwart-geel-rode nar of Belgische leeuw naar een voetbalveld trekt of iets dergelijk met de Vlaamse kleuren doet, het maakt weinig uit. Strekt het hen, die dit doen, tot plezier, vermaak of andere gevoelens, waarom niet?. Daar laat ik ook mijn slaap voor.

Maar zij, die vlagvertoon associëren met eng nationalisme, hebben daarom nog geen gelijk. Het is wel verleidelijk om dit in de schoenen te schuiven van zijn tegenstanders.

Citaat:
Als ik het goed begrijp, verloochent Bracke dat (het door u aangehaalde democratische deficit) en zegt hij dat het enkel om economische zaken is dat België moet gesplitst worden.
Het is niet omdat hij in het studentendebat en bij de Belgisch nationalistische nonsens, welke door Van Besien verkocht werd, de nadruk legde op het economische argument, dat daardoor de andere redenen tot het afschaffen van het Belgische apartheidsbewind niet zouden bestaan. Hij heeft waarschijnlijk willen duidelijk maken dat vendelen en vlaggen aan hem niet bested waren. Hoe dit verwoord werd in de regime-pers is wel een doorgestoken kaart.

Citaat:
Dat zijn mensen die als Vlaanderen het slechter gaat doen dan Wallonië, en die tijd komt, opeens voor een sterker België gaan zijn.
Dat kan men hoegenaamd niet afleiden uit het relaas in de pers. Dat u met deze conclusie succes oogstte bij verstokte ondemocratische belgicisten als Peter maken duidelijk wat de bedoeling was van het persbericht.

Laatst gewijzigd door fcal : 22 oktober 2013 om 09:29.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:41   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Zo heb ik het alvast ook begrepen.
Siegfried beseft het waarschijnlijk zelf niet, maar eigenlijk zegt hij doodgewoon dat hij een opportunist is.
Nu gaan we al "conclusies" trekken op basis van geprojecteerde voorspellingen? Waarom dan niet de "conclusie" dat Bracke gaat voor wat het beste is voor de bevolking (nu Vlaanderen onafhankelijk, en bij een economische ommekeer een unitair La Belgique)?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 09:58   #30
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
I

Bracke doet dat wel; en erger, hij noemt de vlag van zijn "eigen volk" een vod.

De Schoof is op zijn pik getrapt.
.
Welk volk, die onderkruipers van vlaams nationalisten.

"]ik zal nog een beetje harder stampen.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 10:08   #31
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nu gaan we al "conclusies" trekken op basis van geprojecteerde voorspellingen? Waarom dan niet de "conclusie" dat Bracke gaat voor wat het beste is voor de bevolking (nu Vlaanderen onafhankelijk, en bij een economische ommekeer een unitair La Belgique)?
omdat dat een verkeerde conclussie is.

Een Belgisch model kan nooit goed zijn voor de Vlaamse bevolking, of het nu economisch goed gaat of niet.
Simpel weg omdat je met 2 veel te verschillende bevolkingen zit zodat 1 oplossing voor alle zaken nooit goed kan zijn voor beide landsdelen. Er zijn wel zo'n zaken die je het best samen doet of waar je voldoende ruimte hebt voor compromissen zodat iedereen er beter van wordt, maar dat zijn meestal dezelfde als de zaken die we even goed samen met de andere EU-landen kunnen doen.
Oud 22 oktober 2013, 10:12   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De mol doet zijn werk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Wever en z'n partijtje graven hun eigen put, net zoals verwacht.

Dank U Bracke!

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 10:12   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat dat een verkeerde conclussie is.

Een Belgisch model kan nooit goed zijn voor de Vlaamse bevolking, of het nu economisch goed gaat of niet.
Simpel weg omdat je met 2 veel te verschillende bevolkingen zit zodat 1 oplossing voor alle zaken nooit goed kan zijn voor beide landsdelen. Er zijn wel zo'n zaken die je het best samen doet of waar je voldoende ruimte hebt voor compromissen zodat iedereen er beter van wordt, maar dat zijn meestal dezelfde als de zaken die we even goed samen met de andere EU-landen kunnen doen.
Nogmaals, het gaat om een "conclusie" gebaseerd op gratuite voorspellingen over hoe Bracke in de toekomst bij een bepaalde situatie zou reageren. Dergelijke "conclusie" is sowieso fout.

