Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2013, 13:37   #31381
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nog steeds hoop ik dat het ooit goed komt met de Vlamingen.
Met ons gaat het prima hoor, dank u
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:06   #31382
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Met ons gaat het prima hoor, dank u
Met Spinoza blijkbaar niet zo,hij zit in therapie op forum.politics.be
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:53   #31383
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hoe komt u erbij dat Belgen aangenaam zijn?
Ik leef ertussen. U ook?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 18:19   #31384
Cloggie
Lokaal Raadslid

Cloggie's schermafbeelding

Standaard

Ach, wat is die rivaliteit toch leuk.

Vanderbiest noemt van den Brom 'kaaskop'

Het grappige is, ik kan me als Nederlander geen scheldwoord voor Belg voor de geest halen. Maar ja, dat zal dan ook wel zijn omdat wij Nederlanders vervelende arrogante betweterige klieren zijn, terwijl alle Belgen, geen enkele uitzondering hierop uitgesloten, lieve brave engelen zijn die alleen goed kunnen doen en nooit eens een foutje maken. Die beter kunnen koken, een beter gevoel voor esthetiek hebben, aangenamer gezelschap zijn, een beter gevoel voor humor hebben, bescheiden zijn en bovendien veel intelligenter zijn. Het leuke aan de Belgen, echter, ze lopen er niet mee te koop. Dat kun je hier op dit forum wel zien.

Nee, dan die 'Ollanders!

Edit: en dan nog iets: Belgen hoeven nooit hun posts achteraf aan te passen.

Laatst gewijzigd door Cloggie : 31 oktober 2013 om 18:24.
Cloggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 18:22   #31385
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
Het voordeel van hun betweterigheid is dat het hun ook verblind naar de afgrond leid,en dan nog blijven ontkennen dat ze zich in de afgrond bevinden
Maar er komt verandering is, nog even, dan is het gidsland België ons lichtende en meest opvallend bescheiden voorbeeld....
Oud 31 oktober 2013, 18:22   #31386
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 oktober 2013 om 18:23.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 18:26   #31387
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloggie Bekijk bericht
Ach, wat is die rivaliteit toch leuk.

Vanderbiest noemt van den Brom 'kaaskop'

Het grappige is, ik kan me als Nederlander geen scheldwoord voor Belg voor de geest halen. Maar ja, dat zal dan ook wel zijn omdat wij Nederlanders vervelende arrogante betweterige klieren zijn, terwijl alle Belgen, geen enkele uitzondering hierop uitgesloten, lieve brave engelen zijn die alleen goed kunnen doen en nooit eens een foutje maken. Die beter kunnen koken, een beter gevoel voor esthetiek hebben, aangenamer gezelschap zijn, een beter gevoel voor humor hebben, bescheiden zijn en bovendien veel intelligenter zijn. Het leuke aan de Belgen, echter, ze lopen er niet mee te koop. Dat kun je hier op dit forum wel zien.

Nee, dan die 'Ollanders!

Edit: en dan nog iets: Belgen hoeven nooit hun posts achteraf aan te passen.
Er zit niets anders op, België is het nieuwe gidsland geworden op het gebied van alles.
Oud 31 oktober 2013, 21:29   #31388
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is ons "Bourgondisch eten" trouwens? Als groot gezin eten we zelden of nooit op restaurant. Onze dagelijkse kost is de eenvoudige Vlaamse keuken. Af en toe een biertje, zelden wijn. Ook bij onze buren en dorpsgenoten zie ik niet onmiddellijk grote slemppartijen en eetfestijnen. Het is allemaal bescheiden. Meer dan we willen toegeven.
Nederlanders eten veel meer op zijn Amerikaans, snacken veel meer dan de Vlaming die gemiddeld maar 1 keer op de week gaat snacken. Een Vlaming vergeleek ooit Nederland is met ''magnetronland. Kant en klare rookworst met stamppot en vleesjus uit de knijpfles. De steenrijke Nederlanders uit Blaricum en Bloemendaal eten wel veel meer dan de Vlamingen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
In de bijbel staat dat men de overheid moeten dienen zolang deze niet tegen Gods wetten ingaat.
Bovenal zullen bevindelijk reformatorische maatschappelijke en bedrijfsmatige verantwoordelijkheid niet uit de weg gaan. In hun dagelijkse arbeid zullen ze ook zoeken naar de wil en de tekenen van God de vader..
Graag passage waar dat juist in de bijbel staat want ik denk dat ik iets gemist heb. Overigens gaat deze paarse junta juist in tegen Gods wetten met haar Christenhaat en versoepeling euthanasie wet e.d

