![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#401 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 31 oktober 2013 om 23:33. |
|
|
|
|
|
|
#402 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#403 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
????
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#404 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#405 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#406 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In een partikratie beslissen de partijen. De N-Va is geïsoleerd door de Waalse helft van de partijen, en door alle Vlaamse partijen, incluis het VB dat door N-Va zelf afgewezen wordt, de ene keer al openlijker dan de andere. Citaat:
Kijk eens hoe comfortabel Di Rupo I in het zadel zit? Rood-blauw-tsjeef houden mekaar aan weerszijden van de taalgrens met alle kracht aan boord, de haven is in zicht, en HMS-Di Rupo II staat al te stomen... Daar kan N-Va echt geen speld tussen krijgen, niet met een ambitieus programma, zelfs niet met een gigantische verkiezingsoverwinning. Citaat:
Daar gaat nu noch in 2014 verandering in komen, zeker niet nu ze zich van de steun verzekerd weten van de Vlaamse roden, blauwen en katholieken. In noodgeval zitten zelfs de groenen klaar op het reservebankje om België mee te redden. Ik zie eerlijk waar geen enkele reden die uw optimisme rechtvaardigt.
|
|
|
|
|
#407 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben van mening dat jij in je redenering dezelfde fout maakt als de machtspartijen in hun idee dat het sprookje zal blijven duren: de notie dat er nooit een meerderheid zal komen om al die splitsingsvoorstellen goed te keuren. Dat op zich lijkt mij geen onredelijke gedachte, maar ze gaat voorbij aan iets heel essentieels: de dwang van externe factoren. Om het misschien ietwat simplistisch voor te stellen: als het geld op is, dan is het op. Als de onderhandelingsmarge weg is, dan is ze weg. Als de kiezer gaat lopen, dan gaat ze lopen. Vroeg of laat breekt de veer en is er niets meer om mee te foefelen. Je kan niet blijven aanmodderen en verwachten dat de gorilla in het midden van de kamer blijft stilzitten (hoewel de machtspartijen precies dat doen). Het kan misschien cynisch klinken, maar wanneer een huis in brand staat, en je de bewoners met geen middelen buitenkrijgt omdat ze het de zaak nog proberen te blussen met twee glaasjes water, dan hoef je slechts te wachten tot de hitte en de rook onhoudbaar worden en ze vanzelf naar buiten komen...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#408 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#409 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#410 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#411 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#412 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Gelet op het steeds meer onbereikbaar zijn door file worden bedrijven het economische verlies moe. Bovendien zijn veel bedrijven met oude infrastructuur sterk aan het overwegen om zich elders te vestigen. Omdat zeker de Nederlands talige bedrijven vrezen dat hun belang in de Brusselse rechtbanken sinds BHV in de overwegende Franstaligen justitie negatief beïnvloed gaan worden. Dus reden om te verhuizen naar ander rechts gebied. En U stelt nu voor om personenbelastingen te heffen op de werkplaats in plaats van de woonplaats. Bedrijf en personeel zal vlug uit Brussel verdampen. |
|
|
|
|
|
|
#413 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik verduidelijk: door de Belgische situatie met grendels, pariteiten en alarmbellen, is de marge voor de franstalige minderheid vrijwel onbeperkt zolang er bij wijze van spreken één Vlaams partijcreatuur met hen meeheult. En zoals het er nu voorstaat zijn er zelfs drie partijen die maar al te graag die rol vervullen, en er zit nog een groen partijtje op de reservebank om zonodig te depanneren. Citaat:
Ik dacht dat zoiets net als de dioxine-crisis net meer aanleiding zou geven tot minder België. Maar ik kan het fout zien natuurlijk. Citaat:
En ik weet niet of je de reactie van de Vlaamse partijen hoorde op het splitsingsvoorstel, maar de N-Va staat moederziel alleen. En ik vermoed dat zelfs menige N-Va kiezer eventjes geslikt heeft bij de bekendmaking van de 'nieuwe visie' Op café de onafhankelijkheid bewieroken is nog iets anders dan op het knopje drukken om de splijtstof te doen ontploffen. Ik vrees dat de N-Va zijn hand overspeelde.... Citaat:
Crisis na crisis doorstond België de stormen. De huidige financiële crisis is niet anders dan de voorgaande, behalve dat hij door de toegenomen informatisering duidelijker en groter in beeld gebracht wordt dan vroegere. Het precedent van een Vlaamse minderheid in de regering is geschapen, Di Rupo II staat in de steigers, en zelfs op een III en IV durf ik meninge euro verwedden... De hoera-stemming van separatisten lijkt me enorm voorbarig.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 1 november 2013 om 09:31. |
||||
|
|
|
|
|
#414 |
|
Banneling
|
@'super'staaf : remsporen ALTIJD in de kookwas
|
|
|
|
|
|
#415 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
????
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#416 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan alles zijn grenzen. Ook aan de marges waarmee er kan gefoefeld worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. Laat ik het effe "volkscommunicatie" en "volksinformatie" noemen. Met de komst van het internet zijn we niet langer afhankelijk van de massamedia om ons te (mis)leiden, noch hebben we langer het gevoel alleen te staan met onze mening (buiten dan een of twee enkelingen op cafe). De impact van het internet (en GSM overigens) is ENORM. Kijk naar wat in Egypte gebeurd is. Kijk naar wat Snowden & co teweeg gebracht hebben. Kijk naar de manier waarop militante atheisten zich aan het weren zijn. Nu goed, ik beweer niet dat wij brave Vlamingen morgen op de barricaden zullen staan en de regering manu militari zullen buitengooien. Maar ik beweer wel dat het gefoefel van de regering meer dan ooit bekeken, besproken, bekritiseerd, en onthouden wordt. Het volk is niet langer de zwijgende grijze massa. 2. En puntje 1 vertaalt zich dan ook in die tweede externe factor: de foertstemmer. We naderen intussen een situatie waarin bijna de helft (!!!) van de Vlaamse stemmers ofwel Vlaamsgezind zijn, ofwel het wanbeleid van de traditio's kostbeu zijn. En dat "legertje" is sinds "zwarte zondag" alleen maar blijven groeien. De gorilla in het midden van de kamer...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 1 november 2013 om 11:21. |
|||||
|
|
|
|
|
#417 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#418 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#419 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Binnenkort moeten er zelfs geen akkoorden meer gesloten worden met de Walen, kunt ge daar ook al niet meer over zagen. |
|
|
|
|
|
|
#420 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|