En uiteraard kan een belgisch model niet werken. Ik heb al meermaals gepolsd naar oplossingen voor enkele fundamentele belgische issues, maar ik krijg nooit antwoord.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 22 oktober 2013, 10:14   #34
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wil hij nu zeggen dat hij gewoon een centennationalist is?
Verbaast je dat?

Dat probeer ik je al heel lang uit te leggen.

NVA is gewoon een partij die de gevestigde Vlaamse belangen behartigt. Meer zou ik er niet achter zoeken.

Er zal best weleens een goedwillende nationalist tussen zitten, maar wat heeft de NVA gedaan in de praktijk in de Vlaamse regering (behalve zwijgen & graaien) ?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 oktober 2013 om 10:15.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 10:17   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Nogmaals, het gaat om een "conclusie" gebaseerd op gratuite voorspellingen over hoe Bracke in de toekomst bij een bepaalde situatie zou reageren. Dergelijke "conclusie" is sowieso fout.

En uiteraard kan een belgisch model niet werken. Ik heb al meermaals gepolsd naar oplossingen voor enkele fundamentele belgische issues, maar ik krijg nooit antwoord.
het feit dat hij zich een sociaal-economische nationalist noemt, voorspelt toch niet veel goeds.

het grootste gevaar voor de gewone Vlaming zijn de centennationalisten, diegenen die willen afscheiden van Wallonië omdat het arm is, omdat er meer werklozen zijn, omdat er meer zieken zijn.
Daar zullen er een pak bijzitten die zich ook niets aantrekken van de Vlaamse armen, werklozen of zieken.
Oud 22 oktober 2013, 10:23   #36
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Goed van Bracke. Na zijn uitspraak dat er geen staatshervorming meer nodig was voor de vorming van een nieuwe nationale regering, begin ik nog enige sympathie voor de man te krijgen.
Oud 22 oktober 2013, 10:24   #37
six
Banneling

Standaard

Ik heb het een jaar geleden al gezegd hoor. Het Vlaams-nationalisme is een zuur nationalisme, en vroeger of later zal de centennationalistische meerderheid daarin zich niet meer kunnen inhouden. Zoals een dik kind dat naar snoep grijpt, beginnen zij zo snel mogelijk naar asociale maatregelen te grijpen en verloochenen daarbij zelfs het volk en land waar zij zogezegd voor staan.

Vlijmscherp vat het accuraat samen. Maar ook op dit forum zien wij het, woeste asocialen die vinden dat de rest een pijnlijke dood mag gaan zo lang er maar niet aan hun centen wordt gekomen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 10:27   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik heb het een jaar geleden al gezegd hoor. Het Vlaams-nationalisme is een zuur nationalisme, en vroeger of later zal de centennationalistische meerderheid daarin zich niet meer kunnen inhouden. Zoals een dik kind dat naar snoep grijpt, beginnen zij zo snel mogelijk naar asociale maatregelen te grijpen en verloochenen daarbij zelfs het volk en land waar zij zogezegd voor staan.

Vlijmscherp vat het accuraat samen. Maar ook op dit forum zien wij het, woeste asocialen die vinden dat de rest een pijnlijke dood mag gaan zo lang er maar niet aan hun centen wordt gekomen.
je hebt niet goed gelezen wat ik schreef hoor. Vlaams-nationalisme is geen zuur nationalisme of enkel centennationalisme, het is per definitie zelf politiek neutraal.
Oud 22 oktober 2013, 10:32   #39
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het feit dat hij zich een sociaal-economische nationalist noemt, voorspelt toch niet veel goeds.

het grootste gevaar voor de gewone Vlaming zijn de centennationalisten, diegenen die willen afscheiden van Wallonië omdat het arm is, omdat er meer werklozen zijn, omdat er meer zieken zijn.
Daar zullen er een pak bijzitten die zich ook niets aantrekken van de Vlaamse armen, werklozen of zieken.
Zelf ken ik geen enkele Vlaams-Nationalist die in die termen denkt. Ik ken wel enkele mensen die Vlaams-Nationalisten graag collectief als dergelijke graaiers proberen af te schilderen.
Oud 22 oktober 2013, 10:33   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht

Kan je ons effe wat cijferwerk geven of ons vertellen hoe je erbij komt dat het Vlaams-Nationalisme een "centennationalistische" meerderheid zou hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be