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Dorpen in Vlaanderen ,doen uitgestorven en mistroostig aan.
Geen leven in de brouwerij
Kennelijk zit iedereen achter gesloten ramen.

Een duidelijk verschil met Nederland en toch moeilijk te verklaren

Hier moet ik u duidelijk tegenspreken. In Vlaamse dorpen is er elke dag wel leven in de brouwerij, zelfs op gewone weekdagen zijn er vooral veel oudere mensen die op cafe gaan, in verenigingen zitten en gaan uit eten. Nederlandse dorpen zijn in de werkweek na 23uur en dan vooral in de Gemeente waar ik woon gewoon akelig stil en doods....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Daarom stemt hij ook PVV, de andere kant van de munt. Geen idee wat er (diepgelovig) christelijk aan deze partij zou kunnen of moeten zijn.
Al heb ik zo'n idee dat Wilders geen lor geeft om streng orthodoxe Calvinisten. Veel stemmenwinst er valt er niet te halen.
Er zijn veel protestanten die ik ken(ook gereformeerden) die PVV stemmen. Een bekende (tevens ook een groot voorbeeld voor mij) is de Adventistische protestantse dominee Ben Kok.

Lees dit even dan weet je meteen hoe ik er tegenover sta:

http://tora-yeshua.nl/

Laatst gewijzigd door Calvinist : 31 oktober 2013 om 21:41.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 02:05   #31389
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er zit niets anders op, België is het nieuwe gidsland geworden op het gebied van alles.
Geen probleem toch? We zijn net als Japanners, we nemen over wat we kunnen gebruiken zoals ooit de kaas en ach dat bier ja, ging ook prima
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 19:38   #31390
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er komt verandering is, nog even, dan is het gidsland België ons lichtende en meest opvallend bescheiden voorbeeld....
Nederland is het gidsland. Dat beweerde Nederland toch altijd. Het kan ook zijn dat dit allemaal voltooid verleden tijd is. U zegt het maar.
Oud 1 november 2013, 20:21   #31391
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nederland is het gidsland. Dat beweerde Nederland toch altijd. Het kan ook zijn dat dit allemaal voltooid verleden tijd is. U zegt het maar.
de eerlijkheid gebied me te zeggen dat we onszelf niet zo noemen. Maar vele experts over de hele wereld noemen ons wel eens zo. Dat kunnen wij natuurlijk niet tegenhouden. We beschouwen het maar als een soort geuzennaam.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 20:41   #31392
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
de eerlijkheid gebied me te zeggen dat we onszelf niet zo noemen. Maar vele experts over de hele wereld noemen ons wel eens zo. Dat kunnen wij natuurlijk niet tegenhouden. We beschouwen het maar als een soort geuzennaam.
Gidsland in wat precies buiten heel overtuigd kunnen lullen
Oud 1 november 2013, 20:52   #31393
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Nederlanders eten veel meer op zijn Amerikaans, snacken veel meer dan de Vlaming die gemiddeld maar 1 keer op de week gaat snacken. Een Vlaming vergeleek ooit Nederland is met ''magnetronland. Kant en klare rookworst met stamppot en vleesjus uit de knijpfles. De steenrijke Nederlanders uit Blaricum en Bloemendaal eten wel veel meer dan de Vlamingen...
Wel, dan kunt u mij ongetwijfeld verklaren hoe het komt dat men in iedere Belgische supermarkt - ook Lidl en Aldi - kant-en-klare-maaltijden vindt. Blijkbaar is er ook in België/Vlaanderen een "magnetronland" waar er van alles wordt opgewarmd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 20:55   #31394
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag passage waar dat juist in de bijbel staat want ik denk dat ik iets gemist heb. Overigens gaat deze paarse junta juist in tegen Gods wetten met haar Christenhaat en versoepeling euthanasie wet e.d
Mij komt het voor dat er een onderscheid kan worden gemaakt tussen "de" staat en de machthebbers van die staat. Ongetwijfeld kent u wel die passage uit het Mattheüsevangelie waarin verhaald wordt hoe Jezus een munt in de hand neemt en daar een beroemde uitspraak bij doet.
Oud 1 november 2013, 21:03   #31395
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn veel protestanten die ik ken(ook gereformeerden) die PVV stemmen. Een bekende (tevens ook een groot voorbeeld voor mij) is de Adventistische protestantse dominee Ben Kok.
Wel, dat is dan totaal onsamenhangend. De PVV wil legale abortus niet afschaffen, maar slechts ontmoedigen en in bepaalde gevallen de criteria wijzigen (alhoewel dat op een aantal punten toch weer werd tegengesproken). Het Reformatorisch Dagblad heeft zich trouwens al een paar keer kritisch uitgelaten over dat merkwaardig getrippel van de PVV over ethische vraagstukken als abortus.

