Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2013, 11:18   #101
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Bron ?
N-VA achterkamertjes en VOKA + VBO.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 11:59   #102
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA achterkamertjes en VOKA + VBO.
Geen bron dus.
Arm Rikske.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:01   #103
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Geen bron dus.
Arm Rikske.
U slaat de bal volledig mis alweer……


U bent dus ge-stuyckp't
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:09   #104
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ja kan allemaal zijn, maar het heeft hier nog steeds niks van doen.
Het gaat over de loonkost.
Punt.
Een bedrijf wil winst maken.
In Europa kiezen veel verbruikers voor KWALITEIT.
De verkoop & de bestellingen hangen grotendeels af v.d. kwaliteit.
Goede kwaliteit bekom je o.a. door IKZ
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 12:49   #105
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij mij ook.
Gisteren werd bekend gemaakt dat Umicore Hoboken voor een zeer groot bedrag investeert in nieuwe installaties. De technologie & de know how zijn belangrijker dan de loonkost. Dit verklaarde de manager v.h. bedrijf op de tv.


Loonkost valt in het niet tov de afschrijving van de installaties, en vooral, de energiekost !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:30   #106
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
70%? en even voordien was het maar 15%. Er wordt nogal gegoocheld met cijfertjes.

Die 15% zal natuurlijk de kostprijs zijn van de belgische Ford arbeiders voor het maken van de complete auto, zonder daarbij rekening te houden met de werkuren voor het maken van de onderdelen.

15% is het aandeel van de loonkost in de totale prijs. (materiaal en produktiekosten)

70% is het aandeel van de loonkost in de produktiekosten. (arbeid, stroom, water, belastingen op drijfkracht enz enz)


Duidelijk nu ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:45   #107
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
15% is het aandeel van de loonkost in de totale prijs. (materiaal en produktiekosten)

70% is het aandeel van de loonkost in de produktiekosten. (arbeid, stroom, water, belastingen op drijfkracht enz enz)


Duidelijk nu ?
Niet echt aangezien uw twee statements zich elkaar tegenspreken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:49   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA zal dat allemaal gaan oplossen.

Nettoloon naar omlaag, cadeau's aan de patroons, verlofdagen inleveren.
Het wordt een leuk boeltje met die zwarte rakkertjes.
Ik dacht dat het een idee was van de CD&V om feestdagen in te leveren.
Zal ik wel weer mis geweest zijn zeker.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:51   #109
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik dacht dat het een idee was van de CD&V om feestdagen in te leveren.
Zal ik wel weer mis geweest zijn zeker.
Dat is niet erg, Guido.
Niemand neemt u dat kwalijk.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:53   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Kan zijn, maar dat heeft niets te maken met de loonkost.
En van levensbelang is het ook al niet.
Wij passen geen IKZ toe. Er zijn andere systemen dan IKZ.
IKZ is trouwens al zo oud als de straat.
Toch is IKZ of een ander ding dat hetzelfde behelst van levensbelang.
Producten van de eerste keer goed maken (nawerk is duur en jaagt de loonkost op).
Klanttevredenheid (zo weinig mogelijk akkefietjes die hersteld moeten worden onde garantie).


.......................
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:54   #111
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is niet erg, Johan
Niemand neemt u dat kwalijk.
Ik ben echter niet mis, was sarcastisch
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:55   #112
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is niet erg, Johan
Niemand neemt u dat kwalijk.
Ik ben echter niet mis, was sarcastisch
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:55   #113
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is niet erg, Johan
Niemand neemt u dat kwalijk.
Ik ben echter niet mis, was sarcastisch
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:57   #114
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Al die loonkosten zever is politieke recuperatie. Men produceert waar men consumeert.

In europa is er nauwelijks nog groei (eerder krimp) in de autosector. Daarom gaan hier autofabrieken dicht. Dat verhaal in spanje met ford is ook van tijdelijke aard indien men in europa niet meer autos gaan consumeren.

Wij moeten ons focussen op de productie van machines en goederen met heel hoge toegevoegde waarde die tegen ver vervoer kunnen. Dus geen goedkope autos. Duitsland heeft het beter bekeken: iedereen kent de duitse degelijke industriele apparaten, luxewagens, wetenschappelijke apparaten, etc....dat is ideaal voor export.

Maagoed, politici zijn te debiel om dit soort zaken te zien. Men probeert sectoren te redden die eigenlijk niet gered moeten worden, maar gewoon vervangen moeten worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 14:58   #115
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een bedrijf wil winst maken.
In Europa kiezen veel verbruikers voor KWALITEIT.
De verkoop & de bestellingen hangen grotendeels af v.d. kwaliteit.
Goede kwaliteit bekom je o.a. door IKZ
Dus...
En dus heeft dat allemaal niets te doen met de hoge loonkost hier.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 15:08   #116
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik dacht dat het een idee was van de CD&V om feestdagen in te leveren.
Zal ik wel weer mis geweest zijn zeker.
U snapt er weer eens niks van. Alle vlaamsnationalisten zijn Calotten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 16:24   #117
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al die loonkosten zever is politieke recuperatie. Men produceert waar men consumeert.

In europa is er nauwelijks nog groei (eerder krimp) in de autosector. Daarom gaan hier autofabrieken dicht. Dat verhaal in spanje met ford is ook van tijdelijke aard indien men in europa niet meer autos gaan consumeren.

Wij moeten ons focussen op de productie van machines en goederen met heel hoge toegevoegde waarde die tegen ver vervoer kunnen. Dus geen goedkope autos. Duitsland heeft het beter bekeken: iedereen kent de duitse degelijke industriele apparaten, luxewagens, wetenschappelijke apparaten, etc....dat is ideaal voor export.

Maagoed, politici zijn te debiel om dit soort zaken te zien. Men probeert sectoren te redden die eigenlijk niet gered moeten worden, maar gewoon vervangen moeten worden.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 16:27   #118
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA zal dat allemaal gaan oplossen.

Nettoloon naar omlaag, cadeau's aan de patroons, verlofdagen inleveren.
Het wordt een leuk boeltje met die zwarte rakkertjes.
Zwarte rukkertjes ?
Ben jij nu ook �*l tegen onze zwarte pieten ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 16:29   #119
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En dus heeft dat allemaal niets te doen met de hoge loonkost hier.
Wil nog eens #105 lezen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2013, 07:35   #120
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Niet echt aangezien uw twee statements zich elkaar tegenspreken.
In de kostprijs van een wagen steekt alles van het ontwikkelen van de wagen tot marketing. Loonkost is in dat totale plaatje afhankelijk van de bronnen 8 tot 15%.

In de kostprijs van de assemblage zit ongeveer 70% loonkost.

De kostprijs van de onderdelen is in Valencia of Genk min of meer gelijk, sommige onderdelen moeten van verder weg komen, andere onderdelen niet.

De kostprijs van de loonmassa is wel een groot verschil. gemiddeld +/- 45 euro per uur tegen +/- 25 euro per uur maakt wel een verschil.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be