![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#31381 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31382 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31384 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ach, wat is die rivaliteit toch leuk.
Vanderbiest noemt van den Brom 'kaaskop' Het grappige is, ik kan me als Nederlander geen scheldwoord voor Belg voor de geest halen. Maar ja, dat zal dan ook wel zijn omdat wij Nederlanders vervelende arrogante betweterige klieren zijn, terwijl alle Belgen, geen enkele uitzondering hierop uitgesloten, lieve brave engelen zijn die alleen goed kunnen doen en nooit eens een foutje maken. Die beter kunnen koken, een beter gevoel voor esthetiek hebben, aangenamer gezelschap zijn, een beter gevoel voor humor hebben, bescheiden zijn en bovendien veel intelligenter zijn. Het leuke aan de Belgen, echter, ze lopen er niet mee te koop. Dat kun je hier op dit forum wel zien. Nee, dan die 'Ollanders! Edit: en dan nog iets: Belgen hoeven nooit hun posts achteraf aan te passen.
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij. Laatst gewijzigd door Cloggie : 31 oktober 2013 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31385 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31386 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dubbel
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 oktober 2013 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31387 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31388 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hier moet ik u duidelijk tegenspreken. In Vlaamse dorpen is er elke dag wel leven in de brouwerij, zelfs op gewone weekdagen zijn er vooral veel oudere mensen die op cafe gaan, in verenigingen zitten en gaan uit eten. Nederlandse dorpen zijn in de werkweek na 23uur en dan vooral in de Gemeente waar ik woon gewoon akelig stil en doods.... Citaat:
Lees dit even dan weet je meteen hoe ik er tegenover sta: http://tora-yeshua.nl/ Laatst gewijzigd door Calvinist : 31 oktober 2013 om 21:41. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31389 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland is het gidsland. Dat beweerde Nederland toch altijd. Het kan ook zijn dat dit allemaal voltooid verleden tijd is. U zegt het maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31391 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de eerlijkheid gebied me te zeggen dat we onszelf niet zo noemen. Maar vele experts over de hele wereld noemen ons wel eens zo. Dat kunnen wij natuurlijk niet tegenhouden. We beschouwen het maar als een soort geuzennaam.
![]() |
#31392 |
Banneling
|
![]() Gidsland in wat precies buiten heel overtuigd kunnen lullen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij komt het voor dat er een onderscheid kan worden gemaakt tussen "de" staat en de machthebbers van die staat. Ongetwijfeld kent u wel die passage uit het Mattheüsevangelie waarin verhaald wordt hoe Jezus een munt in de hand neemt en daar een beroemde uitspraak bij doet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als katholiek zal ik mijn stem nooit geven aan een partij die op dat ethisch vlak een standpunt inneemt dat ingaat tegen het geloof. Bijgevolg zie ik het als een volkomen tegenstelling dat u, die beweert een bijbelvaste christen te zijn, voor een partij als PVV stemt. Ook al omdat u in een aantal berichten al uitvaarde tegen de huidige Nederlandse wetten over die punten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31397 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 1 november 2013 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31399 |
Banneling
|
![]() kroketten en andere vette snacks uit de muur zijn alles behalve gezond
Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 1 november 2013 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Het ephiteton ornans (?) ' Nederland, gidsland' werd reeds gebezigd door een Nederlandse minister in de jaren '60 van de vorige eeuw. Het werd toen gretig overgenomen door de kranten en de overtrotse Nederlanders.
|
![]() |
![]() |