Als katholiek zal ik mijn stem nooit geven aan een partij die op dat ethisch vlak een standpunt inneemt dat ingaat tegen het geloof. Bijgevolg zie ik het als een volkomen tegenstelling dat u, die beweert een bijbelvaste christen te zijn, voor een partij als PVV stemt. Ook al omdat u in een aantal berichten al uitvaarde tegen de huidige Nederlandse wetten over die punten.
Oud 1 november 2013, 21:25   #31396
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, dan kunt u mij ongetwijfeld verklaren hoe het komt dat men in iedere Belgische supermarkt - ook Lidl en Aldi - kant-en-klare-maaltijden vindt. Blijkbaar is er ook in België/Vlaanderen een "magnetronland" waar er van alles wordt opgewarmd.
Ook in Duitsland, Frankrijk en Italië zijn magnetronmaaltijden beschikbaar. Het gaat erom in de hoeveelheden die geconsumeerd worden in bepaalde landen. Nederlanders en Britten zijn in overgrote meerderheid slechte koks en de gezinnen uit die landen koken procentueel gezien veel minder dan de latijns landen op dit continent. Fijne en gezonde maaltijden vind je meer in Frankrijk, Italië en Spanje.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 21:29   #31397
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ook in Duitsland, Frankrijk en Italië zijn magnetronmaaltijden beschikbaar. Het gaat erom in de hoeveelheden die geconsumeerd worden in bepaalde landen. Nederlanders en Britten zijn in overgrote meerderheid slechte koks en de gezinnen uit die landen koken procentueel gezien veel minder dan de latijns landen op dit continent. Fijne en gezonde maaltijden vind je meer in Frankrijk, Italië en Spanje.
Pasta's en pizza's zijn alles behalve gezond.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 21:33   #31398
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
proeven Nederlanders het verschil tussen een goede en slechte keuken,of zijn hun smaakpapillen in der mate verpauperd door het calvinisme

Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 1 november 2013 om 21:37.
Oud 1 november 2013, 21:35   #31399
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Pasta's en pizza's zijn alles behalve gezond.
kroketten en andere vette snacks uit de muur zijn alles behalve gezond

Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 1 november 2013 om 21:39.
Oud 1 november 2013, 21:38   #31400
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Helemaal niet. Het ephiteton ornans (?) ' Nederland, gidsland' werd reeds gebezigd door een Nederlandse minister in de jaren '60 van de vorige eeuw. Het werd toen gretig overgenomen door de kranten en de overtrotse Nederlanders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be