![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een standpunt dat voor mij persoonlijk even natuurlijk aanvoelt als tegen totalitaire regimes zijn, en dat compleet ongeacht wat ook de inhoud van VB is/was. ik kon/kan mij daar compleet en probleemloos in vinden. ps Journaal was veel meer dan wat jij ervan maakt hoor. en zijn duiding en persbronnen waren altijd heel duidelijk los van elkaar en met correcte citaat en bronvermeldingen. zeker wat betreft de angelsaksische wereld steeds een van de best geinformeerde journalisten in Vl gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() ps dat conflict loge (B grootoosten) vl nationalisme was openlijk en geinitieerd vanuit de loge ... daar is Grammens niet de oorsprong van.
over standpunten v N-VA kan ik je helaas geen toelichting geven, al vermoed ik dat er amper een partijstandpunt zal zijn tov de kerk ? maar ik zeg het ... ben daar niet over geinformeerd. (kerk in B is mi een marginaal te verwaarlozen verschijnsel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en tracht even inhoudelijk te lezen, ongeacht de hoed van de boodschapper ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de passage waarin hijzelf naar de mogelijke uitleg peilt, geeft hij nochtans zelf de juiste verklaring. (pleiten tegen cordon, schrijven voor Pallieterke en het blok verdedigen) De andere die er bij staan, zijn van toepassing op zovele journalisten en opiniemakers waarvan de confrèrie van de journalisten zich niet afkeert. Journalisten zijn overwegend links, bijna altijd tegendraads, kritisch voor navo en uiterst kritisch voor israël dus daar moet men het echt niet gaan zoeken. Zijn systematische pleidooi tegen het cordon, wat je misschien nog als een principieel standpunt zou kunnen gaan beschouwen maar hier moeilijk kan volgehouden worden aangezien hij ook voor Pallieterke bijdrages schreef. Ik vertel toch echt geen nieuws dat dit blad voor 99% in de invloedsfeer van het vlaams blok zit. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat u die niet heeft kunnen lezen, ligt waarschijnlijk aan het feit dat u enkel leest wat u wil lezen. Brepoels kreeg voor haar werk in het Europees Parlement ondermeer een MEP-award, een door de collega's toegekende prijs voor wie zich als Europarlementslid het meest verdienstelijk heeft gedragen in een bepaakde categorie (bij haar was dat handel). Verder werd ze verkozen tot één van de 4 meest actieve Belgische Europese Parlementsleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Naties bestaan enkel en alleen door puur arbitrair en meestal daar middeleeuwse of 19de-eeuwse edellieden bepaalde grenzen. Dat je al dan niet in een bepaalde natie geboren bent, is dan ook puur toeval. Waarom zou je daar trots op moeten zijn? Als België morgen samensmelt met Zeeuws-Vlaanderen, word je dan van dag op dag ook trots op alles wat Zeeuws-Vlaams is? Op restaurant Oud Sluis bvb. En als Nederlands- en Vlaams-Limburg morgen samen een nieuw land maken, verdwijnt je trots dan van dag tot dag voor alles wat Limburgs -en niet meer Belgisch is- dan van dag tot dag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zowel zijn bijdragen in Pallieterke als zijn stukken in Journaal waren geregeld striemend. men had bij VB en V-VA absoluut geen vat op hem, en dat werd hem niet in dank aangenomen, hij werd door beiden met de nek aangekeken en was bij VB niet (meer) welkom. wellicht zal men uit beleefdheid de plooien gladstrijken en hem nog enig respect tonen op zijn afscheid vanuit die twee partijen ... maar dat valt voor mij toch onder politiek opportunisme ... men is daar (vb én nva) vooral blij dat hij zijn pen neergelegd heeft. Laatst gewijzigd door Anna List : 23 oktober 2013 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tuurlijk mag je dat. Er zijn mensen trots om de meest idiote dingen. Omdat ze blauwe koplampen hebben, omdat ze een ring in hun neus hebben, omdat een voetbalspeler die ze van haar noch pluimen kennen in een buitenlandse gazet staat, omdat iemand die geboren is binnen dezelfde arbitrair bepaalde landsgrenzen als zij een prijs heeft gewonnen, ... .
Trots zijn op het feit dat je geboren bent, zou dan ook bizar zijn. Maar het mag: er zijn mensen trots om de meest idiote dingen. Je weet wat Schopenhauer daarover zei. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 23 oktober 2013 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ga je de razzia's onder de Joden ook allemaal aan de Vlaams Nationalisten toeschrijven? Weinig objectief voor iemand die op dit forum als geschiedkundig expert wenst door te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "De goedkoopste trots is nationale trots. Want die verraadt bij de eigenaar ervan een gebrek aan individuele eigenschappen waarop hij trots kan zijn, omdat hij anders niet zou teruggrijpen op eigenschappen die hij met miljoenen anderen deelt. Wie aanzienlijke voordelige eigenschappen bezit, zal de tekortkomingen van zijn eigen natie het duidelijkst herkennen, aangezien hij die voortdurend voor ogen heeft. Maar de arme stumper die helemaal niets heeft om trots op te zijn, grijpt naar het laatste middel: de natie waartoe hij toevallig behoort. Hieraan laaft hij zich en hij is dankbaar bereid om alle fouten en dwaasheden die haar eigen zijn, met hand en tand te verdedigen."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het is niet mijn uitleg. Het is een citaat van Schopenhauer. Maar het illustreert inderdaad perfect allerlei primitieve (nationalistische) gevoelens die je ziet opduiken bij bvb. sportwedstrijden en dergelijke.
Dit citaat kadert eigenlijk in Schopenhauers idee dat een mens dient te streven naar zelfontplooiing ipv zich ondergeschikt te maken aan de maatschappij. Schopenhauer had hier volledig gelijk in, hoewel hij mijns inziens te veel belang aan trots hecht. Trots is immers niets anders dan een streven naar zelfbevestiging en erkenning. Net zoals wie zelf voldoende sterke eigenschappen heeft of verwezenlijkingen bereikt, zijn heil niet moet zoeken in nationale trots, hoeft iemand die voldoende zeker van zichzelf is, niet naar trots te streven. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 23 oktober 2013 om 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat ook een vorm van nationalisme? Omdat er iets van territorialiteit in zit ? Soms zijn er tv-uitzendingen voor inzameling van geld voor een goed doel; waar dan per provincie een stand van zaken opgemaakt wordt. Is dat ook een vorm van nationalisme ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Verder doe ik hiermee geen uitspraken over de waarde van nationalisme. Ik erken zeker dat nationalisme nodig is, al was het maar om een soort van gemeenschappelijk identiteitsgevoel te creëren, op basis waarvan je solidariteitsmechanismes laat werken. Ik zeg wel dat primitieve nationalistische gevoelens van trots, zoals je bvb in sportgebeurtenissen ziet, uitermate goedkoop, en voor mij zelfs verfoeilijk, zijn. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 23 oktober 2013 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar als je dat wil mag je de inhoud van het citaat gerust doortrekken naar het koningshuis. Dat iemand op basis van geboorterecht enorme politieke macht in een maatschappij kan krijgen, duidt alleen maar op een enorm gebrek aan beschaving van die maatschappij. |
|
![]() |
![]() |