Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2013, 10:31   #121
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Maar eerlijk, wat een fantastisch effect geeft met zwart kruit vuren.

Daarbij, het gaat hem om noodzaak he. Natuurlijk is rookloos kruit beter. Maar als de nood hoog is...
Ik geef je gelijk Anarcho. De jaren 1800 + en grote rijen met soldaten die op een lijn hun zwartkruit wapens afvuren...nogal een grandioos effect dat geef ik toe.
Je kan het inderdaad gebruiken, maar ik ga ervan uit dat je meer dan 1 kogel moet afvuren. Je zou niet in de situatie willen komen dat je vuurt, mist en vervolgens je tegenstander niet meer ziet...om nog maar niet te spreken van de eventuele herlaadtijd.

Om terug te komen op de topic. Het land zit nog steeds vol met wapens die niet zijn aangegeven. De eenvoudigste manier om aan munitie te geraken is je aansluiten bij een schietclub....de rest wijst zichzelf uit.

Laatst gewijzigd door Stingray : 31 oktober 2013 om 10:34.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:35   #122
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Na 2 schoten met een deftig zwart kruit wapen heeft een inbreker een ander probleem. Die ziet geen kloten meer in die grijswitte wolk die naar zwavel stinkt.

Stingray, de bottleneck voor een zelfbouw vuurwapen is munitie. Ik kan , mits tijd zelf patronen maken. Rookloos kruit is alleen maar een probleem omdat ik daar geen gereedschap voor heb. Ben metaalbewerker, geen chemicus.
Slaghoudjes daarentegenover, da's teveel van't goeie en ik klooi niet met kwik.

Maar men moet niet met kruit werken. Er zijn zoveel andere opties.

Wat betreft lopen, trekken en velden. Met mijn gereedschap is 400mm het langste ik kan doen. Maar een pistool voor "home defence" kan het al af met een 80mm loopje.

Als ik een langere loop wil, gemakkelijk zat hoor. Gewoon in de handel verkrijgbare buis hoor. Trekken en velden zal maar over 400mm zijn.

Maar men kan opteren voor de blunderbus optie. 1 of 2 schoten, en wat is er voor nodig. Een stevige buis, een explosief en een ontstekingsmechanisme? Sorry, maar als men zulke dingen kon maken in de 14de eeuw, dan moet men geen raketgeleerde zijn om het nu ook te kunnen.
Oud 31 oktober 2013, 16:44   #123
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hier een DIY drone met zelfgemaakt vuurwapen:

https://www.youtube.com/watch?v=Jplh7uatr-E
Is dat die drone uit Saudi Arabiê waar ze zoveel tamtam over maken ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:46   #124
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

of doe zoals de (oude) vlamingen: smijt met een emmer gevuld uit je eigen beerput.

ook een dodelijk wapen, en geheel gratis.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 oktober 2013 om 16:47.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:48   #125
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar men kan opteren voor de blunderbus optie. 1 of 2 schoten, en wat is er voor nodig. Een stevige buis, een explosief en een ontstekingsmechanisme? Sorry, maar als men zulke dingen kon maken in de 14de eeuw, dan moet men geen raketgeleerde zijn om het nu ook te kunnen.

Stel je die inbreker zijn gezicht voor als je met plots met een blunderbus voor zijn neus staat, met vuursteenslot en alles.

Of een handkanon.
Oud 31 oktober 2013, 16:53   #126
meneer
Banneling

Standaard zover zijn we geraakt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Pepperspray moet uiteraard volledig legaal zijn.

Maar met echt zware wapens zoals geweren weet ik het nog niet. Aan de ene kant vind ik zelfverdediging erg belangrijk dus ben ik pro. Maar aan de andere kant vertrouw ik de mens te weinig.
Ik vind dat je vandaag de dag altijd een wapen op zak moet hebben. Al was het maar een mes , een boksijzer, of een telescopische matrak. Dat gecombineerd met CS-gas, of traangas, en je kan je uit hachelijke situaties redden, zelfs tegen meerdere tegestanders. Het verassingseffect dat het " slachtoffer " zich doeltreffend weet te verdedigen zal u de gelegenheid geven voldoende schade aan te richten om uw tegenstanders ofwel op de vlucht te doen slaan, ofwel zélf de tijd te hebben om vlug te verdwijnen.
Dat soort wapens is gemakkellijk weg te moffelen tussen uw kleren, en als je als een deftige mens aangekleed bent, en er niet bedronken of gedrogeerd bijloopt zal de politie u zo snel niet lastig vallen of willen fouilleren.
De TOP is natuurlijk een pistool/revolver, maar dan zit je reeds in een ander categorie wat betreft de strafwet.

