Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2013, 10:28   #21
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In Zwitserland zijn er 58 spoorwegbedrijven actief, en dat werkt zonder problemen. Het plan van de NV-A is op zich goed, al zou ik nog verder gaan.
Zou zou bijvoorbeeld de spoorweginfrastructuur in de Havens better naar de havenbedrijven gaan. Sommige goederenlijnen kunnen gewoon geprivatiseerd worden. En verder zou ik een onderscheid maken tussen regionaal en intercity vervoer.
Voor IC vervoer zou ik gewoon de NMBS houden, die het gewoon commercieel doet, zonder subsidie (in Nederland, Duitsland en Zwitserland lukt dit immers ook gewoon).
Voor regionaal vervoer is het beter om een soort van Vlaamse regie te hebben, die de dienstregeling en tarieven beheerd, maar die de uitvoering gewoon uitgbesteedt. Daarbij mag de NMBS overigens meedingen.
Het GEN kan bijvoorbeeld gewoon door de drie gewesten gezamelijk aanbesteed worden.
Akkoord. De NMBS is nu zodanig georganiseerd dat de vakbonden veel macht hebben. Gevolg is stakingen aan de lopende band. Vooral de waalse treinbestuurders staken graag. Wel dat moet maar ens gedaan zijn dat die luiaards de Vlaamse werkende mens steeds opnieuw gijzelt.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:29   #22
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ok "out of the box" zullen treinen dan bestuurd worden door minder betaalde Polen, Hongaren, Bulgaren? In dezelfde leefomstandigheden en werkomstandigheden zoals we nu zien in het vrachtverkeer?
Neen, door stakende walen.
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:31   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
In die situatie zitten we toch al lang?
Wat zeg je nu, daar is Jack zich immers niet van bewust, als er al iets slecht gaat, dan is dat de schuld van de N-VA.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:34   #24
drenkeling
Burger
 
drenkeling's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2011
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Das pas waanzin...
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:35   #25
drenkeling
Burger
 
drenkeling's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2011
Berichten: 118
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nog van die voortstellen!
fixed
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 10:47   #26
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
'neuf said .. nog een pintje ?
Sterke argumentatie. Empathie is u wsl vreemd.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 11:20   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ok "out of the box" zullen treinen dan bestuurd worden door minder betaalde Polen, Hongaren, Bulgaren? In dezelfde leefomstandigheden en werkomstandigheden zoals we nu zien in het vrachtverkeer?
De treinen zullen bestuurd worden door mensen die een rijbewijs daarvoor hebben. Inbegrepen zoals voor camionchauffeurs een medische keuring op tijd en stond, en bijscholingskursussen.

Punt aan de lijn.

En tussen twee Chinese haakjes: die treinmachinist daar in het Noorden van Spanje, die meer dan 100 reed op een plaats waar hij 50 (pak me niet op de cijfers ...), was geen Pool, Hongaar of Bulgaar.
En eventuele spoorongelukken bij ons tot op vandaag, als er sprake was van een menselijke fout, waren geen fouten van Polen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 11:21   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Yep !!

Voedingsproductie bijvoorbeeld.
Alle boeren ambtenaren !! 't Zal nogal te fretten zijn ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 11:23   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom zou de N-VA dat eigenlijk willen?
Dit is echt een klotenvraag. En niet omwille van de vraag zelf.

Daar past maar één antwoord op, een kloten-antwoord:

de nva wil een behoorlijk openbaar vervoer om de Andere Jaken onder ons te pesten.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 11:34   #30
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Inderdaad, zeer juist. Vitale sectoren moeten onder controle blijven van de overheid. Al dat 'geliberaliseer' van deze sectoren is maar niets. Echt beter of goedkoper wordt het er allemaal niet door.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 11:47   #31
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nog van die voortstellen!

Splits de NMBS in een Vlaamse Spoorwegmaatschappij en een Waalse Spoorwegmaatschappij.

Het Groothertogdom Luxemburg heeft toch ook zijn eigen Spoorwegmaatschappij en die doet dat beter dan de NMBS.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 11:52   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
In Zwitserland zijn er 58 spoorwegbedrijven actief, en dat werkt zonder problemen.
En heeft Zwitersland 58 overheids-toezichthouders op die spoorwegbedrijven met één confederaal super-overheids-toezichthouder ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 12:00   #33
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is misschien een tactiek...
Er bewust een onwerkbare knoeiboel van maken om zo het separatisme verhaal als valabel alternatief te profileren.
Eens vragen aan de burgemeester van Lokeren. De man heeft veel tijd tegenwoordig. Van zijn geld nog gezwegen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 13:06   #34
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter
 
Esperanza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 8.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Voila. Niks te privatiseren.
__________________
Etiam si omnes, ego non.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 13:47   #35
HRobin
Minister
 
HRobin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Wat niet wegneemt dat er wel gesleuteld mag & moet worden aan de manier waarop die sectoren geleid worden.

Trouwens, welke sectoren zijn dan niet essentieel voor een land ?
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 13:48   #36
Dakeyras
Lokaal Raadslid
 
Dakeyras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
Das pas waanzin...
U heeft gelijk. Het plan van de NVA gaat niet ver genoeg! Voor elk traject minstens 6 bikkelhard concurrerende maatschappijen.

Voor het onderhouden van elke 50 kilometer spoor, drie concurrerende bedrijven.

En Polen en Roemenen invoeren om tegen een hongerloon en mits ontduiking van RSZ met de trein te rijden. En een paar Albanese buitenwippers als conducteur.

Dat openbaar vervoer gaat hier ne keer gaan verbeteren zie!

Laatst gewijzigd door Dakeyras : 30 oktober 2013 om 13:49.
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 13:50   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze in staatshanden moeten blijven.
Sommige sectoren zijn zo essentieel voor een land dat ze goed beheerd moeten worden. In welke handen dat gebeurt, is irrelevant. En zonder daarom te beweren dat het met een privatisering beter zou gaan, kunnen we toch niet bepaald gaan beweren dat onze overheid goed bezig is op vlak van openbaar vervoer.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 13:50   #38
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dakeyras Bekijk bericht
U heeft gelijk. Het plan van de NVA gaat niet ver genoeg! Voor elk traject minstens 6 bikkelhard concurrerende maatschappijen.

Voor het onderhouden van elke 50 kilometer spoor, drie concurrerende bedrijven.

En Polen en Roemenen invoeren om tegen een hongerloon en mits ontduiking van RSZ met de trein te rijden. En een paar Albanese buitenwippers als conducteur.

Dat openbaar vervoer gaat hier ne keer gaan verbeteren zie!
µ

Ja, Maggie Thatcher heeft daar ook bijzonder veel succes mee gehad
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 13:52   #39
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Amai, als dat de N-VA-versie is van de 'overheid afslanken'...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 14:23   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Amai, als dat de N-VA-versie is van de 'overheid afslanken'...
Je moet de "big picture" bekijken. Met dit voorstel legt de N-VA iets op tafel dat voor veel mensen tegelijk redelijk en tegelijk een broodnodige verandering is. Voor onze politici is het dan wer iets dat ze nooit gaan willen slikken en dat het einde van hun comfortabele luxepositie zou betekenen. M.a.w.: dit voorstel komt er nooit door. We moeten dus niet kijken naar de inhoud ervan, wel naar de manier waarop zowel de burger als de politiek erop reageert.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be