![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() Mali, een grote zandbak zonder economische betekenis?
Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 24 oktober 2013 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld is de ontvangst van de President van Israel, Shimon Peres, in het Nederlandse programma 'College Tour', twee weken geleden (op 4 oktober). Geen groep Joden of Christelijke Zionisten, gewoon een publiek van Nederlandse universitairen. Kijk vooral vanaf minuut 1.05 tot 1.35, een entoesiaste standing ovation van het publiek wanneer de President binnenkomt. Al is gans het programma heel erg interessant. Er zijn ook veel jonge mensen die naar Israel reizen voor toerisme, voor culturele bezoeken, voor informatie over studierichtingen of gewoon voor het uitgangsleven in Tel Aviv. En geloof me vrij, opnieuw niet alleen Joden of Christelijke Zionisten. Meestal gewoon mensen uit de meerderheid van de bevolking die eigenlijk geen boodschap hebben aan dat constant politiek gezeur. Ze vinden Israel gewoon een leuk en boeiend land. U leeft in uw anti-sfeer, en dat heeft wel gehoor bij linkse activisten, moslims en andere azijnpissers allerhande. Maar de meerderheid van de bevolking? Laat me niet lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
P.S. foto komt me heel 'Arisch' over qua sfeer trouwens. Dat opgeheven hoofd, die 'hemelse' glimlach... het is maar interpretatie, maar ik had die indruk over de foto al voordat ik las waarover het ging. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 oktober 2013 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Shimon Peres heeft inderdaad een grote internationale populariteit, dankzij de Nobelprijs die hij mede won, maar zijn imago van 'vredesman' is grotendeels gefabriceerd en stemt niet echt overeen met het soort politicus die hij écht is en was. Als meer mensen zouden weten dat Peres vooral 'verdienste' heeft als vader van de industriële wapenindustrie en 'vader van de Israëlische atoombom', en dat hijzelf ook heel overtuigd meewerkte aan het bouwen van illegale nederzettingen in Palestijns gebied en soortgelijke (waarmee hij in de prakijk het Oslo-proces vernietigde, waarvoor hij oorspronkelijk de Nobelprijs won), dan zou zijn populariteit wel heel wat minder zijn. Dat Israël verder een mooi land is met een lange kustlijn, met aan de kust ook een warm en zacht klimaat, is misschien leuk om te weten maar is politiek weinig relevant. En ik ben zeker niet anti. Het enige verschil tussen u en mij is dat ik niet geloof dat wij Israël hoegenaamd een dienst bewijzen door het te steunen in deze waanzinnige politiek door te gaan. Jij denkt misschien van wel, maar de waarheid is dat als Israël zo door blijft gaan dat het zichzelf gewoon vernietigen zal. Waar jij de huidige Israëlische leiders steunt, steun ik de joodse mensen die de moed hebben om op het waanzinnige van de huidige politiek te wijzen. Als jij werkelijk zo'n sympathie hebt voor het joodse volk zou je over dit laatste beter toch beter eens even nadenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Het Joodse volk moet de wereld de waarheid onderwijzen over de Enige God en de liefde tussen mensen." Wanneer je niet gelooft in god is de term ''uitverkoren" nog al onzinnig. Naar mijn idee zou elke Christen juist een voorstander moeten zijn van gelijkheid, ieder mens dezelfde rechten.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 oktober 2013 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Nog een mooie uit dezelfde tekst:
"Daarom dient het Joodse volk naar de hoogste ethische maatstaven te leven." (Eentje om over na te denken: vooral een goeie voor de zionisten op het forum, zoals Antoon zélf.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat staat los van het beleid dat Israel voert.
En je kunt er heel veel interpretaties op los laten.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 24 oktober 2013 om 23:09. |
![]() |
![]() |