![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#31201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 oktober 2013 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31203 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Adrian M : 23 oktober 2013 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31207 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ben al jaren lang expres heel, heel stout geweest maar nog niemand is mij komen ophalen. ![]()
![]() |
![]() |
#31208 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31209 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daarom is Belgie zo'n raar land. Laatst gewijzigd door JP Coen : 24 oktober 2013 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31210 |
Minister-President
|
![]() Sorry, maar wat zij beschrijft heb ik ook meegemaakt. Als ik dit wil aankaarten krijg ik te horen dat ik het aan mezelf te danken heb. Ik zou me dan als typisch arrogante Hollander hebben gedragen. En dit verwijt krijg ik dan van mensen die er zelf niet bij waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31211 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31212 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kansloos. Laatst gewijzigd door JBM : 24 oktober 2013 om 10:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31213 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is juist dat de oude canon in het Belgische geschiedenisonderricht Nederland als een bezetter voorstelde, alsof een vaderland zichzelf zou kunnen bezetten. Dat is trouwens wereldwijd zo: de officiële geschiedenis dient overal ter wereld om het aan de macht zijnde regime te legitimeren, nooit om de werkelijkheid te achterhalen. De onderstroom is anders. Vlaanderen beschouwt de frankofonie als bezetter. De ene journalist na de andere komt uit de kast om samengaan met het Noorden te bepleiten of zelfs om op te biechten dat hij altijd al Groot-Nederlander of Orangist geweest is. Als we nou eens al dat welles-nietes gedoe achterwege laten, Vlamingen geen eigenschappen toedichten die ze niet hebben en ons niet laten leiden door eventuele slechte persoonlijke ervaringen waar we minstens voor de helft zelf de oorzaak van zijn, kortom laten we een ernstig gewetensonderzoek doen in plaats van ons met dit soort steriele steekspel in te laten.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31214 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
want ik ben heel vaak in Vlaanderen geweest door mijn werk. Zelfs een bekende Vlaamse schrijver noemt de Nederlanders een kutvolk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31215 |
Minister-President
|
![]() Vlamingen zullen toch nooit begrijpen hoe het is voor een Nederlander tussen de Vlamingen. Net zoals een blanke ook niet weet wat voor racisme en discriminatie zwarte mensen bijna dagelijks tegenkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moet u dan weten dat die "bekende Vlaamse schrijver" op geen enkele manier in naam van de Vlamingen kan en mag spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31217 |
Staatssecretaris
|
![]() Jezus christus zeg, ga anders met z'n allen een potje liggen janken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31218 |
Staatssecretaris
|
![]() Aan het taalgebruik te zien, best mogelijk dat die bekende schrijver Herman Brusselmans is, een graag geziene gast op de Nederlandse TV en wiens uitspraken je meestal niet al te serieus moet opnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inmiddels doet het me niets meer. Ik verwacht niks van de Vlamingen, dus ze kunnen me ook niet teleurstellen. Maar ga niet beweren dat Nederlanders niet onheus worden bejegend door veel Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31220 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Brusselmans weet wat de Vlamingen graag willen horen. Hij verwoordt de gevoelens van het volk. |
|
![]() |
![]() |