Laatst gewijzigd door meneer : 31 oktober 2013 om 16:54.
Oud 31 oktober 2013, 16:56   #127
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Opbod noemen ze dit.
Zoals vroeger, toen de Russen en Amerikanen kernwapens bouwden.
Voor de doorsnee burger gaat het er niet om een heel land of de halve wereld af te schrikken of plat te nuken, maar gewoon zich zelf beschermen tegen dikwijls GEWAPENDE MISDADIGERS.
Oud 31 oktober 2013, 17:05   #128
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Komt op het zelfde neer. Er zal een wapenwedloop ontstaan.
Of dacht je dat een gangster zijn werk zal laten afnemen door amateurs?

Als iedereen een wapen draagt, zal de gangster zich aanpassen en ander geschikt gereedschap zoals kogelvrije vesten zoeken om zijn werk te kunnen doen.
Gevolg, de gewone burger zal ook dat gereedschap willen hebben om zich te verdedigen.

Nu stormen ze binnen via de deur te voet voor een overval, dan gaan ze binnen rijden met een gepantserde vrachtwagen...
Om mijn TV te jatten, en een paar juwelen ?
Geld zet iedereen op de bank.
Inbrekers tegenwoordig, dat zijn kleine viskes, of zotten, of junkie's, die pikken wat niet te heet of te zwaar is. Geweld gebruiken zullen die wel durven, die niksnutten, als je in hun weg loopt, maar die hebben de middelen niet voor een gepantserde vrachtwagen aan te schaffen !
Als iedereen gewapend is, en wettelijk het recht heeft zijn wapen te gebruiken in het kader van zelfverdediging bij inbraak, en er een paar van die snullen doodgeschoten worden, dan komt dat in de gazet, en dan zullen de andere wannabee-inbrekers al eens beginnen nadenken of het inbreken nog wel goede bizness is ...
Oud 31 oktober 2013, 17:10   #129
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, ik begrijp het. Na de gepantserde vrachtwagens bouwen de burgers dan betonnen bunkers waarna de gangsters weer met bommenwerpers komen.

En voor we het weten is gans het land verwoest.

Eigenlijk komen we hier nog goed weg.
Eigenlijk is het simpelste om s'nachts uw deur open te laten staan, met een rode loper uitgelegd, en een bordje " zelfbediening " ernaast. Op de keukentafel zet je een thermos koffie, koffiekoeken, en een bakske Jupiler in de ijskast klaar.
Misschien laten ze u dan slapen, en stelen in vrede & stilte uw kot leeg...
Behalve als er ééntje ook nog eens goesting heeft om te neuken natuurlijk, dan moet hij u wel wakker maken...
Oud 31 oktober 2013, 17:20   #130
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe? Denk je dat professionele gangsters niet weten waar ze aan beginnen?
Als ze niet weten wat er te rapen valt bij U, laten ze uw huis links liggen.

Die gaan te werk zoals ze auto's stelen op commando van uit Rusland.
Ze volgen uw handel en wandel voor enkele maanden, en trekken alles na voor ze toeslaan.
Voor hen is een inbraak een wandelingetje door het park.
Zo rijk ben ik niet dat zulke kerels het op mij voorzien hebben. Moest dat het geval zijn zou ik trouwens mijn eigen high-tech alarminstallatie hebben, en een paar vigile's op mijn domein + een goede verzekering voor ale waardevolle schatten in mijn paleis.
Die dat eventueel bij mij zou binnenbreken zijn gelegenheids-inbrekers, op zoek naar wat cashgeld en juwelen, een computer een TV...
Daar tegenover plaats ik mijn hond en mijn jachtgeweer. Zich gewoon laten doen vind ik een slechte boodschap uitzenden naar die mannen. Wie weet komen ze dan een jaar later terug langs.
Ik wil dat ze zich de inbraak in mijn kot als een slechte herinnering in de geest houden. .
Oud 31 oktober 2013, 17:22   #131
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan me dat wel voorstellen.
Als je ziet hoe de flikken te keer zijn gegaan tegen de Occupy beweging.
Die jongens van Occupy zijn pacifisten, zijn ongewapend. Vand�*�*r al dat flikkengeweld...
Oud 31 oktober 2013, 18:28   #132
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
http://www.dicks.nl/alarm-pistool-kogeltjes-6mm.html

Ik wil je deze toch eens zien veranderen in een patroon die voldoende vuurkracht heeft en een kogel kan bevatten. Maar ik ben bereid altijd bij te leren.
Ik snij ook geen frieten van varkens patatten.

Ik zou dus geen pistonnetjes gebruiken om kogels van te maken maar wel deze
http://www.anticsonline.co.uk/1873_1_105701686.html Plastiek hoedje er uit een loden punt in de plaats. Poepsimpel dus

Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 18:30.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 18:51   #133
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik snij ook geen frieten van varkens patatten.

Ik zou dus geen pistonnetjes gebruiken om kogels van te maken maar wel deze
http://www.anticsonline.co.uk/1873_1_105701686.html Plastiek hoedje er uit een loden punt in de plaats. Poepsimpel dus
Nu ben ik geen expert in blank-munitie, maar volgens mij zit daar niet hetzelfde aantal grain van een even potent kruit in (om wat lawaai te maken) als in echte kogel (patronen die bedoeld zijn om een loden projectiel honderden meters ver te sturen).

Ook, de casings, dat ziet er geen koper uit. Als je er een loden bal insteekt, heb je meer om tegen te drukken dan een plastic hoedje, dus meer druk op de huls.
Hoe zeker ben je dat die huls met een loden projectiel erop niet vervormd geraakt in de kamer en vastzit in je vuurwapen?

Nogmaals, ik ben geen expert, ik heb nog nooit zelf munitie gemaakt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 oktober 2013 om 19:11.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 18:54   #134
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ben ik geen expert in blank-munitie, maar volgens mij zit daar niet hetzelfde aantal grain van een even potent kruit in (om wat lawaai te maken) als in echte kogel (patronen die bedoeld zijn om een loden projectiel honderden meters ver te sturen).
Ik ben niet zeker of er wel kruit inzit. Volgens mij alleen het percussiehoedje.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 19:01   #135
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik ben niet zeker of er wel kruit inzit. Volgens mij alleen het percussiehoedje.
Geen idee wat voor blanks er zijn. In film-grade blanks zit bijvoorbeeld wel kruit , dacht ik. In het soort dat militairen gebruiken op oefening ook, want naar het schijnt is dat een ramp voor je wapen (kruitresten zonder een kogel die je loop wat 'schuurt').
Moest in de blanks die Garry voorstelt geen kruit zitten, lijkt het me nog een slechter idee, want dan ben ik er vrij zeker van dat die hulzen niet gemaakt zijn om de druk van een echte kogel te doorstaan. Al zeker niet als je ze zelf in elkaar knutselt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 oktober 2013 om 19:02.
Oud 31 oktober 2013, 19:08   #136
six
Banneling

Standaard

De percussiehoed van een modern geweer is voldoende om een kogel enkele tientallen meters ver te krijgen. Men leest soms op Amerikaanse wapenfora dat sommige mensen met kleinkaliberpistolen zo oefenen in hun woonkamer.

Ik trof onlangs een site aan die beschreef hoe je eigen hagelpatronen te maken. Daar wordt een volledige .22 blank gebruikt als percussiehoed.
Oud 31 oktober 2013, 19:10   #137
six
Banneling

Standaard

De Derringer Rider schiet met enkel een (zwartkruits, dus zwakker) percussiehoed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remingt...le_Shot_Pistol
Oud 31 oktober 2013, 19:16   #138
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De percussiehoed van een modern geweer is voldoende om een kogel enkele tientallen meters ver te krijgen. Men leest soms op Amerikaanse wapenfora dat sommige mensen met kleinkaliberpistolen zo oefenen in hun woonkamer.
Nog nooit geprobeerd. Nja, zoals ik zei, ik heb nog nooit hulzen herladen.

Ja, als je een koperen huls hebt (en niet overlaadt natuurlijk), lijkt het me dat er weinig kan mislopen als je zelf je kogels laadt. In het slechtste geval heeft je kogel te weinig snelheid.

Ik heb echter geen zin om mijn wapen te vernielen met een huls die voor een blank bedoelt was en ontploft is in de kamer van wapen omdat er een loden bal voorzit.
Citaat:
Ik trof onlangs een site aan die beschreef hoe je eigen hagelpatronen te maken. Daar wordt een volledige .22 blank gebruikt als percussiehoed.
Met .22 hagel zal je het wel van afschrikking moeten hebben denk ik. Dat is niet bepaald een 'incapacitating' schot.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 oktober 2013 om 19:17.
Oud 31 oktober 2013, 19:19   #139
six
Banneling

Standaard

Nee, ik bedoel geen .22 ratshot. Ik bedoel dat er from scratch een volledig hagelpatroon, kaliber 8 of groter, werd opgebouwd uit een pvc-buis. Het kruit dat men daarvoor gebruikt wordt ontstoken met een volledige .22 blank die als percussiehoedje dient.

Je hebt uiteraard gelijk wat de heel stoere uitboorplannen betreft. Dwaasheid. Doet mij denken aan een idioot die de cylinder van zijn brommer heeft uitgeboord. De redenering was: "ne cilinder is 50 cc, ask ne boormachien pak en een stuk van dieje piston wegboor dan krijgk meer cc en dus rij ik rapper".

De gevolgen worden overgelaten aan de fantasie van de lezer.
Oud 31 oktober 2013, 19:21   #140
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Stel je die inbreker zijn gezicht voor als je met plots met een blunderbus voor zijn neus staat, met vuursteenslot en alles.

Of een handkanon.
Tot op kort was dat legaal he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be